Toon posts:

GoT is ....T.........R.......A......A....G.....!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat isser aan de hand ?
laatste paar dagen is de snelheid en reaktie van de server regelmatig echt ruk
en dat ook op momenten dat er bijna niemand is

uiteraard geef ik meestal eerst m'n casema de schuld maar bij andere sites heb ik nergens last van

en andere tweakers hebben volgens mij hier ook al problemen mee...

Verwijderd

Het is niet de verbinding. Dan blijft over de host of de servers/services. Ik denk het laatste. Dat de load of zo erg hoog is.

Maar waarom dat dan ook om 4 a.m. zo is .. is me toch echt een raadsel.

Ik weet dat het hier niet goed ontvangen wordt als iemand (terechte!) kritiek uit over de performance van ons teergeliefde forumpje, maar van de andere kant vormt deze community een grote, zo niet enorme, meerwaarde op de T.Net site zelf, en dan moet je ook wel zorgen dat je de boel acceptabel snel houdt. Zelfs met een 33K6 zou ik nu niet blij zijn .. laat staan met kabel.

Ik weet dat de hardware er aan zit te komen .. Dual PIII en zo. Da's allemaal heel erg mooi. En hoera en zo, maar als mij vertelt wordt dat we het ons inbeelden, ook om 4 a.m., dan wordt ik daar niet vrolijk van.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb er zelf totaal geen last van, alles is bloedje snel (Chello).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mij is het wisselend. Bij mij thuis (ISDN) is het bloedsnel, hier op Surfnet kan ik soms wel 3 koppen koffie drinken voor een page eens een keertje verschijnt :(

Virussen? Scan ze hier!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:39

4POX

Everybody is wired

Ik heb wel problemen en dat is met @home, En die is sneller dan c hell o

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

alles lightning fast hiero met multiple T1's :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Zal wel weer ergens in nederland een brakke route staan

AKA Rinkel weblog

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-02 19:47

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Met Planet moet je ook geen verbinding hebben, dan valt gewoon de verbinding weg. Halverwege het laden stopt gewoon alles.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

duderuud

Sliden is koel

Ik heb het probleem dus op 2 plekken, thuis en op mijn werk. Thuis is het normaal supersnel (enkele ISDN-lijn), maar soms duurt het minuten..

Op mijn werk ligt een 2mbit naar buiten, knap snel dus:), maar soms duurt het ook veel te lang...enig idee wat het is?

Motor-Forum.nl

• Femme
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> En hoera en zo, maar als mij vertelt ordt dat we het ons inbeelden, ook om 4 a.m., dan wordt ik daar niet vrolijk van. [/quote]Nee, dat zeggen we niet. Het probleem is dat jij vaak problemen hebt terwijl anderen dat totaal niet hebben. Het probleem ligt dan waarschijnlijk bij jouw provider en niet bij ons, aangezien het lijntje van Vuurwerk naar Amsterdam voor alle providers hetzelfde is.

• Theeboon
  • Laatst online: 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 08:22 schreef HlpDsK het volgende:
Maar waarom dat dan ook om 4 a.m. zo is .. is me toch echt een raadsel.[/quote]Misschien is 't een teken van god... je moet afkicken ;)

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 17:36 schreef Femme het volgende:
Nee, dat zeggen we niet. Het probleem is dat jij vaak problemen hebt terwijl anderen dat totaal niet hebben. Het probleem ligt dan waarschijnlijk bij jouw provider en niet bij ons, aangezien het lijntje van Vuurwerk naar Amsterdam voor alle providers hetzelfde is.[/quote]dat zou je aanvankelijk wel denken maar op dat zelfde moment doen andere sites het wel goed (7KB/s en dat voor casema) ook de buitenlandse site en die gaan toch ook via amsterdam

het is ook maar met vlagen, want op andere momenten issut gewoon goed

het lijkt ook een beetje op vaste tijden te gebeuren..( zie tijd van eerste posting ) kan het niet zijn dat vuurwerk dan fratsen uithaald met het systeem ?

owja en 'don't be offended' bij hlpdsk z'n post want hij was effe aan het flippen vanwege 'Computer Related Anger' :)
in combinatie met cold tweaky

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb @home en toch wel redelijk vlotte verbinding...maar toch op sommige meest rare tijdstippen kan ik niet op GOT komen? Ligt dat dan ook aan mijn provider?...terwijl overal ergens anders wel vlot kan komen? Ik kom hier dan nog niet zo heel erg lang, maar heb het al wel paar keer mogen mee maken net als kan database niet bereiken? dat soort wazige meldingen..

How many babies can a motherboard have?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 23:49 schreef funnie het volgende:
Ik heb @home en toch wel redelijk vlotte verbinding...maar toch op sommige meest rare tijdstippen kan ik niet op GOT komen? Ligt dat ook mijn provider..terwijl overal ergens anders wel vlot kan komen? Ik kom hier dan nog niet zo heel erg lang, maar heb het al wel paar keer mogen mee maken net als kan database niet bereiken? dat soort wazige meldingen..[/quote]Daar heb ik nu ook last vaN

AKA Rinkel weblog

• funnie
Zoals nu istie weer tering traag :( :( :(
Terwijl er bijna niemand meer is. Maar ut duurt allemaal ff erg lang voor je iets in beeld krijgt. En net ook weer van dat database verbinding die niet tot stand gebr8 kon worden. Ik download niet op het moment heb half uur geleden pc ff geboot. Ut help gewoon niet.
baalmode hier dus ff...maar goed ik ga zo maar eens lekker naar bed en zie het morgen wel weer hiero.

Verwijderd

Nu ook. Minuten verstrijken voordat een replie-venster verschijnt, een topic wordt geopend of ik terug kan naar een draad.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 22:57
sorrie maar mijn @home loopt ook als een slak, by the way fokzine.net is wel snel :?

(en nu een kwartiertje later is ie weer rete snel :?)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hij is nu inderdaad traag, maar dat ligt niet aan de load (die is gewoon erg laag op dit moment). Als ik een traceroute doe gaat'ie erg traag tussen speedport en router.vuurwerk.nl, dus daar ligt misschien het probleem.

Vuurwerk.nl is trouwens wel snel, maar die wordt gerouteerd via UUNet ipv Speedport.

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Het komt mij voor dat het forum opzich wel snel is, maar dat de database een beetje tegen zit...

Ik zit altijd direct op de index, maar de forums en draadjes zelf laden soms net zo snel als dikke stront. Als de data dan gegenereerd is dan bouwt de pagina zich dan ook super snel weer op...

Het komt zo op mij over...

Verwijderd

[zeik mode]
Ok, en dit komt ook door een router of zo?

GoT :

"kon database verbinding niet tot stand brengen.."

T.Net :

"YESS! Tweakers.net is kaputt!
Wij knielen voor admin Rick in de hoop dat dit de heling van Tweakers.net zal bespoedigen.

In de tussentijd een paar pics zodat we ons niet hoeven te vervelen:

[plaatjes]

"Oja, dit is geen hack maar een doodnormale error..."
[/zeik mode]

Net dus .. en nog steeds dat gedoe met 3 minuten moeten wachten tussen elke handeling (posten, draad openen, terug gaan naar topic, quoten, enz)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 04:02 schreef Phrea het volgende:
Het komt mij voor dat het forum opzich wel snel is, maar dat de database een beetje tegen zit...

Ik zit altijd direct op de index, maar de forums en draadjes zelf laden soms net zo snel als dikke stront. Als de data dan gegenereerd is dan bouwt de pagina zich dan ook super snel weer op...

Het komt zo op mij over...[/quote]Bij mij ook. Athena, de prachtmeid, heeft hulp nodig!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hmm, volgens mij komt 't omdat Arjen s'nachts een PHP scriptje heeft draaien voor de search engine van de forums (indexeren van de woorden o.i.d.). Als dat ding draait gaat de performance compleet onderuit.

Hij is nu ff traag ivm een automatisch mysql dump + zip, maar zonet ging hij 'gewoon' snel.

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Misschien ff wat meer databases maken...? :D
Wordt de load per sql misschien wat minder. Heh

[/yada yada yada]

Bedtijd voor phrea.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 04:23 schreef Phrea het volgende:
Misschien ff wat meer databases maken...? :D
Wordt de load per sql misschien wat minder. Heh

[/yada yada yada]

Bedtijd voor phrea.[/quote]Alles draait daar met mysql.. Dus minder maken kan niet.. Wel sneller.. Zie t.net plantracker

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
ah nu komen we ergens...
arjen FOEI !!!!

en wie is verantwoordelijk voor die speedport ?

kill en attak

• funnie
And again.. moeilijk tot niet bereikbaar.

de rest gaat perfect.
en geen downloads staan hiero

:(

sorrie hoor maar baal er af en toe van dat dat elke keer gebeurd.

Verwijderd

hmmmm was nu echt 15 minuten onbereikbaar, of soms was er alleen de boven en onderkant van een topic te zien.... vaag. ligt trouwens niet aan de load op de servers, die is niet echt hoog...

trouwens, speedport is de bottleneck niet, althans niet op dit moment.

Verwijderd

Dat heb ik dus al weken. GoTten is echt onmogelijk. Echt niet om te doen! En ook op tijden dat het rustig zou moeten zijn.

Dit bericht duurde ongeveer 5 minuten om te posten!

Verwijderd

aan de connectie ligt het niet. ping sessie naar aphrodite.tweakers.net en athena.tweakers.net komt uit op 14 ms. server belasting is niet overdreven hoog: load average: 2.71, 3.38, 3.46 ,dus dan zou je bijna gaan denken aan mysql probs....

"ping" femme, je zou natuurlijk ook de prioriteit van je koe van de realtime af kunnen halen "/ping" ;)

• Mr. B.
  • Niet online
Hier was het net ook weer ff 3x nix... :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Mr. B.
  • Niet online
Hmmz... nu gaat het beter :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op dit exacte moment vliegt het lekker .. voor het eerst in 4 weken of zo ..

Hopelijk blijft het zo, maar dat zal wel niet. Maarre als je dit leest, check wat er wel en niet draait op de server of zo, en vergelijk dat met eerder. Misschien dat je er iets aan hebt.

Verwijderd

En nu op dit moment is het echt zwaar bagger. Gewoon alsof de server niet wil reageren. Databaseserver. Daar lijkt het dus op. Wat het dan daadwerkelijk is weet ik niet, maar daar lijkt het dus echt op.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
HlpDsk> krijg je altijd die errormelding dat de databaseverbinding niet tot stand gebracht kon worden? Iedereen heeft daar af en toe wel eens last van. Ik vind het maar erg wazig allemaal. Het gaat hier gewoon snel. Op dit moment draaien er ook geen 'rare' scripts ofzo. (Femme's karma/tweakotine script kan er ook wat van bdw..) Valt me op dat er best wel veel @home'rs die er last van hebben?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De servers hebben best wel eens problemen, maar zoals HlpDsk het schets zijn er altijd dbase connectie errors, moet er minimaal 2 minuten op een pagina gewacht worden en komen pagina's maar half door.

Ik denk dat je dan toch echt op zoek moet gaan naar een andere provider.

Verwijderd

Op dit moment is hij dus ook weer supertraag, en het ligt zeker niet aan mijn proverider of verbinding (2 Mbit naar UU-Net waar 3 mensen over werken op dit moment).
Thuis heb ik nooit snelheids problemen met @Home behalve de laatste 3 weken op GoT en t.net (vooral bij de laatste wil het regelmatig gebeuren dat ik alleen de nieuwheadlines krijg, maar het menu e.d. niet), dus lijkt me sterk dat het aan Hlpdsk's provider ligt.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Zijn andere sites die bij vuurwerk gehost zijn ook traag bij jullie ( www.tmf.nl www.radio538.nl)?

Verwijderd

Laden van de index van Radio538 doet hij bij mij in 10-12 seconde.
Laden van deze topic duurt 30-40 seconde.
Het laden van TMF duurt ongeveer 5 seconde.
Ping naar alle sites ligt tussen de 20 en de 40 seconde.

Verwijderd

Hier is het ook huilen met de pet op. De halve tijd database errors of een topic wat een minuut nodig heeft om te laden.

Opvragen van een shop-survey is ook al niet beter. Wat moet ik nu doen op mijn werk ?? :(

Verwijderd

ok, kan iedereen die extreme last heeft van slecht/half/traag ladende pagina's even zijn verbinding en een trace publiceren? misschien kunnen we daar wat mee. Daarnaast ben ik eigenlijk wel nieuwschierig of dit ook bij de tweakers.net gebeurt of alleen op gathering....

Verwijderd

Best. Maar daar ligt het niet aan .. dingen die Deffer beschrijft .. hier precies hetzelfde. En ook echt _alleen_ met GoT en T.Net. GoT erger dan T.Net trouwens.

Nu gaat het bv ook echt _bagger_!

Trace : @home Tilburg.

Tracing route to www.tweakers.net [212.189.235.11]

over a maximum of 30 hops:

1 29 ms 24 ms 20 ms r1-fe1-100m.tilbu1.nb.nl.home.com [212.120.124.1]

2 24 ms 17 ms 23 ms bb1-pos1-1-155m.dbsch1.nb.nl.home.com [212.120.67.141]

3 32 ms 28 ms 28 ms bb1-pos1-2-155m.amsix.nap.nl.home.com [212.120.67.133]

4 48 ms 27 ms 30 ms amsix-gw1-amssa.nl.speedport.net [193.148.15.63]

5 29 ms 19 ms 29 ms pos1-1-0-brj1-amssl.nl.speedport.net [213.35.124.37]

6 34 ms 28 ms 21 ms pos0-0-2-brj1-amsvt.nl.speedport.net [213.35.124.66]

7 59 ms 108 ms 109 ms 212.189.181.250

8 31 ms * * 62.58.131.1

9 39 ms 33 ms 28 ms 213.35.248.6

10 31 ms 18 ms 24 ms 62.58.143.141

11 53 ms 20 ms 28 ms 62.58.142.2

12 28 ms 23 ms 30 ms router.vuurwerk.nl [194.178.232.1]

13 36 ms 34 ms 21 ms www.tweakers.net [212.189.235.11]

Trace complete.

Verwijderd

volgens mij screwt @home of misschien je firewall je dan, want ik heb echt NERGENS last van tot op dit moment.

Verwijderd

Zelfs met m'n ISDN gaat het goed en vlot. Alleen soms een Database connectie probleem maar dat gebeurt niet vaak.

HlpDsk, heb je geen modem ofzo? Probeer het daar eens mee om te kijken of het aan @home ligt.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb ook @home en heb vanavond pas voor het eerst in maanden problemen bij GOT. Erg traag vergeleken met bv. gisteren.

De ping is prima. Tussen de 28 en 42 ms.

Hopelijk morgen weer ok.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• funnie
Het klopt wel dat @home enorm aan het kloten is op het moment. Maar toch heb ik daar hier het meeste last van. Misschien de combinatie?
Kweet niet hoe ik zo'n trace moet doen. Dus dat kan ik je niet laten zien.
Maar tis weer rond 1 uur en dus ook weer bagger nu :(

Verwijderd

De symptomen zijn _alsof_ de database niet reageert.

Ik zeg dus expres _ alsof_. Ik weet niet wat het is, maar wat het ook is, het heeft dezelfde symptomen als wanneer de datebase niet zou reageren. Wat het dan dus is, dat weet ik niet. Zo duidelijk?

Verwijderd

uhm, tis echt je lokale probleempje hoor gozer, want ik zit hier nu en tis gewoon on-click-browsing echt ik klik en ik zie de tekst voor me. En ik zit op chello dus...

Verwijderd

ter ondersteuning van mijn betoog:
Pingen naar tweakers.net [212.189.235.11] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.189.235.11: bytes=32 tijd=10 ms TTL=239
Antwoord van 212.189.235.11: bytes=32 tijd=10 ms TTL=239
Antwoord van 212.189.235.11: bytes=32 tijd<10 ms TTL=239
Antwoord van 212.189.235.11: bytes=32 tijd<10 ms TTL=239

Ping-statistieken voor 212.189.235.11:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 10 ms, Gemiddeld = 5 ms

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [212.189.235.11]
via maximaal 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms d140001.dtk.chello.nl [213.46.140.1]
2 <10 ms 10 ms 10 ms v412.ah00rs01.net.upc.nl [212.142.9.1]
3 10 ms 11 ms <10 ms Gig6-0.ah00rt04.brain.upc.nl [212.142.28.122]
4 20 ms 10 ms 10 ms srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.50]
5 <10 ms 10 ms 10 ms srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.1]
6 <10 ms 20 ms <10 ms srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
7 <10 ms 10 ms 20 ms nl-ams-rd-02-pos-4-0.chello.com [213.46.161.49]

8 <10 ms 10 ms 10 ms nl-ams-ri-03-pos-4-0.chello.com [213.46.161.62]

9 10 ms 10 ms 10 ms amsix-gw1-amssa.nl.speedport.net [193.148.15.63]

10 10 ms 20 ms 10 ms pos1-1-0-brj1-amssl.nl.speedport.net [213.35.124
.37]
11 10 ms 10 ms 10 ms pos0-0-2-brj1-amsvt.nl.speedport.net [213.35.124
.66]
12 <10 ms 10 ms 10 ms 212.189.181.250
13 10 ms 10 ms 10 ms 62.58.131.5
14 10 ms 10 ms 10 ms 213.35.248.6
15 40 ms 50 ms 30 ms 62.58.143.141
16 10 ms 10 ms 10 ms 62.58.142.2
17 20 ms 10 ms 10 ms router.vuurwerk.nl [194.178.232.1]
18 10 ms 40 ms 10 ms Aphrodite.tweakers.net [212.189.235.11]

De trace is voltooid.

Verwijderd

hmmm zomaar een gek ideetje: wie van de bikkels die schreeuwt dat GOT/Tweakers zo traag is, heeft een firewall draaien??

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik draai geen firewall..

Ik maak backups

Ik heb af en toe last

Ik stop nu

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

hmmm Net was gathering EN tweakers weer zo traag, maar de serverloads waren ook als volgt:

9.18, 8.31, 8.70

2 minuten later draaide het weer enigszins en toen waren de loads zo:

7.54, 8.26, 8.65

vandaar.

Verwijderd

Ja ik draai een firewall. En nee, ook als ik heb uitzet is het bagger vaak.

Hij blockt sowieso geen HTTP-verkeer

• funnie
Geen firewal wel @home.. ik denk dat het probleem haast wel daar moet liggen het is nu allemaal bagger..en got heeft het gewoon net iets moeilijker op dat soort momenten..kweet het gewoon niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 20:34 schreef Paz het volgende:
hmmm zomaar een gek ideetje: wie van de bikkels die schreeuwt dat GOT/Tweakers zo traag is, heeft een firewall draaien??[/quote]ja ik heb een firewall draaien.. so ?

m'n firewall (conseal)gaat heus niet plotseling op bepaalde tijdstippen de verbinding naar T.N en GoT vertragen..

het probleem is ook niet continu alleen bij vlagen maar wel vaak op bepaalde tijdstippen (vooral 's nachts tussen 4 en 7 )
buiten deze 'storingen' om loopt het inderdaad gewoon goed

maar een ping/trace op een willekeurig tijdstip zoals die van cyberjunk, heeft dan weinig waarde omdat die niet ten tijde van de vertraging zijn gedaan (doet me trouwens denken aan casema tactieken ;) )

Hlpdsk komt uit tilburg (dacht ik )
en ik zit in den haag met casema dus het lijkt me niet plaats en provider gebonden..

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb met @home geen problemen meer gehad. Op één dag na is GOT altijd snel geweest.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1