ADSL + Novell, problemen te verwachten?

Pagina: 1
Acties:

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Topicstarter
Na lang wachten krijgen we eindelijk ook ADSL hier in het dorp :)
Uiteraard willen wij dit op de zaak ook hebben, en daar ligt mijn vraag

Binnen ons bedrijf hebben we een Novell Netware 4.11 netwerk wat prima functioneerd voor het datgene wat wij er mee doen, netwerk bestaat uit 6 clients (win98), waarvan elke PC straks moet kunnen internetten, en een servertje aan elkaar gekoppeld via een Intel hub. Nu kan ik allemaal moeilijke software installeren of de novell server als router te gebruiken maar daar heb ik geen kaas van gegeten en om nu me daarin te verdiepen (kom nu al tijd te kort :) ) maar ik denk even simpel:

Als ik nu een hardware router koop en die aan een vrije poort van de hub koppel dan ben ik er toch ook? gaat dit problemem geven? te verwachten problemen met IPX/SPX - TCP/IP??

Met de zoek functie kwam ik niet veel verder dus vandaar: Wie helpt me op weg?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Je kan tcp/ip gewoon naast ipx/spx installeren...dus het zou geen probleem moeten zijn

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan gewoon hoor.
* Koffie heeft z'n ADSL verbinding over NW lopen :Y)

Eerst ff het modem met de standaard tweake behandelen (de DHCP_Spoof truuk wilde bij mij niet icm Netware), en dan vast 10.0.0.xx IP aan je 2e NIC geven.

Werkt hier als een tiet.
Zie ook: [rml][ NW51] Adsl op NetWare (routing probleem?)[/rml]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Topicstarter
Just ja, alleen wil ik de ADSL verbinding niet via Novell laten lopen maar rechtstreeks via een router. Ik neem aan dat dit dus geen problelem oplevert?

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Alfisti schreef op 02 oktober 2002 @ 16:43:
Just ja, alleen wil ik de ADSL verbinding niet via Novell laten lopen maar rechtstreeks via een router. Ik neem aan dat dit dus geen problelem oplevert?
Waarom denk je dat dit problemen moet gaan geven?
Zet er bv een freesco of linux machine tussen en gebruik deze al router/firewall/proxy...........

trouwens, na de tweak is het modem een router...........

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Topicstarter
Dank allemaal! we gaan het proberen
Als ik problemen heb meld ik me wel weer.

• Turkish
  • Laatst online: 10:56

Turkish

zhé germans

Je kan ook kijken of je iets met Novell Bordermanager kan doen. Wij hebben op bouwplaatsen nu Netware 6 servers met een ADSL aansluiting over de Server en het werkt uitstekend. Ik zie niet in waarom je je internet niet over je server laat lopen, bordermanager kan je geweldig mee filteren en als firewall gebruiken.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1