Ik doe een poging om mijn ADSL verbinding op netware te laten lopen.
Eerst heb ik de gewone alcatel hack gedaan, en daarna de DHCP_Spoof hack
Als ik daarna de modem aan een W2K werkstation hang, en een IP opvraag krijg ik netjes mijn vaste public IP van de modem terug en kan ik internetten.
Vervolgens hang ik de modem aan de NetWare server, en vraag weer een IP adres aan.
Ik krijg netjes hetzelfde IP adres.
Ik kan uiteraard mijn eigen IP adres pingen, en ook IP adressen uit dezelfde range kan ik pingen.
Echter 'de rest van het internet' kan ik niet bereiken.
Ik kan de default gateway ook niet pingen. Ik denk dat dit komt omdat de default gateway op een ander segment zit.
Echter, wat ik ook probeer met routing tabellen .. ik krijg het niet voor elkaar.
Met de huidige sitautie (kabel/Chello) werkt het zonder probleem:
IP: 62.163.138.199
GW: 62.163.138.193
Route tabel:

Met ADSL heb ik de volgende gegevens:
IP: 213.84.208.80
GW: 195.190.240.134
Route Tabel:

Ik denk dus dat het hele zooitje niet werkt, omdat de server de default gateway niet weet te vinden, of kan vinden.
Iemand enig idee wat ik nu in de routing tabel moet editten
Eerst heb ik de gewone alcatel hack gedaan, en daarna de DHCP_Spoof hack
Als ik daarna de modem aan een W2K werkstation hang, en een IP opvraag krijg ik netjes mijn vaste public IP van de modem terug en kan ik internetten.
Vervolgens hang ik de modem aan de NetWare server, en vraag weer een IP adres aan.
Ik krijg netjes hetzelfde IP adres.
Ik kan uiteraard mijn eigen IP adres pingen, en ook IP adressen uit dezelfde range kan ik pingen.
Echter 'de rest van het internet' kan ik niet bereiken.
Ik kan de default gateway ook niet pingen. Ik denk dat dit komt omdat de default gateway op een ander segment zit.
Echter, wat ik ook probeer met routing tabellen .. ik krijg het niet voor elkaar.
Met de huidige sitautie (kabel/Chello) werkt het zonder probleem:
IP: 62.163.138.199
GW: 62.163.138.193
Route tabel:

Met ADSL heb ik de volgende gegevens:
IP: 213.84.208.80
GW: 195.190.240.134
Route Tabel:

Ik denk dus dat het hele zooitje niet werkt, omdat de server de default gateway niet weet te vinden, of kan vinden.
Iemand enig idee wat ik nu in de routing tabel moet editten
offtopic:
interface 1 is de private
interface 3 is de public
interface 1 is de private
interface 3 is de public