Toon posts:

Nieuwe TV kaart: What to do?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Peepz,

ben me een beetje aan het zoeken naar een nieuw tv kaartje
graag zou ik willen weten wat een beetje leuk kaartje is van rond de 100 EUR
heb al op http://www.tomshardware.com gekeken.
maar daar hebben ze niet echt fantastische reviews over dit soort kaartjes!..
heeft iemand ervaring met at tv kaartjes

ik zou graag Canal+ ontvangen natuurlijk en stereo geluid is ook een vereiste!

Help me out please !? _/-\o_

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gekeken maar het zegt me allemaal errug weinig ..
en ik vindt het beter om te horen van iedereen wie wat voor ervaringen heeft met welke kaartjes!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 20:27
ik heb terratec cinergy 400
bevalt wel goed
geluid werkt lekker, beeldkwaliteit is goed
direct opnemen in divx
en timeshifting.

helaas geen channel +, maarja da werklt toch nie in win2k/xp

Verwijderd

Topicstarter
werkt dat helemaal niet met XP Canal+ ??
dat is vaag zeg ...
gewoon nog ff wachten tot de juiste tooltjes ontworpen zijn ;)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 20:27
tja, ik weet niet of je het ooit gezien hebt,
maar tis toch zonder geluid en de beeldkwaliteit van channel plus is ook niet alles dan,

die tooltjes worden volgens mij niet ontwerpen en geluid zal je toch nooit hebben

[ Voor 0% gewijzigd door Xsion op 02-10-2002 13:53 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
nee klopt dat had ik idd ook al overal gelezen ivm met dat beeld analoog wordt verstuurd en geluid digitaal toch ?? :?
maar gewoon voor voetbal vindt ik het wel lekker om het een beetje te kunnen kijken ....

ach anders zet ik er wel een 98 naast voor canal+ 8)7

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

er staan op de frontpage in ieder geval 3 reviews over TV-kaarten dus check die even @ http://www.tweakers.net/reviews/cat/66 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!
ga ze meteen ff doorlezen, vergeet al te zoeken binnen tweakers zelf ga altijd meteen naar de andere sitezz

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik had tot voor kort een Leadtek TV2000 XP van EUR 77, de beeldkwaliteit was uitstekend, en er was de mogelijkheid te capturen met elke codec die je op machine hebt, dus ook DivX en mpeg4. Omdat ik wat problemen had met het geluid onder Windows 2000 heb ik hem dit weekend ingeruild voor een Pinnacle PCTV (EUR 75), en ik moet zeggen dat ook deze kaart uitstekend bevalt. Wederom de mogelijkheid op te nemen in DivX, bovendien met Stereogeluid.

Dus:

Leadtek Winfast TV2000 XP (EUR 77)
• Gelikte en snelle software
• Veel functies en opnamemogelijkheden
• FM-radio
• Afstandbediening

Pinnacle PCTV (EUR 75)
• Programmeerbare afstandbediening, ook bruikbaar voor andere applicaties 8)
• Veel opnamemogelijkheden (wederom elke codec is bruikbaar)
• Verschillende interlacing mogelijkheden voor scherper beeld bij hoge resoluties
• Timeshifting

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Fryotech-XP schreef op 02 oktober 2002 @ 14:01:Leadtek TV2000 XP (EUR 77)
Is dat speciaal voor die leadtek kaart of werkt het ook met andere kaarten? (ik heb hier een pctv rave en een aldi/medion) en hoe heet die software?

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:17:
[...]

Is dat speciaal voor die leadtek kaart of werkt het ook met andere kaarten? (ik heb hier een pctv rave en een aldi/medion) en hoe heet die software?
Leadtek software voor een Leadtek kaart als ik het goed heb... het zou kunnen dat hij gewoon werkt met elke andere willekeurige kaart met dezelfde chipset.. je zou kunnen proberen of hij ook met jouw kaartje werkt door hem gewoon hier te downloaden. :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Topicstarter
Fryotech-XP what kind of picture do you have ?

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:27:
Fryotech-XP what kind of picture do you have ?
You mean on my current TV-capture card? Pretty much excellent thanks to interlacing... :)

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

de Terratec Cynergy is dankzij de Philips chip lekker snel en levert prachtige beeldkwaliteit...
En dat voor €65,- !!
Ik was meteen verkocht

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
Fryotech-XP schreef op 02 oktober 2002 @ 14:30:
[...]

You mean on my current TV-capture card? Pretty much excellent thanks to interlacing... :)
Ik bedoel eigenlijk onder je naam ... ben jij at op die foto ??
beetje vage foto >:) >:)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:46:
[...]

Ik bedoel eigenlijk onder je naam ... ben jij at op die foto ??
beetje vage foto >:) >:)
Die foto = ik in onze Fokker F-28 simulator... en ik ben inderdaad vaag ja... B) :+

Verwijderd

Fryotech-XP schreef op 02 oktober 2002 @ 14:23:
[...]

Leadtek software voor een Leadtek kaart als ik het goed heb... het zou kunnen dat hij gewoon werkt met elke andere willekeurige kaart met dezelfde chipset.. je zou kunnen proberen of hij ook met jouw kaartje werkt door hem gewoon hier te downloaden. :)
bedankt voor de link! op de ftp staat trouwens een nieuwere versie dan op de site...

• Bec80
  • Laatst online: 08-01-2025
Fryotech-XP schreef op 02 oktober 2002 @ 14:01:
Ik had tot voor kort een Leadtek TV2000 XP van EUR 77, de beeldkwaliteit was uitstekend, en er was de mogelijkheid te capturen met elke codec die je op machine hebt, dus ook DivX en mpeg4. Omdat ik wat problemen had met het geluid onder Windows 2000 heb ik hem dit weekend ingeruild voor een Pinnacle PCTV (EUR 75), en ik moet zeggen dat ook deze kaart uitstekend bevalt. Wederom de mogelijkheid op te nemen in DivX, bovendien met Stereogeluid.
Gebruik je de stand software of dscaler???? want hoe kan je direct naar Divx Comprimeren?????

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Fryotech-XP schreef op 02 oktober 2002 @ 14:01:

Dus:

Leadtek Winfast TV2000 XP (EUR 77)
• Veel functies en opnamemogelijkheden
• FM-radio
• Afstandbediening

Pinnacle PCTV (EUR 75)
• Programmeerbare afstandbediening, ook bruikbaar voor andere applicaties 8)
• Veel opnamemogelijkheden (wederom elke codec is bruikbaar)
• Verschillende interlacing mogelijkheden voor scherper beeld bij hoge resoluties
• Timeshifting
Ok, ik ben zelf ook een beetje op zoek naar een goede kaart.....ik had voor me zelf de voorgenomen de Leadtek of de pinnacle te nemen....
Wat is nou de betere? Of hebben ze gewoon allebei iets dat ze anders maakt?
Naar jouw lijstje zou mij het verschil maken, de FM-radio, maar ook de Programmeerbare afstandbediening....
Als er dus een betere is, welkde is dat dan?

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 18:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een Pinnacle PCTV Pro met afstandsbediening, stereo, radio etc. Perfecte kaart gewoon. Canal + kijk ik gewoon op mijn PC via mijn satelietontvanger :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 12-08 14:56
(titel ff minder irri gemaakt :P )

Mijn Home Cinema in aanbouw

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Canal+ op XP kan wèl...
Ik heb het hier zelfs draaien, maar het tooltje vind je niet zo makkelijk.
Ik gebruik een Pinnacle PCTV Rave kaart (gekocht voor 57€), en die bevalt me wel. Het beeld is niet subliem, maar meer dan goed genoeg (kan aan kabel liggen).
Als je wil maak ik wel wat screenshots ofzo...

Verwijderd

tja je had natuurlijk ook die aldikaart kunnen kopen

• sharkzor
  • Laatst online: 11-08 14:46
1 ding, als je de leadtek koopt, zorg dat je signaal goed is. hier krijg ik al m'n zenders crappy binnen. op een tv ziet het er nog wel redelijk uit (je ziet wel dat het signaal wat minder is), maar die leadtek bakt er niks van. ook een paar zenders vind ie niet uitzichzelf.

verder is het een heerlijk kaartje. wat me alleen altijd irriteerd aan die tv software is dat je niet zelf een voorkeuze kan maken. je zit gewoon c-kanalen te zappen :( de logica daarvan zie ik niet. zullen wel een stelletje programmeer n00bs daar zitten die niet verder nadenken dan hun opdracht...

even over anaal+, kan je dat tegenwoordig al met geluid ontvangen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Radeon 8500DV met TV Tuner erop, zware ownage :P
Daarvoor had ik een PCTV Pro en dat is uberbagger vergeleken met dit :)
Daar moet je ook echt niks meer mee proberen dan alleen TV kijken met DScaler eigenlijk...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1