Tikkende HDD's bij afsluiten XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
En niet zomaar een tikje, gewoon een harde plok en daarna een opspinnend gezoem tot de volgen plok.....en dat 4x :(

Het gekke is, dat ik hier backups met ghost heb, en als ik die terugzet is dit plokken verleden tijd. toen (paar weken terug) heb ik het wel kunnen oplossen.
Want , ja met elke schone installatie van XP zijn de ploks er weer :(

Waarom niet die backup terugzetten dan, denk je. Nu, daar heb ik iets teveel mee getweaked. Als iemand me kan vertellen hoe ik weer dat ljistje met iconen terugkrijg in het startmenu met de meest gebruikte software zet ik die backup terug.... en nee, een vinkje in eigenschappenn/taakbalk/startmenu helpt niet, been there, done that. Heb iets met customize XP, Tweak XP of Powertoys gedaan wat ik niet meer terug kan draaien, heb me rotgezocht tussen al die settings maar kom er niet uit :'(

Aangezien de hardware verder prima draait (op het rottige afsluiten en daarna het laks opstarten na dan) ga ik hier verder niet op in. Het heeft iets met XP-drivers/Latency-patch of RAID-drivers te maken....

Maar voor de goede orde de complete lijst:

Gigabyte Bios F7-F8-F10 + Full-RAID mod F7 + F10 (alle getest -probleem blijft)
Via 4in1 1.38 en Via 4in 1.43 (beide geen soelaas)
Raid-latency patch 0.19 + 1.05 (nog steeds nada)
Via IDE-drivers (standaard-installatie XP + Latest Gigabyte/Via) (weer niks)
Promise *** 0.21 en *** 0.41 20272 XP RAID drivers (beide geen suc6)

Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van de juiste combinatie van de bonvegenoemde drivers, maar ik ben hem kwijt.....

Mocht ik iets vergeten zijn, hoor ik dat graag. Ben ik trouwens de enige met deze vage klachten, zal toch niet he :? :'(

Oplossing 2, de simpelste :+

Weet iemand welk registry sleutel of service of whatever ik moet doen om weer dat Hot-software lijstje terug te krijgen in mijn startmenu (je weet wel, die iconen als je op start klikt en precies daarboven, je TOP 6 lijst :+)

HELP 8)7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

en wat voor hd heb je? daar gaat het namelijk om.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Hier heb ik ook last van. Dit op een Western Digital van 13,6Gb op een Abit moederbord. Dit is echt heel irritant.

Er staat een dual-boot op met Win98 en daar heb ik geen last van bij het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarop zijn die tikkende harddisks aangesloten? Als ze op de Promise zitten, dan zou ik eens oudere (evt Win2K) drivers proberen. In het verleden zijn hiermee wel soortgelijke problemen opgelost, zoals hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Nou, het merk HDD's heeft er weinig mee te maken. Dat zie ik ook in het andere topic waar BalusC op wees (bedankt ;))

Het zijn btw 2 ATA66 IBM's DPTA 372730 7200rpm. Maar dit terzijde want mijn HDD's zijn prima in orde. Het zit hem waarschijnlijk toch in die Promise-drivers, wat ik al een beetje vermoedde. Xp zeurt ook elke keer met dat keurmerk-gedoe :+

Ow, als ik die 0.40 versie van de Gigabyte site wil gebruiken kan dat alleen handmatig want met automatisch zoeken vind XP ze niet. Vind je het gek, ze worden aangeduid als Ultra66 drivers :? |:( |:(

Wat een geklooi weer daarzo bij Promise/Gigabyte 8)7
Als ik drivers ophaal voor mijn GA-7VRXP en gigabyte wijst me deze drivers aan dan verwacht ik toch echt dan ze gewoon door XP te vinden zijn :(
Nu ik forceer die Ultra66 wel ff, kijken wat er gebeurt. Voor mijn HDD's maakt het toch niet uit want die ZIJN ATA-66 :+

Weet iemand of ik anders die Promise TX2000 eroverheen kan gooien ofzo ?

//update//

die 20276_40.zip van de Gigabyte-site werken dus voor geen meter met je RAID-config :( Proficiat Gigabyte! Weer eens grandioos geklooi. Zelfs een waarschuwing erbij vermelden was teveel werk he |:(

Ff voor de duidelijkheid: Dit zijn GEEN Promise 20276 RAID-drivers, maar gewoon Ultra66 IDE controller drivers van Promise. WTF. zijn ze mee bezig daarzo, hier kan ik dus echt pissig over worden. Ook al zal het waarschijnlijk werken in een gewone config ZONDER RAID, dit had toch duidelijk vermeld mogen worden. Niets van dit alles, staat gewoon sim-pel op de Gigabyte-site en word aanbevolen als update voor je 7VRXP Promise-RAID controller.....

Mailen heeft ook al weinig zin, want respons heb ik na 4+ klachten nog nooit gehad. Ook al vind ik deze plankjes goed de service bij Gigabyte is ver te zoeken en het knoei-gehalte is hoog.

Mja, ga nu eens die Window 2000/NT oplossing testen. Genoeg hierover :|

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!