uitschakelen computer gaat samen met tikken van hd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na de installatievan mijn promiss altra ata/100 controller ,waarop mijn beide hd's draaien inclusief boot hd, krijg ik bij het uitschakelen van mijn computer 3 of 4 tikken te horen van mijn hd(volgens mij zijn het mijn hd's).
normaal gesproken as dit ermaar 1 en dan ging mijn computer uit.

weet iemand hoe dit komt en of dit schadelijk is voor je hd's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
ik heb ook zoiets met mijn promise controller. Lijkt net of mijn schijven plotseling stilgezet worden in plaats van uitspinnen. Ik heb overigens nog geen probs met mijn harde schijven gekregen door dit grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je een quantum / maxtor (740, 540) hebt is dit heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

Rico

Wie dit leest is gek....

Moet je even een andere driver downloaden voor je promise controller. Probleem zit hem in de driver. Had ik hier ook en nadat ik een nieuwe driver had geinstalleerd was het tikken over.

http://www.braziliantech.com/files/Drivers/Promise/U100_v200_b11.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan die drivers wel downen maar hoe krijg ik ze geinstald, na het uitpakken zie ik nergenens een .exe ofzo??!! help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik had dit ook altijd met het uitschakelen/suspenden van mijn Seagate Medialist 4.3gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 15:12

Papillon

Spring 's in the Air...

Is dat niet het parkeren van de koppen ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rico bednakt , install van drivers is gelukt en nu geen herrie meer met afsluiten!!!

case closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

Rico

Wie dit leest is gek....

Graag gedaan.
Zag nu pas deze topic weer dus daarom kon ik je niet uitleggen hoe je ze installeerde, maar je bent er al zelf achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Ik heb dit ook met mijn promise ATA133 die onboard zit op mijn Gigabyte GA-7VRXP zit. Is hier ook een oplossing voor?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1