Toon posts:

Nieuwe pc doet het gewoon niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag eindelijk me nieuwe pc binnen :) dus ik meteen cputje pakken koel prut er over koeler er op gezet NIET SCHEEF!

Toen ik heb het geheugen er in gestopt en tja alles aangeschroefd, AGP kaart er ingestoken en de voeding aagesloten.

Dus ik meteen op aan raggen. Ik hoor de pc starten maar beeld krijg ik niet dus ik snel de pc uit en de cpu na gekeken, maar dat zag er goed uit. D-brak aangesloten met de ledjes. Alle 4 ROOD ik aarrgghhh... Alles los gehaald en weer her opgebouwd maar weer 4 leds rood dus ik boekje pakken en kijken krijg ik een link en die link bestaat niet FIJN!! dus nu zit ik met een AMD XP 2200+ en een MSI KT4 Ultra die niet werkt iemand een idee want snap er niks.

Btw er zit een volcano 7+ op die op volle toeren draait.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Clear cmos, cmos jumper staat nog verkeerd...

Voeding brak...

Mobo elektrisch contact met behuizing...

etc etc ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 16:27
Zou ook kunnen dat je de koeler wat te ruig heb gemonteerd, vriend van me had dat ook gedaan (zaten een paar heeeele kleine pitjes in de core daarna), en die cpu was dus gewoon helemaal dood, deed et ook niet meer op andere borden, dus kijk even goed naar je cpu of je hem niet beschadigd hebt...

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
voeding brak, kom je wel vaker tegen :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

alle ledjes rood = toch cpu dood?

probeer een andere voeding ;)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
De voeding brak hoe komen jullie tot die conclusie :? kun je net zo goed zeggen dat zijn mem brak is, met de info die hij geeft kun je op dit moment nog niets zeggen

Start eens alleen op met het broodnodige (CPU, koeler, voeding, mem) en kijk dan eens of ie t doet. Doet ie t niet ga dan je nieuwe onderdelen een voor een testen in een andere pc.

4 rode ledjes bij MSI betekent normaal dat je cpu dood is, dus als bovenstaande niet helpt en alle andere onderdelen blijken wel ok te zijn dan ben ik bang dat je je koeller toch niet voorzicht genoeg erop hebt gezet.

Verwijderd

hmm minder he?? nou je bent niet de enige......ik ook ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/609442 <<niey groot maar gaat om hetzelfde.....), neem es een andere cooler en andere proc...dan doet ie het...

je CPU is dood btw.....

Verwijderd

Òf start hem eens op zonder CPU, volgensmij moet dat ook kunnen. Het bord moet dan wel aangaan dacht ik, het lijkt mij dat je CPU gewoon schluss is.

• ExcaliburDexter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 10:04:
Òf start hem eens op zonder CPU, volgensmij moet dat ook kunnen. Het bord moet dan wel aangaan dacht ik, het lijkt mij dat je CPU gewoon schluss is.
nee sorry zo werkt dat niet. Moederborden van tegenwoordig hebben minimaal nodig: (CPU, geheugen, stroom en koeler ;) ) en sommige ook nog een videokaart.

zonder deze onderdelen zal je bordje echt niet opstarten.

Verwijderd

ja das behoorlijk kut voor je, toen ik me msi kt7 turbo voor het eerst had, had ik me coolermaster er scheef opzitten, en ook de core verneukt, resultaat was da die 4 diacnostic leds rood waren, misschien is dit bij jouw ook het geval

Verwijderd

Ik heb ook vaak gezien bij 4x rood LED dat het bord zelf dood is, nu lijkt mij die kans klein omdat het een nieuw bord is, maar ik zou er wel ff rekening mee houden.

Verwijderd

Topicstarter
koeler er af gehaalt maar core is nog perfect niks er af en ik heb honderden pc's gemaak maar nooit een cpu gemold. Dus daar ligt het niet aan.

De pc heeft met die cpu in het begin wel opgestart en toen weer uitgegaan meschiens zegt dit wat?

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
doa is niets vreemds mer tegenwoordig, gewoon naar de winkel en testen die hap

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:24:
koeler er af gehaalt maar core is nog perfect niks er af en ik heb honderden pc's gemaak maar nooit een cpu gemold. Dus daar ligt het niet aan.

De pc heeft met die cpu in het begin wel opgestart en toen weer uitgegaan meschiens zegt dit wat?
Weet je zeker dat je bord geen kontakt maakt met je kast?
Er zit niet toevallig een schroefje of zo tussen het moederbord en de kast.
Anders moet je het effe proberen met je moederbord uit je kast.

Heb je de bios al gereset?

En misschien de jumper van 133fsb eerst even op 100fsb zetten om te kijken als die dan opstart?

Heb je niet nog ergens een duronnetje liggen of zo.
Dan kan je die effe proberen.

En zoals hierboven al is gezegt je computer zo kaal mogelijk opstarten.
Daarna alle onderdelen 1 voor 1 terug zetten.

Anders gewoon terug naar de winkel.
Alleen is het wel handig om te kijken wat er kapot is.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 10:58:
Ik heb ook vaak gezien bij 4x rood LED dat het bord zelf dood is, nu lijkt mij die kans klein omdat het een nieuw bord is, maar ik zou er wel ff rekening mee houden.
Ik heb een keer de clear cmos jumper op m'n MSI board gebruikt, 4x rood :z

Moest de stekker eruit halen, aan-knop indrukken, stekker er weer in en starten... Niks aan de hand dus..

Msi d-led :z

Verwijderd

Sorry,maar ik denk dus ook dat je CPU dood is,dat staat toch in je boekje (als het goed is)

Verwijderd

Je kunt een DOA (dead on arrival) hebben. Die MSI borden met KT chipsets van VIA hebben bij leveranciers niet echt een goede naam daar ze vaak uitvallen.
Ik heb er een keer een gehad waarvan de northbridge er opeens mee kapte.
Had toen ook 4 rode leds.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:06:
Je kunt een DOA (dead on arrival) hebben. Die MSI borden met KT chipsets van VIA hebben bij leveranciers niet echt een goede naam daar ze vaak uitvallen.
Ik heb er een keer een gehad waarvan de northbridge er opeens mee kapte.
Had toen ook 4 rode leds.
Als ik jou was zou ik hem ruilen voor een bordje met een SIS chippie erop.

sjips, druk ik op quote ipv edit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er weer. Ik heb nu alles gecheckt dubbel, dus koeler los gehaalt en daar kwam de proc netje zonder dat er een stukje was af gebroken van de core dus me cpu moet gewoon werken :).

Ik ga er nu een 1800+ in doen met andere koeler en spacer want vertrouw het niet meer.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:31:
Ik ben er weer. Ik heb nu alles gecheckt dubbel, dus koeler los gehaalt en daar kwam de proc netje zonder dat er een stukje was af gebroken van de core dus me cpu moet gewoon werken :).

Ik ga er nu een 1800+ in doen met andere koeler en spacer want vertrouw het niet meer.
Neeeee, geen spacer!

Die ellendige dingen zorgen alleen maar dat je koeler geen (goed) contact met de core maakt, rotdingen :(

Ik vroeg me ooit af waarom m'n Pentium 3 steeds na 10 sec vastliep. Spacer weggeflikkerd, en klaar...

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
heb hier de spacer ook al weggehaald, omdat mn temp hoger werd als daarvoor

Verwijderd

welkom 2 the club:
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/dood1.jpg
Gecondoleerd

Met het blote oog bijna niet te zien.

Ik heb er hier btw al 5 XPtjes.

De ene koeler is te zwaar, de andere zitten te veel rubbertjes bij waardoor de koeler de cpu niet raakt.. altijd weer wat.

Verwijderd

heb je er niet te veel koelprut tussen gedaan,dan wil de cpu soms ook niet starten,en krijg je biepjes????

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Mja heb ik ook gehad in mijn geval was mobo kapot. ( al geprobeert de batterij er ff uit te halen ? 5 mins )

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
geen spacer?

dus als ik over maandje comp ga bouwen (mn eerste) met n AMD XP 2400 ofzo moet ik geen spacer doen? echt niet?

Verwijderd

Topicstarter
Lol nee me XP2200+ is de core van heel en hij is nu rma over een paar dagen krijg ik een nieuwe :D kep die Gf4 Ti4600 in me 1800+ gezet wat GAAF KAARTJE !!!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:26:
welkom 2 the club:
[afbeelding]
Gecondoleerd

De ene koeler is te zwaar, de andere zitten te veel rubbertjes bij waardoor de koeler de cpu niet raakt.. altijd weer wat.
Als je er steeds weer pech mee hebt vraag ik me wel af waarom je AMD procs blijft kopen. Nofi, maar 5 AMD's zijn wel duurder dan 1 Intel/Via ;) (niet dat Via een serieuze overweging qua performance is, maar het is toch een concurrent)

Wel dikke pech dat er bij jou al 5 overleden zijn... ;(
Tomcat84 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:29:
geen spacer?

dus als ik over maandje comp ga bouwen (mn eerste) met n AMD XP 2400 ofzo moet ik geen spacer doen? echt niet?
NEE :D

En je moet ook geen cheape Spire koeler kopen, die ellende met veel te zware koelclips drukt alleen maar je core kapot.

Verwijderd

wat ook soms kan helpen is de cmos jumper op de clear cmos stand te zetten,de schakelaar om de pc aan en uit te zetten ff in en uit drukken,dan verschiet het mobo ff laat maar zeggen :p ,dan de cmos jumper terug op zijn plaats,en de pc opstarten
normaal moet ie dan booten

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 16:27
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:58:
wat ook soms kan helpen is de cmos jumper op de clear cmos stand te zetten,de schakelaar om de pc aan en uit te zetten ff in en uit drukken,dan verschiet het mobo ff laat maar zeggen :p ,dan de cmos jumper terug op zijn plaats,en de pc opstarten
normaal moet ie dan booten
Daar zou ik wel mee oppassen, in mobo boekjes staat namelijk meestal nadrukkelijk dat je de power niet aan moet doen als de cmos jumper op clear staat....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:26:
welkom 2 the club:
-plaatje-
Gecondoleerd

Vaag dat mn XP 1800+ het in een keer goed doet..... (8>

Verwijderd

Websnake schreef op 03 oktober 2002 @ 23:10:
[...]

Daar zou ik wel mee oppassen, in mobo boekjes staat namelijk meestal nadrukkelijk dat je de power niet aan moet doen als de cmos jumper op clear staat....
en toch help het

Verwijderd

Websnake schreef op 03 oktober 2002 @ 23:10:
[...]

en toch help het,en dat weet ik uit ervaring en nie uit de boekjes

• rosce
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51
Nou moe, ik stop de nieuw gekochte XP1800+ in mijn K7T Turbo (RAID) en ik krijg de welbekende 4 rode lampies.... Ik doe de comp uit, druk op de aan/uit knop en start daarna de comp weer op. Helaas, weer 4 rode lichtjes... Ik druk op de reset knop van mijn comp en.... hij start op!? Alle stekkers zitten goed, snap er werkelijk de BALLEN van!

/edit Ik heb alles nogmaals geprobeerd (herstart, herstart met clear CMOS, etc etc etc), doch mijn verhaal blijft hetzelfde: bij start comp alle 4 de lampjes rood, doch bij reset knop start de comp prima door... Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Als iemand een idee heeft wat ik fout doe (ik doe toch IETS fout!? het is tenslotte al na 00.00 uur), geef me een bericht terug aub :).

[ Voor 0% gewijzigd door rosce op 05-10-2002 00:21 . Reden: hertest ]

• ExcaliburDexter
rosce schreef op 05 oktober 2002 @ 00:08:
Nou moe, ik stop de nieuw gekochte XP1800+ in mijn K7T Turbo (RAID) en ik krijg de welbekende 4 rode lampies.... Ik doe de comp uit, druk op de aan/uit knop en start daarna de comp weer op. Helaas, weer 4 rode lichtjes... Ik druk op de reset knop van mijn comp en.... hij start op!? Alle stekkers zitten goed, snap er werkelijk de BALLEN van!

/edit Ik heb alles nogmaals geprobeerd (herstart, herstart met clear CMOS, etc etc etc), doch mijn verhaal blijft hetzelfde: bij start comp alle 4 de lampjes rood, doch bij reset knop start de comp prima door... Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Als iemand een idee heeft wat ik fout doe (ik doe toch IETS fout!? het is tenslotte al na 00.00 uur), geef me een bericht terug aub :).
Jij post wel erg sneaky, en dat nog zo laat op de avond.....

heb je dit al gelezen: Technische PMG FAQ : Moederborden
en dan vooral dit gedeelte: # Waarom is m'n nieuwe computer zo traag en/of instabiel?

want ik denk dat als je dit doet, dat je problemen verholpen is.

volgende keer wel ff zelf zoeken ok? :)

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 05-10-2002 02:06 . Reden: goedenacht ]

• rosce
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51
Dank je voor de link, doch helaas niets gevonden. Behalve dat ze zeggen dat alle VIA chipsets zo goed als niet deugen :/ en dat ik de BIOS en de drivers onder windows moet updaten. Ik heb de laatste versie van de BIOS al tevoren geinstalleerd (r3.5 via update software van MSI) en het installeren van drivers onder windows kan naar mijn mening toch niet de oorzaak van het niet opstarten verhelpen (toch?).

Nog een gegeven: ik ben dus overgegaan van Duron 800 naar Athlon 1800, de Duron doet het nog steeds, heb ik diverse malen uitgeprobeerd (leuk werk hoor, die coolers steeds omwisselen :/ ).

De reden waarom het overigens zo 'laat' is geworden is juist omdat ik tig GoT pagina's heb doorzocht (uiteraard! ;) ) en allerlei combinaties in de BIOS heb uitgeprobeerd.

Ps nogmaals dank voor je antwoord :) (02.05 uur, foei! ;) )

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:47:
[...]

en toch help het,en dat weet ik uit ervaring en nie uit de boekjes
Binnen een minuut 2x je mening uiten,
wordt niet echt gewaardeerd !!!

narfpower post is een pic van de CPU,
of is ie al lang verstuurd ?

Verwijderd

alle ledjes rood = toch cpu dood?
Die van mijn zus doet dat altijd (ook met andere procs) hoef je alleen ff op de reset knop te meppen :)

Om die reden waarom jij die post stuurt ben ik gewoon van AMD afgestapt. De procs zijn wel goed van BINNEN, maar van BUITEN zuigen ze hard, temperatuurbeveiliging is overigens om van te janken.

Verwijderd

terug naar de winkel zou ik zeggen

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
[quote]rosce schreef op 05 oktober 2002 @ 09:53:
Dank je voor de link, doch helaas niets gevonden. Behalve dat ze zeggen dat alle VIA chipsets zo goed als niet deugen :/ en dat ik de BIOS en de drivers onder windows moet updaten. Ik heb de laatste versie van de BIOS al tevoren geinstalleerd (r3.5 via update software van MSI) en het installeren van drivers onder windows kan naar mijn mening toch niet de oorzaak van het niet opstarten verhelpen (toch?).

Nog een gegeven: ik ben dus overgegaan van Duron 800 naar Athlon 1800, de Duron doet het nog steeds, heb ik diverse malen uitgeprobeerd (leuk werk hoor, die coolers steeds omwisselen :/ ).

De reden waarom het overigens zo 'laat' is geworden is juist omdat ik tig GoT pagina's heb doorzocht (uiteraard! ;) ) en allerlei combinaties in de BIOS heb uitgeprobeerd.

quote]

De MSI 6330 serie heeft grote problemen met opstarten, check het MSI forum maar eens. Ik had een pro2a met soortgelijke peoblemen met een TB1000 erop. Bij mij hielp alleen het eraf halen van de 220v kabel, vervolgens 30min wachten en dat deed hij het weer.
Mobo nu geruild, maar kan hem pas over een paar weken uitproberen.

Do as I say, don't do as I do.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Bart-01 schreef op 05 oktober 2002 @ 10:39:

De MSI 6330 serie heeft grote problemen met opstarten, check het MSI forum maar eens. Ik had een pro2a met soortgelijke peoblemen met een TB1000 erop. Bij mij hielp alleen het eraf halen van de 220v kabel, vervolgens 30min wachten en dat deed hij het weer.
Mobo nu geruild, maar kan hem pas over een paar weken uitproberen.
Bij die msi borden komt het vaak doordat de vcore te laag is (bij mij iig), ik heb toen een bepaald weerstandje van me msi k7t pro2-a afgetrokken en toen was de spanning ineens goed :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 05 oktober 2002 @ 10:12:
[...]

[...]

Binnen een minuut 2x je mening uiten,
wordt niet echt gewaardeerd !!!

narfpower post is een pic van de CPU,
of is ie al lang verstuurd ?
ik had een foutje tijdens het posten |:( de pagina eindigede op "kan deze pagina niet weergeven en ik dacht dat het er niet zou op staan,toen heb ik opnieuw gepost en zag toen dat het er twee maal op stond,sorry ;(
Pagina: 1