Windows Backup maken van printopdrachten

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:45
Graag zou ik willen weten hoe ik, wanneer een gebruiker op zijn lokale printer een print opdracht geeft, hiervan een backup kan maken zodat ik deze op een later tijdstip nog een keer kan uitprinten of bekijken zonder dat deze gebruiker dit merkt. Dit inverband met mogelijk misbruik tijdens werk. Er bestaat het vermoeden
dat deze werknemer ook voor andere bedrijven aan het werk is, m.b.t. tot het opstellen van contracten en dergelijk.

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is dat de opdracht tegelijkertijd naar
een andere printer in het netwerk wordt verstuurd.

Alvast bedankt voor de reacties

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:45
Niemand?

Verwijderd

als je weet hoe groot die bestanden kunnen worden snap je dat als je dat allemaal opslaat, en dat moet lokaal, de HD dan snel vol loopt
Ik neem aan dat het niet om een of 2 printjes per dag gaat maar om behoorlijke aantallen, zo niet, als hij dat doet in zijn pauze wat maken jullie je dan druk over een paar paginas per dag, het probleem is hier dat windows printopdrachten grafisch behandelt, waardoor een klein wordbestand al gauw vele tientallen MBs groot wordt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems - Policy, welk OS gaat het om?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hangt ervan of of je in je printerdriver de optie "keep printed documents" kan aanvinken. Dat wisselt dus per printer, de gemiddelde hp laserjet heeft 'm wel.

Edit: Het document staat dan als "printed" in de queue, en is dus niet onzichtbaar ofzo.

Firmpete on Aerie Peak

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een topic is genoeg, Onderscheppen printopdrachten dus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.