Onderscheppen printopdrachten

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38
Graag zou ik willen weten hoe ik, wanneer een gebruiker op zijn lokale printer een print opdracht geeft, hiervan een backup kan maken zodat ik deze op een later tijdstip nog een keer kan uitprinten of bekijken zonder dat deze gebruiker dit merkt. Dit inverband met mogelijk misbruik tijdens werk. Er bestaat het vermoeden
dat deze werknemer ook voor andere bedrijven aan het werk is, m.b.t. tot het opstellen van contracten en dergelijk.

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is dat de opdracht tegelijkertijd naar
een andere printer in het netwerk wordt verstuurd.

Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

"Alvast bedankt voor de reacties", hoeft niet. lees ff de f.a.q.

Ik denk dat deze info ook voor verkeede doeleinden gebruikt kan worden...

Verwijderd

Bigbrother is toch dat nieuwe programma waar zo'n ophef over was?
En nee, ik bedoel niet die bagger op tv maar een soort van keylogger voor de baas.
Misschien is dat wat voor je? Als die printer lokaal is kun je van alles verzinnen op het netwerk maar hij hoeft enkel z'n stekker er uit te trekken...

Verwijderd

Je zou eerst moeten zorgen denk ik dat je de printer via het netwerk aansluit.
Lokaal is er niet veel mee te doen zonder dat hij het merkt.
Dan kan je vervolgens van elke print die hij maakt in de properties van de printer aangeven of er een copy van het document bewaard moet worden..
Staat onder printer-properties -> advanced -> keep printed documents

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik ben zeker geen jurist. Maar bedenk dat het op z'n minst heel duidelijk van te voren moet zijn gemeld aan de werknemers (ook de "verdachte"), EN dat de ondernemingsraad toestemming verleend heeft. Tevens mag je het voor zover ik weet niet op 1 enkele machine doen, je moet het dan op elke machine in het hele netwerk doen. Ook bij de directeur en jezelf.

Onsmakelijk is het loggen in ieder geval. Je kan beter gewoon het aantal prints bijhouden, of alleen maar printpapier met jullie briefhoofd beschikbaar te maken, hij kan waarschijnlijk moeilijk dat papier gebruiken voor een ander bedrijf.

Je hebt tevens weinig aan een prog wat prints bijhoudt als het op diskette wordt gezet en thuis uitgeprint :+ Dus [search=keylogger] helpt dan beter. Daar geldt trouwens ook dat je niet zomaaar mag afluisteren. Ontslaan op basis van die info lijkt me geen goed plan, een slimme werknemer klaagt jullie daarna aan vanwege niet-frisse zaken.

edit:

Printjes bewaren voor bedrijfsdoeleinden mag wel denk ik, als het maar een doel anders dan werknemers afluisteren heeft. Dus bijv. bij offertes waar je een fysieke kopie van wilt hebben - zie dan bovenstaande tip.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ou812 schreef op 03 oktober 2002 @ 08:59:
zonder dat deze gebruiker dit merkt.

Hmm, daar had ik even overheen gelezen. En dat maakt dat het niet zomaar mag. Sorry :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.