ftp-> router to router

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
het zit zo:
ik heb een router en daarachter een ftp server( beide werken perfect),
een vriend van me die heeft ook een router,
MAAR: we kunnen niet naar elkaar ftpen. maar ik kan wel ftpen naar iemand zonder router.

heb dit met meerdere mensen en ftp servers geprobeerd, maar zonder succes.

hoe kan ik ervoor zorgen dat dit WEL werkt?

P.S. Zolang 1 van ons geen router heeft werkt het dus prima. (andere progs werken trouwens WEL)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kan je niet gewoon inloggen of moet het via FXP :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Heeft jouw vriend ook een portmapping voorzien op die router voor z'n FTP ?
Heb je al eens passive mode om te connecten getest ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Dus als die vriend zijn router niet gebruikt kan het wel? Anders kan het gewoon een firewall probleem zijn, als zijn router een beetje strak afgesteld staat kan het voorkomen dat ftp niet werkt.
Er is toch ook nog zoiets als passive mode ftp :? dat zou icm routers beter werken.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Als je achter je router met een ftp server wil connecten moet je passive mode gebruiken
Als iemand jouw ftp server die achter een router zit wil bereiken moet ie juist geen passive mode gebruiken.

Kortom: Als de Client en de Server achter een router staan kan de combinatie passive mode niet passive mode niet

ps: hehe, ik probeer al meerdere malen te antwoorden, maar elke keer gaat ie opslot :p

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• BasSpruit
passive mode hebben we geprobeerd, port mapping staat goed, de poort die gebruikt staat open. we gebruiken geen van beiden een firewall.

pingen kunnen we, een verbinding maken is geen prob, http/irc/msn en de rest werken gewoon.

p.s.: ik weet niet wat fxp is...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18
passive werkt niet zomaar met een ftp-server achter een NAT-router, omdat de server dan het interne ip aan de client doorgeeft. Je moet dus even kijken of je de ftp-servers kan laten aangeven dat ze het externe ip van de router doorgeven. Ik weet alleen niet of dit wel mogelijk is. Wat iig wel werkt is een ftp-proxy installeren op je router, zo'n proxy maakt zelf verbinding met de ftp-server en stuurt alle ftp-commando's etc gewoon door :).

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan wel connecten, maar bestanden en dir listings komen niet door en timen out toch?

FTP maakt niet alleen gebruik van poort 21, maar ook 20 voor de data en de dir listings

De oplossingen zijn:
- De client moet poorten gaan mappen en ip spoofen
- Of de server router moet zorgen dat alles goed gaat. Er zijn speciale opties voor in veel router software.

• BasSpruit
LordLarry schreef op 01 oktober 2002 @ 16:55:
Je kan wel connecten, maar bestanden en dir listings komen niet door en timen out toch?

FTP maakt niet alleen gebruik van poort 21, maar ook 20 voor de data en de dir listings

De oplossingen zijn:
- De client moet poorten gaan mappen en ip spoofen
- Of de server router moet zorgen dat alles goed gaat. Er zijn speciale opties voor in veel router software.
dus ik zou een 2e poort open moeten gooien, en de ftp server die i.p.v. poort 20 laten gebruiken? ik dacht dat je maar 1 poort nodig had...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
ChaosDream schreef op 01 oktober 2002 @ 16:58:
[...]

dus ik zou een 2e poort open moeten gooien, en de ftp server die i.p.v. poort 20 laten gebruiken? ik dacht dat je maar 1 poort nodig had...
Nee, nog meer poorten zelfs, zie onderstaande faq/thread door Jvs:

ftp met PASV ondersteuning achter een alcatel / firewall/

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

ChaosDream schreef op 01 oktober 2002 @ 16:58:
[...]
Inbound naar de ftp server minstens 21 en 20 ja. Maar dan kunnen nogsteeds geen mensen (zonder trukken) met passive mode naar je server connecten. Afhankelijk van passive mode of niet worden nog willekeurige andere poorten geopend.

j_iscool geeft de methode die ik al in het kort aangaf om aan de client kant het zover te krijgen dat je met active mode kan connecten op een DB door je NAT router heen. Dat werkt trouwens ook met FlashFXP. Maar je zadelt je klanten voor je ftp server op met een probleem zo.

Je kan ook bij de meeste NAT routers aangeven op welke poort de ftp zit en die zorgt er dan voor dat mensen ook met passive mode naar je ftp server kunnen connecten.

Het waarom is omdat een NAT server moet weten welk pakketje ie naar welke computer in je netwerk achter je router moet sturen. Dat weet ie alleen als er *eerst* vanuit je netwerk naar buiten wordt gecommuniceerd. Als er een pakketje aankomt van buiten naar de NAT komt weet ie niet waar die m heen moet sturen. Een mapping zegt m waar ie heen moet, maar dan moet de poort wel bekend en voorspelbaar zijn. Vaak is dat niet zo. Wel of niet passive mode geeft aan wie (de server of de client) de actie voor het versturen van gegevens initieerd.

Pagina: 1