ftp met PASV ondersteuning achter een alcatel / firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik heb er heel wat topicjes over gelezen, maar ik kon nergens de totale oplossing vinden om een ftp achter een getweakte alcatel te krijgen, dus heb ik zelf na veel uitvogelen een kleine howto geschreven, alleen ben ik bang dat ik bepaalde termen wat verkeerd gebruik. Om te beginnen, hier de howto:

Een ftp die geschikt is voor passive mode en fxp ontvangs achter een gehackt alcatel modem of een firewall installeren.

Je moet een aantal poorten opzetten in de firewall of doormappen naar je PC. Normaal gesproken is dat poort 21 voor de communicatie, poort 20 voor de data. Je kan een willekeurige poort kiezen hiervoor, als je altijd maar twee poorten openzet, namelijk de poort zelf en een daaronder voor de data.

Voor het gebruik van passive mode moet je daarnaast ook nog minimaal één poort openzetten/mappen naar je PC. Normaal gesproken kiest een ftp programma die poorten zelf, maar met bulletftp kan je deze poorten instellen. Je hebt minimaal 1 poort per connectie nodig. in dit geval is gekozen voor 7 poorten, namelijk 1300 t/m 1306. Hoe je die poorten doormapt naar je eigen PC kan je hier lezen. Je mag zelf de poorten kiezen, maar deze keuze is veilig.

Wat je moet invullen is:
  • 1: de poort waarop je mensen connectie laat maken. 2: Het intenre ip van de PC waarop je de ftp server hebt draaien. 3: Je eigen ip, dat je hebt gekregen van je provider. 4: De poorten die je hebt doorgezet voor passive mode.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/ftphowto/ftpalcatel1.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/ftphowto/ftpalcatel2.gif

Op die manier kan iemand inloggen met passive mode, nadat je een acount hebt gecreerd met de juiste rechten.

kunnen jullie hier allemaal een ftp met passive mode die ook daadwerkelijk werkt voor elkaar krijgen? Als dat zo is, dan is dit misschien wel een leuke howto.

Ik heb gebruik gemaakt van verschillende topics om erachter te komen hoe je uberhaupt dat ftp aan de praat krijgt en hints dat passive ook poorten nodig heeft en dat bulletproof daar goed mee overweg kan, omdat je specifiek passive poorten kan toewijzen. :P (weet ik veel 8)7):
FTP op een PC achter een getweakte Alcatel-modem.
Alcatel na tweak, ftp
FTP achter tweaked ADSL modem wil niet.

Ik wil eigenlijk voornamelijk weten of ik termen enzo goed gebruik :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
JvS schreef op 18 september 2002 @ 12:58:
Ik heb er heel wat topicjes over gelezen, maar ik kon nergens de totale oplossing vinden om een ftp achter een getweakte alcatel te krijgen, dus heb ik zelf na veel uitvogelen een kleine howto geschreven, alleen ben ik bang dat ik bepaalde termen wat verkeerd gebruik. Om te beginnen, hier de howto:

Een ftpserver die geschikt is voor passive mode en fxp achter een gehackt alcatel modem of een firewall instellen.

Je moet een aantal poorten opzetten in de firewall of doormappen naar je PC. Normaal gesproken is dat poort 21 voor de communicatie, poort 20 voor de data. Je kan een willekeurige poort kiezen hiervoor, als je altijd maar twee poorten openzet, namelijk de poort zelf en een daaronder voor de data.

Voor het gebruik van passive mode moet je daarnaast ook nog minimaal één poort openzetten/mappen naar je PC. Normaal gesproken kiest een ftp programma die poorten zelf, maar met bulletftp kan je deze poorten instellen. Je hebt minimaal 1 poort per connectie nodig. in dit geval is gekozen voor 7 poorten, namelijk 1300 t/m 1306. Hoe je die poorten doormapt naar je eigen PC kan je hier lezen. Je mag zelf de poorten kiezen, maar deze keuze is veilig.

Wat je moet invullen is:
  • 1: de poort waarop je mensen connectie laat maken. 2: Het interne ip van de PC waarop je de ftp server hebt draaien. 3: Je eigen ip, dat je hebt gekregen van je provider. 4: De poorten die je hebt gemapt voor passive mode.
[afbeelding]

[afbeelding]

Op die manier kan iemand inloggen met passive mode, nadat je een acount hebt gecreerd met de juiste rechten.

<hr> kunnen jullie hier allemaal een ftpserver met passive mode die ook daadwerkelijk werkt voor elkaar krijgen? Als dat zo is, dan is dit misschien wel een leuke howto.

Ik heb gebruik gemaakt van verschillende topics om erachter te komen hoe je uberhaupt dat ftp aan de praat krijgt en hints dat passive ook poorten nodig heeft en dat bulletproof daar goed mee overweg kan, omdat je specifiek passive poorten kan toewijzen. :P (weet ik veel 8)7):
FTP op een PC achter een getweakte Alcatel-modem.
Alcatel na tweak, ftp
FTP achter tweaked ADSL modem wil niet.

Ik wil eigenlijk voornamelijk weten of ik termen enzo goed gebruik :)
Ik heb hierboven wat kleine verbeteringen gezet, de termen kloppen het meeste wel, alleen dit hierboven ziet er niet uit denk ik omdat ik geen html-rechten heb :(

Alleen deze zin vind ik nog krom, ik weet alleen niet wat je er mee bedoeld dus ik kan hem niet verbeteren:

kunnen jullie hier allemaal een ftpserver met passive mode die ook daadwerkelijk werkt voor elkaar krijgen? Als dat zo is, dan is dit misschien wel een leuke howto.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Termen ed. zien er idd flex uit. Misschien dat je nog een kleine guide kan schijven over hoe je met een ftp client (ws_ftp, en flashfxp ) achter een getweakede modem naar een ftp kan komen, dmv het forceren naar van pasv mode ipv active. en misschien nog ff het onderstaande linkje toevoegen als achtergrond info over het probleem. http://slacksite.com/other/ftp.html . verderrest ziet het er netjes uit.

ff een spatie achter de link .....

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik ben toevallig zelf ook net bezig met een kleine manual over een FTP client achter een firewall/router (in het algemeen), maar die is wel in het engels. Is nog een ruwe versie, maar goed.
De 'theorie' is al af, maar ben nu ff met de plaatjes enzo bezig. Later wil ik ook een stukje over een server schrijven (zoiets als bovenstaand).

Wees consequent, maar niet altijd