Toon posts:

Alcatel na tweak, ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn alcatel modem getweaked, en nu is de modem ook een router (en werkt toppie). Nu wil ik alleen weer mijn ftp-servertje laten draaien. En dat wil nu niet meer werken. Ik heb poort 21 geforward. het enige wat mijn ftp programma laat zien als ik inlog is:

connected to ip : 0.0.0.0
(000048) 8-2-2002 15:06:51 - (not logged in) (10.0.0.154) > sending welcome message.
(000048) 8-2-2002 15:06:51 - (not logged in) (10.0.0.154) > 220 BulletProof FTP Server ready ...
(000048) 8-2-2002 15:06:51 - (not logged in) (10.0.0.154) > disconnected.

En als ik iemand van buiten mijn netwerk, dus via internet wil laten inloggen, kan die persoon inloggen, maar zodra zijn ftp programma om de LIST vraagt, dan krijgt hij de melding failed te zien... Het gaat hier om het bulletproof ftp programma versie 2.15.

Verwijderd

Laat de persoon in kwestie passive mode gebruiken. Gebruik anders de search is.

Verwijderd

Topicstarter
mijn ftp prog switched vanzelf al naar passive mode. En de search heb ik al gebruikt, staat niet wat ik zoek.

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Hetzelfde probleem heb ik reeds ook ondervonden bij Serv-u 3.0

helaas ook geen oplossing ervoor kunnen vinden...

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij dat toevallig wel welk ftpserver programma wel werkt? Dan gaat bulletproof ftp er gewoon uit.. >:)

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Laat de client active mode gebruiken, deze blijft namelijk over poort 20 en 21 lopen.
Passive mode krijgt een andere poort toegewezen, die dus niet doorgemapt is, en daarom disconnect. Met Bulletproof kun je ergens een aantal poorten aangeven die voor passive mode gebruikt kunnen worden. Als je deze poorten ook doormapt kun je ook de passive mode gebruiken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

Verwijderd

Is dat forwarden van poort 21 wel nodig? Klinkt misschien een beetje dom, maar BPFTP werkt bij mij wel gewoon en ik heb geen routing/firewall instellingen gewijzigd. Maar misschien is dat juist hetgene wat jij wel wilde :/

Verwijderd

Topicstarter
Voldoet bij mijn client het vinkje PASV uitzetten genoeg? ik gebruik cuteftp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las overal dat ik voor ftpserver juist poort 21 moest forwarden, ik unforward m es, kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit is wel weird, ik probeer nu via mijn netwerk op me ftp te komen, ik kom nu wel in een ftp. Maar niet de mijne volgens mij is dit een ftp van de modem????

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ftp van het modem? dat vind ik knap :+

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vind ik ook knap. Ik log dan via mijn ftp client in op mijn ftpserver (althans dat is de bedoeling), zonder dat er poorten openstaan. dan kom ik volgens mij in mijn modem terecht. Ik denk dat dat komt doordat ik op dezelfde pc probeer in te loggen op mijn ftp...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
zet je firewall in je modem eens uit....denk dat t daar door komt

effe telnetten ernaartoe en dan :
ipconfig firewalling=off

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt ook niet, firewalling uitgezet, ik kom dan nog steeds in de modem terecht, ik zal es vragen of iemand via internet bij mij wil proberen te inloggen. Iemand nog een ideetje?

Verwijderd

Het is een herkenbaar probleem. Ook ik heb er last van. Een aantal maanden geleden heeft BPFTP server hier goed gedraaid, maar sind ik mijn verbinding deel met een andere pc krijg ik geen contact meer met mijn ftp server. Via NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx geprobeerd alle poorten door te sturen naar mijn pc met win2000 prof. Ook dit heeft niet het gewenste resultaat. Ik blijf deze dus threat nog ff volgen in de hoop dat iemand een oplossing heeft.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
bij mij werkt alles gewoon goed hoor.

Alleen port 21 door gemapped, mensen moesten dan vanaf buitenaf "passife" transfers gebruiken dan werkte het gewoon goed. Anders kon er dus inderdaad geen listing opgevraagt worden.

En internet werkt het geloof ik niet, (dus als jem hem op zijn eigen hostname/externeip opvraagt! het moet dus echt vanaf buitenaf gebeuren.

• kroegtijger
map anders ook poort 20 ff door, die is soms ook nodig (voor t versturen van je ftp-commando's....21 wordt dan alleen voor data gebruikt)

iRacing Profiel

Verwijderd

Bedankt zover voor de antwoorden. Zal deze eerst eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze dingen es eventjes proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet,
de client staat in passive mode, ik sta ook in passive mode. Heb al van alles geprobeerd HELP!

Hij blijft dus nog steeds hangen bij LIST

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

mr_knuppel, je kunt ook gewoon editten ipv tich replys onder elkaar hoor.
Wat ik niet helemaal snap, kun *jij* niet FTP'en naar je public IP of kan *niemand* FTP'en naar je public FTP?
Ik meen dat het een soort known error is, dat je met de ADSL Tweak niet je eigen IP op forward kunt benaderen ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
niemand kan bij mij inloggen, ikzelf ook niet, maar dat komt doordat ik binnen me eigen netwerk zit. Dus helemaal niemand, inloggen lukt dus wel, maar verder wil NIX werken. Bij het LIST commando gaat de client niet verder..

• kroegtijger
als je wel kunt inloggen lijkt t me dat je t niet meer op je modem moet zoeken maar in je schoftware, omdat je al wel die verbinding op hebt gezet......als de poort niet goed openstond oid kon je ook geen verbinding krijgen.....

iRacing Profiel

• Millennium
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

voor het draaien van een FTP achter je alcatel is poort 21 mappen genoeg. VOORWAARDE: Client (dus de gene die je FTP op wil) moet A-FTP gebruiken.

Voor het bekijken van een FTP server is geen poortmap nodig, maar je moet wel P-FTP gebruiken bij cute FTP (of welk FTP software je ook gebruikt).

Tevens is het niet mogelijk je externe IP te bereiken. (zonder hulp van proxy)Anderen kunnen dit natuurlijk wel bereeiken :)

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
A-FTP is dat een client programma? Of is dat gewoon een optie die je onder cuteftp kan aanzetten? en P-FTP staat dat ook gewoon in cuteftp? Ik kan het namelijk niet vinden onder de settings..

• Millennium
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

hehe, sorry:

A-FTP = Active FTP
P-FTP = Passife FTP

in cute FTP: kan je aangeven of hij Passife FTP moet gebruiken.....

Erg laat mijn reaktie..

Rampen bak 2004

Pagina: 1