Toon posts:

Router+Chello vaag probleem..

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Linksys router als ik dit naar behoren aansluit werkt mijn chello niet meer.
Hij krijgt dan een heel ander IP adres dan wanneer ik direct de kabel van het modem naar de netwerkkaart laat gaan.
Normaal is het IP adres 213.93..... en met de router ertussen is het ineens 10.63....
Als ik daarna weer terug wil naar een directe verbinding moet ik eerst de modem minimaal een uur van de stroom afhalen anders werkt de normale verbinding ook niet meer.
Alles elke keer netjes vrijgegeven..... ook al een andere (Sitecom) router getest die doet precies hetzelfde.....dus..
Wie weet wat ik hier aan kan doen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36
Mac adres kloonen. FAQ-je lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook gebeurt maar zelfs dan geeft hij een ander IP adres en werkt dus niet meer.

Verwijderd

routers op chello... niet aan beginnen :(

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik heb 3 routers zien draaien, ( alle drie SMC dingen ) en ze werken perfect.. dus het moet gewoon kunnen..
Ik ontvang binnenkort ook een Sitecom router, dus ik zal het ook eens proberen..
Hopelijk werkt het, anders kan ik hem niet gebruiken ( want officieel is het gewoon een firewall voor mij natuurlijk :) )

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft altijd perfect gewerkt!
Is er zo in 1 keer mee begonnen.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Wat voor modem heb je eigenlijk van chello?

Verwijderd

Topicstarter
Terayon

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
--> NT

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
Oké,

houd je gebruikers naam en wachtwoord van Chello bij de hand en schrijf vast het serie nummer van je modem op.

typ in internetexplorer aps of asp ofzoiets, en dan kom je als het goed is op een site daar moet je de aanweizingen volgen. En klaar...

Als je niet op die site komt moet je even zoeken, ik weet zo de naam niet meer. Sorry, het is btw niets met www en .nl....

Succes

edit:

APS is het.....
bron: [rml][ chello] andere netwerkkaart?[/rml]

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nog simpeler

Release eerst je oude netwerkkaart...

in Windows 98 is dat

Winipcfg, en dan ergens vrijgeven of release

in winxp

start>uitvoeren>Cmd ¶enter¶.
dan voer je uit, ipconfig /release

daarna zet je pc uit...
doe nieuwe kaart in.. en haal oude eruit, sluit modem aan @ netwerkkaart.
Ga naar windows, instaleer driverstjes enzow
dan krijg je van chellow een heel raar ip nummer, maar het mag niet iets te maken hebben met 169.x.x.x.x

als je dus een andere ip heb gekregen dan ga je naar de site

APS, zonder HTTP oid ervoor, gewoon intikken @ je Browser... vanaf daar staat alles duidelijk aangegeven en is het een kwestie van je gegevens erbij pakken, en wachtwoord
Dit is de quote van mezelf

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Sinds al een tijdje moet je ipv http://aps http://provisioning.upc.nl gebruiken. Hierbij kan je inloggen met je login van chello, vervolgens zal tie vragen om je oude mac adressen en 'aansluitingen' te verwijderen, hierna kan je je nieuwe netwerkkaart of router aanmelden. In het verleden ging dit nog wel eens fout, hoe het tegenwoordig zit weet ik zo ff niet.

* Rotjeknor was helpdesker...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daar was je ook achter gekomen als je de helpdesk gebeld had ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.