Blue Room speakers ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62454

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met Blue Room speakers? Ze zijn vanaf donderdag a.s. in de aanbieding bij de Bijenkorf.. van 599 voor 420 euro.

Afbeeldingslocatie: http://ddd.bijenkorf.nl/DDD/Pictures/voorkijken07_dp.jpg

Ik heb een aantal reviews online gevonden waarin er lovend gesproken wordt over de kwaliteit van die dingen maar ik ben benieuwd of iemand er persoonlijke ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik moet zeggen dat ze er wel stijlvol uitzien, wat voor een merk is het???
Als je meerdere reviews hebt gevonden, waar ze er goed uitkomen, dan zullen het zeker wel goede zijn. Anders moet je maar even gaan luisteren. Ik weet niet of de Bijenkorf die mogelijkheid biedt, maar je kunt ze anders ook weer terugbrengen, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ol dacht dat ze officieel van b&w zijn.. ze klinken erg goed voor hun rare design..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62454

Topicstarter
Merk is Blue Room; was vroeger onderdeel van B&W maar zijn nu zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:01
Ik heb ze ooit eens vergeleken in een hele lineup van speakers, van kleine 2-weg tot grote 3-weg. En om eerlijk te zijn vond ik het helemaal niks. En ook zeker niet het geld waard. Nu heb je al een positieve mening en een negatieve mening, dus het wordt tijd eens je eigen mening te vormen ;)
Ik heb ze beluisterd bij Staffhorst Utrecht, zit zo'n 300 meter van de Bijenkorf vandaan dus als ze bevallen kun je ze daar meteen ophalen :o

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
ShittyOldMan schreef op 01 oktober 2002 @ 18:42:
Ik heb ze ooit eens vergeleken in een hele lineup van speakers, van kleine 2-weg tot grote 3-weg. En om eerlijk te zijn vond ik het helemaal niks. En ook zeker niet het geld waard. Nu heb je al een positieve mening en een negatieve mening, dus het wordt tijd eens je eigen mening te vormen ;)
Ik heb ze beluisterd bij Staffhorst Utrecht, zit zo'n 300 meter van de Bijenkorf vandaan dus als ze bevallen kun je ze daar meteen ophalen :o
Tja, maar het oog wil bij deze luidsprekers ook wel wat.......

Kijk je moet realiseren dat het maar een 13cm unit (laag) is, het laag is dus ronduit mager. Het hoog daarin een stuk beter.

Wil je dezelfde klank eigenschappen (qua hoog en een beter laag) kies dan voor bv de B&W DM602s3, kost (net over de grens in duitsland) hetzelfde en klinkt gewoon stukken volwassener.

Wil je een subliem mooie luidspreker en neem je het geluid op de koop toe? Ga dan voor deze pods.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
[nohtml]
Tja, maar het oog wil bij deze luidsprekers ook wel wat.......

Kijk je moet realiseren dat het maar een 13cm unit (laag) is, het laag is dus ronduit mager. Het hoog daarin een stuk beter.
Nja, dat was ook een beetje het probleem, het mid en hoog waren juist wat minder. Leek een heel stuk doffer, nota bene vergeleken met de 602 die ernaast stond :o. Maar dat kan ook aan andere dingen liggen trouwens, je moet ook zowiezo niet echt uitgaan van andermans (mijne in dit geval) luisterervaringen.

Het is inderdaad wat je zegt ook het design. Je koopt ze ook niet om de ultieme geluidservaring of om te 'knallen' (klote term), maar omdat ze leuk staan en toch nog een leuk geluid geven.

Kep nog een plaatje gevonden van de andere pods, ik weet ook niet hoe ik er aan kom maar het stond op m'n server :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.gaborverhoeven.nl/got/611905-pods.gif

Er is ook nog een sub van de serie, maar info is kennelijk lastig te vinden. Officiele website is: http://www.minipod.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
ShittyOldMan schreef op 01 oktober 2002 @ 21:46:
[nohtml]
[...]

Nja, dat was ook een beetje het probleem, het mid en hoog waren juist wat minder. Leek een heel stuk doffer, nota bene vergeleken met de 602 die ernaast stond :o. Maar dat kan ook aan andere dingen liggen trouwens, je moet ook zowiezo niet echt uitgaan van andermans (mijne in dit geval) luisterervaringen.

Het is inderdaad wat je zegt ook het design. Je koopt ze ook niet om de ultieme geluidservaring of om te 'knallen' (klote term), maar omdat ze leuk staan en toch nog een leuk geluid geven.

Kep nog een plaatje gevonden van de andere pods, ik weet ook niet hoe ik er aan kom maar het stond op m'n server :) :

[afbeelding]

Er is ook nog een sub van de serie, maar info is kennelijk lastig te vinden. Officiele website is: http://www.minipod.com
Op de pic staan de echte B&W pods, in het begin was blueroom onderdeel van B&W nu zijn ze zelfstandig. Onder B&W hadden ze een techno en housepod, de ene met 2 woofertjes (die ook op de pic staat). Sinds blueroom volledig alles doet hebben ze volgens mij minder keus....

De blueroom sub heb ik al wel gezien bij Staffhorst, ziet er ook weer wel leuk uit. Alhoewel niet zo spectaculair als de pods.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Er is ook een blauwe doorzichtige
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/blueroom-lucente.jpg
Leuk als PC speakertjes met een neon lampje erin :)

dit is de sub
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/blueroom-sub.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Jivecar schreef op 02 oktober 2002 @ 20:57:

Op de pic staan de echte B&W pods, in het begin was blueroom onderdeel van B&W nu zijn ze zelfstandig. Onder B&W hadden ze een techno en housepod, de ene met 2 woofertjes (die ook op de pic staat). Sinds blueroom volledig alles doet hebben ze volgens mij minder keus....

De blueroom sub heb ik al wel gezien bij Staffhorst, ziet er ook weer wel leuk uit. Alhoewel niet zo spectaculair als de pods.

Ah, dat verklaart ook meteen waarom ze op die site zo extreem geheimzinnig doen over die andere modellen, da wist ik niet tnx. Overigens zijn de techno en housepod wel te vinden via de flash site, maar dan met een omweg: flash > minipod > profile > history. Die mini vinnik wel de mooiste trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64675

Ik heb die Blueroom Mini-pods.

En ik moet zeggen dat de grote van de speakers in dit geval helemaal niks zegt over het geluid dat er uit komt. Hoog en midden is ronduit superieur, laag veel beter dan je zou verwachten.
Ik heb ze ook een tijd uit geprobeert met een sub maar zonder vind ik ze veel mooier klinken.
Het geluidsbeeld wat je krijgt is super direct en dit kan wel even wennen zijn.
De versterker die ze aanstuurd is in dit geval erg belangrijk (in mijn geval een quad)
Als je van design houdt en van goede speakers is dit zeker de beste keus die je kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Weet je waarom het zo direct is, door het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
ShittyOldMan schreef op 02 oktober 2002 @ 21:53:

[...]

Ah, dat verklaart ook meteen waarom ze op die site zo extreem geheimzinnig doen over die andere modellen, da wist ik niet tnx. Overigens zijn de techno en housepod wel te vinden via de flash site, maar dan met een omweg: flash > minipod > profile > history. Die mini vinnik wel de mooiste trouwens :)
Ze hebben bij de Bijenkorf in Amsterdam (boven Chilout afdeling) de pods hangen van B&W. Het model met 2 woofertjes (techno of house zou ik zo niet kunnen zeggen).

B&W heeft trouwens ook nog een "baby" pod, crying baby heet ie ofzo. De mond is een woofertje. Heel extreem qua design.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 64675 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:46:
Ik heb die Blueroom Mini-pods.

En ik moet zeggen dat de grote van de speakers in dit geval helemaal niks zegt over het geluid dat er uit komt. Hoog en midden is ronduit superieur, laag veel beter dan je zou verwachten.
Ik heb ze ook een tijd uit geprobeert met een sub maar zonder vind ik ze veel mooier klinken.
Het geluidsbeeld wat je krijgt is super direct en dit kan wel even wennen zijn.
De versterker die ze aanstuurd is in dit geval erg belangrijk (in mijn geval een quad)
Als je van design houdt en van goede speakers is dit zeker de beste keus die je kunt maken.
hmmm direct? wel goeie keus als monitorspeakers dus :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 11:14
Jivecar schreef op 04 oktober 2002 @ 19:21:
[...]

Ze hebben bij de Bijenkorf in Amsterdam (boven Chilout afdeling) de pods hangen van B&W. Het model met 2 woofertjes (techno of house zou ik zo niet kunnen zeggen).

B&W heeft trouwens ook nog een "baby" pod, crying baby heet ie ofzo. De mond is een woofertje. Heel extreem qua design.....
Heel extreem qua prijs ook die baby-pods.... deze waren in een hele kleine oplage gefabriceerd. De exacte prijs weet ik niet meer, volgens mij heb ik ze zien staan bij Outland Records in A`dam (zeedijk). Ze zijn daar trouwens gewoon in gebruik; zal wel iets te maken hebben met de combinatie Dadara en het label Outland Records ;)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 23:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

* Uitvreter heeft 5 minipodjes en de subwoofer. :9

Is natuurlijk heel persoonlijk of je ze mooi vindt om te zien en te horen.
In een amerikaanse recensie werden ze beschreven als een 'a joke', maar dan wel 'a good joke'.

Je betaalt natuurlijk ook voor het design, en voor hetzelfde bedrag zul je misschien speakers kunnen vinden die technisch beter zijn. Ze trekken in elk geval de aandacht. :)

Zonder de subwoofer vond ik ze in het begin te 'plat' klinken maar ik merk dat ik voor 'normale' audio (cd's, radio, etc) na een tijdje steeds minder sub gebruik. Voor films heb je de sub (vind ik) wel nodig... :9~

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb ze afgelopen weekeinde beluisterd (met sub) op een NAD C370 en een NAD 541 i cd speler en ik moet zeggen dat het echt een topgeluid was. Helaas voldoen de "spikes" niet en zul je ze om het maximale eruit te halen wel iets hoger moeten plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik vind ze wel erg prijzig, maarja je betaald voor het design. Bovendien is de hele kast van kunststof, ook niet mijn favo materiaal voor luidsprekers.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb er vier... Er is ook een center speaker, die zal er binnenkort komen.

Zowel ikzelf als "mevrouw Wokkie15620" 8)7 zijn erg tevreden mee.

Ze klinken zeer helder, lage tonen gaan uiteraard niet extreem laag. Voor films zou ik er nog wel een subwoofer bij willen, maar voor muziek is het perfect.

Ik heb een Yamaha (420 nog iets) receiver en er komt genoeg geluid uit...

Service van Blueroom is trouwens perfect. Ik had twee speakers opgehangen aan de muur en was de speciale inbus sleutel kwijt om ze er weer af te halen. FF gemaild met blueroom en ze stuurden meteen een inbus sleuteltje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 09:10

JeroenT

hoi!

Ik kan me niet voorstellen dat die dingen beter klinken dan een B&W 603 ofzo.
Mede doordat de kast van kunstof is zal het veel minder natuurlijk klinken en niet echt strak.
Leuk als pc speakers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Klubbheads schreef op 20 January 2003 @ 12:11:
Ik kan me niet voorstellen dat die dingen beter klinken dan een B&W 603 ofzo.
Mede doordat de kast van kunstof is zal het veel minder natuurlijk klinken en niet echt strak.
Leuk als pc speakers dus.
Ja, als jij dat geld over hebt voor pc speakers 8)7
Je hebt ze nog niet gehoord dus...

Het is trouwens ook niet "genuine plastic", naar mijn info hebben ze daar een speciaal materiaal voor gebruikt...waardoor ze zelfs zonder sub een goed geluid geven. Maar als je nog ff een weekje of 2 geduld hebt dan kan ik je meer vertellen...dan staan ze bij mij in de woonkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Ik denk dat het van een kunstofhars gemaakt is oid. Waarom is dat per definitie slecht? De B&W 600 serie heeft ook kunstof in de baffle verwerkt. (en hier vind men de 600-serie toch zo goed :P). Ook is de woofer 130 mm en deze geeft iets minder druk dan een grotere woofer (niet per definitie). En niet iedereen wil extreem diepe bas als dat ten koste gaat van het stereo-beeld / hoogweergave.
Pagina: 1