Office Probleem

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik kon maar geen grammatica controle doen bij Word, dus ik kijken of die onderdelen geinstalled zijn en ja zijn geinstalled....

Ik deinstall ze en daarna weer installen weer niets...

Dus ik dacht nou verwijder heel Office, daarna opnieuw geinstalled, SP's eroverheen. en bleef maar de melding krijgen dat de files in de map C:\config.msi ofzo er niet meer waren... die had ik al een tijd eerder verwijdert omdat ik had gelezen (ook hier op tweakers) dat dat restanten van installaties zijn.

Maar als ik Office opnieuw install zou dat lijkt mij geen prob. moeten zijn.. Ik heb dus nog steeds geen Gramma controle

Iemand id?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon met de hand de grammatica controle naar program files\common files\ms shared\proof kopieren en dan de grammatica controle in word aanzetten op Nederlands ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Om welke taal grammatica controle gaat het? En welke taal en welke versie Windows en Office heb je? Kortom, iets meer in info graag.

Geef ook even een duidelijkere topictitel aan, die je vraag beschrijft. "Office probleem" zegt niets :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:09

BramT

Rule #1

yes... geef even aan wat je moet hebbe..

heb zelf Office XP engels maar gebruik (bijna) overal de nederlands "proofing-tools". Deze zijn overigens gratis te downloaden...

kijk 's hier: [snip] het is dan wel via via, maar liever niet he
/edit:

okee.. heb even voor je gekeken:

Nederlandse spelling controle voor Office 2k/XP: [snip]

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 01-10-2002 01:13 . Reden: download link... ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Proofing Tools zijn niet gratis ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BramT

BramT

Rule #1

blackd schreef op 01 oktober 2002 @ 01:06:
Proofing Tools zijn niet gratis ;)
niet gratis?!?!?!

het stikt er van op google.... en niet bepaald in de "warez"-scene..

/edit:
zeg net te laat dat het nog door een modje was ook...
zijn die dingen echt "warez"???? is me nooit opgevallen... als het zo is, haal de links maar weg en mijn excuses... d8 echt dat die dingen gratis waren... :P

• blackd
  • Niet online
In the United States, the Proofing Tools for Office XP CD is available to order online. Outside the United States, the Proofing Tools CD is available in stores.
Trek je conclusies maar :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb Windows XP, Office 2000 Premium en het gaat om de Nederlandse Grammatica controle.

En ik krijg dus constant de melding:
Het Grammaticacontroleprogramma kan niet worden gestart.

Beetje lame dus, zeker nadat ik heel Office had gedeinstalled... en ik probeer het wel nog een keer maar dan ff zonder de SP's

• BramT

BramT

Rule #1

blackd schreef op 01 oktober 2002 @ 01:12:
[...]

Trek je conclusies maar :)
valt weinig conclusies uit te rukken....
linux is ook "available in stores", maar het is toch echt gratis..

n00bs, ik ga er dus maar even vanuit dat je een engelse windows/office hebt.... gewoon even dingetje downloaden en de bijgesloten "instructions.txt" lezen... daar staat alles in. Werkt prima.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Heb NL Office ;) dus ik zal wel ff zoeken naar de "instructies.txt" ;)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

je moet ff je toetsenbord instelling activeren...
Heb het probleem ook gehad. Uk office installatie hier en daarna de nederlandse proofingtools eroverheen. Werkte niet... totdat,

Ik ervoor zorgte dat ik dat maffe blauwe NL icoontje in m'n tray kreeg, toen was het opgelost..

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• BramT

BramT

Rule #1

o crap... zie dat m'n links al zijn verwijderd... hmm... is redelijk off-topic hier, maar daar zou ik de betreffende moderator nog wel over willen spreken (is hier een topic/forum voor?). Kzit al een tijdje op GoT, maar kom maar af en toe langs (als ik zelf een probleem heb, en dan help ik andere weer tijdens het w88 op replies), ben dus niet 100% bekend met alle policies (geen warez, ok, logisch, snap ik... maar ik wist dus echt niet dat dit onder warez valt)

(heel erg off-topic: mijn probleempje staat dus hier: [rml][ XP] Explorer hangt na ingeven netwerk-adres (\\comp\share)[/rml])

suc6 verder iig.. ;)

• blackd
  • Niet online
Je kan me via mail bereiken, zie profile.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Gompy58 schreef op 01 oktober 2002 @ 01:22:
Heb het probleem ook gehad. Uk office installatie hier en daarna de nederlandse proofingtools eroverheen. Werkte niet... totdat,

Ik ervoor zorgte dat ik dat maffe blauwe NL icoontje in m'n tray kreeg, toen was het opgelost..
Hbe t geprobeert nog steeds niets... gramma. contr. werkt nog steeds niet blijf die foutmelding krijgen, maar wat ik al zei bij de install, bleef die maar naar .tmp files zoeken in de gewiste c:\config.msi map

• BramT

BramT

Rule #1

Gompy58 schreef op 01 oktober 2002 @ 01:22:

voor zover ik weet is dat maffe NL icoontje alleen voor toepassing op je toetsenbord/language/regional-settings van toepassing. (je kan deze overinges gewoon weghalen, is zo'n standaard "show icon in taskbar" vinkje).

Je moet overigens wel je proofing-tools "engine" geinstalleerd hebben bij de installatie van Office (staat standaard geloof ik wel aan). Het enigste wat ik moest doen was Office installeren -> Dutch proofing tools installeren -> En met het het "Microsoft Office XP language settings" in het "Microsoft Office tools" menutje (start menu) "Dutch" te selecteren.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Tja helaas dat ging dus niet, wat ik al zei die vage installatie foutmeldingen

• BramT

BramT

Rule #1

zet de install-files 's een keer in de config.msi map, dan kan die folder iig niet gedelete worden tijdens de installatie.. ;)

(verzin ook maar iets, dit hoort gewoon te werken)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

BramT schreef op 01 oktober 2002 @ 01:29:
[...]

voor zover ik weet is dat maffe NL icoontje alleen voor toepassing op je toetsenbord/language/regional-settings van toepassing. (je kan deze overinges gewoon weghalen, is zo'n standaard "show icon in taskbar" vinkje).

Je moet overigens wel je proofing-tools "engine" geinstalleerd hebben bij de installatie van Office (staat standaard geloof ik wel aan). Het enigste wat ik moest doen was Office installeren -> Dutch proofing tools installeren -> En met het het "Microsoft Office XP language settings" in het "Microsoft Office tools" menutje (start menu) "Dutch" te selecteren.
het punt is dat binnen office op deze wijze de TAAL geactiveerd word...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• BramT

BramT

Rule #1

Gompy58 schreef op 01 oktober 2002 @ 01:48:
[...]
het punt is dat binnen office op deze wijze de TAAL geactiveerd word...
blijkbaar KAN het op deze manier dan dus ook... maar heb zelf een hekel aan (te)veel icoontejes in m'n systray.

maar het kan dus ook met de "Microsoft Office XP language settings". (Naam zegt het al... best wel.. beetje.. veel.. dus... blah... :Z) ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem ook heeel vaak heb gehad toen ik nog Office2000 gebruikte. Ook vrinden (soms met dezelfde versie) hadden dit probleem, nu draai ik XP en is alles over.

Ik heb toendertijd geloof ik een netwerk installatie gedaan, dan hoe je iig niet steeds die cd te pakken omdat ie weer wat wil installeren.
Als je dat ook wil dan moet je wel 550MB vrij hebben en dan kan je de hele cd dus naar je HD 'copieren'.
Als je dat ook wil moet je even een snelkoppeling naar de setup.exe op de Office CD maken en dan achter die snelkoppeling /A zetten zodat het geheel zoiets wordt:
E:\setup.exe /A

Als je die dan uitvoert dan copiert Office alleen de gehele cd naar een locatie (die je zelf kan opgeven). Om Office te installeren moet je dus vervolgens nog even naar die map bladeren en vanuit daar setup starten. Je kan ook als office om de cd vraagt naar dat mapje laten wijzen.

succes!

Wees consequent, maar niet altijd

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 17:31
Nou voor mij werkt het ook niet... ook de juiste bestanden op de juiste locatie gezet allemaal volgens de Faq hier op het forum maar ut werkt niet!

Ik heb het hier overigens over Office XP...
Pagina: 1