[XP] Explorer hangt na ingeven netwerk-adres (\\comp\share)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:09
Dit is dus het geval.. als ik in de "address-bar" het netwerk adres + share van de andere PC opgeef (b.v. "\\server2\movies") "hangt" het venster ("Not responding"). Ik kan deze dan wel minimizen, en na een flinke tijd krijg ik dan wel eindelijk een directory listing.

Als ik alleen de andere computer benader (dus met "\\server2") krijg ik wel meteen gewoon een overzicht van alle shares. Zodra ik dan op zo'n share klik hangt het venster weer meteen (bij het opvragen van de directory listing dus).

Als ik een share probeer op te roepen via het "run" commando hangt meteen m'n hele "explorer". Deze kan ik dan wel als proces eindigen en opnieuw opstarten, maar ik kom de andere PC dus gewoon niet in....

De share's op mijn PC werken overigens gewoon zoals het hoort. Ook een andere (3e) PC (ook XP) heeft geen problemen met mijn shares en wel met die van \\server2. Ook kan deze 2e PC z'n eigen shares OOK NIET fatsoenlijk oproepen!! Als ik op Server2 de eigen netwerk shares opvraag (met dus "\\server2\sharename") hangt het betreffende window net zo goed.

SP1 maakt geen verschil, alle andere "critical updates" zijn wel geinstalleerd. Beide PC's gebruiken "simple file sharing". Beveiliging is niet nodig / niet van toepassing.

(voor de duidelijkheid.... als ik het venster wat "hangt" na het opvragen van b.v. "\\server2\movies" gewoon minimize en na 10 minuten nog 's bekijk, is alles wel weer o.k. Het is net alsof er ergens iets opgevraagt moet worden, maar hier pas na een (gigantische) time-out doorheen komt.)

Enige hulp zou zeer gewaardeerd worden.. ik gebruik n.l. die \\server2 als file-server... :P
Alvast bedankt!

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• BramT
oeps... zag net dat er ook nog een "netwerk troubleshooting" is...

Wil een modje zo vriendelijk zijn deze draad daar neer te hangen?

* BramT denkt dat ie niet meer met volle kist dommelsch achter de pc moet gaan zitten...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[nohtml]
BramT schreef op 01 oktober 2002 @ 03:36:
Wil een modje zo vriendelijk zijn deze draad daar neer te hangen?

* BramT denkt dat ie niet meer met volle kist dommelsch achter de pc moet gaan zitten...
Dat is niet handig nee :+
Als je een topic verplaatst wilt hebben (of ons voor iets anders wilt benaderen, zoals dat je ziet dat iemand met warez bezig is ;)) kan je dat in [form=26] kwijt - of inderdaad beter e-mail als het om wat anders dan een eenvoudige mededeling gaat. (Voor de lieve lezers: dit slaat op een ander topic).

Ontopic: met een beetje geluk is de oplossing de volgende registersleutel te verwijderen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Maar natuurlijk wel een backup van de sleutel voordat je dat doet. Omdat het waarschijnlijk een WinXP feature is laat ik 'm nog even staan als je het niet erg vindt - en anders weet je ons nu te vinden :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BramT
Bedankt voor de tip!

Heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet :(

grrr.. moet nog steeds 10 min w88 voordat ik de andere pc op kan...

nog iemand suggesties???

• BramT
^^ schop ^^

mega irritant...

• BreadFan
  • Niet online
Wat je kunt proberen is om het ipadres en de sharenaam in je LMHOSTS bestand te zetten, ik dacht dat dat nog weleens wou werken. :)

• BramT
Ik heb geen problemen met het vinden van de andere PC. Het wordt pas een probleem zodra ik een share probeer te openen. Dan blijft het window minuten lang "hangen". Lijkt me dus geen LMHOSTS probleem. Ook kan Server2 z'n EIGEN shares niet goed in (zelfde probleem).

Dus, met "\\server2" krijg ik vrolijk een overzicht van de folders die ik op die computer geshared heb. Maar zodra ik een share aanklik (of meteen "\\server2\sharenaam" intype) blijft het betreffende venster hangen. En geeft pas na enkele minuten de inhoud van die directory weer.

• BreadFan
  • Niet online
Heb je soms Realtek NIC's? Bekijk dit anders even: meuktracker: Realtek 8139 5.03 :)
Pagina: 1