Actie tegen hoge games prijzen!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
ik doe wel meej hoor, ook al is mijn afgelopen vrijdag gekochte battlefield 1942 de enige game die ik in ong. 2 jaar gekocht heb... Oja deze was trouwens 41 eurotjus bij de makro 8)

Verwijderd

Evilernie schreef op 30 september 2002 @ 20:40:
Mensen, ik ben geen warez-freak ofzo hoor, maar ik vind het best begrijpelijk dat mensen veel games gewoon duur vinden. Ik zie in dit topic toch best veel oudere gamers die waarschijnlijk allemaal een baan enzo hebben. Ik ben scholier, ik heb een druk leven en relatief weinig tijd om te werken voor mijn geld. Ik moet dus in de vakanties zoveel mogelijk werken om een beetje geld bij elkaar te krijgen voor een paar games. Aangezien er gemiddeld per jaar voor mij 25 interessante games op de markt komen, is dit dus allemaal best duur en niet altijd eenvoudig op te hoesten.

Maar ja :{ dit voegt niks toe tot deze discussie aangezien games al jaren rond de 100 gulden/45 euro kosten :{
Deze oude gamer is ook ooit jong geweest en heeft ook op school gezeten. Toen spaarde ik gewoon totdat ik een spel kon kopen. En 90 piek was toen ook best veel, maar wat heb IK een plezier aan dat spel gehad. Een hobby is duur, period.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:29

M14

Mense, over 1 ding kunnen we het eens zijn: Veel games worden gespeeld door de jeugd (leeftijd tussen 12 en 25 jaar). Iemand van 17 of ouder kan zich best veroorloven een spel van rond de 45/50 euro te kopen. Iemand van 12 kan dat niet, en ik kan best begrijpen dat zijn/haar ouders op den duur 'nee' zeggen als hij/zij een game wil kopen. Zo iemand gaat dan games kopieren en verkopen om aan geld te komen, en zelf copy's kopen, omdat het veel geld scheelt.

Iedereen zal wel illegale software hebben. Ikzelf kopieer/download/koop een copy als ik het spel niet ken, of als ik niet zeker weet dat het echt een leuk spel is. Zo heb ik de orginele EN de copy van RA2 liggen. Het zelfde geld voor SOFII. Omdat ik beide spellen de moeite waard vind (vooral SOFII) heb ik ze origineel gekocht. Dit oa door het probleem met cdkey, maar vooral omdat ik het goede games vind!

Verder koop ik niet veel games. Heb al geruime tijd SOFII, en is een geweldig spel. Ik gun de makers ervan het geld, want ze hebben er goed hun werk op gedaan (en doen dat nog steeds met goede updates. update 1.2 kicks your ass!)

Ik vind het ook niet nodig om om de week een nieuw spel te kopen (heb trouwens ook niet zoveel tijd om te gamen).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Peertje schreef op 30 september 2002 @ 16:35:
En vooral door gaan met iso's downloaden :/

Btw vind ik het wel mee vallen hoor. Games waren al jaren fl 100,- en dat is nu dan gestegen naar fl 110,-. Dit is gewoon normaal als je naar iflatie kijkt.
waar vindt jij spellen van 110 gulen de meeste consolle games zijn toch al gouw 156 gulden

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 23:59:
[...]

waar vindt jij spellen van 110 gulen de meeste consolle games zijn toch al gouw 156 gulden
erm... GCN spellen zijn met 10% kortingspas bij de frs maar €56 = 123 gulden..

nog best te doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Dat vind ik nog best wel veel om eerlijk te zijn

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is ook nog best veel...
Om nog maar een voorbeeld te noemen 'k heb ongeveer 20 legale dreamcast games. Deze had ik echter nooit allemaal gekocht als ik voor allemaal de volle mep moest betalen. en zo gaat het bij mij ook met pc games. Ookal heb ik hier wat minder van omdat het kopieeren toch wat makkelijker gaat. 'k koop eigenlijk alleen een game als ik zeker weet dat ik hem langer speel dan een paar uur.. Als 'k het niet helemaal zeker weet koop ik hem meestal niet voornamelijk door de prijs.... :X

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
DarK_M schreef op 30 september 2002 @ 16:25:
Okay in het kort komt het hier op neer... Games zijn te duur in den beginne ging je naar de winkel en kocht je voor 89 gulden een game dat valt dus nog mee,
Ben misschien een ouwe lul, maar 'in den beginne' betaalde je voor een PC game zo 130 tot 150 guldens. Gooi daar de inflatie correctie overheen, en je ziet dat jullie broekies niet moeten zeuren :7.

Ik was toen gewoon scholier met een bijbaantje, en dat betekende dus sparen sparen sparen...
jopie schreef op 30 september 2002 @ 17:50:
mijn pa kocht ooit (ik gok 13 jaar geleden) Microprose F117-stealth fighter, en die kostte 149,95 in guldens, dus het lijkt wel of ze goedkoper worden.
De destijds populaire flightsims waren erg compleet, met dikke handleidingen. Echter, ook eenvoudiger games hadden dergelijke prijskaartjes. Overigens is F117 van 1991, dus 11 jaar oud. :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Kouwe_Arie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:49
kijk naar microsoft flighsim 2000 (of wat was het ook alweer) die was ook vet duur..

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

M14 schreef op 30 september 2002 @ 23:48:
Mense, over 1 ding kunnen we het eens zijn: Veel games worden gespeeld door de jeugd (leeftijd tussen 12 en 25 jaar). Iemand van 17 of ouder kan zich best veroorloven een spel van rond de 45/50 euro te kopen. Iemand van 12 kan dat niet, en ik kan best begrijpen dat zijn/haar ouders op den duur 'nee' zeggen als hij/zij een game wil kopen. Zo iemand gaat dan games kopieren en verkopen om aan geld te komen, en zelf copy's kopen, omdat het veel geld scheelt.

ZO iemand is dan gewoon simpelweg te LUI om te werken/sparen.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Het is volgens mij niet duurder geworden. Ik geloof dat die spelletjes voor de super nintendo ook iets van 160 piek waren? En in 1995 had ik een spel gekocht dat 'cusader no regret' heet, voor 180 piek voor de pc. Maar manman wat een heftig spel was dat zeg! en is dat nog steesds. Het is alleen ontzettend jammer dat het alleen maar in dos werkt want ik zit er nog steeds mee want dat spel was gewoon megaphat.

Voor de rest vind ik dat de prijzen i.d.d. wel duur zijn maar als je het gewoon doet met bijvoorbeeld 1 of 2 gamepies om de 2 maanden dan zou je het wel moeten kunnen redden vind ik. Nee ik heb niet alles legaal maar wel bijna alles, als iemand vraagt aan mij of ik een kopietje van spel X wil zeg ik meestal wel ja om te kijken want ik weet/wist dan van mezelf toch al dat ik het desbetreffende spel niet zou kopen.

TMAXTINT

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:39
maar het blijft een feit dat 69€ voor een spel voor de PS2 toch aardig aan de prijs is. Zeker omdat even een demootje van internet downloaden er niet bij is, dus het toch vaak een gokje blijft.

Peet

Vincere Per Belli

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
Het is alleen zo jammer dat je tegenwoordig zo weinig voor je geld krijgt. Tien jaar geleden kocht ik Falcon 3.0 voor Hfl. 160,-. Een smak geld, maar je kreeg absoluut waar voor je geld. Naast de CD en diverse maps tevens een handleiding van ik meen 300+ pagina's. Een heerlijk naslagwerk waar je uren mee zoet was.

Tegenwoordig betaal je inderdaad € 50,- voor niet meer dan de CD. Soms zit er nog een A4'tje als installatiehandleiding bij, hoewel zelfs iemand die blind, doof én half dood is een modern spel nog kan installeren. De feitelijke handleiding staat als pdf op de CD, of je wordt doodleuk naar de een of andere website verwezen.

Vergelijk alleen GP4 maar eens met GP2. De laatste had uitgebreide documentatie, GP4 niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Marruk
alexbl69 schreef op 01 oktober 2002 @ 10:20:
Het is alleen zo jammer dat je tegenwoordig zo weinig voor je geld krijgt. Tien jaar geleden kocht ik Falcon 3.0 voor Hfl. 160,-. Een smak geld, maar je kreeg absoluut waar voor je geld. Naast de CD en diverse maps tevens een handleiding van ik meen 300+ pagina's. Een heerlijk naslagwerk waar je uren mee zoet was.

Tegenwoordig betaal je inderdaad € 50,- voor niet meer dan de CD. Soms zit er nog een A4'tje als installatiehandleiding bij, hoewel zelfs iemand die blind, doof én half dood is een modern spel nog kan installeren. De feitelijke handleiding staat als pdf op de CD, of je wordt doodleuk naar de een of andere website verwezen.

Vergelijk alleen GP4 maar eens met GP2. De laatste had uitgebreide documentatie, GP4 niet.
Ik geef toe, handleidingen maken doen ze niet meer maar zetten ze in pdf, heel irritante format vind ik. Maar geen waar voor je geld ben ik absoluut niet mee eens. Final fantasy 10 vind ik toch echt wel zijn geld 2 keer waard (ik heb het ook 2 keer moeten kopen omdat ik mijn disc fucked up had, dat was wel irri, maar geeft wel aan hoe koel het was) En er zijn toch heus wel spellen die je geld waard zijn? Ik bedoel, baldurs gate serie zou ik ook 2 keer kopen als er een disc stuk was.

TMAXTINT

• IceStorm

IceStorm

Marruk schreef op 01 oktober 2002 @ 10:23:
Ik bedoel, baldurs gate serie zou ik ook 2 keer kopen als er een disc stuk was.

Ik heb hem 4x gekocht :+

Verwijderd

Uiteindelijk vind ik het geen probleem om € 50 neer te tellen voor een goed spel. Zo heb ik onlangs nog BF1942 aangeschaft, geen enkel probleem. Hetzelfde geldt voor FFX en GTA3 voor de PS2, WC3, NWN en nog een aantal 'klassiekers'.

Wat wel een probleem is, dat je ongeacht de kwaliteit van een spel vrijwel altijd hetzelfde bedrag neertelt. Bij de meeste andere consumptiegoederen heeft de prijs een relatie tot wat je ervoor terugkrijgt.

Nou weet ik ook wel dat kwaliteit bij games erg subjectief kan zijn, maar in feite levert dit wel dergelijke discussies op, imo.

Een positief voorbeeld is Davilex die hun spellen gewoon lager prijzen. Je weet ook dat je daar minder voor krijgt, dus betaal je ook minder. (niet dat ik dan wel Davilex spellen koop, maar dat is een andere discussie - nofi)

[leuk maar vergezocht mode]

Duss.. eigenlijk zou je 1 benchmark recensie moeten kunnen nemen (denk een willekeurig gamesblad), en vervolgens die (bijvoorbeeld) 93% of 66% waardering/score vermenigvuldigen met de 'standaard' €50, waardoor je de prijs krijgt. moet je eens kijken hoe snel of de prijzen zakken, of de kwaliteit stijgt.

iedereen blij ;)

[/leuk maar vergezocht mode]

Verwijderd

peeth schreef op 01 oktober 2002 @ 10:11:
maar het blijft een feit dat 69€ voor een spel voor de PS2 toch aardig aan de prijs is. Zeker omdat even een demootje van internet downloaden er niet bij is, dus het toch vaak een gokje blijft.

Peet
Huren, reviews lezen, demo's bij tijdschriften....

Als je een beetje je best doet is het haast onmogelijk om een miskoop te doen...
Als je zomaar een spelletje koopt 'omdat het je wel leuk lijkt' moet je niet raar opkijken dat het soms tegenvalt....

Ik lees nog steeds met verbazing posts van mensen die een spel gekocht hebben en het dan zo tegen vinden vallen dat ze het terug brengen. Als je wat vooronderzoek doet weet je vaak precies wat je koopt...

Verwijderd

Ach, waar maken we ons druk om, lekker allemaal Davilex gamez kopen voor een kleine 25€ als je goedkoop gamez wilt :)

• Marruk
davilex :/

tsja, je mot wat :+

TMAXTINT

• Dark_M
  • Niet online
Geeft natuurlijk wel weer aan dat het wel mogelijk is om een game voor minder op de markt te zetten... Okay het is dan wel davilex en het ziet er niet uit maargoed het kan dus wel..
Dan zijn de graphics maar wat minder en is het maar wat minder realistisch.. gameplay is god... Dan moeten ze maar wat minder geld gaan uitgeven aan uitgebreide research en veel te dure kantoorgebouwen or whatever

Verwijderd

peeth schreef op 01 oktober 2002 @ 10:11:

Peet
Yhtomit gaf al wat goeie suggesties, en ik weet niet waar je woont, maar als ik een nieuw console spel wil kopen loop ik ff naar de winkel en pak ik het spel van het schap en zeg ik tegen de spellenboer (of boerin) DIE wil ik ff spelen.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:29:
[...]

Yhtomit gaf al wat goeie suggesties, en ik weet niet waar je woont, maar als ik een nieuw console spel wil kopen loop ik ff naar de winkel en pak ik het spel van het schap en zeg ik tegen de spellenboer (of boerin) DIE wil ik ff spelen.
Of je koopt het en als het niet bevalt dan ruil je hem.
Althans dat heb ik 2x gedaan, ken die gast van FRS nu zo goed, kom er veels te vaak spellen halen :D

Verwijderd

Misschien word de trend gezet met NOLF 2 die voor 35 eurotjes over de toonbank gaat :) Als we die nou massaal kopen! ;)

Verwijderd

Ik doe ook mee, en als er een spel komt die heel goedkoop word om het goede voorbeeld te geven zal ik die gaan kopen :)

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 16:15:
Misschien word de trend gezet met NOLF 2 die voor 35 eurotjes over de toonbank gaat :) Als we die nou massaal kopen! ;)
Word die 35 euro??
Nou ja voor zo'n topspel betaal ik ook 60 euro voor, want NOLF speel ik zeker nog eens 1 keer in de week, zo geweldig :)

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 01 oktober 2002 @ 16:21:
[...]

Word die 35 euro??
Nou ja voor zo'n topspel betaal ik ook 60 euro voor, want NOLF speel ik zeker nog eens 1 keer in de week, zo geweldig :)
En dat is mooi, want de multiplayer in deel 1 zoog het chroom van een trekhaak. NOLF2 staat voorlopig gepland voor 18 oktober en zou rond de 35 euro gaan kosten.
http://www.gamer.nl/nieuws/14882

:D

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 17:13:
[...]

Bullshit, zo. Ik ben even gaan rekenen met de inflatiecijfers die het CBS geeft en als ik ervan uitga dat een game in 1997 100 piek kostte dan kom ik op een prijs van 118,11 piek oftewel 53,60 euro. En dat is dan voor een 'gemiddelde' game.
Klopt inderdaad. heb niet aan de inflatie gedacht |:(. Maar je moet toegeven dat sinds de euro de spellen iets duurder zijn geworden. Maar het is zeker niet duurder geworden door de piraterij
[...]

Simpelweg niet waar. Games kostten daar net zo veel. Dat ze er meer winkels hebben en dus een hoger gamesaanbod en dus soms (door concurrentie) iets lagere prijs is niet meer dan normaal. Maar structureel gezien zijn games er niet goedkoper.
Ik had veel gelezen dat ze daar goedkoper waren, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. ik geloof ook alles :/.
Ook games op diskette waren duur. Het kostenverschil zit hem niet in diskette <---> cd hoor. Die kostten allebei niks om te produceren.
Dat het verschil tussen de produktieprijs van een diskette en cd niks is dat weet ik ook wel :). Het ging mij om het verschil in grootte van een spel van tegenwoordig en nu. Tegenwoordig duurt het langer om een spel te maken en dus ook meer geld. Neem alleen al het ontwikkelen van de ingame filmpjes. Dat kost al veel geld en tijd. Al met al is nu een spel maken niet zo simpel als "vroeger".
[...]

Achterliggend artikel idd niet bekeken nee maar als je als 'banner' hebt dat games 40 pence kostten om te maken en dat het zo duur is omdat niemand er wat van zegt dan hoef ik al niet meer verder te lezen.
ej da was ik nie :+

specs

• Albinoraptor
Hmmm eerst zien dan geloven want in amerika isie al duurder als/dan 35 euro dus lijkt me raar dat het in Europa goedkoper wordt.

Verwijderd

Ik heb ook geen id waar ze dat bedrag vandaan halen, maar et zou heel mooi zijn! :)

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Als je goed spel koopt dat jaren meegaat (Civilization 1,2 of 3) dan is het zeker de moeite waard. Maar ook bij andere klassiekertjes als Red Alert, Unreal tournament, Commandos (2) Als je dat spel 100 of misschien nog wel meer uur speelt (bij UT, Red Alert en CIV zeker het geval..) dan is 50 Euro toch wel te overzien lijkt mij.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Maar als ze streven naar optimale winst / omzet dan zou het waarschijnlijk verstandig zijn om de spellen goedkoper te maken, maar dat kunnen ze zelf uitproberen / onderzoekenlijkt mij.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Verwijderd

Ik vindt het allemaal erg dubbel. Eigenlijk vindt ik de spellen veel te duur. Met name de console spellen zijn naar mijn idee heel-erg-veel-te-duur. En tja, 'the big N' doet het al langer zo en dat was voor mij dan ook altijd een rede om geen SNES of N64 te kopen. Nu heb je echter de keus niet meer, alle console spellen zijn duur en de PC spellen kruipen langzaam de zelfde kant op. Een aantal jaar terug kon je op beurzen nog wel eens de nieuwste spellen kopen voor een aardig bedrag(je). Ik wachtte toen altijd tot er ergens een beurs was en kocht daar dan een aantal spellen. Dat scheelde soms een paar tientjes. Jammer genoeg is dat tegenwoordig niet meer het geval en liggen de beursprijzen gelijk met de winkelprijzen.

Aan de andere kant is het te gemakkelijk om er over de prijs te gaan zeuren. Wil je spelen, dan moet je betalen, zo werkt het met luxe artiekelen.

Waarom ik me elke keer toch weer achter de oren krab als ik in de winkel met een spel in m'n hand sta, is de waardevastheid. Ik vindt €50 (console spellen zelfs nog meer) een hele boel geld. Ik weet dat het spel na een bepaalde, relatief korte tijd 'Game Over' is. M'n eerste LP á Fl 25,-- draai ik echter nu nog steeds, net als al die andere LP's en CD's die daarna kwamen. Op de één of andere manier raken die nooit 'Game Over'. Elke keer als ik een spel gekocht heb, heb ik dan ook het gevoel 'genaaid' te zijn en zie ik de producent en winkelier stiekum in hun vuistjes lachen. Bij het kopen van een CD heb ik dat gevoel dan weer niet...

Maar om nou over de prijs te gaan klagen, of sterker, een actie te beginnen die in eerste instantie leuk lijkt voor de consument maar er eigenlijk alleen maar op gericht is in de toekomst meer spellen te verkopen... Ik maak toch zelf de keus om een product wel of niet te kopen... Wil ik gamen, dan betaal ik... logische gedachten. Net zo logisch dat als ik een TV koop om TV te kunnen kijken ik die TV netjes betaal en hem niet uit het magazijn van Sony of Philips jat...

Waarom doe ik dan toch moeilijk over de prijs ? Volgens mij is er door de gemakkelijkheid waarmee software gecopieerd en 'gratis verkregen kan worden' een gevoel onstaan dat software een 'gemeenschappelijk goedje is'. Kopen omdat ik het 'de makers zou gunnen' ligt in het verlengde van zo'n gevoel, een uitspraak die ik dan ook nooit zal begrijpen. Het gaat toch niet om een liefdadigeheids instelling die ons het grote plezier gunt door het maken en produceren van games, of een soort van Sociale Zekerheid waar ik wel aan wil mee betalen, alleen al om 'het' er te laten zijn. Zielig zijn ze overigens ook niet, er gaat genoeg geld om in de game industrie.

Ik ken alle argumenten om software juist niet op een illigale manier te verkrijgen. Net als ik alle argumenten ken die ik mezelf voorhou als ik achter m'n oor sta te krabben in de winkel (om het over de argumenten van mijn vriendin om het juist weer niet te doen maar niet te hebben). Uiteindelijk besluit ik het dan toch maar te doen en komt dat rare gevoel van 'ik wordt genaaid waar ik bij sta' weer naar boven. Naast het kopen, haal ik ook wel eens een warez versie binnen van een spel en lach dan vervolgens op mijn beurt in mijn vuistje. Voelen de producenten en winkeliers zich weer 'genaaid', blijft het mooi in ballans...

Het vragen van een prijs en het klagen over die prijs is een kat en muis spel waar we allemaal heel etisch en moralistisch over kunnen doen, wat ook weer prima in het tijdsbeeld van nu past. Ik zie de rije TDK bandjes in de jaren '80 weer voor me met op kant A de nieuwe Doe Maar LP en op kant B de nieuwe van The Police, de bandjes vol met Commodore 64 spelletjes met aan het begin altijd de 'Turbo Loader' en de bandjes vol 'krakende' ZX Spectrum spelletjes... Doorspoelen tot 1432, oh shit, 1432 op kant B... Dubbele cassette-deks werden in de winkel aangeprezen omdat het lekker makkelijk was met 'over tapen'... daar hoorde je toen helemaal niemand over...

Maar om nou te gaan klagen over de prijs... het lijkt wel alsof we moeten gamen... net zoiets als eten...

...en toch zijn ze duur, die games...

...en de CD's trouwens ook...

• M14

M14

IceStorm schreef op 01 oktober 2002 @ 09:59:

[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Werken mag ie niet (iemand van 12 jaar heeft nog nie eens een sofi-nummer).

En sparen gaat nog al langsaam. Ik neem mezelf ff als voorbeeld: Ik kreeg 3 gulden in de week aan zakgeld toen k zo oud was. Dat is 156 gulden in 1 jaar. Als menneke van 12 wil je natuurlijk veel gamen, en veel verschillende games spelen. Het gemiddelde spel kost 110 gulden (ook voordat de euro er was). Dan heb je nog maar 46 gulden over voor een jaar tijd. En da's nie zo veel.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Dus ? dat vind ik dus geen argument, als jij een zwembad in je achtertuin wil maar het is te duur ga je er ook geen jatten. Btje stompzinnig.

Misschien btje overdreven maar het lijkt me wel duidelijk wat ik bedoel. Als jij geen geld hebt om iets te betalen hoeft dit niet te betekenen dat je er recht op hebt en het dus maar illegaal moet kopen ofzo. Je kunt het best doen, maar je moet het niet proberen te beargumenteren waarom je het doet.

[ Voor 0% gewijzigd door buzz op 02-10-2002 20:26 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

IceStorm schreef op 01 oktober 2002 @ 09:59:
Iemand van 12 is te lui om te werken/sparen? Het is toch te gek voor woorden dat je 45 euro moet betalen voor een spel, software? 1361 euro voor een computer lijkt me al meer dan genoeg. De echte liefhebbers kopen het wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 00:05:
[...]

Iemand van 12 is te lui om te werken/sparen? Het is toch te gek voor woorden dat je 45 euro moet betalen voor een spel, software? 1361 euro voor een computer lijkt me al meer dan genoeg. De echte liefhebbers kopen het wel.
Dat is helemaal niet te gek voor woorden, het is zelfs normaal...
Dus omdat de echte liefhebbers het kopen mag jij het kopieren, waarom hoef jij niks te betalen? Omdat je 'al een computer van 1361 Euro gekocht hebt' ? Dat heeft toch helemaal niks met elkaar te maken? Wel voor jouw portomonnee ja, maar dat is totaal geen geldige reden natuurlijk...

Rare mensen hangen er rond hier....

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13

bAdmuTs

mAzE

Ik ben van mening dat de spellen (pc + console) wel wat goedkoper mogen, ik download ook me pc spellen en speel 8 van de 10 spellen 1x en pleur ze weer van de hd omdat ik ze zelfs illegaal de moeite niet waard vind, de hele goede koop ik dan wel.
Ik vind het jmmr dat de graphics de laatste tijd belangrijker zijn geworden dan de gameplay :(

Console spellen (PS2) daarintegen koop ik wel legaal, ong. 1 per maand :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• DynaMikeY
  • Laatst online: 24-10 16:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik vind 45-50 euro voor een spel gewoon te duur. Voor een goed PC spel zou ik 30-35 euro overhebben, en dan alleen als het een blijvertje is. Ik heb ook een GameCube, en de spellen daarvoor vind ik ook te duur, alhoewel ik daar wel meer voor over zou hebben dan voor een PC spel, simpelweg omdat deze spellen gewoon beter zijn, en langer boeien. Momenteel kost een Cube titel ~60 euro (Resident Evil zelfs 68 euro)... ik denk dat 40-45 euro veel redelijker zou zijn. Ik zou er in ieder geval meer door gaan kopen.

Ik heb in deze thread een paar keer de opmerking gezien dat spellen vroeger even duur waren; dit is niet waar. Ik heb heel de Command & Conquer reeks compleet. Deze heb ik elke keer gekocht in de week van de release. Deze zijn elke keer 79,95 in guldens geweest.

Ik download ook games, en speel ze vervolgens ook... als ik een spel langer dan 1 maand speel, dan is het een 'blijvertje' en koop ik hem. Ik denk dat als meer mensen deze mentaliteit hanteren dat de gamesbranche er mee gebaat zou zijn...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• DynaMikeY
  • Laatst online: 24-10 16:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

[...]

Als je een auto koopt van 15.000 euro, dan vind je het toch normaal dat je er op regelmatige basis voor zo'n 45 euro brandstof in moet gooien??

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

[...]Iemand van 12 is te lui om te werken/sparen? Het is toch te gek voor woorden dat je 45 euro moet betalen voor een spel, software? 1361 euro voor een computer lijkt me al meer dan genoeg. De echte liefhebbers kopen het wel.
Iemand van 12 mag niet werken maar kan wel zijn ouders vragen bij te springen met geld. Laat hem dingen rond het huis doen, meehelpen en ouders zijn best bereid eens in de zoveel tijd een spel te kopen. Maar wat dacht je van zijn verjaardag? Sinterklaas? Kerstmis? Huren bij de bieb (overigens is het legaal(!) daar dan een kopie van te maken voor thuisgebruik ;) ) ? Huren van andere 12-jarigen? Ruilen?

Man der zijn zoveel mogelijkheden waardoor een 12-jarige aan games kan kopen zonder dat deze illegaal gedownload moeten worden en het geen extra geld kost.
Zo leert iemand de waarde van geld kennen en word het niet een over het paard getilt kreng dat een grote bek heeft tegen iedereen.

• M14

M14

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 10:45:

[...]
Iemand van 12 mag niet werken maar kan wel zijn ouders vragen bij te springen met geld. Laat hem dingen rond het huis doen, meehelpen en ouders zijn best bereid eens in de zoveel tijd een spel te kopen. Maar wat dacht je van zijn verjaardag? Sinterklaas? Kerstmis? Huren bij de bieb (overigens is het legaal(!) daar dan een kopie van te maken voor thuisgebruik ;) ) ? Huren van andere 12-jarigen? Ruilen?

Man der zijn zoveel mogelijkheden waardoor een 12-jarige aan games kan kopen zonder dat deze illegaal gedownload moeten worden en het geen extra geld kost.
Zo leert iemand de waarde van geld kennen en word het niet een over het paard getilt kreng dat een grote bek heeft tegen iedereen.
ItSnows, ik weet helemaal wat je bedoelt, maar nu het hier zover gaat over rechten wat mag, en wat niet mag:

ALs je een cd/cd-rom/video of whatever hebt gekocht, je mag het niet verhuren/uitlenen/ruilen met iemand of een film mee nemen en tijdens een les aan je klas laten zien. Dat valt allemaal onder openbaar maken van de software/muziek/film.

En volgens mij is het ook hardstikke illegaal om een kopie van een spel te maken wat je bij de bieb hebt gehuurt. Zo'n bibliotheek heeft rechten om het te verhuren, maar niet om kopie's ervan weg tegeven (dat doen ze in feitte, ondanks ze dat niet willen).

En verder zijn ouders het op den duur ook zat om om de maand 45/50 euro neer te leggen voor een game, wat die jongen dan 3 weken speelt.

Zoals ik al eerder zei, ik koop alleen games die ik echt de moeite waard vind. Die kopieer ik ook niet voor anderen (ivm cdkey enz). Ik heb wel een kopie van dat spel (met andere cdkey) liggen, die ik in eerste instantie heb gekocht om het spel te spelen/proberen. (Dat je later zo'n kopie gaat kopieren voor anderen is logisch. Wie doet dat nou niet).

Nou ga je zeggen: "en al die andere (kopie's van) games die je dan nog meer hebt liggen...." Da's heel simpel: Die heb ik 1x gespeeld, en als k er nix aan vind komen ze in een rek. Zo heeft die fabriekant nix tekort gekomen, omdat ik het spel toch niet origineel had gekocht.

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:57
ik koop ze gewoon bij de macro.. wa's niet zo duur laatste keer dak het deed
(* AntiPasta heeft net eigen pasje)

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Demo's hebben toch nadelen. Ik heb hier een stapel spul liggen waar elk level na de demo slechter is dan een willekeurig deel van de demo. Ceasar III? Per ongeluk daarna Halflife gekocht, maar uit principe koop ik na CeasarIII geen Sierra spul meer ongezien.

Capitalism II heeft hetzelfde euvel, bugs komen pas naar voren in full version. 49,95 maar geen (werkende) patches.
:(
Ik wacht tegenwoordig tot de original+expansion packs redelijk geprijsd zijn. Geen gezeik met patches, en spellen die te slecht zijn krijgen geen expansion packs.
en bovendien is de lokale Dixons stupide genoeg om regelmatig de combi-packs goedkoper te maken dan het lossie origineel. Had ik ook moeten doen met RT2, 2nd century.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Iedereen die hier zo moralistisch zit te praten dat illegale iso's downloaden in principe jatten is, heeft waarschijnlijk wel een behoorlijke verzameling MP3's en eventueel DiVX Films!!

Dat is zeker geen diefstal dan?!? :?

Verwijderd

Epitome schreef op 08 oktober 2002 @ 03:00:
Iedereen die hier zo moralistisch zit te praten dat illegale iso's downloaden in principe jatten is, heeft waarschijnlijk wel een behoorlijke verzameling MP3's en eventueel DiVX Films!!

Nee dat valt onder schending van de blaat!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 03:54:
[...]

Nee dat valt onder schending van de blaat!
Je zit hier niet in de HK... |:(

Denk eerst ff na voordat je iets post!

• pagani
  • Niet online
Games zijn duur, ok, maar in verhouding tot films zijn ze nogal goedkoop. Een film kijk je 1-2 keer (gemiddeld), daar betaal je dan +- 25 euro voor (dvd, vrij goedkoop nog, zijn er ook van 39 pleuro). Dus 4 uur ofsow lol voor 25 euro. Een game onderhoud je echter veel langer (speel soms wel 4 uur per dag, dus...). Laten we zeggen dat je een spel gemiddeld 20 uur speelt voor je er geen zin meer in hebt. 50 euro gedeeld door 20 is 2,5 euro per uur. De dvd is 25 gedeeld door 4 = 6,25 euro/uur.

edit:

Speel soms nog wel langer dan 4 uur per dag, maar met een werkdag van 9-5 en een vriendin die ook aandacht wil gaat dat lastig he...

Verwijderd

Epitome schreef op 08 oktober 2002 @ 03:00:

Nee, divX films heb ik ook niet, wel bijna 200 originele videobanden en inmiddels een stuk of 60 DVD's. MP3's heb ik wel, aangezien ik zowel een draagbare als een "vaste" MP3 CD-speler heb. 70-80% van die muziek heb ik ook op originele CD staan, zelfs de Game music soundtracks die ik uit Japan moet bestellen. Dat wil inderdaad zeggen dat de resterende 20-30% illegaal in mijn bezit is, we hebben het hier dan wel in veel gevallen over muziek die of nooit op CD is uitgegeven, of gewoonweg niet te vinden is. Daarbij is het nooit diefstal, maar fraude. (wat het niet minder erg maakt)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

The Legend

*Plop*

En voor de mensen die menen dat de euro weer overal de schuld van is, mijn eerste game die ik kocht (ca 5 jaar geleden) was ook 100 piek. Gemiddelde inflatie is 2,5% in Nederland (rond die koers) dus in 5 jaar levert dat 13% op. Dus die 110 piek die games nu kostten is niet door de euro, punt.
Bullshit, prijzen worden ieder jaar gecorrigeerd met de inflatie. Vorig jaar koste een game ook 100 piek en de game industrie wacht echt geen 5 jaar om dan ineens de prijzen 13% omhoog te gooien onder het mom van inflatie |:(

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

ok ik heb niet het hel topic door gelezen ,maar wel het meeste .

Wat ik er van denk is dat de prijzen makkelijk omlaag kunnen .
tuurlijk zijn de ontwikkelingskosten duur ,maar toch niet duurder dan een film ??

i know daar word ook winst mee gemaakt in de bioscoop,maar een film kost dan ook miljoenen meer.

daar bovenop komt nog dat het aantal wat je verkoopt de winst vanzelfsprekend :) verhoogd
dus maak je ze bv. 30/35 euro (wat ik een hele mooie prijs vind) dan verkoop je er heus wel meer dan dat je ze voor 50 pleuros in de winkel verkoopt.

Ik kom er voor uit dat ik kopieer en ook nog wel eens zo lomp ben om orgineel te kopen en als ik daarmee de gameindustrie om zeep haal lijkt me dat nog niet eens zo erg (mening !! )

Neem maar van mij aan dat dan de kleine ontwikkelaars met orginaliteit weer boven komen drijven .
Mischien wat mindere graphics ,maar wel weer de gameplay van de good old days
tis onderweg gewoon ergens fout gegaan met de graphicsrace en de lonen .

Neem bv is NHL 2003
echt een topgame maar hoge kosten ??? een update voor 2002 had hetzelfde gebracht :(

Dus veroordeel me dan maar als ik mijn isootje aan het spelen ben :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 08:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

MSalters schreef op 08 oktober 2002 @ 00:05:
Demo's hebben toch nadelen. Ik heb hier een stapel spul liggen waar elk level na de demo slechter is dan een willekeurig deel van de demo. Ceasar III? Per ongeluk daarna Halflife gekocht, maar uit principe koop ik na CeasarIII geen Sierra spul meer ongezien.
.
Wat is er mis aan Ceasar III ?

Heb me prima vermaakt met de campagne nml.
Spel heb ik wel 4x helemaal uitgespeelt....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:00:
ok ik heb niet het hel topic door gelezen ,maar wel het meeste .

Wat ik er van denk is dat de prijzen makkelijk omlaag kunnen .
tuurlijk zijn de ontwikkelingskosten duur ,maar toch niet duurder dan een film ??

i know daar word ook winst mee gemaakt in de bioscoop,maar een film kost dan ook miljoenen meer.
Ik zie een spel in de eerste 2 weken tenminste nog geen 200 miljoen dollar opbrengen. Een film is duurder ja, maar brengt ook veel, en veel meer op.

[quote]daar bovenop komt nog dat het aantal wat je verkoopt de winst vanzelfsprekend :) verhoogd
dus maak je ze bv. 30/35 euro (wat ik een hele mooie prijs vind) dan verkoop je er heus wel meer dan dat je ze voor 50 pleuros in de winkel verkoopt.
Ik kom er voor uit dat ik kopieer en ook nog wel eens zo lomp ben om orgineel te kopen en als ik daarmee de gameindustrie om zeep haal lijkt me dat nog niet eens zo erg (mening !! )
Het lijkt je niet erg als er geen games meer gemaakt worden?
Neem maar van mij aan dat dan de kleine ontwikkelaars met orginaliteit weer boven komen drijven .
Mischien wat mindere graphics ,maar wel weer de gameplay van de good old days
tis onderweg gewoon ergens fout gegaan met de graphicsrace en de lonen .
Uhhuh...en hoe moeten die dan aan geld komen? Of hun spel in de winkel krijgen? Het uberhaupt geproduceerd krijgen? Als de industrie omvalt, is het afgelopen. Period.
Neem bv is NHL 2003
echt een topgame maar hoge kosten ??? een update voor 2002 had hetzelfde gebracht :(

Dus veroordeel me dan maar als ik mijn isootje aan het spelen ben :)
Tsk. Tsk. :(

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 31-10 23:56
Je moet natuurlijk ook rekenen dat een heel team mensen er soms een aantal jaar over doen om en goed spel op de markt te brengen.
Dat kost ook veel geld, denk maar eens aan huur voor het bedrijf computers en software die mensen willen ook elke dag eten en leven dus die moeten ook betaald worden.

Het is absoluut niet goedkoop om een goed spel op de markt te brengen.

En ik betaalde vorig jaar 100 gulden voor een spel en nu nog steeds 45 euro dus ik vind het op zich wel mee vallen. Maar ik ben natuurlijk al wat ouder en heb een vaste baan dus kan wat meer uitgeven dan de jongere tweakers onder ons.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• IceStorm

IceStorm

The Legend schreef op 08 oktober 2002 @ 16:39:
Bullshit, prijzen worden ieder jaar gecorrigeerd met de inflatie. Vorig jaar koste een game ook 100 piek en de game industrie wacht echt geen 5 jaar om dan ineens de prijzen 13% omhoog te gooien onder het mom van inflatie |:(

Je spreekt jezelf tegen, je zegt dat prijzen gecorrigeerd worden voor inflatie en tegelijkertijd zeg je dat de prijzen niet stijgen.

Maar ik gok dat ik snap wat je wilt zeggen.
Prijzen stijgen wel vaker 'opeens' met een hoger percentage dan de inflatie simpelweg vanwege psychologische prijzen. Een game voor € 102,37 verkoopt gewoon klote als winkelier, dan is € 99,95 toch net iets beter :).

Een verandering zoals de komst van de euro zorgt ervoor dat je een mooi 'nieuw' bedrag kan maken (45,95 of 49,95).

En daarnaast, ik weet niet hoe lui jullie zijn maar op mijn 12de werkte ik gewoon hoor. Gewoon voor mijn ouders oid maar als ik iets wilde hebben dan moest ik er gewoon iets voor doen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

IceStorm schreef op 08 oktober 2002 @ 17:50:

[...]

Je spreekt jezelf tegen, je zegt dat prijzen gecorrigeerd worden voor inflatie en tegelijkertijd zeg je dat de prijzen niet stijgen.

Maar ik gok dat ik snap wat je wilt zeggen.
Prijzen stijgen wel vaker 'opeens' met een hoger percentage dan de inflatie simpelweg vanwege psychologische prijzen. Een game voor € 102,37 verkoopt gewoon klote als winkelier, dan is € 99,95 toch net iets beter :).

Een verandering zoals de komst van de euro zorgt ervoor dat je een mooi 'nieuw' bedrag kan maken (45,95 of 49,95).

En daarnaast, ik weet niet hoe lui jullie zijn maar op mijn 12de werkte ik gewoon hoor. Gewoon voor mijn ouders oid maar als ik iets wilde hebben dan moest ik er gewoon iets voor doen.
Ik had het over prijzen in het algemeen, de prijzen van games bleven altijd gewoon 99 gulden omdat dat nou eenmaal een goede verkoop prijs is. Jou argument van 5 jaar = 5x 2,5% = 13% verhoging door inflatie slaat gewoon nergens op :) Dat gaat gewoon niet op zo. De euro heeft gewoon gezorgt voor nieuwe "ideale" prijzen. 49,95 verkoopt niet slechter dan 45 euro maar het is omgerekent wel 10 gulden erbij.

Ik weet trouwens niet wat voor deel de game industrie hier aan heeft, het zijn zeker ook de winkels die zichzelf een groter stukje winst toeschuiven maar de game industrie had ook kunnen zeggen wij verkopen onze game gewoon voor 45€ ipv 50€.

• IceStorm

IceStorm

The Legend schreef op 08 oktober 2002 @ 23:06:
Jou argument van 5 jaar = 5x 2,5% = 13% verhoging door inflatie slaat gewoon nergens op :)
En waarom dan wel niet? Of ga je mij vertellen dat het maken van een game toevallig elk jaar met het dan geldende inflatiepercentage goedkoper wordt?
49,95 verkoopt niet slechter dan 45 euro maar het is omgerekent wel 10 gulden erbij.
49,95 verkoopt ook niet slechter dan 45 euro maar het is wel eindelijk een kans om een 'mooie' prijs te houden en eindelijk eens inflatie te gaan compenseren.[/quote]

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
maar mijn zakgeld houdt geen rekening met de inflatie? :(

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
gewoon gratis spellen spelen zoals infiltration... _/-\o_ heb je ook geen gezeik over de kosten van een spel en je mag gewoon kopieeren zonder geneuzel...

Verwijderd

IceStorm schreef op 08 oktober 2002 @ 17:50:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Toe ik 15 jaar was ging ik op dinsdag en donderdag de Trompetter (huis aan huis blad) en de reclame rondbrengen. Gemiddeld 400 gulden per maand.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:21:

[...]

Toe ik 15 jaar was ging ik op dinsdag en donderdag de Trompetter (huis aan huis blad) en de reclame rondbrengen. Gemiddeld 400 gulden per maand.
Dan heb je wel érg mazzel gehad met je baantje, zelfs met de ochtendkrant verdien je geen 400 piek meer in de maand, en das elke dag!

Je stelt het wel heel makkelijk hoor, je bent 12 nou dan kun je wat voor je ouders doen en die willen dan vast wel een game voor je kopen. Nou zo werkt dat hier dus niet he. Ik weet niet wat voor klusjes jij in gedachten had voor iemand van 12 maar das wel meer dan 3x de auto wassen voor een game :{

• IceStorm

IceStorm

The Legend schreef op 09 oktober 2002 @ 16:03:
Ik weet niet wat voor klusjes jij in gedachten had voor iemand van 12 maar das wel meer dan 3x de auto wassen voor een game :{

Uhm nee, ik heb het wel over 'echt' werken. Als ik iets wilde hebben dan werkte ik daar gewoon 'normaal' voor (dus voor iets van 100 piek moest ik zeker 25-30 uur werken ja).

Hmm we dwalen af ;).

• Dark_M
  • Niet online
Retaliator schreef op 09 oktober 2002 @ 13:13:
gewoon gratis spellen spelen zoals infiltration... _/-\o_ heb je ook geen gezeik over de kosten van een spel en je mag gewoon kopieeren zonder geneuzel...
Ja maar dan moet je wel eerst Unreal Tournament kopen :) :+

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

ik vind games ook te duur, gelukkig heb ik een pasje van een computer winkel waar ze ook veel spelletjes verkopen, UT2k3 kostte mij 44,95

https://k1600gt.nl

• makkie
  • Laatst online: 24-08 13:58
Peertje schreef op 30 september 2002 @ 16:35:
En vooral door gaan met iso's downloaden :/

Btw vind ik het wel mee vallen hoor. Games waren al jaren fl 100,- en dat is nu dan gestegen naar fl 110,-. Dit is gewoon normaal als je naar iflatie kijkt.
Morgen komt Emergency fighter for life 2 in de winkel te liggen en volgens de du :) itse site is de adviesprijs €29,.... (Dus het kan wel voor een lagere prijs) :)

• makkie
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 10:45:

[...]

Hoezo is het legaal om een kopie van een geleende cd bij bieb te maken?
Of lees ik de zin niet goed.

Verwijderd

The Legend schreef op 09 oktober 2002 @ 16:03:
[...]

Dan heb je wel érg mazzel gehad met je baantje, zelfs met de ochtendkrant verdien je geen 400 piek meer in de maand, en das elke dag!

Je stelt het wel heel makkelijk hoor, je bent 12 nou dan kun je wat voor je ouders doen en die willen dan vast wel een game voor je kopen. Nou zo werkt dat hier dus niet he. Ik weet niet wat voor klusjes jij in gedachten had voor iemand van 12 maar das wel meer dan 3x de auto wassen voor een game :{
MEER DAN DRIE KEER de auto wassen...zoooooooooooheee wat een opoffering! Wat een werk! Dat is toch niet te doen voor iemand van 12! Ik heb de hele zomer voor m'n moeder onkruid staan plukken voor drie spellen. Das 4 maanden lang! (ik kreeg er ook 2 voor m'n verjaardag waar ik er normaal 1 krijg omdat ik zo goed m'n best had gedaan :D)

Verwijderd

die prijzen die worden kunstmatig omhoog gehouden dat hou je niet tegen, (en kopieren trouwens ook neit)

• The Legend

The Legend

*Plop*

IceStorm schreef op 09 oktober 2002 @ 21:29:

[...]

Uhm nee, ik heb het wel over 'echt' werken. Als ik iets wilde hebben dan werkte ik daar gewoon 'normaal' voor (dus voor iets van 100 piek moest ik zeker 25-30 uur werken ja).

Hmm we dwalen af ;).
Ik weet niet hoe lang dat geleden is maar tegenwoordig is écht werk krijgen wel érg lastig voor iemand van 12, bedrijven wagen zich er niet meer aan door verscherpte controles ed. Het blijft gewoon nog verboden he :)
MEER DAN DRIE KEER de auto wassen...zoooooooooooheee wat een opoffering! Wat een werk! Dat is toch niet te doen voor iemand van 12! Ik heb de hele zomer voor m'n moeder onkruid staan plukken voor drie spellen. Das 4 maanden lang! (ik kreeg er ook 2 voor m'n verjaardag waar ik er normaal 1 krijg omdat ik zo goed m'n best had gedaan :D)
Mijn reply was cinisch bedoelt dude.. als in wel meer dan 3x, een keer of 20-30. Nou ik weet niet hoe vaak jij de auto wast maar hier gebeurt dat echt niet vaker dan 1x in de 2 maanden ofsow.

Mijn punt is alleen maar: Iemand van 12 heeft écht NIET zoveel mogelijkheden om aan geld te komen als menig een hier beweerd. Ik zeg niet dat je downloaden en kopieren daardoor goed te praten maar ik neem ze het niet kwalijk..

Verwijderd

Ik denk dat er een heel erg eenvoudige oplossing is:
Een andere doelgroep.

In plaats van spellen te maken voor een doelgroep 12-20,
maak je voortaan spellen voor de doelgroep 20-39.
Daar vind je mensen die vroeger al op de PC, MSX,
consoles etc. hebben gespeeld en nu genoeg geld
hebben om aan spellen uit te geven omdat ze werken.

Ik heb zelf van oudsher al veel geld uitgegeven aan
spellen en koop tegenwoordig vrijwel ieder spel
wat ik daadwerkelijk speel. En wat is nu 45 euro
als je meer dan 100 uur met een spel bezig bent?

Da's een ander aspect aan werken, je moet
wel selectief zijn, ik heb geen tijd om ieder
spel uit te proberen.

Ten aanzien van consoles snap ik niet dat men
zo zit te janken, die spellen zijn altijd al
erg duur geweest. Daarentegen heb je wel
een relatief eenvoudige optie om een "demo"
te spelen (zoals in een eerdere reactie werd
aangegeven.

En heb je voldoende tijd om een omvangrijke
collectie Divx'jes/MP3's en dergelijke te
downloaden, dan heb je ook voldoende tijd
om te kijken of een spel de moeite waard is.
Waar zijn forums en de gangbare gamessites
dan voor?

Verwijderd

IceStorm schreef op 09 oktober 2002 @ 21:29:

[...]

Hmm we dwalen af ;).
Deze week... 3x opgetreden... in totaal 2 uur... 45 Euro :D

Danku, danku _/-\o_

:+

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik doe mee :D koop toch nooit wat >:)
Weetje ik boycot al 5jaar de Gamebusnes
Pagina: 1 2 Laatste