Ik heb heel wat in te halen, dus dit wordt een lange post.
Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 18:57:
Eindelijk is onze GoT-game developer er (Ik bedoel dus Mr.Rudi)
Jij weet er denk ik het meeste van af hier op GoT, dus denk jij dat de prijzen zelfde moeten blijven of zouden ze lager kunnen zonder dat zij er minder winst / verlies op gaan maken?
Dat is makkelijk, ze zouden goedkoper kunnen. Ik promoot ook altijd als we met een uitgever onderhandelen over de verkoopprijs van een GBA spel een verkoopprijs van 19,95 en niet 29,95. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat onze eigen spellen geen triple-A spellen zijn. Maar je ziet nu dat de top en de wat mindere spellen even duur zijn. Kijk dat een spel als Castlevania, of FF tactics op de GBA 29,95 kost vind ik niks mee, die zijn een klasse beter dan de rest. Voor PC spellen en consolespellen geldt hetzelfde. 80 piek (in guldens) voor een PC spel kan goed, en vind ik een goeie prijs. Consolespellen zullen altijd duurder zijn, maar 70 euro is TE. Zet dat op 50-60 euro, dat is te doen en een stuk redelijker.
maar zeg zelf, zouden met die prijzen de verkopen verdubbelen? Nee dus.
Je zal dan ook wel weten waarom console games duurder zijn dan PC??
Want ik denk zelf dat het toch geen verschil zou moeten uit maken

Dit heb ik al eens uitgelegd, de produktiekosten en licentiekosten van consolespellen liggen veel hoger.
Zie post van Itsnows/IceStorm of mijn profile. Of check de website
www.engine-software.nl, mijn eigen profiel daar is alleen te vinden op de Engelse site, onder Corporate.
Valt best mee, ik heb enkele lui hier gezien die er nog meer hebben dan ik.
Als je het hebt over de spellen die ik maak is dat inderdaad voornamelijk GBA en Pocket PC. Ook wel wat kleine PC zut, maar dan hebben we het meer over special interest en OEM deals. Als je het hebt over de spellen die ik heb, vanalles, van ZX80 tot MSX tot NES tot SNES tot Playstation (2) en PC.
Osdorp-Dude schreef op 30 september 2002 @ 19:32:
[...]
Dat slaat dus nergens op, goede spellen koop je zowiezo wel, al is het alleen vanwege et doosie, maar voornamelijk vanwege de waarde ervan.
Een goed spel wat je later graag nog een keer speelt, staat hier tussen al me andere legale spellen.
Het probleem zijn ook de warezmonkeys die vinden dat alles waar ze illegaal gratis aan kunnen komen meteen geen waarde meer heeft. En zich dan vervolgens goed proberen te praten met "het is te duur". En geloof me, dat geldt voor 90% van de mensen die spellen kopieren.
Maar spellen waar je een keer mee speelt, koop je gewoon niet vanwege de prijs. En spellen waar je aan twijfelt of je ze nu wel of niet koopt, is meestal de prijs de drempel die de je tegenhoudt. Verlaag je die drempel, dan kopen mensen sneller.
Ik heb geen spellen die ik 'een keer speel', die spellen zijn verspilling van mijn tijd. Dat is nog zo'n gevolg van de illegale maffia, iedereen moet opeens ALLES hebben! Waarom in vredesnaam? Al die spellen kun je toch niet spelen. Denk je dat je een spel leuk kan vinden speel het dan ff in de winkel en laat je informeren. PC spellen kun je meestal niet in de winkel spelen, maar daarom releasen bijna alle publishers tegenwoordig demo's. Ik zal best wel wat leuke spellen gemist hebben, maar mijn laatste miskoop was Conquest Earth...en hoe oud is die?
Zo zie ik het tenmiste. Zo vindt ik nu bijv GT Concept te duur voor een simpele versie van GT3, € 44,95! Maar zou em graag aan me collectie willen toevoegen

Heb je hem wel als kopie dan?