Actie tegen hoge games prijzen!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Okay in het kort komt het hier op neer... Games zijn te duur in den beginne ging je naar de winkel en kocht je voor 89 gulden een game dat valt dus nog mee, maar nu ga je naar de winkel en moet je gewoon tegen de 50 euro betalen das ruim 110 gulden een stijging van 20 gulden dus. :? Dat is dikke bullshit games hoeven dus echt niet zo duur te zijn. Sterker nog wanneer games minder duur zijn zullen mensen ook eerder een game kopen in de winkel dan bv. een ISO downloaden. (8>

En daarom houden ze in engeland van 1 t/m 8 december een game-buy boycott oftwel een week geen games kopen... Dit hoeft natuurlijk niet alleen in engeland wij kunnen er ook aan meedoen!!

Zie voor meer info
http://www.gamer.nl/nieuws/14883

De online petitie voor goedkopere games.
http://www.petitiononline.com/FairPlay/petition.html

De officiele website van de organisatie achter deze campagne.
http://www.fairplay-campaign.co.uk

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15

TwoR

Gekleurde stippen

Lijkt me wel een goed idee zo bij sinteklaas dat merken de meeste winkeliers dan wel >:)

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
http://www.gamer.nl/nieuws/14883 is beter, zonder je sessieID erbij (gelukkig voor je ben je niet ingelogd)

• Hahn
  • Laatst online: 00:38
Ik vind de prijzen ook veel te hoog, maar ik denk niet dat een week niks kopen erg veel zal helpen. Ik denk eerder dat de winkeliers er onder lijden dan de ontwikkelaars/uitgevers...

The devil is in the details.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:25
Is idd goed idee maar of ze ook wat gaan bereiken vraag ik me af :)

En tuurlijk is het waar dat als games goedkoper worden ik er nog meer zou halen, koop er al gigantisch veel maar, soms als ik ISO al heb gehad denk ik nee dank je is geen 45 euro waard.

En zeker console games mogen kwa prijs wel omlaag, want die koop ik meeste :D
En dan ook nog al die kl*te DVD hoesjes zodat productie/vervoers kosten omlaag gaan, maar toch zelfde prijsblijven, ook zo iets doms.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Als de console game prijzen eens omlaag zouden gaan zou dat heel mooi wezen..

• LordLynx
  • Laatst online: 03-11 21:28
Hmm, goed idee, een Games Koop Stop tussen 1 en 8 december, ik doe in ieder geval mee.

Met mijn ene spelletje dat ik dit jaar gekocht heb is dat ook niet zo bijzonder, maar toch ;)

Al dat (al dan niet terrechte) gezeur over hoge prijzen bij DVD's, games of muziekCD's maakt toch niet uit, ze verkopen nog meer dan genoeg dus blijkbaar zijn er nog zat mensen die die absurde bedragen neertellen voor een spelletje/filmpje/10 nummers.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En vooral door gaan met iso's downloaden :/

Btw vind ik het wel mee vallen hoor. Games waren al jaren fl 100,- en dat is nu dan gestegen naar fl 110,-. Dit is gewoon normaal als je naar iflatie kijkt.

• Dark_M
  • Niet online
Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 16:30:
Is idd goed idee maar of ze ook wat gaan bereiken vraag ik me af :)

En tuurlijk is het waar dat als games goedkoper worden ik er nog meer zou halen, koop er al gigantisch veel maar, soms als ik ISO al heb gehad denk ik nee dank je is geen 45 euro waard.

En zeker console games mogen kwa prijs wel omlaag, want die koop ik meeste :D
En dan ook nog al die kl*te DVD hoesjes zodat productie/vervoers kosten omlaag gaan, maar toch zelfde prijsblijven, ook zo iets doms.
En dan heb je het nog niet eens over de idiote manier waarop de cd's bij sommige spellen met meer dan 1 cd in het dvd hoesje zit gepropt (neem als voorbeeld Emperor batlle for dune).... jongens die hoesjes zijn niet gemaakt om meer dan 1 cd op te bergen dat zie je toch zo 8)7

• Brent
  • Laatst online: 19:39
idd, allemaal tekenen!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dark_M
  • Niet online
Peertje schreef op 30 september 2002 @ 16:35:
En vooral door gaan met iso's downloaden :/

Btw vind ik het wel mee vallen hoor. Games waren al jaren fl 100,- en dat is nu dan gestegen naar fl 110,-. Dit is gewoon normaal als je naar iflatie kijkt.
Ik kocht mijn games anders altijd voor 89 gulden bij dimension plus ipv. 100 bij sommige andere winkels

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Mjah dit soort acties heeft totaal geen zin, een game die je wil spelen koop je gewoon imo, ik heb soms ook wel een isotje maar ik ga tenminste niet janken dat het allemaal zo duur is. Een goede game koop je gewoon, en naar mijn mening kunnen de fabrikanten zelf wel inschatten of een game te duur is of niet.

Als iemand een auto maakt die jij mooi vind maar te duur ga je toch ook geen actie starten zodat die auto goedkoper word?

Als je een spel goed vind en je wil het kopen maakt de prijs niet uit, is het bedrag het spel niet waard volgens jou, dan koop je het toch lekker niet.

Verwijderd

tja, leuk initiatief, maar 1 week niets kopen is natuurlijk vooral iets wat de mensen doen die toch al niks kochten vanwege de prijzen.
Er is natuurlijk ook een groot deel wat helemaal niets van deze actie meekrijgt.
Daarbovenop komt nog is dat de branche waarschijnlijk sowieso er weinig schade van zal ondervinden als er 1 week niets gekocht wordt.

Daarbij, ik vind sommige games echt het kopen wel waard, nu is 45 euro wat overdreven, maar als je met mate dergelijke dingen aanschaft dan zal je portmonnee het vast niet heel erg vinden.
Het is beter een structurele actie te voeren tegen deze hoge prijzen (waarbij natuurlijk eerst moet worden uitgezocht waar nu precies die enorme marges zitten).

Maar als signaal naar de branche kan het natuurlijk geen kwaad :)
Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 16:30:
was dat niet ook om het vele karton wat hiermee onnodig werd gebruikt te beperken?

• Albinoraptor
BuzzerCrAsH schreef op 30 september 2002 @ 16:40:
Mjah dit soort acties heeft totaal geen zin, een game die je wil spelen koop je gewoon imo, ik heb soms ook wel een isotje maar ik ga tenminste niet janken dat het allemaal zo duur is. Een goede game koop je gewoon, en naar mijn mening kunnen de fabrikanten zelf wel inschatten of een game te duur is of niet.

Als iemand een auto maakt die jij mooi vind maar te duur ga je toch ook geen actie starten zodat die auto goedkoper word?

Als je een spel goed vind en je wil het kopen maakt de prijs niet uit, is het bedrag het spel niet waard volgens jou, dan koop je het toch lekker niet.
Ja dat klopt zeker, maar waar hun het ook omgaat, is dat niet alleen hyped / top spellen worden gekocht maar ook spellen van nieuwe ontwikkelaars met eens een ander concept / geheel nieuw gametype/ soort gameplay.

Zoiets wordt nu niet verkocht vanwege hoge prijzen en dus gaan er meerdere ontwikkelaars failliet omdat nu alleen nog veel zelfde soorten spellen uitkomen (ene na andere FPS) en daar zal misschien 1/5 goed van verkopen (de ontwik. van die andere gaan dus failliet en dus wordt game industrie misschien ook minder interresant), en als prijzen lager waren werden er eens wat andere dingen verzonnen, zodat niet alles 10 in een dozijn was.
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:41:

[...]

was dat niet ook om het vele karton wat hiermee onnodig werd gebruikt te beperken?
Was dat maar waar :) Maar nee.

Verwijderd

De prijzen van PC games vallen reuze mee hoor. Die stijging naar 45-50 euro is verklaarbaar door invoering euro en inflatie.

Vergelijk maar eens wat je allemaal voor 45-50 euro kan doen en denk dan nog maar eens na over de prijs van games.

1 avondje stappen en je bent ook 40-50 euro kwijt
1 dagje pretpark incl. vervoer eten/drinken etc. kost ook 40-50 euro
enz.... :z

Overigens heb ik het dan wel over kwalitatief goede spellen, dus niet van die rommel waar je na 2 dagen al op bent uitgekeken of waar ontzettend veel bugs inzitten. Die spellen koop ik nl. zelf ook niet.

• Brent
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:53:
De prijzen van PC games vallen reuze mee hoor. Die stijging naar 45-50 euro is verklaarbaar door invoering euro en inflatie.

Vergelijk maar eens wat je allemaal voor 45-50 euro kan doen en denk dan nog maar eens na over de prijs van games.

1 avondje stappen en je bent ook 40-50 euro kwijt
1 dagje pretpark incl. vervoer eten/drinken etc. kost ook 40-50 euro
enz.... :z

Overigens heb ik het dan wel over kwalitatief goede spellen, dus niet van die rommel waar je na 2 dagen al op bent uitgekeken of waar ontzettend veel bugs inzitten. Die spellen koop ik nl. zelf ook niet.
maak er 20 euro van en ik koop 10 keer meer spellen dan nu in de winkel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Tja, het is "onze" eigen schuld dat de games zo duur zijn. De Fabrikanten van de games "Infrogames ID-Software" krijgen door de illegale cd industrie veel ste weinig geld binnen. En wat denk je zelf. Een game die nu ontwikkeld wordt kost veel duurder om te amken dan een spel van 10 jaar geleden

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Nou ik doe mee..
Laatste spel dat ik gekocht heb was Battlefield 1942.. voor de machtige euroflatieprijs van: 49,95..

110 Gulden dus.
Overigens is dit mijn record aan Geld-voor-een-spel.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Games zijn al jaren zo duur, cd-express heeft een tijd lang games voor 80 - 90 piek verkocht maar veel goedkoper was het meestal niet. De meeste games zijn tegenwoordig 45-50 euro, vind ik een prima prijs.

Games in Engeland zijn overigens idd duur, net als alles daar (30 - 35 pond toen ik er 3 jaar geleden was :)) dus daar kan ik me wat bij voorstellen.

Overigens vergeten de actievoerders wel even de ontwikkelkosten te noemen van een game en die liggen vaak erg hoog (of denken er mensen dat UT2k3 in een week door een onderbetaalde stagaire is gemaakt?).

Ik ga ook niet meedoen aan de actie (nou ja, iig niet bewust, er gaan heus weken voorbij dat ik geen game koop :+).

En voor de mensen die menen dat de euro weer overal de schuld van is, mijn eerste game die ik kocht (ca 5 jaar geleden) was ook 100 piek. Gemiddelde inflatie is 2,5% in Nederland (rond die koers) dus in 5 jaar levert dat 13% op. Dus die 110 piek die games nu kostten is niet door de euro, punt.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik vond FL89,- al veel voor een spel :/.

€25 komt meer in de richting. Dan zou ik best originele willen kopen mits ze goed zijn.
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:59:
Tja, het is "onze" eigen schuld dat de games zo duur zijn. De Fabrikanten van de games "Infrogames ID-Software" krijgen door de illegale cd industrie veel ste weinig geld binnen. En wat denk je zelf. Een game die nu ontwikkeld wordt kost veel duurder om te amken dan een spel van 10 jaar geleden
de illigale cd industrie is er al zo lang. En die stijging van FL89,- naar €50 komt niet door de piraterij maar gewoon door de invoering van de euro. In Amerika is een spel vele malen goedkoper.

En dat games 10 jaar geleden goedkoper waren kan ook wel kloppen, want toen paste een spelletje nog op een diskette. Tegenwoordig komt er heel wat bij kijken om een spel te maken.

specs

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:59:
En hier geloof ik dus helemaal niets van.
Zelfde met muziek-cd's vroeger 25 gulden, en nu ben je 25 euro kwijt, en dat komt zeker alleen door kopieren en downloaden |:( Dacht het niet he.

Heb pas nog leuk artikel gelezen, dat door internet er juist meer cd's worden gekocht omdat mensen nu goed kunnen luisteren voordat je iets haalt.

Maar zo'n stijging echt belachelijk.

En net zoals bij games zal het echt niet door het kopieren komen dat het zo duur is. Je kan het vergelijken met nier in cafes, er zijn cafes waar je 2-3 euro betaalt voor een biertje en cafes die er 1 euro voor vragen, die cafes die er 1 euro voor vragen gaan dus echt niet failiet maar zullen zelfde of meer verdienen :)
(Bier staat iedereen wel aan dus ... :P)
IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 17:03:
Overigens vergeten de actievoerders wel even de ontwikkelkosten te noemen van een game en die liggen vaak erg hoog (of denken er mensen dat UT2k3 in een week door een onderbetaalde stagaire is gemaakt?).
Je hebt iig die site goed gelezen he :X
Effe quote van site
"I absolutely agree that games are overpriced at the moment - what happens is that every time there's a successful product at a high price, everyone thinks they can jump on the same bandwagon. What you end up with, of course, is a lot of publishers not making any money and trying to recoup it by pushing prices up further in hope of the One Big Hit..."
Peter Molyneux, head of Lionhead Studios, creator of massively successful titles like Populous and Black&White.

"At £40 for a game people are very cautious. Now films usually cost £20, and at £20 you're prepared to take a risk and buy a film that you've heard is good... you're not sure, but you'll take a chance. But £40 is too much to do that"
Charles Cecil, head of Revolution Software, creators of games like the popular Broken Sword series.

• buzz
executor schreef op 30 september 2002 @ 17:07:
ik vond FL89,- al veel voor een spel :/.

€25 komt meer in de richting. Dan zou ik best originele willen kopen mits ze goed zijn.

[...]

de illigale cd industrie is er al zo lang. En die stijging van FL89,- naar €50 komt niet door de piraterij maar gewoon door de invoering van de euro. In Amerika is een spel vele malen goedkoper.

En dat games 10 jaar geleden goedkoper waren kan ook wel kloppen, want toen paste een spelletje nog op een diskette. Tegenwoordig komt er heel wat bij kijken om een spel te maken.
In america zijn de spellen net zo goed duur, moet je maar eens op een americaanse site kijken waar ze spellen verkopen.

Asheron's Call 2

List Price: $49.99
Our Price: $44.99
You Save: $5.00 (10%)

Direct van amazon.com komt bovenstaande prijs. Nu jij weer :P

• IceStorm

IceStorm

executor schreef op 30 september 2002 @ 17:07:
de illigale cd industrie is er al zo lang. En die stijging van FL89,- naar €50 komt niet door de piraterij maar gewoon door de invoering van de euro.
Bullshit, zo. Ik ben even gaan rekenen met de inflatiecijfers die het CBS geeft en als ik ervan uitga dat een game in 1997 100 piek kostte dan kom ik op een prijs van 118,11 piek oftewel 53,60 euro. En dat is dan voor een 'gemiddelde' game.
In Amerika is een spel vele malen goedkoper.
Simpelweg niet waar. Games kostten daar net zo veel. Dat ze er meer winkels hebben en dus een hoger gamesaanbod en dus soms (door concurrentie) iets lagere prijs is niet meer dan normaal. Maar structureel gezien zijn games er niet goedkoper.

Ook games op diskette waren duur. Het kostenverschil zit hem niet in diskette <---> cd hoor. Die kostten allebei niks om te produceren.
Je hebt iig die site goed gelezen he
Effe quote van site
Achterliggend artikel idd niet bekeken nee maar als je als 'banner' hebt dat games 40 pence kostten om te maken en dat het zo duur is omdat niemand er wat van zegt dan hoef ik al niet meer verder te lezen.

• buzz
Volgens mij doelde hij op de complexiteit van een spel. Nu moet een spel op de CD, dus het spel is groter, dus meer werk om te maken :)

Verwijderd

IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 17:03:
En voor de mensen die menen dat de euro weer overal de schuld van is, mijn eerste game die ik kocht (ca 5 jaar geleden) was ook 100 piek. Gemiddelde inflatie is 2,5% in Nederland (rond die koers) dus in 5 jaar levert dat 13% op. Dus die 110 piek die games nu kostten is niet door de euro, punt.
ja dat gaat dus helemaal niet op. Het gaat over het gemiddelde van prijzen. ik zeg niet dat de euro de schuld is van hogere prijzen van games, maar ik zeg wel dat jouw argumentering niet opgaat.

het kan best zijn dat de je 5 jaar geleden een absurd dure game hebt gekocht ..
misschien waren de prijzen 5 jaar geleden wel significant lager dan tegenwoordig (met meerekening van de normale inflate over de afgelopen 5 jaar).

Je moet om te kunnen zeggen dat de prijzen niet zijn gestegen door de euro aantonen dat de gemiddelde prijs van games niet met meer dan de inflatie is gestegen, dat doe je niet door 1 voorbeeld te noemen...

dat duurde ff

• Albinoraptor
IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 17:13:
[nohtml]

[...]

Achterliggend artikel idd niet bekeken nee maar als je als 'banner' hebt dat games 40 pence kostten om te maken en dat het zo duur is omdat niemand er wat van zegt dan hoef ik al niet meer verder te lezen.
Nog een quote van site waar ze heust wel weten waarover ze praten en dat het zeker geen 40p kost (dus kosten voor cd zelf te bakken)
But don't games cost millions to make

Yes, they often do. (The average figure for a game these days is around £1 million, and can rise much higher for certain titles.) But the cost of development has nothing to do with retail price. Albums can cost tens of millions of pounds to record, but you can still buy them for £11. Movies can cost hundreds of millions of pounds to make, but you can still see them for £5 or buy them for £15. Movies which only cost a few thousand pounds to make (like The Blair Witch Project) aren't any cheaper to see or buy than super-expensive blockbusters (like Titanic, which cost literally hundreds of times as much as Blair Witch). Books cost almost nothing to write, but sell for similar prices to albums.
X
What does all this show us? That the cost of development has no bearing whatsoever on retail price. Videogames publishers will tell you that music, say, has a bigger potential audience than games - but why is that? Could it be because games are four times as expensive as albums? It's a meaningless, self-fulfilling argument. If you make games much cheaper, more people will play them, and the audience you can sell to will be much bigger.
:)

Voor onze luie IceStorm :P

• buzz
Je zegt nu alleen maar dat zijn voorbeeld volgens jou niet klopt, als je nou ook uit zou leggen waarom dat niet zou kloppen, misschien door middel van een voorbeeld zoals hij deed?

En daarbij heb ik mijn eerste game, Transport Tycoon, ongeveer 8 jaar geleden voor 80 piek gekocht. Command & Conquer heb ik ook 100 piekjes voor neer geteld.

Mijn console games waren nog net iets duurder en kwamen rond de 120 piek uit d8 ik. Al met al heb ik nog nooit een game onder de 70 piek gekocht.

Verwijderd

BuzzerCrAsH schreef op 30 september 2002 @ 17:25:
Je zegt nu alleen maar dat zijn voorbeeld volgens jou niet klopt, als je nou ook uit zou leggen waarom dat niet zou kloppen, misschien door middel van een voorbeeld zoals hij deed?

En daarbij heb ik mijn eerste game, Transport Tycoon, ongeveer 8 jaar geleden voor 80 piek gekocht. Command & Conquer heb ik ook 100 piekjes voor neer geteld.

Mijn console games waren nog net iets duurder en kwamen rond de 120 piek uit d8 ik. Al met al heb ik nog nooit een game onder de 70 piek gekocht.
over wie heb je het nu?\
mocht je het over mijn post hebben, ik wil alleen maar aangeven dat het een hele slechte argumentatie is, en dat dergelijke aannames niet echt bevorderlijk zijn voor het niveau..

• IceStorm

IceStorm

Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 17:25:
Nog een quote van site waar ze heust wel weten waarover ze praten en dat het zeker geen 40p kost (cd zelf alleen)

Aardige argument maar imho niet waar. De vergelijking tussen games en cd/film gaat niet helemaal op. Consumenten zijn gewend aan vaste prijzen, als een film als Titanic (die mensen 'goed' vinden) opeens dubbel zo duur is als een 'gewone' film dan worden er dus echt wel minder van verkocht.
Maar je snapt wel wat ik wilde zeggen gok ik ;)?

Verwijderd

IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 17:28:

[...]

Maar je snapt wel wat ik wilde zeggen gok ik ;)?
jazeker wel, ik streep het alleen maar door omdat je een paarposts later (het topic gaat erg snel) het woord gemiddelde gebruikte, waarmee je het stukje wat ik afzeek enigzins goed hebt gepraat :)
[nohtml]
[...]

Bullshit, zo. Ik ben even gaan rekenen met de inflatiecijfers die het CBS geeft en als ik ervan uitga dat een game in 1997 100 piek kostte dan kom ik op een prijs van 118,11 piek oftewel 53,60 euro. En dat is dan voor een 'gemiddelde' game.
hier dus ^

• Albinoraptor
IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 17:28:

[...]

Aardige argument maar imho niet waar. De vergelijking tussen games en cd/film gaat niet helemaal op. Consumenten zijn gewend aan vaste prijzen, als een film als Titanic (die mensen 'goed' vinden) opeens dubbel zo duur is als een 'gewone' film dan worden er dus echt wel minder van verkocht.
Nou prijzen zijn laastste jaren ook lekker gestegen hoor, kon 4-5 jaar gelden nog voor 7.50 gulden naar bios, gaat nu toch echt niet meer, eerder dubbele :)
En idd ben het met je eens dat je het niet geheel mag vergelijken maar vind het ook weer niet waar dat het geheel onzin is :)

• buzz
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 17:28:
[...]

over wie heb je het nu?\
mocht je het over mijn post hebben, ik wil alleen maar aangeven dat het een hele slechte argumentatie is, en dat dergelijke aannames niet echt bevorderlijk zijn voor het niveau..
Welk niveau?

En daarbij vind ik de argumentatie niet en let wel dit is mijn mening en ik sluit me aan bij deze argumentering vanuit mijn eigen ervaring en die deel ik met jullie door hem ff neer te zetten en waardoor je kunt zien dat het dus niet gebrek aan niveau is wat icestorm deze reply doet neer zetten maar gewoon het feit dat het gelijk imo aan zijn kant staat.

• IceStorm

IceStorm

Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 17:35:
Nou prijzen zijn laastste jaren ook lekker gestegen hoor, kon 4-5 jaar gelden nog voor 7.50 gulden naar bios, gaat nu toch echt niet meer, eerder dubbele :)
En idd ben het met je eens dat je het niet geheel mag vergelijken maar vind het ook weer niet waar dat het geheel onzin is :)

Ja ik snap wat je bedoelt, ik vind het ook niet geheel onzin :P. Ik vind het alleen een crappy vergelijking waar je imho niks op kunt/mag baseren.

BuzzerCrash, zet voortaan aub even een punt/enter in je verhaal, ik heb je bovenstaande post 10x moeten lezen :+

• buzz
Mjah sorry die verdere posts heb ik wel punten in volgens mij :) of iig duidelijk regels etc. :)

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 17:05

Mohy

Star Citizen

[nohtml]
[...]

.
Klopt, maar het vervelende is dat ik bijv. Stronghold heb liggen met een prijssticker van Fl 89.95
en deze is nog geen jaar oud. En dat geld voor meerdere spellen (cm 01/02, operation flashpoint,fifa 2002, wolfenstein, etc,etc.) Dat zou in dit geval op een prijsstijging komen van 89.95 naar 110,- is dus 20 gulden in 1 jaar. Dan heb je een inflatie van 20 % en zo slecht gaat het nu ook weer niet met de economie.

Ik zeg niet dat het door de euro komt, maar het zou me niks verbazen.

Si vis pacem, para bellum

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Een jaar geleden waren spellen ook al 99,95 hoor.

Alleen spellen zoals Neverwinter Nights hebben ze expres duur gemaakt.
... De meeste fans wachten er al 3 jaar op, die willen best wel wat meer dokken ... zo gaat het daar

• buzz
Mwah de prijzen kunnen per game verschillen idd. En daarbij UT2k3 word gerealed voor de prijs van 48,99 euro ik d8 dat dit vrij dicht bij de 100 kwam.

Ook waren er een jaar of 2 geleden wel eens spelen die ook voor 120 verkocht werden. Kan ik mij van mijn laatste bezoek aan de freerecordshop herrinneren :)

• IceStorm

IceStorm

Mohy schreef op 30 september 2002 @ 17:43:
Klopt, maar het vervelende is dat ik bijv. Stronghold heb liggen met een prijssticker van Fl 89.95
en deze is nog geen jaar oud. En dat geld voor meerdere spellen (cm 01/02, operation flashpoint,fifa 2002, wolfenstein, etc,etc.) Dat zou in dit geval op een prijsstijging komen van 89.95 naar 110,- is dus 20 gulden in 1 jaar. Dan heb je een inflatie van 20 % en zo slecht gaat het nu ook weer niet met de economie.
Ik zeg niet dat het door de euro komt, maar het zou me niks verbazen.

Mwa, vergis je niet, er zijn ook al jarenlang games die duurder dan gemiddeld zijn (veel MS games somehow ;)). Ik vind 100 piek voor een gem. game een aardige prijsindicatie dus daar heb ik mijn verhaal maar even op gebaseerd :).

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ben het met IceStorm eens. Normaliter houdt ik niet van antwoorden als deze, maar ik ben helaas ietwat brak en voel er weinig voor een uitgebreide reply te geven, sorry.

Anyway, omdat ik het met hem eens ben, teken ik de petitie niet. Daarnaast hebben petities bij petitiononline naar mijn weten nauwelijks zin, maar dat is weer een andere kwestie :)

Verwijderd

BuzzerCrAsH schreef op 30 september 2002 @ 17:36:
[...]

Welk niveau?

En daarbij vind ik de argumentatie niet en let wel dit is mijn mening en ik sluit me aan bij deze argumentering vanuit mijn eigen ervaring en die deel ik met jullie door hem ff neer te zetten en waardoor je kunt zien dat het dus niet gebrek aan niveau is wat icestorm deze reply doet neer zetten maar gewoon het feit dat het gelijk imo aan zijn kant staat.
de zin loopt niet echt soepel, ik snap er eigenlijk geen barst van :?
maargoed ik neem aan dat je reacite dus op mijn post was daarvoor.

daarbij beweer ik ook niet dat icestorm geen niveau heeft hoor, alleen dat de verklaring in dat kleine stukje niet opgaat.. :)
(maar laten we er maar over ophouden dit gaat nergens over..)
jopie schreef op 30 september 2002 @ 17:50:
mijn pa kocht ooit (ik gok 13 jaar geleden) Microprose F117-stealth fighter, en die kostte 149,95 in guldens, dus het lijkt wel of ze goedkoper worden.
omfg |:(

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:40
mijn pa kocht ooit (ik gok 13 jaar geleden) Microprose F117-stealth fighter, en die kostte 149,95 in guldens, dus het lijkt wel of ze goedkoper worden. Maar voor de huidige games, die eigenlijk niets meer dan de cd zijn vind ik 50 euro erg veel, zeker als de markt voor games in die 13 jaar wel heel erg gestegen is (denk ik).

Bij alle producten zie je dat als er eenmaal een markt voor is de prijs daalt en de concurrrentie toeneemt (bijv DVD spelers, minidisc). Waarom gebeurt dit niet bij games?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

DeX schreef op 30 september 2002 @ 17:00:
Nou ik doe mee..
Laatste spel dat ik gekocht heb was Battlefield 1942.. voor de machtige euroflatieprijs van: 49,95..

110 Gulden dus.
Overigens is dit mijn record aan Geld-voor-een-spel.
Halo was beswel duur... :)

Maar ik ben t er mee eens, ik zou meer spellen kopen als ze goedkoper waren.
Kheb wel Warcraft III en JKII voor die 50 gekocht >:(
maar om nu ook nog UT2k3 te gaan kopen en allemaal andere dingen.
Ik bedoel, ik wil ook nog blinx kopen en Mario sunshine en resident evil en lionheart :)
en als ik dan zoveel voor pc-spellen meot uitgeven, terwijl die die dan ook kan downloaden...
tjsa, dan ga ik prob alleen spellen kopen die ik echt goed vind en veel speel.
ik ga lionheart prob wel kopen, maar UT2K3??

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• ilyc
Bij alle producten zie je dat als er eenmaal een markt voor is de prijs daalt en de concurrrentie toeneemt (bijv DVD spelers, minidisc). Waarom gebeurt dit niet bij games?
Dat gebeurd wel bij games. Als je bedenkt dat SNES spellen vroeger tussen de 130 en 170 waren, en GameCube spellen nu 60 euro, is dat, ook na de inflatie-correctie, een daling van de prijs.

Daarnaast zijn de spelcomputers zelf de afgelopen tijd ook drastisch in prijs verlaagd.

• ilyc
Maar ik ben t er mee eens, ik zou meer spellen kopen als ze goedkoper waren.
Kheb wel Warcraft III en JKII voor die 50 gekocht >:(
Dan loont het toch om eens wat beter rond te kijken. Ik had WC3 op de releasedag voor 35 euro, helemaal origineel e.d., bij MediaMarkt.
Dit is wel redelijk bewijs overigens dat het verkoopbedrag voor een enorm groot deel door de winkeliers bepaald wordt.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ilyc schreef op 30 september 2002 @ 17:53:
[...]

Dat gebeurd wel bij games. Als je bedenkt dat SNES spellen vroeger tussen de 130 en 170 waren, en GameCube spellen nu 60 euro, is dat, ook na de inflatie-correctie, een daling van de prijs.

Daarnaast zijn de spelcomputers zelf de afgelopen tijd ook drastisch in prijs verlaagd.
nou....
je betaalt momenteel 265 euro voor xdoos met dvdkit enzo
maar een snes was toen die zo oud was niet 600 gulden, toch?
maar de games lijken idd iets goedkoper (neit veel :))

Alone at last
Just nostalgia and I

• buzz
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 17:50:
[...]

de zin loopt niet echt soepel, ik snap er eigenlijk geen barst van :?
maargoed ik neem aan dat je reacite dus op mijn post was daarvoor.
ik denk dat ik je daarom quote of niet ? :) :+

• ilyc
Okyah schreef op 30 september 2002 @ 17:56:
[...]

nou....
Je moet alles ook in verhouding zien; Prijsstijging van hardware speelt mee, inflatie dus, etc. Ik weet niet meer hoe duur de SNES was, helaas, dus ik kan geen echte vergelijking trekken.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ilyc schreef op 30 september 2002 @ 17:55:
[...]

Dan loont het toch om eens wat beter rond te kijken. Ik had WC3 op de releasedag voor 35 euro, helemaal origineel e.d., bij MediaMarkt.
Dit is wel redelijk bewijs overigens dat het verkoopbedrag voor een enorm groot deel door de winkeliers bepaald wordt.
ja, kweet t, maar mediamarkt is weer zo ver weg en ik ben lui :D
jkII was btw niet niet ergens cheaper te krijgen btw :(
maar bijv ok LOTR was VEEL goedkoper bij MM dan bij andere winkels.
maar 15 euro is nogal een verschil, zeg :) das wel chill.
kweet iets, bij t volgende vette spel mag jij der daar 2 halen en dan betaal ik wel 40, kan je 5 euro verdienen :D
nee, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

jopie schreef op 30 september 2002 @ 17:50:
mijn pa kocht ooit (ik gok 13 jaar geleden) Microprose F117-stealth fighter, en die kostte 149,95 in guldens, dus het lijkt wel of ze goedkoper worden. Maar voor de huidige games, die eigenlijk niets meer dan de cd zijn vind ik 50 euro erg veel, zeker als de markt voor games in die 13 jaar wel heel erg gestegen is (denk ik).

Microsoftgames zijn altijd al duurder geweest.

en dat vetgedrukte klopt helemaal niks van wat je zegt.

Een dvd speler een brander of een minidisc of whatever kwa hardware, dat is totaal iets anders dan software of muziek cd's

• buzz
[...]

nou....
ik heb wel mijn sega saturn voor 800 piek gekregen toen ie net uit was d8 ik, en volgens mij was mjin megadrive wel 600 piek, maar dat kan ik fout hebben. Ik was toen 7 ofsow :D maar volgens mij is de algemene prijs wel ongeveer gelijk gebleven. En daarbij hoort de Xbox eigenlijk veel duurder te zijn d8 ik, maar microsoft wil gewoon winnen en geld boeit niet dus is ie nu deze prijs.

Verwijderd

[...]

nou....
Een beetje laat maar in 1995 kocht ik mijn SNES voor 299 GULDEN met 1 controller en het spel super mario world, was ik helemaal trots op :z omdat het eerst 'iets groots' was dat ik zelf verdient had in mijn leven :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:02:
[...]

Een beetje laat maar in 1995 kocht ik mijn SNES voor 299 GULDEN met 1 controller en het spel super mario world, was ik helemaal trots op :z omdat het eerst 'iets groots' was dat ik zelf verdient had in mijn leven :)
En de snes was natuurlijk een van de vetste consoles EVER :)
dat wel, dude , wat is dat toch een gruwijk ding.
Tja, helaas was ik nogal klein toennie uitkwam en ik kon m dus nooit van zn lang zal ze leven kopen (want ik had geen geld :P)
maarja, gelukkig hadden mensen uit mn klas em wel :)
en de megadrive was ook koel
gauntlet!!

Alone at last
Just nostalgia and I

• ilyc
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:02:
[...]

Dat is idd goedkoper, maar als je ziet dat Microsoft nu al verlies draait per verkochte Xbox kan je niet anders stellen dan dat het simpelweg niet goedkoper kan.

Nintendo is als het goed de enige consolefabrikant die daadwerkelijk winst maakt op hun console, terwijl hun console toch het goedkoopst van de 3 is! Een GameCube produceren kost 100 dollar (en dollar != euro).

Verwijderd

Stel je voor dat games verkocht zouden worden voor MAXIMUM 10€, zou de omzet dan niet zo geweldig stijgen dat ze uiteindelijk meer winst maken?? Veel mensen zouden de moeite niet meer doen om te copy'en...

Ook DVD's blijven SCHANDALIG duur...

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:09:
Stel je voor dat games verkocht zouden worden voor MAXIMUM 10€, zou de omzet dan niet zo geweldig stijgen dat ze uiteindelijk meer winst maken?? Veel mensen zouden de moeite niet meer doen om te copy'en...

Ik zou zeker veel meer games kopen, echt alles dat een bit leuk is :)
ja, dvds zijn echt sick duur
ik koop bijna enkel aanbiedingen (als ik al koop :P (papanmama moeten t maar kopen >:)))
maar helaas zijn de meeste vette dingen gewoon duur :(

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:09:

De produktiekosten (bij consolespellen) zijn al meer dan 10 euro...dan moet de ontwikkelaar, de uitgever, de distributeur en de retailer er nog winst op maken. Denk even na.

• buzz
Mjah btje ignorant om een zo simplistisch id te geven.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39
dat ze 50 euro moeten kosten, swah daar kan ik mee leven, maar die DVD doosjes .... ik heb sinds de invoering van die dingen nog maar 3 games gekocht, ik haat ze echt. Goed plan dus die boycot :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:16:
[...]

De produktiekosten (bij consolespellen) zijn al meer dan 10 euro...dan moet de ontwikkelaar, de uitgever, de distributeur en de retailer er nog winst op maken. Denk even na.
So? Door een gigantische omzet zouden ze zelfs meer winst maken...
De enige meerkost is het materiaal (cds, gebruik machines, etc). En wat kost bv een cdtje en manual :?

Misschien is 10€ wat gepushed, maar minder dan de huidige prijzen kan echt wel.

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:23:
De enige meerkost is het materiaal (cds, gebruik machines, etc). En wat kost bv een cdtje en manual :?

Uhm, waar haal jij die gigantische omzet vandaan? Dat je meer games gaat kopen als de prijs goedkoper is kan ik me voorstellen, dat zou ik zelf ook doen maar ik ga niet 5x meer games kopen als ze opeens 10 euro worden hoor :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:23:
[...]

Als je kosten hoger dan 10 euro zijn kun je verkopen wat je wil, het enige dat oploopt is je verlies. Daarbij is 10 euro een dermate devaluatie van je produkt dat het niet aan te raden is. Een prijsdaling van 80% zorgt echt niet voor 80% meer verkopen. Om je vraag, wat kost een cdtje + manual (+verpakking) te beantwoorden, in het geval van Nintendo betaald de uitgever daar $8 per stuk voor als je alles standaard houdt.

Dat de prijzen lager kunnen en mogen ben ik het zeker met je eens, maar ben wel even reeel.

Verwijderd

Ik koop ze al nooit :X

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:32:
Een prijsdaling van 80% zorgt echt niet voor 80% meer verkopen.

Klopt en zelfs al zou dat zo zijn dan heb je nog een probleem want om een prijsdaling van 80% goed te maken moet je 400% meer verkopen ;). (nou ja, even simpel gezegd).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:32:
[...]

in het geval van Nintendo betaald de uitgever daar $8 per stuk voor als je alles standaard houdt.
Daar ga ik mee akkoord... Maar ik ging wel uit van PC games met goedkope media zoals CD's.

Verwijderd

IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 18:29:

[...]

Uhm, waar haal jij die gigantische omzet vandaan? Dat je meer games gaat kopen als de prijs goedkoper is kan ik me voorstellen, dat zou ik zelf ook doen maar ik ga niet 5x meer games kopen als ze opeens 10 euro worden hoor :).
Klopt, maar heb je gedacht aan de vele mensen die normaal nooit een spel kopen, en door de goede prijzen toch zouden beginnen aankopen?

edit: Eigenlijk zou er eens een studie naar gevoerd moeten worden...

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:54:
Klopt, maar heb je gedacht aan de vele mensen die normaal nooit een spel kopen, en door de goede prijzen toch zouden beginnen aankopen?

Je doet aannames die nergens op gebaseerd zijn. Wat doet je ervan uitgaan dat een prijsdaling omgekeerd evenredig is met verkoopstijging?

edit:
edit: Eigenlijk zou er eens een studie naar gevoerd moeten worden...
Ben ik met je eens hoewel dat nooit 'goed' getest kan worden. Er zijn zoveel mensen die zeggen 'ja maar ik koop echt wel VEEL meer als de prijzen dalen' maar als het eenmaal zover is vallen er toch mensen 'weg' (gok ik ;)).

• Albinoraptor
Eindelijk is onze GoT-game developer er (Ik bedoel dus Mr.Rudi) :D :P

Jij weet er denk ik het meeste van af hier op GoT, dus denk jij dat de prijzen zelfde moeten blijven of zouden ze lager kunnen zonder dat zij er minder winst / verlies op gaan maken?

Dus dan heb ik het niet over een prijsverlaging van 80% of een prijs van 10 euro oid. :)

Je zal dan ook wel weten waarom console games duurder zijn dan PC??
Want ik denk zelf dat het toch geen verschil zou moeten uit maken :?

• Dark_M
  • Niet online
Het is niet onbelangrijk te melden dat wanneer je een lagere prijs gaat invoeren je tevens meer mensen krijgt die ook spellen gaan kopen terwijl ze dit eerst niet deden denk hierbij aan mensen die wat minder te besteden hebben zoals studenten :p en jongere kinderen...
Zo kon ik bijvoorbeeld vroeger met m'n Sega MasterSystem II nooit alle spellen kopen die ik wou hebben, omdat ik nou eenmaal niet bepaal verwend ben :/ (denk nou niet meteen dat ik een klote jeugd heb gehad ofzo :) ) en dus niet genoeg geld had... om alle spellen te kopen die ik wou hebben.

Verwijderd

Jij weet er denk ik het meeste van af hier op GoT, dus denk jij dat de prijzen zelfde moeten blijven of zouden ze lager kunnen zonder dat zij er minder winst / verlies op gaan maken?
Ik verkoop hier niets als waarheid ;)
Het zijn enkel stellingen... Wat discussieren kan nooit kwaad.

• Dark_M
  • Niet online
Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 18:57:
Eindelijk is onze GoT-game developer er :D :P

Ehhhh wie is dat en waarom is die dat :?

Verwijderd

Dark_M: MrRudi is gamesdeveloper ;)
En gamegod werkt bij een gamesdeveloper op de verkoop (zo zeg ik het goed meen ik?).
En ik programmeer onder andere voor een groothandel in games.\

Deze prijzen zijn hoog en zouden lager kunnen MAAR dan ga je wel games kwijtraken die voor een groep gamers wel leuk zijn maar niet die klappers die men nodig heeft binnen dat bedrijf :)

Verder: men kopieert er wel op los maar verkoopt zeker nog veel games. Wat de gamesdevelopers moeten doen is extra's leveren die je niet kunt kopieren: kortingsbonnen bij de games voor de volgende game, bij RPGs poppetjes erbij van warriors, elven etc etc Aantrekkelijk maken dat men het origineel koopt :)

• IceStorm

IceStorm

DarK_M schreef op 30 september 2002 @ 19:01:

MrRudi is gamedeveloper (en heeft een goddeloze hoeveelheid spellen :+).

Verwijderd

Ja zelfs nog meer dan ik :D :D

• ilyc
PC spellen of ook console? :)

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:59:
[...]

Ik verkoop hier niets als waarheid ;)
Het zijn enkel stellingen... Wat discussieren kan nooit kwaad.
Ik had het helaas (voor jou :P) niet tegen jou. :)

En nog even over prijsverschil is amerika/canada.
Heb eens gekeken, in Canada kan je GTA:VC pre-ordere voor de prijs van 47 euro
en prijs hier is normaal 68 euro, meer dan 21 euro verschil vind ik toch wel veel hoor.

Ga toch maar eens credit card nemen. :D

offtopic:
Ben ik net deze hele post aan het typen crashed mijn PC argh :( :P

Zal binnenkort eens foto maken van mijn gamecolletie is ongeveer 1m3opgestapeld en al :P
Alleen ben sommige hoesjes kwijt moet je die weer in van die lelijke CD-R hoesjes doen :/
ilyc schreef op 30 september 2002 @ 19:10:
http://www.engine-software.nl/Engels/products/games.htm

• IceStorm

IceStorm

Als ik me niet vergis alleen/voornamelijk GBA maar dat mag ie zelf vertellen :)
En nou weer ontopic.

Verwijderd

albinorapter: 21 euro verzendkosten zit je snel aan :)

Ik ben nu al dik een uur een website aan het zoeken die ik een tijd geleden gevonden had. Daar stond uitgeteld wat een cd kost om te maken :) Denk je dat ik die nog kan vinden? :(

• Albinoraptor
Oeps wrong button :D

Dan toch maar nuttig maken.
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:13:
albinorapter: 21 euro verzendkosten zit je snel aan :)
Ik wist dat het zou komen dus dacht w8 effe dat het gezegd word, igg nee geen kosten voor shipping, is free shipping over de hele wereld bij die zaak :)

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Spellen zijn misschien verrekte duur, maar vindt die rembours kosten tegenwoordig ook abnormaal hoog :mad:

Signature?

• Puc van S.
  • Laatst online: 19:58
kijk met die reactie van itsnows ben ik het mee eens,
want iedereen die ik ken kopieert niet omdat de spellen duur zijn,
maar omdat dit goedkoper is, en die krijg je dus never nooit op legale spellen.

tja en ik zelf.... ik koop maar buget spellen want ander draaien toch niet bij mij :'(
(en toppers die ik kan vinden en draaien koop ik ook)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Games in de winkel koop ik pas na de eerste prijsdaling (in guldens was dat meestal van 100 naar 69.95). Dat zijn dan over het algemeen games welke geen RPG zijn en die ik eerst via een .iso heb uitgeprobeerd en me bevielen. RPGs koop ik ongezien :+

Als je games naar 10 euro zou kunnen zetten word er denk ik zelfs nog veel meer gekopieerd. En dan onder het motto: oh, ze missen toch maar 10 euro.

• Albinoraptor
Ieder zijn eigen tik he :+ :P
Ik koop vooral console games, want enigste wat ik nog echt op PC speel is Strike Force, NOLF1, Deus Ex en af en toe een beetje BF (ja orgineel :P)

• IceStorm

IceStorm

Dat zijn dus wel de tiks die nog wat geld in het laadje brengen :). Ik heb er zlef ook 'last' van hoor. Ik trek blind geld uit voor IWD II (en 3 t/m 12 :+).

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

M1lamb3r schreef op 30 september 2002 @ 19:16:
kijk met die reactie van itsnows ben ik het mee eens,
want iedereen die ik ken kopieert niet omdat de spellen duur zijn,
maar omdat dit goedkoper is, en die krijg je dus never nooit op legale spellen.

tja en ik zelf.... ik koop maar buget spellen want ander draaien toch niet bij mij :'(
(en toppers die ik kan vinden en draaien koop ik ook)
Dat slaat dus nergens op, goede spellen koop je zowiezo wel, al is het alleen vanwege et doosie, maar voornamelijk vanwege de waarde ervan.
Een goed spel wat je later graag nog een keer speelt, staat hier tussen al me andere legale spellen.

Maar spellen waar je een keer mee speelt, koop je gewoon niet vanwege de prijs. En spellen waar je aan twijfelt of je ze nu wel of niet koopt, is meestal de prijs de drempel die de je tegenhoudt. Verlaag je die drempel, dan kopen mensen sneller.

Zo zie ik het tenmiste. Zo vindt ik nu bijv GT Concept te duur voor een simpele versie van GT3, € 44,95! Maar zou em graag aan me collectie willen toevoegen :D

Signature?

• buzz
amen Osdorp Dude kan niet anders zeggen dan dat ik het er volledig mee eens ebnt.

Verwijderd

Ik heb heel wat in te halen, dus dit wordt een lange post.
Albinoraptor schreef op 30 september 2002 @ 18:57:
Eindelijk is onze GoT-game developer er (Ik bedoel dus Mr.Rudi) :D :P

Dat is makkelijk, ze zouden goedkoper kunnen. Ik promoot ook altijd als we met een uitgever onderhandelen over de verkoopprijs van een GBA spel een verkoopprijs van 19,95 en niet 29,95. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat onze eigen spellen geen triple-A spellen zijn. Maar je ziet nu dat de top en de wat mindere spellen even duur zijn. Kijk dat een spel als Castlevania, of FF tactics op de GBA 29,95 kost vind ik niks mee, die zijn een klasse beter dan de rest. Voor PC spellen en consolespellen geldt hetzelfde. 80 piek (in guldens) voor een PC spel kan goed, en vind ik een goeie prijs. Consolespellen zullen altijd duurder zijn, maar 70 euro is TE. Zet dat op 50-60 euro, dat is te doen en een stuk redelijker.

maar zeg zelf, zouden met die prijzen de verkopen verdubbelen? Nee dus.
Je zal dan ook wel weten waarom console games duurder zijn dan PC??
Want ik denk zelf dat het toch geen verschil zou moeten uit maken :?
Dit heb ik al eens uitgelegd, de produktiekosten en licentiekosten van consolespellen liggen veel hoger.
DarK_M schreef op 30 september 2002 @ 19:01:
[...]

Zie post van Itsnows/IceStorm of mijn profile. Of check de website www.engine-software.nl, mijn eigen profiel daar is alleen te vinden op de Engelse site, onder Corporate.
IceStorm schreef op 30 september 2002 @ 19:05:

[...]

MrRudi is gamedeveloper (en heeft een goddeloze hoeveelheid spellen :+).
Valt best mee, ik heb enkele lui hier gezien die er nog meer hebben dan ik.
Als je het hebt over de spellen die ik maak is dat inderdaad voornamelijk GBA en Pocket PC. Ook wel wat kleine PC zut, maar dan hebben we het meer over special interest en OEM deals. Als je het hebt over de spellen die ik heb, vanalles, van ZX80 tot MSX tot NES tot SNES tot Playstation (2) en PC.
Osdorp-Dude schreef op 30 september 2002 @ 19:32:
[...]

Dat slaat dus nergens op, goede spellen koop je zowiezo wel, al is het alleen vanwege et doosie, maar voornamelijk vanwege de waarde ervan.
Een goed spel wat je later graag nog een keer speelt, staat hier tussen al me andere legale spellen.
Het probleem zijn ook de warezmonkeys die vinden dat alles waar ze illegaal gratis aan kunnen komen meteen geen waarde meer heeft. En zich dan vervolgens goed proberen te praten met "het is te duur". En geloof me, dat geldt voor 90% van de mensen die spellen kopieren.
Maar spellen waar je een keer mee speelt, koop je gewoon niet vanwege de prijs. En spellen waar je aan twijfelt of je ze nu wel of niet koopt, is meestal de prijs de drempel die de je tegenhoudt. Verlaag je die drempel, dan kopen mensen sneller.
Ik heb geen spellen die ik 'een keer speel', die spellen zijn verspilling van mijn tijd. Dat is nog zo'n gevolg van de illegale maffia, iedereen moet opeens ALLES hebben! Waarom in vredesnaam? Al die spellen kun je toch niet spelen. Denk je dat je een spel leuk kan vinden speel het dan ff in de winkel en laat je informeren. PC spellen kun je meestal niet in de winkel spelen, maar daarom releasen bijna alle publishers tegenwoordig demo's. Ik zal best wel wat leuke spellen gemist hebben, maar mijn laatste miskoop was Conquest Earth...en hoe oud is die?
Zo zie ik het tenmiste. Zo vindt ik nu bijv GT Concept te duur voor een simpele versie van GT3, € 44,95! Maar zou em graag aan me collectie willen toevoegen :D
Heb je hem wel als kopie dan?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Nope O-)

Signature?

Verwijderd

Het kan me eigenlijk niets schelen of de prijzen dalen of niet. Ik koop liever CD-R's dan CD's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:51:
Het kan me eigenlijk niets schelen of de prijzen dalen of niet. Ik koop liever CD-R's dan CD's.
Kijk altijd makkelijk als er even een warezmonkey langskomt om mijn argumenten kracht bij te zetten. Dit soort idioten heb je dus steeds meer, en die verzieken het voor de rest.

Dit is wellicht geen politiek-correcte post maar er hypocriet nofi achterzetten had ik geen zin in.

• buzz
Als je niks begrijpt van de discussie post dan please niet.

• IceStorm

IceStorm

Zeg dan niks. Jij bent het type gamer dat imho van Heinsbroek een pak rammel kan krijgen om weer wat normen en waarden bij te leren.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Mensen, ik ben geen warez-freak ofzo hoor, maar ik vind het best begrijpelijk dat mensen veel games gewoon duur vinden. Ik zie in dit topic toch best veel oudere gamers die waarschijnlijk allemaal een baan enzo hebben. Ik ben scholier, ik heb een druk leven en relatief weinig tijd om te werken voor mijn geld. Ik moet dus in de vakanties zoveel mogelijk werken om een beetje geld bij elkaar te krijgen voor een paar games. Aangezien er gemiddeld per jaar voor mij 25 interessante games op de markt komen, is dit dus allemaal best duur en niet altijd eenvoudig op te hoesten.

Maar ja :{ dit voegt niks toe tot deze discussie aangezien games al jaren rond de 100 gulden/45 euro kosten :{

tampert, kriminalpolizei

• Puc van S.
  • Laatst online: 19:58
kijk en zo zijn die vrienden van mij dan ook (De meeste dan)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ligt het aan mij of is gamers vet ltrager geworden :?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:26:
Games in de winkel koop ik pas na de eerste prijsdaling (in guldens was dat meestal van 100 naar 69.95). Dat zijn dan over het algemeen games welke geen RPG zijn en die ik eerst via een .iso heb uitgeprobeerd en me bevielen. RPGs koop ik ongezien :+

Als je games naar 10 euro zou kunnen zetten word er denk ik zelfs nog veel meer gekopieerd. En dan onder het motto: oh, ze missen toch maar 10 euro.
Dat geloof ik zeker ja :)
Voorbeeldje: Ik koop NOOIT DVDs. Af en toe kijk ik wel een DivXje, maar na 1 keer gezien te hebben pleur ik hem ook weer weg. Ik heb wel wat gefikt, maar nooit meer gekeken.
Dan zou het 30 euro (:?) kosten voor een uur of 2. Nou ja, dat is natuurlijk pure waanzin.
Nou kwam ik zaterdag in de FRS en zag ik een leuk dvdtje liggen voor 9 euro. Moet kunnen, dus gewoon gekocht :)

Ik weet heel zeker dat het dan zo ook met games gaat werken bij mij, en vast ook bij andere.
Van iemand die het druk heeft met school (en geen werk) kun je gewoon niet verwachten dat ie de nieuwste hardware heeft, en dan ook nog eens al z'n spellen koopt. Dat kan gewoon niet.

Ik doe dus mee met de actie, alleen duurt ie bij mij wat langer dan een week :X
(UT2003 ga ik trouwens wel kopen, hun hebben het gewoon echt verdient _/-\o_ )

🌞🍃

• HCMarX
  • Laatst online: 21:01
Hmm ik koop gewoon alleen goede titels waarvan ik de makers het gun. (Civilization 3, GTa3, Commando`s 2, Black and white, Fa manager 2002) Binnenkort komen daar Total club manager en Civ 3: Play the world bij. En voor de rest koop ik budget titels of test ik het op de illegale manier.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ken schreef op 30 september 2002 @ 20:54:
ligt het aan mij of is gamers vet ltrager geworden :?
nee, t is idd heel traag, beswel vervelend
gelukkig kom ik er neti heel vaak ofzo :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

Phydomir

Dennis

ff mijn zegje... voor iedereen die games te duur vind:

www.randstad.nl

succes

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Phydomir schreef op 30 september 2002 @ 22:07:
ff mijn zegje... voor iedereen die games te duur vind:

www.randstad.nl

succes
ehm, tja, werken, ik heb neit echt veel tijd over, hoor, ofzo :P

kzit al op school van half 9 tot half 6 en in t weekend ben ik ook bezig
en dan zit ik 's avonds een bit aan mn pc, dat vind ik eigenlijk wel ok zo.
en dan werk ik wat in de vakanties
maar dat gaat nu niet meer door,want dan heb ik tentamens!!! :(
en ook al zoiu ik echt sick veel geld hebben, dan zou i spellen still te duur vinden, hoor. :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• RenOfHeavens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11-2003

RenOfHeavens

i want my share!!!

Ik vind de spellen voor de gameboy advance nog veeeeelste duur, ik had laatst super gouls en ghosts voor mn broer gekocht,50 EURO! op de snes zelf is het nog geen 5.

the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing

Pagina: 1 2 Laatste