[XP] Networkcable unplugged uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 21:04
Die feature geeft hier allemaal problemen:
Ik heb 3 nics: 2 daarvan zijn LAN, 1 Internet. Die 2 LAN dingen zijn gebridged (onder XP, of onder Sygate, problemen blijven hetzelfde), en aan elke nic zit 1 pc. Als je nou 1 van die pc's uitzet, is volgens XP de 'network cable unplugged', valt het ip weg, en dus valt de bridge inelkaar zodat de andere pc ook niet meer op het netwerk komt |:(
Hub is geen optie omdat die 2e pc via een Wireless NIC aangesloten is.

Enige oplossing die ik kan bedenken is dat XP even kapt met een netwerkkaart uit te zetten zodra er geen verbinding meer is, zodat het IP geldig blijft. Is hier een oplossing voor, of zijn er nog andere mogelijkheden?

• Drogo
Ok, ff ter mijn verdediging: eigenlijk wist ik ook wel dat dit media sensing heet :)
Microsoft Q239924 legt uit hoe je dat uit kan zetten. Werkt perfect nu: NIC is bereikbaar zelfs als er geen actieve verbinding met een andere pc is :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

wrom zou je ze bridgen ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Cochrane schreef op 30 september 2002 @ 10:48:
Hub is geen optie omdat die 2e pc via een Wireless NIC aangesloten is.
Wireless AP?
Allen is dat beetje zonde van het geld als je niet van plan bent op termijn meer draadloze PC's erbij te hangen.

• Drogo
Meer pc's ben ik idd eerst nog niet van plan.
Jimbolino >> LAN en WLAN moeten beide toegang tot internet hebben, ik zou geen andere oplossing kunnen bedenken eigenlijk. Wingate bv doet het wel zonder bridgen, maar die flipt ook helemaal als 1 van de NIC's opeens uitgeschakeld wordt.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ze ook routen, dan vallen er geen bruggen om.

Routing met 2 NIC's *

Wel ff bij beiden nics de gateway van de andere nic zetten.
Pagina: 1