Lijkt me sterk... UTP is weliswaar niet afgeschermd, maar TV kabel (=Coax) wel.
Ik heb hier ook een TV- en UTP-kabel naast (tegen) elkaar liggen; werkt allemaal zonder problemen
Ik heb hier ook een TV- en UTP-kabel naast (tegen) elkaar liggen; werkt allemaal zonder problemen
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Als de UTP kabel goed is bedraad, dan moet het geen probleem geven. De signalen gaan in verschil per twisted pair over de kabel. Dus het verschil (in signaal) tussen de twisted pair is de data. Verstoringen verstoren het signaal op beide draden van de twisted pair evenveel, daarom is het verschil gelijk gebleven 
Heb je een eigen draad geknepen, dan moet je je goed aan de kleurcodes houden, anders kon die draad wel eens HEEEEL gevoelig zijn voor storingen.
Wat betreft dit TV-kabel, afscherming (zoals de mantel om de coax heen) zorgt ervoor dat straling van buitenaf geen invloed heeft op de kabel (Faraday-effect), maar UITZENDEN doet het altijd. Dat kan ook niet tegengehouden worden door de afscherming.
Neem een auto: typische kooi van Faraday. Uitzenden is geen probleem, maar voor ontvangst (radio) is een antenne nodig
Heb je een eigen draad geknepen, dan moet je je goed aan de kleurcodes houden, anders kon die draad wel eens HEEEEL gevoelig zijn voor storingen.
Wat betreft dit TV-kabel, afscherming (zoals de mantel om de coax heen) zorgt ervoor dat straling van buitenaf geen invloed heeft op de kabel (Faraday-effect), maar UITZENDEN doet het altijd. Dat kan ook niet tegengehouden worden door de afscherming.
Neem een auto: typische kooi van Faraday. Uitzenden is geen probleem, maar voor ontvangst (radio) is een antenne nodig
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ja, het kan wel degelijk storing geven. De twisted-pairs voorkomen een hoop ellende, maar als het veld maar sterk genoeg is, dan krijg je toch invloeden. Niet voor niets heb je naast UTP (Unshielded Twisted Pair) ook STP (Shielded Twisted Pair). De beste vorm van STP heeft zelfs shielding per paar, en dan nog eens shielding om alle paren gezamelijk, en dit bestaat natuurlijk niet voor niets.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large