Toon posts:

PC restart op willekeurig moment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb GoT al rondgespeurd, maar denk dat dit geen standaard probleem is.

Mijn pc restart op willekeurige momenten, ik heb al heel wat dingen getest nl:
- Geheugen was met memtest86 in orde
- De DVD en writer de kabels eruit gehaald en ook dan restartte de pc
- De cpu temperatuur is 51C dus perfect
- Windows XP opnieuw geinstalleerd, hielp ook niet

Blijft over:
- Moederbord (Die had ik al en daar heeft heel lang stabiel een 1800XP op gedraaid, maar misschien beschadigd met nieuwe processor en cooler inzetten, maar lijkt me stug)
- Processor (nieuwe xp2000 gekocht)
- Voeding (nieuwe designkast gekocht)

Wat denken jullie kan mijn problemen veroorzaken?

Thx

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

• Weet je zeker dat je temperatuur goed wordt gemeten? zit je koelblok goed? misschien beetje je temperatuur sensor niet helemaal goed.
  • Loopt ie ook vast buiten xp?
  • hoe staat het met je voltages? heb je daar al naar gekeken.

Verwijderd

Rechtermuisknop Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstarten & herstellen: Instellingen -> Haal het vinkje weg bij Automatisch opnieuw opstarten.. Is het dan opgelost?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 10:50
- Is ie overgeclockt?
- Heeft je voeding voldoende Watttjes aanboord?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

driver probleem :? doe wat kietel aangeeft en lees de melding, en doe er wat aan

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 300Watt voeding, en de voltage liggen ook redelijk bij de goede waarden, ik zal inderdaad het restart vinkje uitzetten, maar het heeft altijd zo gestaan en heeft nooit spontaan gerestart.

De temperatuur is goed gemeten, namelijk vanuit de BIOS, en als de temperatuur het zou zijn dan gaf de pc wel een hoge piep en liep de pc vast.

Verwijderd

Topicstarter
De voltage lijken niet echt goed, als ik mijn pc opgestart heb, zonder uberhaupt iets te draaien zijn ze:
+12 = 12,524
+5 = 4,78
+3.3 = 3.312
VCORE = 1,824

Is dit slecht genoeg om de redenen te zijn van mijn problemen? Nogmaals ik start hem net op, en de voeding is 1 week oud. Meestal als de pc langer draait valt hij vaker uit, dus zullen de voltages wel slechter zijn.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Heb je al geprobeerd zoals eerder beschreven om de de auto reboot van WinXP uit te zetten had namelijk zelfde probleem terwijl er niks aan de hand was toen ik deze optie uit vinkte deed ie het weer perfect

Alles is terug te redeneren naar 4

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Het klinkt misschien dom, maar ik heb ook zoiets gehad...

De oorzaak was dat er een breuk in de voedingskabel zat (die naar het stopcontact gaat), ffies bewegen en pats, hij ligt er uit.

Check ff alhoewel de kans klein is dat dit de oorzaak is alleen je weet nooit natuurlijk...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een stress testje gedaan en ongeveer was de +3.3V op 0,9 soms en de 5.5 op 3, klinkt niet goed. Maar dit is in Asus Probe en die vertrouw ik niet 100%, weet iemand een ander goed pakket MBM snap ik geen r%$t van dus iemand een ander??

Screens:
http://www.domein.nl.easynet.net/voeding.jpg
http://www.domein.nl.easynet.net/voeding1.jpg
http://www.domein.nl.easynet.net/voeding2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding er ingezet en nu:
+12 = 12,281 (stuk beter)
+5 = 4,784 (nog steeds matig)
+3.3 = 3.264
VCORE = 1,824
Pagina: 1