Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Sinds kort reboot mijn pc spontaan. Echt ellende. Het is niet de warmte. Soms gebeurt het al vlak na het rebooten. Soms helemaal niet.

Gister wilde hij helemaal niet starten. Bleef hij in de BIOS hangen. Kon daar zelfs niets meer in veranderen. Pc hing helemaal. Daarna starten hij een beetje door tot na het tellen van zijn geheugen.

Nu na een aantal reboots doet alles het weer maar de reboots blijven. De pc slaat echt helemaal uit. Ik heb dus niet het idee dat het aan XP ligt.

Ik denk zelf aan de voeding. Heb nu 300 Watt. Heeft iemand nog een idee? Wat voor voeding zou ik het beste kunnen nemen?

Money for nothin' and your chicks for free

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens onderaan de Technische PMG FAQ :)

• DeeJee
Mmm thanx. Ik zat maar in de search te zoeken. Staat het gewoon in de faq :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gokje: voeding en/of lekkende condensatoren op je plankje..

• DeeJee
BalusC schreef op 24 september 2002 @ 09:34:
Gokje: voeding en/of lekkende condensatoren op je plankje..
Nou dat laatste hoop ik toch niet. Ik ga vanmiddag eerst maar eens ff een andere voeding halen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens of je per ongeluk je IDE- of floppykabels een stukje los hebt getrokken. Heeft bij mij ook wel eens voor veel ellende gezorgd

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeeJee
The_Eagle schreef op 24 september 2002 @ 09:38:
Kijk eens of je per ongeluk je IDE- of floppykabels een stukje los hebt getrokken. Heeft bij mij ook wel eens voor veel ellende gezorgd
Nee alle kabels zitten goed. Heb ze al gecontroleerd. Maar daar gaatie toch niet spontaan van uit/aan?

Verwijderd

Als je de pc nu opboot. Hoor je wel het piepje?

en naarmate de tijd vordert, loopt de pc steeds slechter na het opbooten?

Ik denk dat je processor kapot is of begint te verrotten;)

Ik heb het ook gehad, in het begin startte hij telkens zomaar opnieuw op, of kreeg ik bluescreens. Paar dagen later startte hij niet meer op.

ik zit na bijna 2 weken op mijn cpu te wachtten van mycom. Bij garantiezaken doen ze godse moeilijk over. Ondeskundige mensen zijn het gewoon. Ze denken zeker dat alle klanten dom zijn en niks weten.
Je gaat ze zelf testen door middel van testbanken en je constateert dat de cpu kapot is, komt mycom aanzetten dat de cpu wel doet. Krom of niet.

• DeeJee
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:31:
Als je de pc nu opboot. Hoor je wel het piepje?

en naarmate de tijd vordert, loopt de pc steeds slechter na het opbooten?

Ik denk dat je processor kapot is of begint te verrotten;)

Ik heb het ook gehad, in het begin startte hij telkens zomaar opnieuw op, of kreeg ik bluescreens. Paar dagen later startte hij niet meer op.

ik zit na bijna 2 weken op mijn cpu te wachtten van mycom. Bij garantiezaken doen ze godse moeilijk over. Ondeskundige mensen zijn het gewoon. Ze denken zeker dat alle klanten dom zijn en niks weten.
Je gaat ze zelf testen door middel van testbanken en je constateert dat de cpu kapot is, komt mycom aanzetten dat de cpu wel doet. Krom of niet.
Nee ik krijg geen piepjes. Start nu wel weer goed op. Alleen die geboots :(

Verwijderd

had laatst hetzelfde, had het idee dat het aan de software lag en heb Kazaa Lite en ZoneAlarm uninstalled. Daarna geen problemen meer, ook niet na de herinstallatie van de progsels.

• DeeJee
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:30:
had laatst hetzelfde, had het idee dat het aan de software lag en heb Kazaa Lite en ZoneAlarm uninstalled. Daarna geen problemen meer, ook niet na de herinstallatie van de progsels.
Maar viel je computer toen echt helemaal uit?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
XP heeft ook van die leuke grapjes: als je een BSOD krijgt door een of andere software error en "quick reboot" staat aan vliegt ie er echt helemaal uit en start ie opnieuw op... (alsof iemand op reset drukt) :)

zelf veel gehad met een HOMM 4 crack en nieuwere nforce drivers...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

DeeJee schreef op 25 september 2002 @ 07:49:
[...]

Maar viel je computer toen echt helemaal uit?
Yep, helemaal terug naar af.

Verwijderd

ik heb ook zoiets maar een nieuwe voeding heeft niet geholpen heb nu wel dingen in mijn bios veranderd weet nog niet of het nut heeft gehad.

Verwijderd

Ik heb het ook soms hier... op beide PC`s. Volgens mij pas sinds winXP prof :s

Verwijderd

Is je systeem op randaarde aangesloten?????
Pagina: 1