Ik draai w2k, Nu die kaart nog

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 14:23

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik gebruik als videokaart een viper2.. Onder win98 is het een prachtkaart maar onder w2k heb ik problemen met spellen..

Nu vraag ik mij af welke 3d-kaarten goed werken onder w2k. En hij moet over uitmuntende dvd-kwaliteit bezitten en een TV-OUT van goede kwaliteit.. En een nog lopende driver support..

Het enigste spel wat ik spel is UT.. En ik w8 met spanning op unreal2 en HALO.. Dus een videokaart die klaar is voor de toekomst..

Ik wil de videokaart dan gaan kopen op de HCC-dagen... Gooi ik de viper2 in de server.. Heb ik daar ook gelijk een vrije PCI poort in.

Dusn welke videokaart raden jullie mij aan..

Ik draai met een duron850,256mb op een asus a7v

AKA Rinkel weblog

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

De Geforce2-chip heeft op dit moment nog (?) problemen om goed te werken onder W2k, dus die is niet aan te raden. Zie de vele posts op deze messageboard...
Daarnaast heb ik begrepen dat UT altijd beter draait op een 3dfx-kaart.

Verwijderd

UT en 3dfx houden van elkaar...net als q3 en gforce2

Verwijderd

btw koop een gf2mx....die msi heeft de beste tv out.........ben je zeker klaar voor u2 en halo(zuig)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Ik lees vier voorwaarden waar het aan moet voldoen :

1. "Nu vraag ik mij af welke 3d-kaarten goed werken onder w2k".
Op dit moment geeft de Geforce2 nog problemen, maar dat zou na driver 6.4 opgelost worden (men zegt binnenkort).

2. "En hij moet over uitmuntende dvd-kwaliteit bezitten".
Tja, dat weet ik niet...

3. "een TV-OUT van goede kwaliteit"
Die bestaat binnen de Geforce2-lijn en geeft mijns inziens goed beeld.

4. "En een nog lopende driver support"
Zo'n beetje elke 2 weken een verse driver. En die is voor elk Nvidia-chip geschikt (oude, huidige en toekomstige!), m.a.w. zal in ontwikkeling blijven.

Ik speel geen UT, maar dat kan wellicht een probleem gaan vormen. Tevens lees ik wel eens over AMD-chipsets en noodzakelijk extra tweaken als een Geforce2 wordt gebruikt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Problemen met een geforce onder win2k???

Dat is onzin, werkt prima.

Gewoon een mx kopen, beste prestatie voor het minste geld (en idaal voor unreal 2), en aangezien je een duron op 850 hebt draaien heb je voor UT echt geen 3dfx-kaart meer nodig om het soepel te draaien.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Hier één van de topics die ik de laatste de laatste tijd tegen ben gekomen. Daarnaast heb ik ook het 'probleem'. Het is idd geen 'probleem', alleen het is langzamer dan het de bedoeling is. Beetje frustrerend.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/60486
http://www.charnleys.co.uk/scripts/yabb/YaBB.pl?board=Drivers&action=display&num=37

Trek zelf je conclusies.
Enuuuh... zeg nooit "onzin" als het bij jou lijkt alsof het optimaal werkt. Al eens een vergelijking met W98/ME uitgevoerd?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 14:23

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik lees het alweer, Ik word bijna gedwongen om win98se erbij te installeren... Moet ik dan de harddisk waar w2k opstaat dan uitschakelen. In verband met de vernietigende installer van win98se

AKA Rinkel weblog

• oakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
na install van win98SE, gewoon de setup van win2k nog eens draaien mocht hij niet meer willen opstarten, waar je wel van uit kan gaan
Pagina: 1