Performance GF2MX op 2K

Pagina: 1
Acties:

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Topicstarter
Eh.. onlangs een Hercules 3D Prophet II MX (OEM) gehaald bij funprice. Installeren en ja testen. Nou viel mij toch effe tegen. Mijn TNT2 Ultra haalde 3400 winmarks zonder enigzins overgeclocked te zijn. Deze kaart haalt bij mij 3700 winmarks. Hij wil echter wel tot 210/210. Dan scoort ie 4000 winmarks.

Vanmorgen gekeken hoe die onder Windhoos 98 SE presteert.. Ehm.. ja.. ruim 5300 winmarks bij 210/210. Kortom.. videokaart is OK.. Win2K gaat ergens in de fout. Vergelijking van de performance gegevens leert mij dat het lijkt alsof Win2K helemaal niet aan Hardware t&L doet. Ook al zegt ie van wel ..

Wie heeft deze ervaringen ook zo ervaren?

Zo niet welke drivers gebruik je ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Er wordt gezegda dat win2k 10 tot 15% lager scoort dan win98se... Bij jou ietsie meer, maar ach, wie heeft er nou een GFII voor win2k :)

Spellen echt onder win98 doen!!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
moi idem...onder win millenium met gforce2 5600 score zonder overklokken..op win2k na clean install en alle nodige servicepacks nie boven de 3200..

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Topicstarter
Welke service packs ?? Ik heb er slechts eentje..

De verschil is bij mij ook aanzienlijk kleiner dan bij jou. Waarschijnlijk heb je het niet helemaal optimaal..

Gek vind ik wel .. Dat de GeForce II MX een perfomance loss laat zien van ca. 20% terwijl mijn vorige kaart (TNT2Ultra) nagenoeg geen verschil liet zien !

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
1 servicepack...en er zijn nog wat losse hotfixes. En ja, de instellingen stonden behoorlijk optimaal...clean install..laatste drivers biosinstellingen stonden goed, en nvidia settings ook op alle manieren getest..
anyway..onder millenium draait het nu als een speer..heb win2k niet meer getest

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Hier http://www.charnleys.co.uk/scripts/yabb/YaBB.pl?board=Drivers&action=display&num=37 staat wel iets interessant, namelijk :

"The slow win2k TnL performance is due to a bug in the win2k kernel which affects our ability to use AGP. Under win2k we are limited to run at basicaly PCI speeds.".

Zou dit kloppen?

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Topicstarter
Hmmmm.. min of meer een bevestiging van wat ik al vermoede. Maar toch effe afwachten of het echt zo is !

Pagina: 1