He, ik heb een PC met een Creative Live! kaart erin. Ik heb nu een baggere speakerset van Creative en ik wil een overstap gaan maken naar een gewone echte Receiver met 4 boxen eraan. Weet iemand welke versterker van Philips daar geschikt voor is? Hij moet dus ook die FourPointSurround ondersteunen. Er hoeft ook alleen een PC op aan, geen mikmak, gewoon lekker een simpel ding waar mooi geluid uit komt.
Verwijderd
ga eens zoeken, zijn werkelijk _tig_ topics over 
zorg gewoon iig dat je receiver een 6ch ingang heeft.
ten tweede je geeft _totaal_ geen info, zelfs je budget niet
zorg gewoon iig dat je receiver een 6ch ingang heeft.
ten tweede je geeft _totaal_ geen info, zelfs je budget niet
Verwijderd
sorry hoor, maar ga jezelf eerst eens in de materie verdiepen.....Loop eerst eens langs de eerste beste audiozaak. dit is echt op te lossen door ff te searchen en de faqs te lezen.....
als ik jou was zou ik de betere audiozaak bij jou in de buurt eens proberen, ik heb ook heel GoT af lopen zoeken, maar als je echt wat wil vergelijken enzo wat ook leverbaar is bij je in de buurt zul je toch daar moeten gaan kijken
Ga eerst eens even zelf op zoek naar hoe en wat over speakers en receivers. Dan kom je er ook achter dat 4 point surround niet echt vollop beschikbaar is in hifi. Vandaag de dag kun je wegkomen met een zogeheten analoge 5.1 ingang. Dit zit op de wat uitgebreidere pro-logic sets en tevens op de meeste dolby digital receivers. Prijzen beginnen bij 300,- euro. En dan heb je nog eens 4 speakers nodig. Daar FPS leuk is voor games wil je er waarschijnlijk ook nog eens een subwoofer bij, want ik neem niet aan dat je 4 speakers gaat halen welke zonder kunnen. Hifi subje begint ook bij 300,- euro. Vergeet philips ook maar even, er is meer op de markt.
Sterker nog, ga eerst eens na of je wel echt 4 point surround wilt hebben en of dit ook echt hifi moet zijn en geen goedkopere oplossing als pc speakers (en dan niet die set je die nu hebt). Besluit je dit toch te nemen, ga je dan eerst verdiepen in de wereld van hifi en surround voordat je komt vragen wat wij vinden dat jij moet kopen. Het is verstandig om een beetje te weten waar je over praat. Qua kosten, mogelijkheden, en wat er op de markt verkrijgbaar is...
(nog een stukje uit de policy)
Sterker nog, ga eerst eens na of je wel echt 4 point surround wilt hebben en of dit ook echt hifi moet zijn en geen goedkopere oplossing als pc speakers (en dan niet die set je die nu hebt). Besluit je dit toch te nemen, ga je dan eerst verdiepen in de wereld van hifi en surround voordat je komt vragen wat wij vinden dat jij moet kopen. Het is verstandig om een beetje te weten waar je over praat. Qua kosten, mogelijkheden, en wat er op de markt verkrijgbaar is...
(nog een stukje uit de policy)
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkjeDit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk!. Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.
Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()