Toon posts:

Condensvorming Prometeia

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Prometeia cooling system,allemaal leuk en aardig,maar toch niet zo waterdicht als men beweert.
Maandenlang geen problemen gehad,en gisteren allemaal vreemde strepen op mijn beeld.
Maak ik de kast open,hangt er een druppeltje water aan het bovenste stuk van de slang. (waar hij aan de zogenaamde "Microfreezer" vast zit)
Die vreemde strepen waren dus de oorzaak van een vorig druppeltje wat zich lekker verdeeld had op mijn TI4600 :(
Die kan ik dus wel weg flikkeren,want garantie kan ik wel vergeten denk ik.
Het is namelijk wel zichtbaar (lichte oxidatie) op het plankje.
Heb nog geprobeerd om het enigzinst te verwijderen,maar het mocht niet meer baten :(
Punt is dus,dat dit toch niet zo'n waterdicht systeem is als ik dacht!
Zijn er meerdere mensen met dit soort ervaringen?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 23:13

aKra

Intentionally left blank.

Dat is wel balen dus, maar kan je niet gewoon proberen je videokaart terug te sturen en kijken wat ze zeggen, dat het fout was van het mamaplank van de videokaart ofzo?

Baat het niet, schaadt het niet!

Verwijderd

Topicstarter
Ja,ik kan het natuurlijk wel proberen maar ik zou niet weten hoe ik anders de "waterschade" moet verklaren:)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

wie zegt dat je dat moet verklaren? hij doet het gewoon niet en jij weet niet waarom. altijd proberen op de garantie terug te vallen

Verwijderd

Naar Prometeia een mailtje sturen, dat door hun spul je videokaart kapot gegaan is. Als je zo'n duur product van hun koopt moet je er toch vanuit kunnen gaan dat het niet gaat lekken ed. Kijken of je bij hun de schade kunt verhalen?

• aKra

aKra

Jammer genoeg is het probleem dat je geen garantie erop hebt omdat je hem zelf installeert enzo...

Verwijderd

Topicstarter
aKra schreef op 29 september 2002 @ 12:44:
Jammer genoeg is het probleem dat je geen garantie erop hebt omdat je hem zelf installeert enzo...
Inderdaad dat lijkt mij dus ook,ik kan wel zeggen hoe fantastisch ik hem in elkaar heb gezet :) maar dat zal niet werken denk ik.

• aKra

aKra

Ga naar computerwinkel en zeg dat die kaart niet meer werkt ofsow, dat je gewoon normale koeling hebt etc. en dan gewoon lekker potje aanliegen, en terugkrijgen die hap!

(Misschien kan je verkopen aan die medewerkers dat het een warmte/brandplek is doordat hij gewoon slecht geproduceerd is.)

Verwijderd

Topicstarter
Ja,dat zal ik eens proberen thnx.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 12:42:
Naar Prometeia een mailtje sturen, dat door hun spul je videokaart kapot gegaan is. Als je zo'n duur product van hun koopt moet je er toch vanuit kunnen gaan dat het niet gaat lekken ed. Kijken of je bij hun de schade kunt verhalen?
Ja, je meot even contact opnemen met die gasten, hun service schijnt ontzettend geod te zijn.
gewon even foto's maken en je verhaal houden en dan heb je beswel kans dat ze je tegemoet willen komen.
:)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Je kaart is waarschijnlijk niet stuk !!!
Heb hetzelfde gehad met mijn H20 setup ... sjit lekte water op me Ti4400
Oplossing -> kaart fohnen 2 dagen uit de pc gehad en hij deed et weer :)

Probeer dat eens

Turn it off and on again.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Smokey_The_Bandit schreef op 29 september 2002 @ 13:15:
Je is waarschijnlijk niet stuk !!!
Heb hetzelfde gehad met mijn H20 setup ... sjit lekte water op me Ti4400
Oplossing -> kaart fohnen 2 dagen uit de pc gehad en hij deed et weer :)

Probeer dat eens
Maar hij had roest op zn kaart
en ik had net zoiets bij mn GR, die was totaal natgeregend en ik was op texel, zonder (geschikte) schroevendraaier.
Kkon em dus pas openen toen ik thuis was :( --> toen wassie al dood.
oxidatie op meerdere punten op t bordje.

en die is toch wel een stuk minder kwetsbaar dan een videokaart.
Bij jou wassie nat, dat was t probleem, maar oxidatie op je kaart is volgens mij neit zo makkelijk oplosbaar :(

tzou wel fijn zijn natuurlijk als dat zou werken, tksn geen kwaad om t te tryen, natch

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ga het gelijk proberen,laat het wel even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is dus echt naar de *^%&^%&
Ik heb trouwens die sluiting van slang op freeser helemaal afgekit met die zooi die er bij zat,en nou is hij daar niet vochtig meer maar een stuk verder naar beneden rond de slang,wat een :r zooi!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:39:
Hij is dus echt naar de *^%&^%&
Ik heb trouwens die sluiting van slang op freeser helemaal afgekit met die zooi die er bij zat,en nou is hij daar niet vochtig meer maar een stuk verder naar beneden rond de slang,wat een :r zooi!!!
Ik heb dat ook heel even gehad, toen heb ik in de zijkant van mijn case een rpm stelbare 120mm enermax geplaats die recht op de socket blies. Als er al condens ontstond was het weer verdampt voordat het zich als druppel kon vormen en naar beneden viel.
Ik had daarna dus geen last meer van condens. :)

En het dichtkitten van de slang is geen oplossing, als zich daarbinnen condens vormd en dat daar naar buiten wil, wat niet meer kan als je het dicht kit, komt het er lager wel weer uit de slang met alle gevolgen vandien. Er zit dus ergens een lucht lek want er vormd zich telkens nieuw condens, anders was het na een paar druppels afgelopen. Dus pak gewoon je socket wat extra in en misschien is het dan over. Ook een propje van die zwarte kouwgom op de 2 schroeven doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hee,das ook een optie,ik ga meteen weer aan de slag:) thnx!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 22:04

Memendo

V4-power/Team BSD

aKra schreef op 29 september 2002 @ 12:36:
Dat is wel balen dus, maar kan je niet gewoon proberen je videokaart terug te sturen en kijken wat ze zeggen, dat het fout was van het mamaplank van de videokaart ofzo?

Baat het niet, schaadt het niet!
[moraalridder-modus]

Uhm als je het zelf "sloopt" en dan garantie claimen vind ik een beetje lame hor. Dat een GF niet tegen water kan lijkt mij meer dan normaal.

Verwijderd

Topicstarter
memendo schreef op 29 september 2002 @ 15:27:
[...]

[moraalridder-modus]

Uhm als je het zelf "sloopt" en dan garantie claimen vind ik een beetje lame hor. Dat een GF niet tegen water kan lijkt mij meer dan normaal.
Nou is het voor hun wel iets makkelijker op te brengen dan voor mij,dus ik moet er toch maar voor gaan})

Verwijderd

Ligt het aan mij of kan je die oxidatie niet gewoon eraf halen ??
Ik heb dat eens gehad met me telefoon was ook oxidatie opgetreden.
Konden ze maken tegen heel veel €€€
Dus heb ik zelf de telefoon opengemaakt en oxidatie weggehaald.
Toen deed ie het weer })

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook alles wat zichtbaar was weggehaald,maar ik denk dat er al ergens sluiting ontstaan was,want hij werkt nog steeds niet goed :(

Verwijderd

Ik heb al vaak vocht op m'n kaart gehad, en een witte kalkplek en zo (die vanzelf weer verdwijnt) en nog nooit een dode kaart gehad
momenteel staat er zelfs ongeveer een centimeter ijs op de achterkant van m'n GPU, maar das weer een ander verhaal, even gaan verderbenchen aan 475 MHz GPU ;)

Verwijderd

gewoon proberen te claimen je weet het nooit en die gasten van GF kunnen et echt wel opbrengen een zo'n kaartje..... jij ligt er weer 4 maanden krom voor
.................

Verwijderd

wat is trouwens de website van prometeia ? :P

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00

ThaHandy

Discovery Channel

google?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 09:36
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 20:54:
Ik heb al vaak vocht op m'n kaart gehad, en een witte kalkplek en zo (die vanzelf weer verdwijnt) en nog nooit een dode kaart gehad
momenteel staat er zelfs ongeveer een centimeter ijs op de achterkant van m'n GPU, maar das weer een ander verhaal, even gaan verderbenchen aan 475 MHz GPU ;)
Post eens een paar pics van je opstelling :P

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:31

Convoy

g44p

ja dat wil ook dus ook wel eens zien >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 21:17:
gewoon proberen te claimen je weet het nooit en die gasten van GF kunnen et echt wel opbrengen een zo'n kaartje..... jij ligt er weer 4 maanden krom voor
.................
Precies,dat bedoel ik ;)
Website: http://www.chip-con.com/cooler.asp

• Convoy

Convoy

g44p

wat voor een voeding heb jij er eigenlijk inhangen, wat de Prometeia wordt toch zonder geleverd? En wat is een goed adres in NL om deze kast te bestellen >:)

Verwijderd

freekweb schreef op 30 september 2002 @ 11:42:
[...]

wat voor een voeding heb jij er eigenlijk inhangen, wat de Prometeia wordt toch zonder geleverd? En wat is een goed adres in NL om deze kast te bestellen >:)
http://www.oc-shop.nl deze prijs is incl. socket naar wens.
andere bied aan zonder de kit, dus die moet je dan nog los kopen en kom je net zo duur uit. Alleen krijg je bij de OC-Shop gratis er erg veel service met veel verstand van zaken bij.
En dat is wel makkenlijk als je net als de topic starter problemen tegen komt. ;)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 22:04

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 21:17:
.................
Jahoor alsof dat een boeiende reden is. Kan ik net zogoed zeggen als je een Prometeia kunt betalen kan dit er ook wel vanaf.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Mee eens, dat het lame is om garantie te claimen. Maargoed, doe je toch niks tegen.

Verder, de fan oplossing van A.P. Versteeg lijkt mij een prima oplossing. Ik heb mijn sb live 5.1 weleens verzopen, was bezig slangen los te maken en het was nog niet helemaal leeg :)

Toen ging er dus een half koppie water ofzo over de kaart heen. Goed drooggemaakt en 1 a 2 dagen laten liggen, doet het ook nog prima. Met oxidatie heb ik geen ervaring.

Verder, DuronDude, post ff pics van je bevroren GPU in een nieuw topic ofzo. Meer pics van jou extreme dingen zijn erg gewild hier!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:52:
[...]

http://www.oc-shop.nl deze prijs is incl. socket naar wens.
andere bied aan zonder de kit, dus die moet je dan nog los kopen en kom je net zo duur uit. Alleen krijg je bij de OC-Shop gratis er erg veel service met veel verstand van zaken bij.
En dat is wel makkenlijk als je net als de topic starter problemen tegen komt. ;)
kan niet echt de prijs en info vinden op www.oc-shop.nl. Kun jij me misschien vertellen wat ie kost, en wat je er dan allemaal voor hebt?

• Gamer
  • Laatst online: 08:07

Gamer

Electrified

nja, zorg voor voldoende airflow, heb je dit probleem niet.
case stond eerst open, en ja hoor, condens.
case dicht gedaan met fans op minimum, no more condens.....

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Convoy

Convoy

g44p

/offtopic

welk geheugen kan ik beter kopen om mee te overklokken:

Corsair 2x256MB XMS3200 Cas2 DDR of Mushkin 1x 512MB Hi Perf LEVEL 2 PC2100?

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
M'n waterkoeling heeft 1 jaar geleden gelekt, toen geforce3 + asus a7v266 mobo + 100mb netwerkkaart stuk. Overal n laagje oxide op. :( :( :(

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Verwijderd

freekweb schreef op 30 september 2002 @ 13:52:
[...]

kan niet echt de prijs en info vinden op www.oc-shop.nl. Kun jij me misschien vertellen wat ie kost, en wat je er dan allemaal voor hebt?
639.00 euro geheel pan klaar, dus incl. P4kit of amd kit.
Dit is inclu case enzv. Je kan gewoon je eigen voeding blijven gebruiken, de prometeia loopt gewoon op 220v. >:)

Die corsair haald langzame timings ongeveer even hoog als die Mushkin(max 215mhz), maar als het goed is haald Corsair 200 cl2 en de Mushkin 180 cl2

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:40:
[...]

639.00 euro geheel pan klaar, dus incl. P4kit of amd kit.
Dit is inclu case enzv. Je kan gewoon je eigen voeding blijven gebruiken, de prometeia loopt gewoon op 220v. >:)

Die corsair haald langzame timings ongeveer even hoog als die Mushkin(max 215mhz), maar als het goed is haald Corsair 200 cl2 en de Mushkin 180 cl2
dus de prometeia heeft ook nog een extra aansluiting nodig voor stroom, ok weet ik dat ook weer. Waar kan ik eigenlijk de prijzen op de site van oc-shop vinden dan?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

freekweb schreef op 30 september 2002 @ 14:29:
/offtopic

welk geheugen kan ik beter kopen om mee te overklokken:

Corsair 2x256MB XMS3200 Cas2 DDR of Mushkin 1x 512MB Hi Perf LEVEL 2 PC2100?
Ik heb hier nog Mushkin L2 geheugen liggen 512mb DDR
Mail me maar als je intresse hebt

mijn 1499e posts :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Convoy

Convoy

g44p

ken schreef op 30 september 2002 @ 14:58:
[...]

Ik heb hier nog Mushkin L2 geheugen liggen 512mb DDR
Mail me maar als je intresse hebt

mijn 1499e posts :)
you have mail ;)

Verwijderd

Topicstarter
freekweb schreef op 30 september 2002 @ 11:42:
[...]

Ik heb er een Enermax 550 watt voeding in hangen,en ik heb hem gekocht bij Space Promotions voor 603 euro inc. AMD kit :P

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:50:
[...]

Ik heb er een Enermax 550 watt voeding in hangen,en ik heb hem gekocht bij Space Promotions voor 603 euro inc. AMD kit :P
waarom is de Black Edition duurder dan de Prometeia Phase Change White Edition??

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet maar ik heb de black edition :)

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook niet op gerekend,maar ik maak de doos open,en hij was zwart :)

• Convoy

Convoy

g44p

vaag, terwijl die zwarte wel duurder is dan de witte

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad vaag,ik ging er ook vanuit dat ik een witte kreeg.
Misschien waren die op,en was dit een soort service,dat ik niet te lang moest wachten ofzo,ik weet het niet,maar als het goed werkt is het zeker wel het geld waard,continu -40 :)

• Convoy

Convoy

g44p

hoeveel in en out fans kunnen er standaard geplaatst worden dan?

Verwijderd

Topicstarter
Standaard zit er 1 outfan in en er kunnen nog 2 infans in.

• Convoy

Convoy

g44p

relax, dan ga ik m denk ik maar bestellen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Cool laat je bevindingen even weten,nu moet ik nog even wachten op de 2800+ >:) dan sloop ik hem weer uit elkaar,beetje fatsoenlijk geheugen erin en BLAZUUUUH :)

• Gamer

Gamer

Electrified

dan maak je er toch gewoon een zwarte van :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/gamers%20case.jpg

enkel voopaneel moet nog aangepast worden.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 18:05:
dan maak je er toch gewoon een zwarte van :)

[afbeelding]

enkel voopaneel moet nog aangepast worden.
MOEILIJK!!!!
Dat ding ziet er echt vet uit, zo :)
verder is t een bit neppe kast normaal --> deze is wel wat verbouwd, toch?
of enkel opgeleukt? lijkt ook hoger :)
(isset prob)

He, maar starter gast, heb je nou al met die scandinavische gasten contact opgenomen?
hun service schijnt echt goed te zijn :)
want iedereen heeft t maar over de videokaartgasten of de winkel waar de videokaart gehaald is bellen/mailen.
maar t lijkt me handger de prometeiagasten te melen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gamer

Gamer

Electrified

bovenste is een Lian Li PC 71.
zijpaneel gebruikt om die Prometeia te verbergen.

• Convoy

Convoy

g44p

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 18:29:
bovenste is een Lian Li PC 71.
zijpaneel gebruikt om die Prometeia te verbergen.
dus de Prometeia unit zou je inprinciepe onder elke kast kunnen monteren?

• Gamer

Gamer

Electrified

yep, zonder problemen.
enkel een gat maken, gaatjes boren om die Prometeia vast te maken (handig voor Lan).

• Convoy

Convoy

g44p

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 18:52:
yep, zonder problemen.
enkel een gat maken, gaatjes boren om die Prometeia vast te maken (handig voor Lan).
is die unit een beetje makkelijk te monteren dan? of daar een guide voor ofzo?

• Gamer

Gamer

Electrified

mag toch geen probleem geven ?
enkel de afmetingen bekijken van de case die erboven staat en overnemen....

• ken

ken

Is die lian-Li kat even breed en diep dan??

• Gamer

Gamer

Electrified

nee, dat wel niet.
is 4 cm breder en 15 cm langer.
je moet gewoon zorgen dat de evaporator aan je socket kan komen.

• ken

ken

Ik vind het namelijk niet mooi uitzien als de bovenste kast niet dezelfde grootte heeft als de onderste of je moet deze zelf gaan modden zoals a.p.versteeg :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 20:17:
nee, dat wel niet.
is 4 cm breder en 15 cm langer.
je moet gewoon zorgen dat de evaporator aan je socket kan komen.
moet je ook maar voor mij doen dan :)
want ik wil wel zo'n prometeia, maar de kast staat me tegen :(

maar kvind die kast maar nix
vandaar
maar je hebt dus gaten in je lian-li gemaakt?
en ook in je prometeia?
en toen gewoon aan elkaar gezet met schroeven?
wat is btw t verschil tussen de 70 en 71? :D
kan i zelf ok even opzoeken, kheb zelf de 70 en dies ieg erg bruut

hijs btw erg hoog zo, maar wel vet :)

kweet t al
pc 70:alu
pc 71:alu en zwart
pc 75: alu en raam(pje)

Alone at last
Just nostalgia and I

• ken

ken

Ik heb de Prometeia black versie en ik moet zeggen dat de kast niet zo slecht is wat de meeste zeggen, Qua looks dan :)

Kwaliteit is wel duidelijk wat minder, maar voor mij niet de moeite waard om te modden
Msschien later wel als het weer te saai wordt :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ken schreef op 30 september 2002 @ 21:05:
Ik heb de Prometeia black versie en ik moet zeggen dat de kast niet zo slecht is wat de meeste zeggen, Qua looks dan :)

Kwaliteit is wel duidelijk wat minder, maar voor mij niet de moeite waard om te modden
Msschien later wel als het weer te saai wordt :)
Maar hij lijkt me zo klein...

khad eerst inWin kasten, die fulltowers en die zijn wel ok, mar toen heb ik een lian-li aangeschaft en t is ECHT een wereld van verschil, dit is zoveel ruimer, ik wil echt niet emer kleiner, die werkt echt fijner :)
nja, als je er niet veel inzit maakt t niet uit, maar ik leef er bijna in :D
nja, nu niet, hoor, maar soms wel :)

maar hoe issei van binnen?
ruim?
nee, toch?
en huis geen alu en das ook fijner :)
nja, nou is dat ding al zwaar van zichzelf, die nare pomp, dus veel zal t neit uitmaken :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gamer

Gamer

Electrified

zijkant van de Prometeia is nu nog maar 1 cm kleiner dan de Lian Li.
bij de Prometeia zitten van die verlengstukjes waar je je mobo op vastmaakt.
deze zijn ideaal om het verschil weg te werken :)

enkel de voorkant is wat moeilijker, maar heb rechtstreeks via invoerder een voorpaneel besteld.
mits dit wat te modden moet het juist passen.

case van de Prometeia is idd veel te klein, mocht je dit systeem enkel gebruiken voor wat benchmarks voldoet die, maar om dagelijks te gebruiken is dit te klein.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 21:16:
zijkant van de Prometeia is nu nog maar 1 cm kleiner dan de Lian Li.
bij de Prometeia zitten van die verlengstukjes waar je je mobo op vastmaakt.
deze zijn ideaal om het verschil weg te werken :)

enkel de voorkant is wat moeilijker, maar heb rechtstreeks via invoerder een voorpaneel besteld.
mits dit wat te modden moet het juist passen.

case van de Prometeia is idd veel te klein, mocht je dit systeem enkel gebruiken voor wat benchmarks voldoet die, maar om dagelijks te gebruiken is dit te klein.
Mhm, dacht ik wel, dat t e klein, nee, ik wl em echt uirm, dan zal ik er dus een lian-li op moeten zetten, wordt wel duur, meer dan 1000 euro voor enkel case!!

hoe ver heb ij em btw ge-oc-ed met dat ding? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gamer

Gamer

Electrified

voorlopig is het overclocken me een beetje beu geworden na een paar dode grafische kaartjes :(

dit was het hoogste wat ik ooit geprobeerd heb :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/Prometeia/OC.JPG

maar voor dagelijks gebruik op 3 ghz op 1.7 vcore.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 21:37:
voorlopig is het overclocken me een beetje beu geworden na een paar dode grafische kaartjes :(

dit was het hoogste wat ik ooit geprobeerd heb :

[afbeelding]

maar voor dagelijks gebruik op 3 ghz op 1.7 vcore.
Is wel chill, toch?

ik wil een 2800+ ofzo met zo'n ding nemen, tis alleen allemaal wat prijzig.
kheb btw nog nooit een videokaart doodgemaakt met oc-en, butyes...
mhm... maar hoe is die vage zwrte prut, die je op je moederbord moet doen?
dat lijt me wel wat minder, ziet er wat kliederig uit enzo....
:P

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gamer

Gamer

Electrified

heb ze allemaal terug vergoed gekregen, daar niet van...
maar wat me tegensteekt is dat de kwaliteit van die kaarten te wensen overlaat.
ieder kaartje is dood gegaan tijdens het surfen, nooit in 3D.
geen voltmod of andere aanpassingen op die kaartjes gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 30 september 2002 @ 21:41:
[...]

mhm... maar hoe is die vage zwrte prut, die je op je moederbord moet doen?
dat lijt me wel wat minder, ziet er wat kliederig uit enzo....
:P
Dat valt reuze mee,het is een soort kit,wat je er tussen moet proppen om geen valse lucht aan te trekken,ik ook vrij makkelijk weer te verwijderen,je trekt het er gewoon weer af :)

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10-2025

kingfriko

100 % BULLY

He Har , heb je die gainward nou nog , of moest je die terugsturen ?

Gaan er op een gegeven moment geen ijspegels aan dat gecondenseerde water hangen ? Ik weet wel dat alleen de processor op -40 gehouden word , maar dat slangetje zal toch ook wel ijskoud zijn ?
Anders moet je toch een lekbak onder dat ding hangen ;)
En dan net zoals bij airconditioning een afvoer slangetje eraan zetten zodat het condenswater weg kan lopen B)

kingfriko

Verwijderd

Ik heb nu een 2.8 met een prometeia draaien en ik moet zeggen het gaat lekker, maar misschien ga ik de cpu toch met iemand proberen te ruilen voor een 2.53(19x) of een 2.66(20x) want 21x is volgens mij beter voor RDRAM en ik draai met DDR en kan met 4/5 en een bv. fsb175 4/5 = 218.75 mem. En ik heb met dit geheugen al 241.5 gehaald, dus een beetje zonde van de performance die ik laat liggen. Daarin tegen als je RDRAM draait is een hoge 21x wel weer fijn want RDRAM haalt toch niet zo hoog.

Ik heb hem nu draaien op 21x165 gaat foutloos in memtest`86

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 09:36
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:47:
[...]

Ik heb nu een 2.8 met een prometeia draaien en ik moet zeggen het gaat lekker, maar misschien ga ik de cpu toch met iemand proberen te ruilen voor een 2.53(19x) of een 2.66(20x) want 21x is volgens mij beter voor RDRAM en ik draai met DDR en kan met 4/5 en een bv. fsb175 4/5 = 218.75 mem. En ik heb met dit geheugen al 241.5 gehaald, dus een beetje zonde van de performance die ik laat liggen. Daarin tegen als je RDRAM draait is een hoge 21x wel weer fijn want RDRAM haalt toch niet zo hoog.
offtopic:
* offtopic: Wanneer kunnen we de eerste berichten en pics verwachten van je aankomende mod?

Verwijderd

The Undertaker schreef op 02 oktober 2002 @ 21:50:
[...]

offtopic:
* offtopic: Wanneer kunnen we de eerste berichten en pics verwachten van je aankomende mod?
Wat ik nu ga doen gaat nog wel even in wat tijd in beslag nemen, maar wat ik wel kan zeggen is dat er meerdere koelings soorten in gaan zitten. >:)
Maar Peter van de OC-Shop werkt keihard als ik iets nodig heb, dus het gaat wel goed komen binnen niet al te lange tijd.

• Gamer

Gamer

Electrified

hoe hoog komt die PIV 2.8 a.p.versteeg ?
hier doet een 2.66 'maar' 3.2 stabiel :(

Verwijderd

Gamer schreef op 02 oktober 2002 @ 22:10:
hoe hoog komt die PIV 2.8 a.p.versteeg ?
hier doet een 2.66 'maar' 3.2 stabiel :(
Hij staat nu in te branden op 21x165 4/5 = 3465mhz/ 206mhz mem en dit gaat goed tot nu toe.(mem test`86) 12x inmiddels rond en geen errors.
Dit is exact dezelfde proc als Duron dude, SL6HL Malay 8-27-2002
Jij koeld toch met een vapo ?
en welke proc is het? stepping enzv.?
Welk mobo draai jij?

• Gamer

Gamer

Electrified

vapo is verdwenen :)
Abit TH7 II met Prometeia.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

aKra schreef op 29 september 2002 @ 12:52:
Ga naar computerwinkel en zeg dat die kaart niet meer werkt ofsow, dat je gewoon normale koeling hebt etc. en dan gewoon lekker potje aanliegen, en terugkrijgen die hap!

(Misschien kan je verkopen aan die medewerkers dat het een warmte/brandplek is doordat hij gewoon slecht geproduceerd is.)
over de koeling moet je gewoon je mond houden.. puur zeggen hij doet het niet...
zodra ze over de koeling gaan vragen pas zeggen dat het normale is. want anders gaan ze twijfelen als je dat er meteen bij zegt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:47:

Ik heb hem nu draaien op 21x165 gaat foutloos in memtest`86
Iemand goeie ervaringen met de Prometeia met een bepaalde proc?
Of weet een betere site als de data base van overclockers.com?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een stuk stofzuigerslang in de lengte doorgeknipt,en om de slang heen gedaan,mocht er nu nog condensvorming plaatsvinden,dan kan het alleen via het "gootje" naar beneden>:)

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:16:
[...]

ja, daar ben ik dus ook wel benieuwd naar. Wil zelf binnenkort ook een nieuw setje aanschaffen, met een Prometeia dus >:) Weet alleen nog niet welke proc en mobo ik daarbij ga kopen, iemand nog tips/hints? Ben reeds in het bezig van 2x256MB DDR PC3200 C2 Corsair >:) nu de rest nog :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:16:
[...]

Versteeg....kijk eens op het xtremesystems-forum...DAAR zitten de diehards...
Daar zijn genoeg mensen met promethia en P4 C1 chips...

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:20:
[...]

Versteeg....kijk eens op het xtremesystems-forum...DAAR zitten de diehards...
Daar zijn genoeg mensen met promethia en P4 C1 chips...
wat is de url daarvan? ben namelijk ook opzoek naar de ultime combo >:)

• Convoy

Convoy

g44p

wat zou eigenlijk een betere combo zijn voor een Prometeia setup? Een AMDXP of een P4 systeem?

Verwijderd

freekweb schreef op 13 oktober 2002 @ 17:39:
wat zou eigenlijk een betere combo zijn voor een Prometeia setup? Een AMDXP of een P4 systeem?
Een P4 natuurlijk, meer OC potentie >:) en minder warmte ontwikkeling. ;)

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Maakt die evaporator van de Prometeia zelf ook (veel) geluid?

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

EternalDragon schreef op 13 oktober 2002 @ 23:32:
Maakt die evaporator van de Prometeia zelf ook (veel) geluid?
Nee :)

• Convoy

Convoy

g44p

wat is een leuke P4 combo hiervoor dan? welke mobo en proc?

Verwijderd

freekweb schreef op 14 oktober 2002 @ 00:00:
Betaalbaar en toch heel goed oc`baar : P4 2.26/2.4 , Epox 4G4A+/4PEA+ of de Abit IT7 , Samsung/samsung PC3200/ Corsair PC3200 c2/ PC3500 C2

Verwijderd

freekweb schreef op 14 oktober 2002 @ 00:00:
Betaalbaar en toch heel goed oc`baar : P4 2.26/2.4 , Epox 4G4A+/4PEA+
of de Abit IT7 en dan geheugen wat heel hoog kan met de 4/5

• Convoy

Convoy

g44p

wat is eigenlijk het verschil tussen een IT7-MAX en een IT7-MAX2?

• ken

ken

a.p.versteeg, Heb je die geheugen al binnen??

Hoe hoog willen die lopen :)

Ben erg benieuwd of die hoog kunnen ;)

• Convoy

Convoy

g44p

ken schreef op 14 oktober 2002 @ 14:44:

als je zn PC3500 bedoelt, check zn sign ;)

Verwijderd

ken schreef op 14 oktober 2002 @ 14:44:

Ik krijg het morgen, het lag al op schiphol. >:)
Hier een revieuw over dit geheugen

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1237

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:46:
[...]

Ik krijg het morgen, het lag al op schiphol. >:)
Hier een revieuw over dit geheugen

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1237
heb je 1x512 of 2x256 besteld? Wat is beter?

• ken

ken

freekweb schreef op 14 oktober 2002 @ 18:59:
[...]

CMX512 is de 512mb versie

Ik heb nog een vraagje
De nieuwe chipsets die dual channel DDR ondersteunen (bijv Granite Bay)
Welk geheugen moet je daarvoor gebruiken?? Nieuwe soort geheugen of gewoon DDR geheugen die je nu kan kopen??

Anders koop ik 2x256 mb ipv 1x512mb
Kan deze later op mijn nieuwe moederbord met dual channel DDR 8)

• ken

ken

freekweb
Heb jij deze geheugen ook al besteld??

Verwijderd

freekweb schreef op 14 oktober 2002 @ 18:59:
[...]

Ik heb niks besteld O-) ;) , maar in mijn geval(mobo) is 1x512 beter.

• ken

ken

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:12:
[...]

Ik heb niks besteld O-) ;) , maar in mijn geval(mobo) is 1x512 beter.
Mag ik vragen waarom :)

Verwijderd

Volgens mij gaan jullie hier een beetje off topic!

//
Ik ben wel benieuwd wat dat geheugen in je P4 systeem gaat doen maar daar hou je ons vast wel van op de hoogte. :)

Ze hebben trouwens ook een Crucial PC27000 Memory Review! :+

• ken

ken

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:23:
Volgens mij gaan jullie hier een beetje off topic!

//
Ik ben wel benieuwd wat dat geheugen in je P4 systeem gaat doen maar daar hou je ons vast wel van op de hoogte. :)

Ze hebben trouwens ook een Crucial PC27000 Memory Review! :+
Die Crucial geheugen zijn niet al te best ;)

Verwijderd

ken schreef op 14 oktober 2002 @ 19:15:
[...]

Mag ik vragen waarom :)
Ik bestel het niet want ik test het en daardoor krijg ik het opgestuurd zodra het in het land is, ook komt het in mijn nieuwe setup samen met mijn komende nieuwe Prometeia >:) mod. >:)
Pagina: 1 2 Laatste