Toon posts:

Motorola SM56 PCI Modem + W2000

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier, op een dual-boot systeempje, een Motorola SM56 PCI modem geinstalleerd. Onder w98 werk alles perfect, echter, zogauw ik die modem wil gaan configureren onder w2000 gaat het onherroeplijk mis (uiteraard heb ik de juist drivers gedownload bij Motorola).

Iemand die ervaring heeft met deze combi?

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem en bij werkt het ook niet. Vanuit hyperterminal kan ik wel bellen, maar via externe toegang niet. Dan zegt hij dat de modem niet bestaat (?) Ook loopt als je probeert in te bellen de pc finaal vast (zwart scherm->herstart)
Wie weet hiervoor de oplossing? Ook bij een kale versie van win 2000 doet hij hetzelfde.

Verwijderd

Kijk ff voor nieuwe drivers en als dat niet helpt gewoon een andere modem halen kosten toch maar een paar tientjes

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
en weer iemand met excact hetzelfde gebeuren... alleen bij mij gaat ie niet hangen maar wil gewoon niet communiceren :'(

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
En dit fuck probleem heb ik dus ook met Win2K!
En het is eigenlijk best een klote probleem, en het is echt windows want andere drivers helpen toch niet!

Tja, verder heb ik er nietzoveel problemen mee, want dan Girotel ik wel onder 98, maar het zou wel handig zijn als iemand hiervoor een oplossing had.

Maar ik heb weinig hoop, motorola maar gaan mailen ofzo!

Mzzl,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Ennuh, kiezen voor standaard 56 K modem helpt ook niet ??

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Killjoy

Klingon lawn products

Altijd het zelfde met die motorolie dingen. Ben ze onderhand behoorlijk zat. Probeer standaard modem.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb dezelfde modem ook onder win2k,eerst deed ie et bij mij ook nie,je moet er op letten dat je de nieuwste drivers gebruikt,de modem gaat geloof ik onder com5 en bij mij doet ie ut nu,maar dat was opeens,je heb kans dat er een install scrippie bij de software zit,die moet je dan gebruiken veel geluk er verder mee ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

kijk hier maar even of gebruik de search (hint :)):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/101102

• AntonicKnight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik weet dat het een zeer oud topic is maar ik had zelf ook al lang dit probleem dus mailde ik de Motorola Helpdesk.
Hun Antwoord:

Thank you for contacting us at Motorola SM56 Support.

Please check your language settings, as we see this a lot recently in
some versions of Windows 2000. There are two language settings; one in
Control Panel -> Regional Options and one in Control Panel -> Phone and
Modem Options.

This error often occurs in systems with a dual-boot option. WE cannot
offer support for such systems.

Sincerely,

Thomas S.
Motorola Technical Support

Het komt dus hier op neer:
1. Installeer de nieuwste drivers van Motorola
(voor het speakerphone modem is dit: http://e-www.motorola.com/collateral/W2K_DFV_PCI_84.40_1OF1.exe)
2. Bij het opstarten van Windows verschijnt er in de taakbalk een modemicoon. Dubbelklik hierop en selecteer bij de regio waar je je bevindt 'Universal', dus NIET 'Netherlands'.
Het modem moet het nu gewoon doen.

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

Pagina: 1