Modem en Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 12:41
Het is niet voor mezelf maar voor een vriend van me, maar die kan niet op internet komen omdat zijn modem het dus niet doet.

Het probleem:
Die snikkel heeft al 23x (ok ik overdrijf) zijn OS opnieuw geinstalleerd en telkens zijn modem proberen te instaleren. Hij heeft zelfs een andere modem geprobeerd. Hij heeft zelfs al zijn kaarten eruit getrokken en zo alles 1 voor 1 geinstaleerd. Niets werkt. Onder win98 echter werkt alles prima. En ja hij heeft de nieuwste drivers al een keer gedownload. Hij had ook nog iets over zijn hyperterminal die wel werkte maar als hij zijn ISP wou bereiken kon zijn systeem de modem niet meer vinden.

Wie heeft de oplossing?

And Bob's your uncle ...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat voor modem?
Merk, intern of extern etc...
Misschien niet compatible met w2k?

Verwijderd

Ik heb mijn OS ook vak geinstaleerd maar eerlijk gezegd met 2k gaat isdn modem instalatie heel makkelijk ook met een teles :)

• Scharnout
Het is een kaart dus intern he :)

Merk weet ik niet. Het is wel een motorola chipset. En net nieuw 56k6.

And Bob's your uncle ...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

IRQ-conflictje?

• Scharnout
Al omgezet ... sorry had ik best ff kunnen vermelden :)

And Bob's your uncle ...

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

'k Heb ook zo'n vern**kt Motorola-ding onder Win2k, en het is me nu eindelijk gelukt om hem aan de praat te krijgen. Mij is het als volgt gelukt:
Ga naar Apparaatbeheer en kijk daar bij overige Apparaten. Daar was mij een 'Simple PCI Communications controller' gedetecteerd. Win2k had er alleen geen stuurprogramma's voor. Ga nu dus naar eigenschappen van dat ding en kies voor stuurprogramma bijwerken. Disk met drivers er in en steeds op OK klikken. Dan moet-ie het doen...

Verwijderd

Mijn buurjongen heeft hetzelfde probleem onder win2k. Onder 98 nix aan de hand en alles werkt. Maar onder win2k blijft ie tijdens 'Dialing' hangen. De drivers zijn juist geinstalleerd en ook die 'Simple PCI Communications controller' is geinstalleerd. En toch doet ie het niet. Anybody a solution???

Specs:
-p3 450
-interne 56k modem (Legato CV56)

Verwijderd

neem gewoon heel simpel een adsl aansluiting of een kabelaansluiting (als je geen casema in de buurt hebt).. Werkt een stuk beter en lijkt duurder, maar zal je toch veel meer schelen.

Verwijderd

Ja maar hij checkt alleen zijn meel om de ong. 2 dagen dus dan is adsl/kabel niet goedkoper. Is er geen andere simpele oplossing zodat z'n interne 56k modem weer naar behoren functioneert onder win2k?

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

je zou op de microsof technet site ff moeten kijken of de betreffende modem wel in de hcl(hardware compatible list staat(http://www.microsoft.com/windows2000/professional/howtobuy/upgrading/compat/search/devices.asp). staat ie er niet in, is het apparaat niet getest in win 2000 en kan het dus zo zijn dat de modem gewoon niet wil : (
probeer anders daarna ff service pack 2 te installen :)

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

De modem wordt automatisch (dus zonder zelf een driver te installeren) herkend als 'HCF 56k PCI Modem' dus ik neem aan dat win2k deze modem ondersteunt. Ook heb ik SP2 geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Damn dit wordt een lastig probleempje... :(

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

krijg je geen error message :?
zo ja, welke is het, het nummer....
druk als ie blijf dailen f op ctrl alt del, en check ff of de modem shit op running staat of op not responding...

ps, de legato lc dinges staat niet in de HCL van win 2000 pro...

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Je moet de mdm*.inf, mdm*.pnf alsook de oem*.inf en oem*.pnf renamen naar bvb .old.
Dan neemt hij je 'goede' drivers die je gedownload hebt. Heb hier hetzelfde voorgehad met een modem alsook met een scanner. Als windows ziet dat zijn drivers beter zijn (dat denkt hij) dan neemt hij zijn eigen drivers gewoon, ook al zijn het niet de juiste.

Verwijderd

Mattes > Gebruik je de drivers van de cd?
http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads.htm

Als het goed is staat er voor de installatie tussen de onbekende appraten met een gele vraagteken "simple PCI communication controller". Ga die bijwerken met de drivers de je gedownload hebt.

Ga naar eigenschappen van modem, geavanceerd, dan "modem vragen". Als je dan "bericht" krijgt dan doet ie het, zo niet dan niet.

Doet ie het opeens niet meer nadat je "bericht" hebt gekregen en geprobeerd hebt in te bellen ligt het toch aan iets anders.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kan beter in WOS

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 09:16 schreef barkey het volgende:
krijg je geen error message :?
zo ja, welke is het, het nummer....
druk als ie blijf dailen f op ctrl alt del, en check ff of de modem shit op running staat of op not responding...

ps, de legato lc dinges staat niet in de HCL van win 2000 pro...
Ik krijg wel een error met een nummer maar dat gaat zo snel dat niet te zien is welke het is. Na deze error staat de modem shit op not responding. Kan ik op een of andere manier er achter komen welke foutmelding dit is geweest? In logbestanden ergens of zo ?

Verwijderd

Krijg net vanavond van hem te horen dat ie Error 777 krijgt en dat houdt in: The connection attempt failed because the modem on the remote computer is out of order.

En dan staat er als help bij: See your system administrator.

Weet iemand precies wat deze melding betekent cq opgelost kan worden ?

Verwijderd

Mattes, dat betekent zoveel als: De modem aan de andere kant werkt niet, probeer een ander nummer.

En dus, probeer een ander telefoonnummer ;)
Ik hoop dat zijn ISP er iets meer dan 1 heeft?

Verwijderd

Ja ik gebruik dat nummer van FreeAccess (castel) 8500000.....of is die al weer verlopen ?

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 23:24
Mattes: Dat een modem onder W2K herkend wordt is geen garantie dat ie zal werken. Ik had dat ook met mijn Davicom modem. Check dit topic (maar ik weet niet of mijn oplossing ook voor jouw modem of die van Scharnout geldt):

[topic=153862/1/50]

En hier nog een topic van mij erover van destijds (Alleen zie ik dat mijn username vanwege de Big Crash in mei is omgedoopt tot bc3_victim :)):

[topic=266512/1/50]

Verwijderd

OK Omer, ik zal vanmiddag ff bij m'n buurjongen kijken of ie als standaard modem wel werkt. iig bedankt voor de tip!
Pagina: 1