Toon posts:

Seagate Discwizard partitie + multiboot?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic komt van vorige topic: Mijn Seagate Bar. IV werkt niet!

Ik heb de search al gebruikt maar daar stond niks over als je werkte met Seagate Discwizard (softwarematig zet hij hdd op 80gig, in bios 34,1gig)
Ik heb dus met Seagate Discwizard een partitie gemaakt van 80 gig. Daarna dus Win XP erop. Maar nu wil ik ook de nieuwe Mandrake Linux 9 erop zetten en dan multibooten. Ik wil het liefst ruimt maken van mijn C: omdat ik net alle programma's erop heb (veeeel werk)
Kan dat wel?
In discwizard kan je volgens mij geen 2 partities maken, of wel?
In linux setup kan je ook een partitie in lege ruimte maken toch? (kon geen wizard vinden in setup)
Dat heb je toch nodig om te mulitbooten?
Linux regelt het opstartscherm zelf (voor multiboot)?

Verwijderd

partition magic kan je een hoop mee doen.. maar ik raad je aan om een bios update te doen.. want volgens mij kan dat jetway bordje echt wel een grotere hd aan zonder dat tooltje..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios al geflashed (stond in vorige topic). Dus dat heeft ook geen effect. Partition magic moet ik dan maar even proberen. Maar hoe doe ik dat in dat programma. Iemand idee?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft volgens mij in computer idee gestaan hoe dat moet maar die heb ik niet. Hoe behoud je je data door een partitie te maken met de vrije ruimte in je huide partitie?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Linux kijkt niet of veel minder naar het bios als het aankomt op identificatie van harddisken. Dus: boot eens van die mandrake-cd en kijk met (c)fdisk eens hoe linux die schijf ziet; goede kans dat ie goed wordt gedetecteerd, en dat je normaal partities kan maken. Of de disk daarna nog goed wordt herkend door je discwizzard, en daarmee nog werkt onder windows: dat vraag ik me sterk af.
Dus pas op voordat je iets onherstelbaars doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb met Partition Magic 7 Pro een nieuwe partitie gemaakt (kon bestanden gewoon houden!!!!) en daar heb ik Mandrake Linux 9 op geinstaleerd. Nu werkt alles perfect. Na het laden van Seagate Discwizard start hij Linux op en daar kan ik kiezen: Linux, Linux (safe mode ofzo), NT (windows XP), floppy. Dus alles is klaar.

Alleen heb problemen met Mandrake Linux 9.0:

(Mandrake Linux 9.0) Internet werkt niet! help! :)
Pagina: 1