Toon posts:

[XPSP1 nl] ernstige fout *

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
al een paar keer sinds het installeren van service pack 1 is mijn windows gecrasht. voorheen nooit ernstige foutmeldingen gehad. ik bedenk me nu dat ik de precieze melding niet heb opgeschreven...

open op het moment van crashen; winamp 2.78, mozilla 1.1, MSN messenger, outlook express, panda platinum AV, tiny personal firewall.

zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Probeer alle achtergrondproggies af te sluiten en installeer dan opnieuw.

En het is idd handig als je de foutmelding volgende keer ff opschrijft. :)

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 09:10

Spleasure

Ik hier?

je hebt wel veel aanstaan imho.... ze zeggen niet voor niets dat je alle achtergrond programma's uit moet zetten

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar ben ik niet helemaal duidelijk!
service pack is goed geinstalleerd, geen foumeldingen! sinds die tijd (een paar dagen) is mijn pc enkele malen, zonder voor mij zichtbare aanleiding, gecrasht en na de boot geeft hij dan aan...
windows is hersteld van een ernstige fout.
op het moment van crashen had ik (weet niet of het bij alle keren het geval was) bovenstaande programma's aktief.
duidelijker?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42

Smarron

The bend

Je kan best gelijk hebben hoor. Sinds ik SP1 (Engelse dan) heb geinstalleerd, krijg ik weleens een IE-ongeldige bewerking (Die bekend was in Win98). Hee irritant. Ik draai verder ook dezelfde programma's als voorheen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dus ook niet hoe ernstig een 'ernstige fout' is, het gaat uren achtereen prima en dan opeens hoor ik 'prrrrrrrrrrerrrrrr' of zo en boot mijn systeem en start dan dus op met de mededeling dat ie hersteld is. da's toch vreemd, niet?

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
ik heb op mijn laptop hetzelfde probleem dreez en dan draai ik alleen photoshop heeel vervelia

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mijn XP-SP1 systeem staat hier dagelijks flink lang aan, maar het is gewoon even stabiel als XP zonder SP1, zelfs iets sneller (o.a. in IE6) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Draai zelf Win-XP Pro en heb SP1 niet geinstalleerd. :X Een paar weken geleden wel IE 6.0.2800 geinstalleerd |:( en sindsdien last van spontane crashes. (explore.exe maakt een ernstige fout en sluit af) inmiddels IE 6.0.2600 geinstalleerd maar dat maakt dus niet uit heb er nog steeds(explore.exe maakt een ernstige fout en sluit af) last van.
Heb ook nog even het logboek nagekeken maar daar kon ik niks ongewoons vinden,geen waarschuwing(en) of fout(en). 8)
De reden dat ik SP1 niet installeer is dat ik te veel vage problemen om me heen lees en er ook geen oplossingen bij zijn. |:(

In de loop der tijd heb ik 1 ding geleerd, loopt je systeem goed LAAT HET DAN ZO!!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:18

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Had dezelfde problemen, lees hier maar wat ik gedaan heb als oplossing.

Verwijderd

Ik vind toch dat er veel mensen problemen hebben met hun pc na installtie van SP1.Ik denk dat ik SP1 niet installeer,ik heb alle losse update's op mijn pc staan (zoveel zal ik dan van SP1 ook niet missen) en hij draait perfect.Dus ik doe gewoon verder met losse update's.En dan maar zien hoe SP2 eruit ziet.

Verwijderd

Topicstarter
dit is de foutmelding....

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 8053CE49 BCP3 : F2509844
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1

zijn er foutmeldinglezers onder de gotters? ik heb namelijk geen idee wat ik er aan kan doen :(
andere tips welkom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begin allereerst eens bij het begin:

• Je systeem start opnieuw op met de melding "hersteld van een ernstige fout".

Dat wil in XP termen zeggen dat je waarschijnlijk een BSOD hebt gehad.
---> en kijk eens in de FAQ: XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?

Zo. Nu kun je tenminste achterhalen waarom je systeem zodanig vastloopt dat XP opnieuw opstart.

Met de code die je in de BSOD ziet ga je wéér in de FAQ kijken:
# Informatie over BSOD's en wat kan je eraan doen?

Zoals je ziet staat een groot gedeelte van het antwoord op je vragen al in de FAQ omdat het redelijk vaak aan bod is gekomen (goh.. understatement :P ).

Als je met het nodige zoekwerk en de tips uit de FAQ en Google / MS knowledge Base er nog niet uitkomt, kun je met alle plezier hier terecht, maar vermeld daar dan wel bij wat je geprobeerd hebt, waar je gezocht hebt, wat wel en niet werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:15:
Draai zelf Win-XP Pro en heb SP1 niet geinstalleerd. :X Een paar weken geleden wel IE 6.0.2800 geinstalleerd |:( en sindsdien last van spontane crashes. (explore.exe maakt een ernstige fout en sluit af) inmiddels IE 6.0.2600 geinstalleerd maar dat maakt dus niet uit heb er nog steeds(explore.exe maakt een ernstige fout en sluit af) last van.
Heb ook nog even het logboek nagekeken maar daar kon ik niks ongewoons vinden,geen waarschuwing(en) of fout(en). 8)
De reden dat ik SP1 niet installeer is dat ik te veel vage problemen om me heen lees en er ook geen oplossingen bij zijn. |:(

In de loop der tijd heb ik 1 ding geleerd, loopt je systeem goed LAAT HET DAN ZO!!
Gebruik je veel DivX programma's en codec's?
voor dezelfde probleem die jij hebt.
Ik heb me bijna een week rotgezocht naar de oorzaak. Op eens kreeg ik het idee om alle Divx spelers en codec's te deinstalleren. Want ik zag dat er gelijk een crash gebeurde als ik met Divxje of een Mp3tje aan het spelen was. Dus alle codec_bundels en dat soort spul weggooien. Nou ja, bij mij heeft het geholpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
backslash32; dank voor de info!

dit komt er uit m'n analyse...
* *
* Bugcheck Analysis *
* *

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 1000008E, {c0000005, 8053ce49, f2509844, 0}

Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt!ExDeferredFreePool+154 )

Followup: Pool_corruption
---------

heb gegoogled op ntoskrnl.exe, maar kom er niet erg uit. waar kan dit aan liggen?
ik gebruik LogonUI voor m'n opstartscherm en heb ook de uxptheme.dll patch geinstalleerd om andere themes te kunnen gebruiken. ik ben virusvrij.
iemand een aanknopingspunt?

Verwijderd

Het is een beetje gek dat ie te veel progs heeft openstaan. Dit mag namelijk geen problemen geven met SP1. Dus dat is het iig niet. En de post van i2PAG kan weleens erg handig zijn :)

Verwijderd

Telefoongids, Inderdaad gebruik ik veel DivX programma's en codec's inmiddels ook een aantal verwijderd en wallah nu nog maar 'n spooradische crash. :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 10:46:
backslash32; dank voor de info!
Stond gewoon in de FAQ hoor...
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt!ExDeferredFreePool+154 )

heb gegoogled op ntoskrnl.exe, maar kom er niet erg uit. waar kan dit aan liggen?
ik gebruik LogonUI voor m'n opstartscherm en heb ook de uxptheme.dll patch geinstalleerd om andere themes te kunnen gebruiken. ik ben virusvrij.
iemand een aanknopingspunt?
Opstartschermen gebruiken logonui.exe en ntoskrnl.exe (daar staan de bootmessages ook in, kijk maar eens met ResourceHacker).

Ik vermoed dat je customization verantwoordelijk is, zet themes e..d terug naar default en maak de effecten van die patch eens ongedaan...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het bestand uxtheme.dll na installatie van sp1 'teruggezet'; geen nieuwe versie voor gebruikt en werkt (ondanks de crashes dan misschien) goed=> zou dat ém kunnen zijn?
en dan mijn vraag natuurlijk...is er een nieuwe versie van uxtheme.dll gekomen?
een kale windows is erg kaal ;)
is die er niet dan zal ik toch maar eens kaal gaan draaien :'(

Verwijderd

XP SP1 heeft mijn systeem ook heel unstabiel gemaakt. Krijg nu de bsod not less or equal to blah blah met de USBUNCI.SYS file...

good old Microshite have done it again..

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 20:16
Heb inmiddels 3x na zo'n (vage) ernstige fout m'n ghost image teruggezet :'(

Fijn dat sp1 :r

S. :7

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

vanwege de fout in ntoskrnl.exe: gebruik je niet toevallig een custom bootscreen?

in SP1 is ntoskrnl namelijk aangepast en werken een hoop bootscreen o.a. te vinden bij [url]www.themexp.org niet[/url], hier wordt ook voor gewaarschuwd. Ik neem aan dat je van de originele ntoskrnl.exe (met SP1 dus) een backup hebt gemaakt, zet die eens terug enkijk of je dan nog steeds een spontane reboot krijgt?

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Topicstarter
he vai:
ik had via logon loader 2.0.1 een ander opstart+sluitscherm geinstalleerd. gisteren hersteld naar default (logon is nog wel geinstalleerd, maar niet actief). net op de pagina van logon loader gekeken, staat niets over problemen met sp1.
moet ik logon loader deinstalleren of is reset naar default start+sluitscreen voldoende?

sinds die tijd in ieder geval geen crash gehad, maar is misschien kwestie van afwachten....(zo vaak crasht hij nu ook weer niet).

Verwijderd

ik heb sinds sp1 nl in elk geval 1 probleempje.

De picture viewer errort eruit als ik een afbeelding roteer. Niet altijd, maar wel vrij vaak. Die fout heb ik voorheen nooit gehad. De afbeelding blijkt achteraf dan wel geroteerd te zijn, maar explorer is dan helemaal gereset en ik ben mijn systray ikoontjes kwijt.

Oh en nog iets raars:
Ik heb 2 files op mijn desktop. Dat zijn plaatjes. Normaal hebben die een kleine versie van het plaatje als ikoontje, maar ze hebben meestal een ikoontje dat helemaal nergens op slaat.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 08:22

silitek

Tubes Only

Nadat ik sp1 geinstalleerd had..werkte mijn notebook ook erg slecht. Crasht vaak in Exployer
Had de nieuwe chipset (Intel Inf Update 4.20.1006 erop gegooid, NOOIT doen geheugen naar de knoppe..cd-drive werkte niet mee...Werd er niet beter op.
conclusie: FDISK/MBR de hele handel...

Met een nieuwe XP met sp1 werkt het weer top...alleen nieuwe geheugen moeten kopen :(

Tubes....It's what make music music!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

logon loader ken ik niet, ik weet enkel van de probs met ntoskrnl.exe vanwege dat ik styleXP gebruik, zal wel soortgelijk progje zijn.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem loopt al enkele dagen zonder vastloper :)
ik heb logon loader gereset zodat hij weer het standaard opstart- en sluitscherm gebruikt.
(uxptheme.dll gebruik ik nog wel, met aangepast theme dus)

ik hoop dus dat logon loader de schuldige was, daar kan ik wel mee leven!

• silitek

silitek

Tubes Only

Heb definitief afscheid genomen van SP1!!!....Werkt voor geen meter op m'n notebook. Dacht dat het met een schone install met XP wel goed zou werken...Mooi niet, ja de eerste 24 uur daarna zwaar bocht.....roll back naar voor sp en het werkt weer zoals van ouds....

Voor mij geen SP1

Verwijderd

Sp1 zitten wel meer fouten in.. als ik van sommige site's download slaat bij mij ook de pc uit. Na het starten geeft hij als melding "hersteld van ernstige fout" klik ik op verzenden dan ddurt het even en dan word ook mijn ie gestart die ook nog es wat gaat lopen verzenden.. in beeld staat dan een klein windows logo, met de text XXX word verzonden. Wacht tot pagina is geladen en verder gebeurd er niets meer!

Verder werk sp1 wel snel hier, als je een slipstream van xp pro maakt en die op een kale pc zet werk sp1 ook beter , dus minder fouten!! (tip : maak eerst wel ff een ghost van je huidige win config) }) :7 :( >:) :*)

Verwijderd

silitek schreef op 14 oktober 2002 @ 08:41:
Nadat ik sp1 geinstalleerd had..werkte mijn notebook ook erg slecht. Crasht vaak in Exployer
Had de nieuwe chipset (Intel Inf Update 4.20.1006 erop gegooid, NOOIT doen geheugen naar de knoppe..cd-drive werkte niet mee...Werd er niet beter op.
conclusie: FDISK/MBR de hele handel...

Met een nieuwe XP met sp1 werkt het weer top...alleen nieuwe geheugen moeten kopen :(
sure en mijn koe molt mijn SBLive, dat KAN NIET software kan je Mem niet mollen
nog eens: KAN NIET

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Juist. Dat wou ik net zeggen -- ik heb ook mijn XP installatiebestanden geslipstreamed en op cd gezet. Misschien dat ik het morgen ofzo ga installeren. Ik verwacht wel dat het idd minder problemen zal geven. Je dan tenminste ook niet te defragmenteren. :)

Ik denk trouwens dat ik mijn ghost image van mijn huidige (niet-SP1) XP installatie toch maar even bewaar, nu ik lees hoeveel problemen men heeft met SP1...

(trouwens, je moet die haakjes om de n zetten ipv de r, prodix ;) )

Edit: idd wel érg vaag dat iemand zijn geheugen molt door SP1 te installeren. Dat so-dimmetje moet wel al op springen hebben gestaan, en het opeens echt begeven hebben. Want software kan echt je hardware niet kapot maken.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thermo man schreef op 17 oktober 2002 @ 03:25:
Want software kan echt je hardware niet kapot maken.
Dacht ut van wel :P iig niet met SP's installen ofzow, maar wel b.v. met overclockproggies/flashprogsels en dergelijke :)

C:\>_

• silitek

silitek

Tubes Only

makkers..dat sp1 m'n so-dimm gemold heeft weet ik ook wel. Maar tis wel toeval!!...
Sterker nog eerst klapte er 1 So-dimm eruit...na een reboot de andere..onder Sp1!! hoe verklaar je dat?...Daarna een So-dimm van m'n andere Laptop overgezet 128mb welleswaar maar dat maakt niet uit....heeft het heel ff gedaan..pats, ook naar de kl*te.

Toeval?....dacht het niet. Nu met een schone install ZONDER SP1 en nieuw So-dimms werkt het perfect!!...Heel erg vreemd!!!.....maar tis wel zo

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
Vraagje: Is iedereen hier het commando 'eventvwr.exe' vergeten? Kijk eens in je eventviewer, misschien staat er daar een reden voor de BSOD's
Pagina: 1