Naar aanleiding van performance problemen met Windows XP (Engels en Nederlands) ben ik eea. eens gaan onderzoeken.
Het probleem wat ik had was dat na de laatste update afgelopen week via het internet mijn Pc's af en toe gewoon stil stonden als ik het internet opging of een applicatie opende.
Ook hingen applicaties en moest ik deze killen met de Taskmanager.
Een virusscan leverde niets op.
Dit gebeurde op zowel een NL als een US versie van Windows XP zonder SP1.
Om van het probleem af te komen deed ik eerst een SP1 update er over heen.
Vervolgens een clean install, update's via het internet en SP1 (en andersom).
Niets verhielp mijn probleem.
Nadat ik hier las hoe je SP1 kon slipstreamen in een Windows XP cd versie zonder SP1 heb ik dat maar eens geprobeerd.
Uitslag is dat zowel mijn Nederlandse als Engelse versie na een clean install en updates via het internet zonder problemen draaiden.
Vervolgens heb ik specifieke hardware drivers en applicaties geïnstalleerd en ook nu draait het zoals het zou moeten, stabiel en snel.
Vond dat ik jullie deze info niet mocht onthouden.
Zit natuurlijk niet op reply's als "fijn voor je" ed. te wachten.
Als deze info in een reeds bestaand topic thuishoort dan hoor ik dat wel, de search leverde hier niets over op.
Het probleem wat ik had was dat na de laatste update afgelopen week via het internet mijn Pc's af en toe gewoon stil stonden als ik het internet opging of een applicatie opende.
Ook hingen applicaties en moest ik deze killen met de Taskmanager.
Een virusscan leverde niets op.
Dit gebeurde op zowel een NL als een US versie van Windows XP zonder SP1.
Om van het probleem af te komen deed ik eerst een SP1 update er over heen.
Vervolgens een clean install, update's via het internet en SP1 (en andersom).
Niets verhielp mijn probleem.
Nadat ik hier las hoe je SP1 kon slipstreamen in een Windows XP cd versie zonder SP1 heb ik dat maar eens geprobeerd.
Uitslag is dat zowel mijn Nederlandse als Engelse versie na een clean install en updates via het internet zonder problemen draaiden.
Vervolgens heb ik specifieke hardware drivers en applicaties geïnstalleerd en ook nu draait het zoals het zou moeten, stabiel en snel.
Vond dat ik jullie deze info niet mocht onthouden.
Zit natuurlijk niet op reply's als "fijn voor je" ed. te wachten.
Als deze info in een reeds bestaand topic thuishoort dan hoor ik dat wel, de search leverde hier niets over op.
edit:
Zat te slapen, please move to [WOS]
Zat te slapen, please move to [WOS]