Toon posts:

[ADSL] Wat zijn nou de totale kosten van ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb me suf gezocht maar kan het nergens echt vinden en van de gemiddelde helpdesk word ik ook niet echt vrolijk:

Wat zijn nou de kosten van ADSL? Bij XS4ALL hebben ze nu een aanbieding van eur 30 per maand (20 KPN en 10 XS4ALL) plus iets van 100 pleurootjes installatie. Komen er nu ook nog de kosten van de je telefoonaansluiting bij (m'n BelBasis abonnement)?

Zoals ik het nu begrijp:
KPN BelBasis: 17 eur
KPN ADSL: 20 eur
XS4ALL: ADSL lite: 10 eur
Totaal: 47 eur per maand?

Ik bel nu in bij Superweb en dat kost me 1 eur per uur (telefoontikken). Aangezien ik nauwelijks grote bestanden (mp3) download maakt snelheid voor mij niet zoveel uit. ADSL wordt dus pas voordeliger boven de 30 uur internet per maand?

Wie schept voor mij duidelijkheid......

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

Reptile209

- gers -

http://www.planet.nl/adsl/0,1309,93_2748,00.html
Incl. rekenvoorbeelden. 't Is dus wel Planet Internet een geen XS4All.
En voor HetNet: http://www.hetnet.nl/adsl/watkosthet.html

Zo scherp als een voetbal!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:37:
Zoals ik het nu begrijp:
KPN BelBasis: 17 eur
KPN ADSL: 20 eur
XS4ALL: ADSL lite: 10 eur
Totaal: 47 eur per maand?
Dat begrijp je goed ;)
En inderdaad, het is pas voordeliger bij >30 uur, maar geloof me, zodra je ADSL hebt kom je daar ruim boven ;)
Vergeet trouwens niet dat je de extra snelheid wel degelijk zal merken bij het browsen, 56k of 256k merk je daarbij best veel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zijn de kosten van het ADSL gedeelte, daar komt dus ook nog BelBasis of BelPlus abonnementskosten bij?

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:24:
Ja, dat zijn de kosten van het ADSL gedeelte, daar komt dus ook nog BelBasis of BelPlus abonnementskosten bij?
Die noemde je er toch ook bij? :)

Maar inderdaad, die abo kosten komen er inderdaad bovenop...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Telefoon heb je toch al ? Dat zal dus niet veel zoden aan de dijk zetten.
Abbo kosten, install kosten, modem kosten, klaar.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
je kan toch ook bellen via de kabel (ik bedoel niet via de computer, maar met zo'n speciaal kassie) of alleen een mobiel abonnement hebben...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Tasma
  • Laatst online: 06-08 17:12
ADSL info staat op de KPN site,

ADSL is nog altijd duurder dan kabel,

€30 voor 128 k/bit en €50 voor 256 k/bit en iets van 80 voor 786 k/bit of zoiets

Duurder dan kabel dus. kabel is 90 euro voor Max 450 KBYTES

Want bij KPN geven ze de snelheden in KBITS ! delen door 8 dus mensen voor de KBYTES per seconde.

Verwijderd

BrZ schreef op 27 september 2002 @ 12:23:
[...]

Dat begrijp je goed ;)
En inderdaad, het is pas voordeliger bij >30 uur, maar geloof me, zodra je ADSL hebt kom je daar ruim boven ;)
Vergeet trouwens niet dat je de extra snelheid wel degelijk zal merken bij het browsen, 56k of 256k merk je daarbij best veel :)
Die 30 uur heb je echt heeeel snel gehaald. Kheb zelf ADSL-Comfort (512 down, 128 up) en mijn internet staat denk ik minimaal het tienvoudige aan (dus min 300 uur voor diegenen die het rekenen lastig vinden; NOFI).

Binnen no-time staan alle gifs, jpegs, etc op de webpage i.p.v. 1 minuut wachten met je 56k-modem >:)

Daarnaast ga je echt allerlei dingen downloaden juist omdat het snel gaat maar ook omdat het voor de kosten niet uitmaakt. En of je 256/512 down hebt, zou voor mij niet zoveel uitmaken. Het is best snel maar vooral 24/7 en dat is juist het interessante ervan. Ik wou dat er toen een goedkopere variant van ADSL-comfort...
Ik kan ADSL iedereen aanbevelen als dat tenminste beschikbaar is in ieders buurt 8)

Verwijderd

Topicstarter
Neh, wil wel een vast nummer houden... Staat zo sloeberig als je alleen mobiel hebt ;)

Bellen via kabel? Kan dat bij Casema?

Verwijderd

Tasma schreef op 27 september 2002 @ 12:35:

€30 voor 128 k/bit en €50 voor 256 k/bit en iets van 80 voor 786 k/bit of zoiets

Want bij KPN geven ze de snelheden in KBITS ! delen door 8 dus mensen voor de KBYTES per seconde.
Ja, dat is waar maar vergeet niet alle problematiek met Chello etc niet. De snelheden waren in veel gebieden erg slecht. ADSL is ALTIJD de max. snelheid. Als je niet de volledige snelheid haalt met downen, ligt dat niet aan de snelheid van je verbinding maar aan de uploadsnelheid van de tegenpartij. Bij kabel heb je vaak op drukkere tijdstippen dat de snelheid behoorlijk omlaag duikt. In die gevallen is kabel echt niet sneller dan ADSL (moeten wel redelijk vergelijkbare abonnementen zijn).
Daarnaast worden alle comfort-verbindingen 50% sneller per 1 jan. zonder een prijsverhoging. Ik heb dan 768 Kbit down i.p.v. de 512. Dus zoveel interssanter is kabel niet; ligt voornamelijk aan de locatie waar de aansluiting zich bevindt welke optie interessanter is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 12:44 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Als je reeds een KPN nummer/abbo hebt mag je die kosten niet bij het geheel optellen, als je namelijk geen ADSL hebt zijn die kosten er ook al, tenzij je je lijn dedicated voor ADSL gebruikt ipv linesharing

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:41:
[...]
Daarnaast worden alle comfort-verbindingen 50% sneller per 1 jan. zonder een prijsverhoging. Ik heb dan 768 Kbit down i.p.v. de 512. Dus zoveel interssanter is kabel niet; ligt voornamelijk aan de locatie waar de aansluiting zich bevindt welke optie interessanter is.
Kleine correctie: er komt 256kbit bij. Basic Mxstream wordt dus 50% sneller en Fast Mxstream wordt 25% snelller (toch?).
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:42:
Als je reeds een KPN nummer/abbo hebt mag je die kosten niet bij het geheel optellen, als je namelijk geen ADSL hebt zijn die kosten er ook al, tenzij je je lijn dedicated voor ADSL gebruikt ipv linesharing
Dat doet de topic starter ook niet. Hij zegt superweb er na 30 uur uit te halen. Naar zijn eigen zeggen is dat 30x1 euro en voila: de kosten exclusief tel abbo zijn 30 euro :P.

Verwijderd

---laat maar---

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

NOFI, het is dus gewoon zoeken en zelf optellen. Dat kun je toch zelf wel?

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet de topic starter ook niet. Hij zegt superweb er na 30 uur uit te halen. Naar zijn eigen zeggen is dat 30x1 euro en voila: de kosten exclusief tel abbo zijn 30 euro
Dank u

ADSL wordt dus pas interessant als je meer dan 30 uur internet per maand (en snelheid of 24/7 je geen moer interesseert). Na alle verhalen over Casema beschouw ik kabel niet echt als een optie......

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:57:
ADSL wordt dus pas interessant als je meer dan 30 uur internet per maand (en snelheid of 24/7 je geen moer interesseert). Na alle verhalen over Casema beschouw ik kabel niet echt als een optie......
Dat is zo. Maar nu met ADSL wordt het a aantrekkelijker om even snel je e-mail te controleren. Wat vaker op GoT rond hangen >:) meer foto's bekijken van casemods en dergelijken.

Wat je wel ook zal hebben als je eenmaal ADSL hebt er waarschijnlijk meer mee gaat doen. Je hebt direct connectie (dus niet wachten tot je ingebeld bent). En het is simpel.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• BrZ

BrZ

Helsie schreef op 27 september 2002 @ 12:46:
[...]

Kleine correctie: er komt 256kbit bij. Basic Mxstream wordt dus 50% sneller en Fast Mxstream wordt 25% snelller (toch?).
Beide worden 50% sneller, dus 768kbit voor basic en 1536kbit voor fast

Bellen via kabel is GEEN optie, je MOET een belbasis of belplus abo hebben om mxstream (owja, "adsl van kpn" tegenwoordig ;)) aan te vragen...

En internet via de kabel is voor velen helaas geen optie, maar inderdaad, de max snelheden voor kabel liggen vaak hoger, maar vergeet niet dat je die snelheid niet altijd haalt, en met adsl praktisch altijd wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

+ de datalimiet van chello die ook niet echt super is, plus het gekanker wat je altijd hoort van mensen die net in een slechte wijk zitten en de grote hoeveelheid storingen :P.

* JvS is adsl evangelist, waarschijnlijk omdat ik alleen casema en c-HeLL-o ervaring heb :P ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:57:
[...]

Dank u

Je moet niet zozeer vastpinnen op die 30 uur / maand. Nu ben je misschien maar 30 uur / maand online maar ga voor jezelf na of dat niet meer was geweest als de kosten lager (gemiddeld / uur) of omdat je niet meer WIL (of iets dergelijks). Ik weet dat de kosten hoger liggen maar ik KAN nu niet meer zonder een snelle verbinding. Een 56k-modem is voor mij geen optie meer. We leven nu in de 21ste eeuw en en de techniek staat voor niets. Dan kan het toch niet meer zijn dat je de keuze wel of geen snelle verbinding af laat hangen van de break-evenpunt van 30 uur online / 30 euro???
Iedereen die online is, zou eigenlijk over een snelle verbinding moeten beschikken (ook al is dat wat duurder). We leven nu in de tijd van WAP, UMTS, alles sneller, alles technologischer ontwikkeld, etc, ect...) Waarom zou iedereen zich kwellen en ergeren met een verschrikkelijk trage en zwaar frusterende 56k-modem verbinding???

Verwijderd

JvS schreef op 27 september 2002 @ 13:12:
+ de datalimiet van chello die ook niet echt super is, plus het gekanker wat je altijd hoort van mensen die net in een slechte wijk zitten en de grote hoeveelheid storingen :P.

* JvS is adsl evangelist, waarschijnlijk omdat ik alleen casema en c-HeLL-o ervaring heb :P ;).
Ik sluit me aan bij je ADSL-evangelie _/-\o_
Een aantal vrienden van me hebben ook Casema-kabel in Rotterdam. In principe sneller en goedkoper dan mijn ADSL-basic maar wie zit er altijd online te gamen en moet wachten tot de rest eindelijk eens online is? IK. :Y) Echt waar, zij hebben ZO VAAK storingen / aansluitverbindingen en zijn ze eindelijk eens online 's avonds dan is de snelheid stukken lager dan die van mij. Voor mij is kabel dan ook NOOIT een optie!!

Verwijderd

Tasma schreef op 27 september 2002 @ 12:35:

ADSL is 99 euro voor max 975 KBYTES >:)
dus voor 9 euro meer heb je de dubbele snelheid :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:28:
[...]

ADSL is 99 euro voor max 975 KBYTES >:)
dus voor 9 euro meer heb je de dubbele snelheid :9
Nope wat dat was een foutje van hem denk ik,
kabel is nl. 98 GULDEN oftewel 45 euro of zoiets.
Dus 2* de snelheid voor 2* het maand bedrag.. >:)

Verwijderd

wat zijn al die klachten over de kabel ???????????????
hier in belgië hebben we TELENET als kabel-provider, en ik kan je het volgende garanderen : in die 1,5 jaar dat ik een aansluiting heb, heb ik nog NOOIT een storing gehad, NOOIT! altijd probleemloos gesurft/gemaild en gedownload! en de snelheid is mééééér dan behoorlijk! bij testen door onafhankelijke organisaties (oa. ZDNET) komt telenet/de kabel altijd uit als de SNELSTE, dubbel zo snel als adsl (na tests op lange termijn en op verschillende momenten van de dag, dus zowel piek- als dalmomenten)
of is de kabel (telenet) in belgië zoveel beter dan die in holland ??

• WooK
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien helpt het om met vragen over de kosten te bellen met de verkoop afdeling i.p.v de helpdesk :? Die zijn voor technische vragen namelijk...

Als je bij een bbned DSL abo je lijn laat omzetten, betaal je na het eerste jaar geen tel.abokosten meer aan KPN btw

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Nee het valt wel mee met die klachten..
Dat was eerder wel zo, maar ondertussen zijn de kinderziektes er wel uit.
Ik heb zelf in ongeveer 5 a 6 jaar nog nooit een klacht gehad. Misschien 1 keer offline geweest door storing.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:02:
wat zijn al die klachten over de kabel ???????????????
hier in belgië hebben we TELENET als kabel-provider, en ik kan je het volgende garanderen : in die 1,5 jaar dat ik een aansluiting heb, heb ik nog NOOIT een storing gehad, NOOIT! altijd probleemloos gesurft/gemaild en gedownload! en de snelheid is mééééér dan behoorlijk! bij testen door onafhankelijke organisaties (oa. ZDNET) komt telenet/de kabel altijd uit als de SNELSTE, dubbel zo snel als adsl (na tests op lange termijn en op verschillende momenten van de dag, dus zowel piek- als dalmomenten)
of is de kabel (telenet) in belgië zoveel beter dan die in holland ??
Je hebt in nederland nog een groot aantal verschillende kabel aanbieders. Dus daar zit veel verschil tussen. En kabel hier in zeeland (zuid westen van nederland 8-) ) is perfect gedaan. Waarom ik toch op ADSL zit? tja. Ik heb persoonlijk geen goede ervaring met de aanbieder :P dus laat dan maar doen ;) en het is helaas nog niet mogelijk om over het kabel netwerk een andere aanbieder te nemen. Dus dat word nog wachten. Maar dan zal ik toch eerder voor de optie HDSI gaan (xDSL door de lucht dus) spreekt me meer aan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:40:
[...]

Nope wat dat was een foutje van hem denk ik,
kabel is nl. 98 GULDEN oftewel 45 euro of zoiets.
Dus 2* de snelheid voor 2* het maand bedrag.. >:)
2x de downloadsnelheid ja, en 4x de uploadsnelheid >:)

en cable is shared bandwith dus hoe meer mensen op dezelfde node hoe langzamer het wordt.
ADSL daarentegen is dedicated dus heb je altijd je snelheid beschikbaar.

toen ik nog chello had merkte ik dat ook vooral s'avonds internet niet vooruit te schoppen was. met cistron heb ik gewoon altijd snelheid tot me beschikking en nooit traag :O internet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maar eerlijk is eerlijk Chello wordt steeds beter, whatever they are doing, it works..
Sinds de ergste leechers weg zijn, heb ik eigenlijk nooit probs meer.. (klopt heel hard af op bureau).

• WooK
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:11:
[...]
ADSL daarentegen is dedicated dus heb je altijd je snelheid beschikbaar.
Ja tot aan de centrale ja, daarna wordt je net zo hard gedeeld als bij een kabel abo. Bij mxstream is dat 1:40, bij bbned 1:25

Dit is iets wat veel mensen denken maar absoluut verkeerd word gedacht. Een dedicated DSL verbinding kan wel maar is als particulier niet te betalen...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Ik weet niet hoe de situatie is in Belgie wat betreft de kabel maar hier laat de snelheid in veel gebieden te wensen over. En wat ik uit allerlei reacties van vrienden maar ook hier op GoT opmaak, doen er zich ook geregeld storingen voor bij kabelproviders zoals Casema en Chello. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar ik hoor meer negatieve dan positieve reacties. Of dat aan de kabel in Nederland / Belgie ligt: ik weet het echt niet. In ieder geval ben ik dik tevreden met me ADSL-Basic en blijf voorlopig lekker me 768 kbits-verbindingen gebruiken voor iets meer dan 50 euro.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 15:33 . Reden: typfoutjes ook altijd... ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:15:
[...]

Iedereen die online is, zou eigenlijk over een snelle verbinding moeten beschikken (ook al is dat wat duurder). We leven nu in de tijd van WAP, UMTS, alles sneller, alles technologischer ontwikkeld, etc, ect...) Waarom zou iedereen zich kwellen en ergeren met een verschrikkelijk trage en zwaar frusterende 56k-modem verbinding???
Omdat niet iedereen tientallen euro's per maand wil/kan betalen voor een internet verbinding. :( :(

En op m'n werk haal ik toch wel genoeg snelheid om te kunnen downen (111KByte down, 128KByte up...) :9~

Verwijderd

Maar je geeft zelf al aan dat het internetten via 56k-modem best duur is (I know, been there...). Je geeft zelf aan dat het internetten je 1 euro / uur kost (toch?). Per maand ben je zo 25-30 uur online wat je dus 25-30 euro kost. Het goedkope ADSL-abonnement kost geloof ik rond de 30 euro (correct me if i'm wrong). Das bijna even duur!!! Terwijl je je echt werkelijk waar ROT ergert aan die trage zooi (56k). Voordat ik ADSL had, had ik ook 56k en was minimaal per maand 60-70 gulden kwijt. Nu ben ik iets meer dan 50 euro kwijt maar ben wel 24/7 online met binnenkort 768 kbit.
Ik snap dat niet iedereen tientallen euro's wil betalen maar zodra je een beetje meer gaat surfen dat alleen je email checken en af en toe een bioscoop reserveren, is het zeer interessant om een snellere verbinding aan te schaffen (Laat staan voor het downloaden).
Tja, op je werk kan je wel lekker downloaden maar ik WERK bij mijn baas en wat heb ik eraan als ik 20 mp3tjes down op me werk? Thuis heb ik ze toch niet?? En ik ga ze echt niet ff snel branden ofzo op me werk. Mijn baas ziet me aankomen: Sorry maar mag ik ff de externe brander lenen, ik wil ff een cdtje met mp3's branden....

Verwijderd

Topicstarter
foutje...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 16:08 . Reden: whoops: dubbele reply.... ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 15:56:

Tja, op je werk kan je wel lekker downloaden maar ik WERK bij mijn baas en wat heb ik eraan als ik 20 mp3tjes down op me werk? Thuis heb ik ze toch niet?? En ik ga ze echt niet ff snel branden ofzo op me werk. Mijn baas ziet me aankomen: Sorry maar mag ik ff de externe brander lenen, ik wil ff een cdtje met mp3's branden....
Tja, zit bij een bedrijf waar ze daar niet zo moeilijk over doen. Zolang je maar niet te veel lokaal laat staan. Enne... er zit een CDRW in m'n PC (en een Jaz-drive) dus wat ik overdag van het net af pluk (lang leve Kazaa lite!) heb ik 's avonds op m'n pc'tje...... >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Zie de search en/of de FaQ :)

Dit is namelijk helemaal niet moeilijk te vinden :)

Ook kun je kijken op bovengenoemde sites, als die van de KPN etc :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.