Soundcard Digital out

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 14:21

fozz

Are You In Or Out?

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een soundcard om Divx films in 5.1 te kunnen kijken.
Nu was ik aan het denken om een soundcard met Digital out (optical) aan te schaffen. Zodat ik de optical uit aan mijn Receiver kan hangen (DD5.1+DTS)
Ook heb ik graag een CD-Digital Ingang

Gaat dat werken, of is de ac3 codec niet digital door te sturen naar ext decoder?
Kan iemand van jullie mij een card aanbevelen, SB live geeft geen optical out? :(
Teratec 512i?

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46

TwoR

Gekleurde stippen

Ik zou zowiezo voor een teratec gaan en niet voor SB kwaliteit is dan veel beter

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

houd er wel rekening mee dat een optische kabel van je pc naar de versterker behoorlijk duur kan worden als het een grote afstand is... 5M TOSLINK kost bv. 41,= bij Conrad!

dan wordt coaxial met op het einde een omvormertje (spdif > optisch) al snel goedkoper!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

www.electronicaonline.nl heeft het allemaal een heel stuk goedkoper. Is wel een beetje amateuristisch en je moet vooruit betalen, maar 5 m optisch kost daar bij lange na geen 40 euro (heb ik daar ooit besteld, samen met 5meter s-video was ik geloof ik totaal 15 euro kwijt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Topicstarter
Ummz daar had ik nog niet bij stil gestaan dat die kabel zo duur is :(
Maar omvorming is ook heel wat signaal verlies dus dat ik het ook niet.
Enig idee wat zn omvorming dingetje kost? ook bij Conrad?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die omvorming kost helemaal geen "heel wat" verlies...

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Topicstarter
Zou inderdaad best kunnen.
Als je de kabel onderbreek, omvormd, kan het signaal niet beter van worden.
(tenzij versterker) De prijs van coax kabel, omvormer en stukje TOSlink zal ik toch ook wel aan de zelfde prijs zitten..
Zoveel weet ik er nu ook wel weer niet van en ik vraag jullie om advies :)
waarvoor mijn dank.
Maar simpel terratec kaartje met digital out is dus wel mogelijk?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13

JWO

dan nog ff een vraagje van mij (aangezien ie in het grote sb topic toch niet word beantwoord)

is het mogelijk om op de digital out van de sblive1024 een receiver aan te sluiten zodat je 4-kanaals geluid krijgt?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee. Net zoals je versterker van de digitale uitgang van een cd speler geen 4 kanaals geluid kan maken. Tenzij je een ""hall" effect op de versterker aanzet ofzo, of deze wel de mogelijkheid heeft om het te verdelen over meer speakers (6ch stereo heet dat bij marantz)

• JWO

JWO

dan moet ik dus eigenlijk een soundcard hebben die Dolby Digital kan encoderen ?

(bestaan die dingen ? )

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

gewoon coaxiaal aansluiten als het kan. 10 meter coax kabeltje kost max €2,- dus dat hoeft geen probleem te zijn

Verwijderd

Ik zou voor de TerraTec DMX Xfire 1024 of SixFire gaan. Goeie en goedkope kaartjes (met allebei een optical out).

• JWO

JWO

Oscar28 schreef op 27 september 2002 @ 15:38:
gewoon coaxiaal aansluiten als het kan. 10 meter coax kabeltje kost max €2,- dus dat hoeft geen probleem te zijn
kijk dat heb ik dus nu al :D

maar ik zal het probleem ff wat duidelijker omschrijven..

sblive 1024 = een 4 kanaals geluidskaart..

analog out heeft hij dus 2 aansluitingen, front en rear.

digital out (coaxial zo heb ik em dus op mijn receiver) heeft 1 aansluiting (de gele)
dit is een stereo jackplug.

zoals jullie wel weten is de aansluitingen die op de receiver van tegenwoordig zitten een mono tulp uitvoering (coaxial)

nu heb ik er een kabeltje bij van (stereo) jackplug naar 2x tulp
druk je nu je witte tulp in de receiver, dan heb je de front speakers, druk je de rode er in dan heb je de rear speakers...

nu is mijn vraag dus aangezien er dus wel 4 kanalen uit de digital out komen....
is het mogelijk net zoals bij dvd (ok dat is 5.1) de 4 kanalen op die digital in te krijgen...

ik hoop dat het zo duidelijker is

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

GaMeOvEr

Is een hork.

DivX en 5.1? Loop ik achter ofzo?

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

GaMeOvEr

Is een hork.

JWO schreef op 27 september 2002 @ 15:50:
[...]

kijk dat heb ik dus nu al :D

maar ik zal het probleem ff wat duidelijker omschrijven..

sblive 1024 = een 4 kanaals geluidskaart..

analog out heeft hij dus 2 aansluitingen, front en rear.

digital out (coaxial zo heb ik em dus op mijn receiver) heeft 1 aansluiting (de gele)
dit is een stereo jackplug.

zoals jullie wel weten is de aansluitingen die op de receiver van tegenwoordig zitten een mono tulp uitvoering (coaxial)

nu heb ik er een kabeltje bij van (stereo) jackplug naar 2x tulp
druk je nu je witte tulp in de receiver, dan heb je de front speakers, druk je de rode er in dan heb je de rear speakers...

nu is mijn vraag dus aangezien er dus wel 4 kanalen uit de digital out komen....
is het mogelijk net zoals bij dvd (ok dat is 5.1) de 4 kanalen op die digital in te krijgen...

ik hoop dat het zo duidelijker is
Mja, met het juiste kabeltje wel gok ik zo? Je hebt een digitale uitgang, nu moet je alleen een kabeltje hebben van die SB aansluiting naar Single tulpje, voor op je Coaxiale digitale aansluiting op je Amp.

Aannames zijn fataal.

• JWO

JWO

dus ik moet gewoon een kabeltje hebben die de 2 digitale signale van de sblive samenvoegt tot 1 4 kanaals signaal ?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je hebt toch 1 digitale uitgang op je geluidskaart zitten? Dan kun je toch gewoon daar een monostekkertje indoen en die aansluiten op je versterker?
Ik heb gewoon een tulp-uitgang op mijn computer en die verbind ik met de tulp-ingang op mijn versterker. Gewoon met een goedkoop kabeltje, werkt goed.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
GaMeOvEr schreef op 27 september 2002 @ 15:57:
eh ... een jaartje ofzo? AC3 codecje erbij en instant supergeluid!!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GaMeOvEr schreef op 27 september 2002 @ 15:57:

blijkbaar. Ik vind het wel heilig, want dan heb je geen ukkels meer die er 112kbit geluid bij zetten |:(. Op de een of andere manier kan je nu een complete film met behoorlijk beeld met 384kbps 5.1 AC3 geluid op een enkel cd'tje kwijt.. Mij hoor je niet klagen, want AC3 klinkt echt helemaal top (ownee, het moet natuurlijk DTS zijn volgens de 'kenner' ;) 8)7 :P).
JWO schreef op 27 september 2002 @ 15:11:
dan moet ik dus eigenlijk een soundcard hebben die Dolby Digital kan encoderen ?

(bestaan die dingen ? )
Nee, je moet gewoon een versterker hebben die dat kan. Of je geluidskaart analoog aansluiten op de 5.1 input en dan de front en rear aansluiten..

Of gewoon muziek op stereo beluisteren, zoals het bedoeld is.... Maar dat is lastig, want de stelregel is uiteraard: Hoe meer speakers hoe beter :{

Lees ook eens dit topic over de (on)zin van een DD encoder op een geluidskaart:
Geluidskaarten met Dolby Digital Encoding, zijn die er?

• JWO

JWO

het gaat mij niet zo om het muziek luisteren, maar meer om het gamen ;)

dan is 4.1 wel makkelijk :)

dus ik moet em gewoon analoog aansluiten volgens jullie,

dan heb al weer een probleem,
dat ik kan ik via de optie "dvd 6ch input" op mijn receiver, maar dan moet ik ook een apart subwoofer kanaal er inprikken, die zit niet op de live (wel op de 5.1) kan ik gewoon een splitter halen die zodat ik gewoon een front kanaal op de subwoofer ingang kan prikken (receiver filtert het laag er wel uit)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Hercules wil ik gaan kopen ervoor. Kost ook (maar) 70 Euro. Wel een 7.1 kaartje (met optical) Maar kan ook op 5.1 dan.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hercules Fortissimo 2 (gewone of de Digital Edition) heeft DTS/DD passthrough (optical) en een optical ingang.

http://www.tech-report.co...2/soundcards/index.x?pg=3

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Topicstarter
Ik heb ondertussen een Terratec DMX fire 1024 (€55) Gekocht.
Nu nog ff snel kabeltjes aanschaffen.
Mijn vraag is: Hoe sluit ik de digital IN aan?
(Er zit maar 1 optische digitale aansluiting aan)
dan kan ik de kabel tegelijk kopen :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die zit er niet extern op, alleen voor de cdrom speler.

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Topicstarter
Shit, klopt. :(
Foutje Bedankt.. :P

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
fozz schreef op 27 september 2002 @ 11:20:
Ik ben opzoek naar een soundcard om Divx films in 5.1 te kunnen kijken.
Nu was ik aan het denken om een soundcard met Digital out (optical) aan te schaffen. Zodat ik de optical uit aan mijn Receiver kan hangen (DD5.1+DTS)
Ook heb ik graag een CD-Digital Ingang

Gaat dat werken, of is de ac3 codec niet digital door te sturen naar ext decoder?
Kan iemand van jullie mij een card aanbevelen, SB live geeft geen optical out? :(
Teratec 512i?
Terratec heeft idd van die kaarten, en ja.. het werkt via de optical out, tenminste ik heb het wel eens gedaan.

Ik gooi ff een balletje op wat ik een kaart vindt voor heel weinig geld die echt goede prestaties bij mij levert helemaal als je het hebt over pass-thru van digitale signalen en opnamen van digitale signalen.

Kijk eens naar de Trust Sound expert ?? nouja, de Dynabyte verkoopt hem, hij kost 49,95 (toen ik hem een paar maanden geleden kocht iig). En er zit een optical in en out op, en een coaxial in en out. Tevens heeft hij een 5.1 decoder aan board, en kan hij dus 5.1 losse signalen uitsturen. Hij is XP compatible en draait stabiel. Kaart is gebaseerd op een IC van Yamaha, dus het is wel redelijk conform de normen van een geluidskaart van tegenwoordig. Maw. ik vind het een hele aardige kaart voor niet te veel geld.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1