Beschikbaarheid XP2400+ XP2600+

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01
Beste mede-tweakers,

Zoals jullie zeker al weten zijn deze twee nieuwe AMD speeltjes nog nergens te koop... :(

Ik heb gisteren een aantal zaken afgebeld en ik zal de reacties hieronder zeggen... Ik denk dat het een goed idee is als iedereen die van een leverancier iets relevant te horen heeft gekregen dat hierbij zet... Anders moet je steeds om de zoveel dagen weer bellen of er nieuws is en daar wordt je ook gek van :X

Digiworld: nog een behoorlijke tijd niet, tenminste 2 weken+ (melding in pricewatch was dus niet correct) |:(

Perfect Systems: nope, onbekend wanneer wel maar zeker weken :|

Yorcom: staat op de site als nieuw, maar bij navraag hadden ze zelf ook geen flauw idee, kon nog wel een tijd duren :O

Salland Automatisering: Komende week zouden ze ze zeker binnenkrijgen _/-\o_

Hoewel ik toch mijn twijfels heb over die levering komende week heb ik inmiddels een XP2400+ besteld bij Salland... :P

Ik hou jullie op de hoogte, als er nieuws is van welke leverancier dan ook zet het hier dan bij, ik denk dat dat veel tijd en frusteratie bespaart :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb ook al een paar sites gemaild en die weten het ook niet :( Zelfs een paar een Duitsland trouwens.

Heb naar salland gebeld en die zeiden begin oktober. Heb hem inmiddels ook hier besteld en op hun site staat week 41, maar ik wacht het allemaal eens af :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Zijn ze wel al officieel uit?

Hoe zit het dan met de rest van Europa?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Duckpower
  • Laatst online: 23:13
Enkele weken geleden heb ik bij Salland een heel systeem met een XP2400+ besteld. Toen waren ze leverbaar in week 40, stond op de site. Vandaag zag ik ineens "leverbaar vanaf week 41." Ik heb ze gemaild en in hun reply staat dat ze volgende week de eerste lading verwachten, voor bestellingen. Even afwachten, of ze ze echt krijgen. Ze zouden een van de eersten zijn.
Weet iemand of ze bij Duitse webshops al leverbaar zijn?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Ja ze zijn in duitsland al verkrijgbaar want een vriend van me heeft de 2600+ :P
En ik heb nu zijn ouwe 1700+ gekeregen :D

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:18:
Ja ze zijn in duitsland al verkrijgbaar want een vriend van me heeft de 2600+ :P
Is knap, want dan is hij de eerste met een XP2600+.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik wacht wel even ofzo, kheb nu een 2000+ die draait op 167*11=1833 mHz --> 2250+ minstens :)
ik wil eigenlijk een leuke 2800+ ofzo, maar ik die komt toch in een 333 en een 266 smaak?
nja, de verhalen zijn steeds anderes, maar ze komen pas begin volgens jaar uit ieg.
kweet alleen neit of ik wel een kt400 wil aangezien die tragen schijnt t e zijn dan de kt333
en ik kan op mn a7v333 rustig met 167 als bus draaien, dus... :)
maar ik wil eigelijk wachten tot er iets rond de 2.2 gHz beschikbaar is, dan een prometeia nemen en dan... >:)
:P
wieh!, ik heb er al zin in, maar ik heb ook nog nergens de 2400+ of 2600+ beschikbaar gezien.
deze zijn btw wel behoorlijk oc-baar, toch? 2.4 schijnt met luchtkoeling gewoon te doen te zijn :)
klinkt luek, of niet :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
[nohtml]
Okyah schreef op 27 september 2002 @ 23:35:

ik wil eigenlijk een leuke 2800+ ofzo, maar ik die komt toch in een 333 en een 266 smaak?
Alleen 333, en dan als Barton in Q1 van 2003. Eerder niet :(
Verkrijgbaarheid van de XP2400 en 2600 moet volgens mijn bron bij AMD ergens eind oktober op een normaal niveau zijn.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Daniel schreef op 27 september 2002 @ 23:37:
[nohtml]
[...]

Alleen 333, en dan als Barton in Q1 van 2003. Eerder niet :(
Verkrijgbaarheid van de XP2400 en 2600 moet volgens mijn bron bij AMD ergens eind oktober op een normaal niveau zijn.
De XP2400+ zal over ruim 2 weken goed verkrijgbaar zijn in de VS. Prijs ervan ligt net boven de $200, en dan heb ik het over de OEM veries. Ook de XP2600+ zal rond die tijd in de winkels liggen. Prijsje van $325 voor de XP2600+.

The trade of the tools

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:18:
Dan vraag eens aan die vriend van je waar die zijn processor heeft gekocht dan, want dat wil ik dan toch wel graag weten :)

Heb al bij 2 duitse sites (nl. www.funcomputer.de en www.e-bug.de) gekeken maar die hebben hem ook nog niet hoor. Zelfs even naar e-bug gemaild en ze wisten zelf nog niet wanneer ze hem kregen.

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 28 september 2002 @ 10:55:
[...]

Dan vraag eens aan die vriend van je waar die zijn processor heeft gekocht dan, want dat wil ik dan toch wel graag weten :)

Heb al bij 2 duitse sites (nl. www.funcomputer.de en www.e-bug.de) gekeken maar die hebben hem ook nog niet hoor. Zelfs even naar e-bug gemaild en ze wisten zelf nog niet wanneer ze hem kregen.
Ik ga volgende week naar hem toe en dan zal ik het is vragen

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 10:59:
[...]

Als ik even zo brutaal mag zijn, wou ik vragen of je hem misschien even kan bellen/emailen ofzo ??

Want dan ik m'n bestelling betreft die amd bij salland opzeggen en dan heb ik waarschijnlijk sneller m'n nieuwe pc ;)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 10:59:
[...]

Je mag de specs in je sig wel eens updaten.

The trade of the tools

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Tha Netrunner heeft als ik naar ze specs kijk een AMD Athlon XP 2600 in ze systeem....
Staat niks over overclocking bij !

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29
heb in Duitsland een 2600+ besteld... De rest van me systeempje hebben ze al opgestuurd, processor zouden ze nasturen (heb ik alsnog niks aan die andere spullen, maarjah :D
Ik denk dat ik nog wel 2 weken moet wachten, als ik heb in de herfstvakantie maar heb, ben daarvoor toch in Italie :D

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Ik hoop dat ze de 13de toch wel verkrijgbaar zijn....dan is er weer PCDiscount in de Darling Market, en daar wil ik een nieuwe XP kopen. Ik weet nog niet of het een 2400/2600 word, maar als ze er zijn worden de lagere versies ongetwijfeld ook goedkoper....
en ik ben en blij een nederlander :P

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
ik had ergens op een nederlandse site gezien met een 2600+, maar is wel een complete pc, losse CPU is nog niet te krijgen...

ik zal de site posten als ik het weer tegen kom

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 28 september 2002 @ 11:17:
[...]

Als ik even zo brutaal mag zijn, wou ik vragen of je hem misschien even kan bellen/emailen ofzo ??

Want dan ik m'n bestelling betreft die amd bij salland opzeggen en dan heb ik waarschijnlijk sneller m'n nieuwe pc ;)
Dat is nu het probleem ik kan hem nu niet bereiken.
Want hij is op vakantie en hij komt pas volgende week vrijdag thuis.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
ik had Magicbytes.nl gemaild die zeiden:

De XP2400+ en 2600+ processorren zijn nog niet leverbaar en als het goed is
krijgen wij deze pas week 39 binnen.

Met vriendelijke groeten,

Sales, Magic Bytes.

maar dat was wel een mailtje van tien september, dus zal wel niet meer kloppen

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Probeer eens: www.silverbulletpc.com dit is wel een amerikaanse winkel, maar daar heb ik mijn Athlon XP 2600+ ook vorige maand besteld...heeft helaas wel een keer uitstel gehad, maar ze wist mij met ZEKERHEID te garanderen dat ze hem volgende week als eerste zouden hebben, aangezien ze rechtstreeks in contact staan met AMD...zo niet dan zou ik 25% korting krijgen op een product als ik nog eens wat zou bestellen, aangezien ik al een maand wacht..
Denk dat ze dus wel erg zeker van hun zaak zijn! >:)
Verwacht dus niet dat deze processors volgende week al in nederland verkrijgbaar zijn hoor..de meeste producten heeft silverbullet als een van de eerste (ATI RADEON 9700 PRO retail & OEM hebben ze al een paar weken op vooraad!) _/-\o_

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• hoevenpe
In de pricewatch is het aantal zaken dat de 2400+ heeft staan opeens gestegen tot 5 :)
Dit lijkt mij een erg goed teken...

Iemand al ervaring met deze zaken?

• hoevenpe
Hmm.... het is week 40 :)

Let's wait and see ;)

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 30 september 2002 @ 12:50:
Hmm.... het is week 40 :)

Let's wait and see ;)
Inderdaad, wat je zegt :)

Ik hoop echt dat ze er volgende week zijn, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het niet zo is omdat ze al 2x vertraagd zijn.

Trouwens op de site van www.maxpc.nl staan ze al een tijdje en daar staat ook al een tijdje bij "levertijd 4 tot 6 dagen" :? Hier kost ie wel 319 euro :+

• Tomcat84
www.perfect-systems.nl heeft de 2400 (2600 niet) nu ook staan. zag hem staan bij nieuwste producten. weet niet of ie op voorraad is. 271 euro moet ie er kosten

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ach, zo'n 2600+ is helemaal nog niet interessant...misschien over een paar maand als ze niets meer kosten...

trouwens...je merkt het verschil (totaal) niet met een 1800+ oid
ja misschien een paar fps meer in een spel, maar bij het normale internet, office of photoshop gebeuren merk je geen hol...

voldoende geheugen, snelle hd of leuke boxen zijn naar mijn mening veel belangrijker dan die mhz'en

* Mooody kan zeker nog wel een jaar verder met zijn 1600+

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op 30 september 2002 @ 19:08:
ach, zo'n 2600+ is helemaal nog niet interessant...misschien over een paar maand als ze niets meer kosten...

trouwens...je merkt het verschil (totaal) niet met een 1800+ oid
ja misschien een paar fps meer in een spel, maar bij het normale internet, office of photoshop gebeuren merk je geen hol...

voldoende geheugen, snelle hd of leuke boxen zijn naar mijn mening veel belangrijker dan die mhz'en

* Unex kan zeker nog wel een jaar verder met zijn 1600+
Das waar, maar ik zit nu met PIII700 en wil upgraden. Die "B" core is natuurlijk wel aantrekkelijk om op te wachten aangezien het overclocken dan een stuk leuker is.

specs

• ProgrammerX
UneXisT schreef op 30 september 2002 @ 19:20:
[...]

Das waar, maar ik zit nu met PIII700 en wil upgraden. Die "B" core is natuurlijk wel aantrekkelijk om op te wachten aangezien het overclocken dan een stuk leuker is.
Nee inderdaad, je ms word zal je echt niet sneller vervelen met een 2400+ dan met een 1800+, maar zoals unexist zit ik ook in de situatie dat ik een pentium2 350 heb en graag nu wil upgraden. Trouwens vind ik de 2400+ op zich niet eens zo heel veel duurder dan een 2000+ of een 2100+ of whatever. Daarnaast koop ik mijn nieuwe systeem inderdaad ook voor het spelen van de nieuwste games, dus die paar fps schelen dan wel. En inderdaad is de "B" core een stuk beter te overklokken maar dat is trouwens ook nog maar afwachten want ik heb nog maar 1 review gezien op hardocp betreft het overklokken van de 2400+ (nu moet ik wel erbij vermelden dat deze resultaten vrij aanzienlijk waren :9~ :9).

Maar ja, allemaal wel leuk en aardig maar ze moeten eerst nog te verkrijgen zijn :)

• ProgrammerX
Heb gister even perfect systems gemaild en ze zeggen u vandaag dat ze de 2400+ binnen 4 dagen kunnen leveren. Verondersteld dat dit "normale" werkdagen (ma/vr) zijn, komt ie daar dus even snel binnen als bij de andere hardware winkels en hij is iets van 275 euro dacht ik.

• hoevenpe
Ik begin er echt in te geloven dat ik deze week mijn XP2400+ in handen heb :)

En als ik deze review mag geloven dan schopt deze proc echt kont _/-\o_ :

http://www.amd3d.com/review/xp2400_tbred/index.htm

Heeft iemand er al echt een op zijn PC zitten? Wil wel weten of ie echt zo makkelijk te unlocken is als gezegd wordt :P

• Vorkie
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 28 september 2002 @ 20:35:
Tha Netrunner heeft als ik naar ze specs kijk een AMD Athlon XP 2600 in ze systeem....
Staat niks over overclocking bij !
en als laatste woord erbij, nee ze zijn moeilijk tot NIET verkrijgbaar, ik heb hem via via via via iemand uit zowat de andere kant van de wereld... en nee niets overgeklokt helemaal niets gewoon puur 100% zoals hij hoort te lopen...

Niet geunlocked oid allemaal geen zin in, ben er tevreden mee..

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Vos
  • Laatst online: 21:43

Vos

AFCA

hoevenpe schreef op 01 oktober 2002 @ 18:04:
Ik begin er echt in te geloven dat ik deze week mijn XP2400+ in handen heb :)

En als ik deze review mag geloven dan schopt deze proc echt kont _/-\o_ :

http://www.amd3d.com/review/xp2400_tbred/index.htm

Heeft iemand er al echt een op zijn PC zitten? Wil wel weten of ie echt zo makkelijk te unlocken is als gezegd wordt :P
Doe mij maar een p4 ipv die XP2400+ of hoger.

AMD heb toch iedereen al... :D

• Duckpower
  • Laatst online: 23:13
Zijn er al mensen die van Salland Automatisering een XP2400+ hebben gekregen? Als het goed is, krijgen zij deze week de eerste lading binnen.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Ik heb een Xp2200+ maar sinds wanneer zitten die vage blokjes kleintje boven aan want nu past me spacer niet!!!!

Verwijderd

Ze zijn zelfs in amerika slecht leverbaar. Dat betekent dat wij het voorlopig met de recenties moeten doen...

• hoevenpe
welke zijn slecht leverbaar? de xp2400+ en de xp2600+? Deze zouden nu toch juist te krijgen zijn deze week?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
nou ik denk het niet bij alle shops is nog niet eens de 2300 leverbaar dus....
heb ie een jaartje?

• hoevenpe
nou de 2300+ kan je ook op wachten tot sint-juttemis :)

Ik heb net Salland nog effe gebeld en zij hadden hem nog niet binnen :( Deze week of anders volgende week...

Damn toch weer een weekje langer met mijn PIII 667 moeten doen :(

Verwijderd

Zelfs bij Funcomputer in Duitsland geven ze volgende week aan als leverdatum.

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 02 oktober 2002 @ 12:44:

Ik heb net Salland nog effe gebeld en zij hadden hem nog niet binnen :( Deze week of anders volgende week...
Had samen met mijn amd xp 2400+ ook een aantal andere zaken besteld bij salland, o.a. een volcano 7+. Nu had ik enkele dagen na het maken van mijn bestelling (dit was vorige week) toch besloten deze om te ruilen voor een coolermaster hhc-l61. Ik denk dat is geen probleem omdat ze toch pas volgende week de amd binnenkrijgen en dan pas mijn bestelling zouden verzenden. Nu krijg ik vandaag een mail terug dat ik voor het wisselen van 1 artikelnummer 5 euro administratiekosten moet betalen. Dit vind ik toch wel ff BELACHELIJK !!! (sorry voor de caps).

Dat wou ik ff kwijt :)

P.S. :r :r @ salland

P.S. 2 Bedankt hoevenp voor de update over de amd bij salland :)

• Tomcat84
jongens wat denken jullie qua koelers goed zal zijn voor een 2400 OC'ed met 333 mhz FSB?

Ik heb nu m'n oog op of een Thermaltake Volcano 9, of een Coolermaster HSC-V62.
En moet ik ook zo'n copper spacer gebruken, is dat handig, of juist niet?

bedankt :)

• hoevenpe
Ik heb zelf de Coolermaster HHC-L61 besteld omdat ik geen opstijgend vliegtuig in de kamer wil ;)

De diverse koelertests roepen allemaal weer wat anders, wat ik begreep is de HHC-L61 erg stil en koelt goed. Ook de Zalman schijnt wel goed te zijn.

Verwijderd

hmm ben ik hier alleen die op de Clawhammer w8? 2400+ en 2600 + merk je geen Hol verschil hoewel ik zie niet heb geprobeerd maar "I Know it"

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:58:
hmm ben ik hier alleen die op de Clawhammer w8? 2400+ en 2600 + merk je geen Hol verschil hoewel ik zie niet heb geprobeerd maar "I Know it"
t.o.v. van mijn pentium2 350 mhz die ik nu heb wel, en ik wil niet nog tot in 2029 wachten op amd..wacht nu al te lang op de 2400 :)

• Tomcat84
ik heb nu een 1 ghz tbird, zou wel wachten maar deze "moet weg" naar oudere broer op kamers

dus ik moet binnen nu en een maand upgraden. dus ik ga voor een 2400 denk ik

en hoevenpe ja ik heb die ook gezien, stille heatpipe he. ik wil ook geen vliegtuig, nou ja, tenzij ik een vliegsimulatie speel natuurlijk :) Maar ik las dat hij een beetje zwaar is, en aangezien het de eerste zelfbouw computer wordt voor mij wil ik niet echt risicos gaan lopen, hehe

Die Volcano 9 van Thermaltake en die HSV-V62 van coolermaster zijn ook stille coolers als je ze op auto zet schijnt. ben benieuwd alleen welke beter is, en minder lawaaig en of ze de 2400 eventueel OCed aankunnen.

• hoevenpe
Het is mij opgevallen dat de meeste echt goede OC koelers allemaal erg zwaar zijn... Wat betreft de HHC-L61 is het zo dat deze volgens de reviews erg eenvoudig vast te zetten is met een extra grote clip dus op zich zou ik het daarvoor niet laten... En we willen toch allemaal een XP2400+ met een FSB van 333? :) Dat lukt je waarschijnlijk een stuk slechter met een 'lichtere' koeler als ik de reviews mag geloven

(en ja.... ik wil ook graag FS2002 ermee spelen... maar dan wel graag met de bijbehorende 747 geluiden en niet met een ouderwetse turboprop in mijn kast ;))

(kan er iemand trouwens vrijdag een belletje naar Salland plegen over de XP2400+? Ben erg benieuwd maar anders worden ze gek van mij :D )

[ Voor 0% gewijzigd door hoevenpe op 02-10-2002 22:06 . Reden: aanvulling ]

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 02 oktober 2002 @ 22:01:
Wat betreft de HHC-L61 is het zo dat deze volgens de reviews erg eenvoudig vast te zetten is met een extra grote clip dus op zich zou ik het daarvoor niet laten.
Dat is ook een van de redenen waarom ik deze heb gekozen (naast goede koeling en het geluidsniveau).
(kan er iemand trouwens vrijdag een belletje naar Salland plegen over de XP2400+? Ben erg benieuwd maar anders worden ze gek van mij :D )
Ik bel vrijdag wel ff :)

• Tomcat84
man, ik heb dus nog een maand om te beslissen welke koeler ik nou ga nemen, lol

moet ik eigenlijk een spacer gebruiken of is dat geen goed idee?

• ProgrammerX
Tomcat84 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:30:
man, ik heb dus nog een maand om te beslissen welke koeler ik nou ga nemen, lol

moet ik eigenlijk een spacer gebruiken of is dat geen goed idee?
Geen idee, dat wil ik eigenlijk ook wel eens weten :) Maar mijn gevoel zegt dat er meer mensen zijn die geen spacer gebruiken dan wel, dus ik probeer denk ik eerst zonder.

Trouwens iemand ervaring met die koelprut die coolermaster bij hun koelers levert ?

Verwijderd

ik wacht nog wel op 2800+ want die is toch met 512kb cache geheugen

• hoevenpe
nope
2800+ is nog geen barton :(

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Ik heb mijn xp2400+ ook bij salland besteld, hoop maar dat ze vlug leveren. (officieel wordt ie niet ondersteund door mijn mobo, dus dat wordt nog spannend :P.

• hoevenpe
wanneer zeiden ze tegen jou dat ze heb binnen zouden hebben rival?

• Unex
  • Niet online
Ik ga denk ik een Alpha 8045 met 35db Papst op mijn 2400 plakken. En super (lucht) koeling en de bevestiging is in mijn ogen beter (door het mobo met schroeven). Hij is alleen wat duur, maarja die 30 euro meer op een proc van 250 euro valt ook wel mee (en anders gaat toch zo op aan bier).

specs

• hoevenpe
precies.... ik heb straks dus 3 kratten bier extra :D

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 17:35
Ik heb wacht nog even en dan koop ik de XP 2800+ :9

Ik heb nog even de tijd en hoop dat ze met de HCC dagen te leveren zijn.

Moederbord is al vervangen hiervoor dus nu nog ddr-geheugen en proc.

Zou toch wel moeten lukken he voor de HCC dagen dat de 2800+ te leveren is?
want die 2400+ en de 2600+ duurt nu ook al behoorlijk langs.

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Unex
  • Niet online
hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 00:43:
precies.... ik heb straks dus 3 kratten bier extra :D
vergis je niet, het bier komt er sowieso wel :9
Ging er meer om dat als je het vergelijkt ik het aan bier zo uitgeef, en de extra kosten (voor mij) wel meevallen.

specs

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

hoevenpe schreef op 02 oktober 2002 @ 23:42:
wanneer zeiden ze tegen jou dat ze heb binnen zouden hebben rival?
Begin volgende week :)

p.s. mijn naam is rival24 ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Rival24 op 03-10-2002 08:52 . Reden: zelfs in zo'n kort stukje kan ik tiepvouten maken ]

• hoevenpe
UneXisT schreef op 03 oktober 2002 @ 02:08:
[...]

Ging er meer om dat als je het vergelijkt ik het aan bier zo uitgeef, en de extra kosten (voor mij) wel meevallen.
De enige reden dat ik niet voor de Alpha ben gegaan is dat deze bij Salland niet te krijgen was... Anders had ik zeker die 'drie kratjes' extra ook uitgegeven hoor... :)

Het is wel jammer om te horen dat waar het woensdag om 12uur nog 'eind deze week of begin volgende week' was het bij 'Rival24' (zo goed? ;) ) al 'komende week' geworden is... Ik vraag mij echt af wanneer ik mijn nieuwe speeltje mag begroeten...

ps. zeg nou zelf dit wil je wel snel in handen hebben :9 :

_/-\o_

AMD Athlon XP2400+
ABIT AT7-MAX2
Coolermaster HHC-L61
Hercules ATI Radeon 9700Pro
2x 512MB DDR PC3200 Corsair CAS2
2x 80GB WD 7200rpm 8MB
en nog wat los prut

_/-\o_

Verwijderd

Yeah ik heb me XP2400+ binnen :D

Voor de mensen die er misschien een willen bestellen bij mijn werk....
www.twist.nl (reclame) mag dat wel

Standaard 40C @ 2,0Ghz
OC 45C @ 2,15Ghz

Met ThermalTake Volcano 7+ op de laagste stand.
Voor de rest een super processor, maar ik ben zelf nog niet aan gamen oid. toegekomen, dus dat wordt vanavond dan maar.

• hoevenpe
is dat ge-oc'ed zonder multiplier wijzigingen? Ik had begrepen dat ie met een normale koeler de 2,4GHZ wel kon halen als je de multiplier wat aanpaste :)

Heppie er nog meer op voorraad? ;) Zelf zit ik nu aan Salland vast maar misschien zijn er hier andere mensen die er blij van worden? :)

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 11:44:
is dat ge-oc'ed zonder multiplier wijzigingen? Ik had begrepen dat ie met een normale koeler de 2,4GHZ wel kon halen als je de multiplier wat aanpaste :)

Heppie er nog meer op voorraad? ;) Zelf zit ik nu aan Salland vast maar misschien zijn er hier andere mensen die er blij van worden? :)
Ook zonder die multiplier wijzigingen haalt ie de 2,4 ghz (166 fsb) :) Althans bij Hardocp halen ze dit wel, geeft natuurlijk geen garanties dat wij dat ook halen.

Zou dit betekenen dat salland hem ook heeft, gezien de kans dat ze dezelfde leverancier hebben vrij groot is denk ik ?? :)

Verwijderd

[no spam intended]
Ik geloof dat Formoza ze wel al kan leveren. Zie formoza.nl
[/no spam intended]

Verwijderd

hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 10:06:
[...]

De enige reden dat ik niet voor de Alpha ben gegaan is dat deze bij Salland niet te krijgen was... Anders had ik zeker die 'drie kratjes' extra ook uitgegeven hoor... :)

Het is wel jammer om te horen dat waar het woensdag om 12uur nog 'eind deze week of begin volgende week' was het bij 'Rival24' (zo goed? ;) ) al 'komende week' geworden is... Ik vraag mij echt af wanneer ik mijn nieuwe speeltje mag begroeten...

ps. zeg nou zelf dit wil je wel snel in handen hebben :9 :

AMD Athlon XP2400+
ABIT AT7-MAX2
Coolermaster HHC-L61
Hercules ATI Radeon 9700Pro
2x 512MB DDR PC3200 Corsair CAS2
2x 80GB WD 7200rpm 8MB
en nog wat los prut

_/-\o_
ERG vet AMD systeem :) Zou mijn keus ook zijn. Alleen geen WD schijven, maar maxtors. Maar verder _/-\o_

Alleen die HHC-LC61 schijnt niet erg goed te koelen...de fan is wat slap...

• hoevenpe
Ik moet zeggen dat ik gek werd van de reviews van coolers hoor....;) De ene zegt dat ie geweldig is en de ander roept dat het wel meevalt... Het enige dat ik weet is dat die HHC-L61 precies hetzelfde blok heeft als de HHC-001 en dat is een koel-beest :D, dus als het tegenvalt zet ik er wel een sterkere fan op ;)

Levert Formosa ze al echt? Of staan de alleen op de site? Dat kan iedereen ;)

• Tomcat84
ik had coolermaster gisternavond een mailtje gestuurd over die hsc-v62, en dit teruggehad:

Beste Boris,

We hebben de hsc-v62 koeler getest op een AMD-ATHLON XP 2600+ zonder enkel
probleem. We hebben dan ook officieel van amd de approval (goedkeuring)
gekregen om deze te verkopen voor deze cpu's.
Gezien het feit dat je een 2400+ hebt, mag dit geen enkel probleem geven.
Wat betreft het overklokken van je cpu kan ik uiteraard geen garantie geven.
Waarschijnlijk zal het geen enkel probleem zijn voor deze koeler, maar ik
durf (nogmaals) geen garantie te geven. Let goed op de temp van je cpu
koeler als je deze hebt overgeklokt en zwaar aan het belasten bent. Een
gemiddelde AMD heeft een "die temperature" van 85 graden celcius. Dit wil
zeggen dat als de cpu gedurende 5 sec. aan deze temperatuur wordt
blootgesteld deze zal "smelten". Let dus goed op dat je onder de 75 graden
blijft, dit voor de zekerheid.

Veel succes, en mocht je nog verder vragen hebben, aarzel dan niet om
contact met ons op te nemen.
Bijgaand vind je de specificaties van de hsc-v62

Met vriendelijke groet,

Sven Nelis
Cooler Master Europe B.V.
Tel:+31(0) 77 3968226
Fax:+31(0) 77 3968227
www.coolermaster.com / www.coolermaster.nl

attachment was pdfje van die koeler. en ja, mijn naam is Boris :)

Ik ga die dus voor mijn XP 2400 aanschaffen.

edit: ik heb dus nog geen 2400, dat dacht hij wel maar is niet zo :(

• Tomcat84
hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 14:54:
Ik moet zeggen dat ik gek werd van de reviews van coolers hoor....;) De ene zegt dat ie geweldig is en de ander roept dat het wel meevalt... Het enige dat ik weet is dat die HHC-L61 precies hetzelfde blok heeft als de HHC-001 en dat is een koel-beest :D, dus als het tegenvalt zet ik er wel een sterkere fan op ;)
Kweet niet hoe goed die HHC-:61 is, enige wat ik toevallig zag is op de site van perfect systems zetten ze achter koelers een getal in ghz tot waar (zij vinden dat?) die koeler kan

Cooler Master HHC-L61 Silent (Athlon/P3 - 2,4 GHz) € 42,16
Cooler Master HSC-V62 (Athlon/P3 - 2,6 GHz) € 18,16

die HSC-V62 krijgt van hun wel 0.2 extra rating. kweet niet of dat nou iets zegt of niet maar dacht dat ik het even zou melden :)

• hoevenpe
Naja.... ik heb al besteld en zoals hierboven al een keer beschreven is Salland niet zo blij met wijzigingen in de bestelling ;)

Ik kijk wel hoe ver ik ermee kom en aangezien dit zelfde blok met de 'straalmotor' erop de beste koeler uit menige test is maak ik mij niet zo'n zorgen :):):)

• Tomcat84
lol, hoeft natuurlijk ook niet. Als ik uiteindelijk over maandje ofzo XP 2400 heb met die HSC V62 kunnen we mooi temps vergelijken :)

• hoevenpe
lekker er een eitje op bakken en kijken wie het eerst kan eten ;)

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 14:54:

Levert Formosa ze al echt? Of staan de alleen op de site? Dat kan iedereen ;)
De HHC-01 en de HHC-L61 hebben niet 100% hetzelfde blok hoor, althans ik was gister een review door aan het kijken waar ze deze twee modellen aan het vergelijken waren. Op de foto's die ze erbij plaatsten kon ik zien dat het niet 100% hetzelfde is, maar volgens mij zijn het minimale verschillen (denk ook niet dat ze echt van invloed zijn op de prestaties).

Maar mochten de prestaties inderdaad niet zijn wat we ervan verwachten, kunnen we er altijd een dikkere fan opzetten (iets wat bij de volcano 7+ niet kan naar mijn weten, en dat is ook van de redenen waarom ik ben gewisseld van koeler).

Maar als ik die temps van hierboven lees, valt het allemaal nog super mee want zoveel ligt de prestatie van de HHC-L61 niet onder de volcano, dus waarschijnlijk kunnen we nog een stuk overklokken met deze koeler.

P.S. Formoza levert alleen de boxed versie van de 2400+ volgens hun website en die is 100 euro duurder dan de tray versie bij salland :)

Edit : ik bel morgenmiddag wel even naar salland hoe het zit met onze processors :) :9~

• hoevenpe
voor 100 euro wacht ik nog wel een paar dagen hoor...;)

Wat betreft de twee koelers had ik juist uit de reviews begrepen dat ze identiek zijn en dat alleen de fan verschilt... Ik heb dit op wel 4 verschillende plekken zo gelezen... Zou het niet echt leuk vinden als het nu opeens een minder blokkie is...

Maar ach... we zien wel ;)

• Tomcat84
misschien is het wel een beter blokkie :)

Verwijderd

Ik had Magic Bytes even gemaild over wanneer zij de Athlon XP 2400+ daadwerkelijk kunnen leveren.

Antwoord:
Beste Dominique,

De AMD XP 2400+ en 2600+ processoren komen als het goed is derde week van deze maand pas binnen.

Mvg,

Sales, Magic Bytes.
3e week van oktober 2002 dus.

Kijk er wel naar uit, want Thoroughbred-B core lijkt ook nog eens goed overclockbaar te zijn. 2.5GHz Athlon XP met luchtkoeling? >:)

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 15:47:
voor 100 euro wacht ik nog wel een paar dagen hoor...;)

Wat betreft de twee koelers had ik juist uit de reviews begrepen dat ze identiek zijn en dat alleen de fan verschilt... Ik heb dit op wel 4 verschillende plekken zo gelezen... Zou het niet echt leuk vinden als het nu opeens een minder blokkie is...

Maar ach... we zien wel ;)
Ik kan me ook vergissen hoor met het verschil tussen die 2 koelers. Ik dacht (!) aan de hand van de foto's te zien dat de onderkant verschillend was en de plaats waar de heatsinks het koelblok ingaan (heel kleine verschillen hoor)

Maar het kan net zo goed gezichtsbedrog zijn geweest door dat de foto's van een ander aanzicht waren. Er stond ook nix in de tekst over vermeld dus ik zou je er niet druk over maken :)

Verwijderd

Zal mijn Soltek SL-75DRV2 met KT266A chipset de 2400+ en 2600+ nog kunnen trekken???denk er namelijk aan er ook 1 te kopen wegens dooie 2000+

Verwijderd

UneXisT schreef op 30 september 2002 @ 19:20:
[...]

Nou, mijn 1600+ is een zware loden last voor mijn Radeon 9700tje in ieder geval voor UT2k3. Nu hoop ik dat de 2600+ hierin dus uitkomst gaat bieden eventueel een flink stuk OC`d

Het is niet bepaald grappig om niet eens redelijk genoeg fps te halen met zo een mooie kaart ik moet veel te veel uitschakelen om een nijs fps te halen dus laat die 2600+ eindelijk maar eens komen 8) Tevens heb ik geen zin mijn hele systeem weer op Intel aan te passen, financieel EN principieel niet :P

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:24:
Zal mijn Soltek SL-75DRV2 met KT266A chipset de 2400+ en 2600+ nog kunnen trekken???denk er namelijk aan er ook 1 te kopen wegens dooie 2000+
Volgens deze lijst is het maximum een 2100+: http://www.soltek.com.tw/English/faq/CPU%20list/AMD.htm

• Tomcat84
zit nog steeds te twijfelen of ik nou een spacer ga gebruiken of niet... als ik het doe koop ik zo'n zilveren bij freezinghardware.nl...

misschien doe ik het toch maar, aangezien het ook mn eerste computer bouwen wordt

• hoevenpe
wat zijn de voordelen daarvan eigenlijk? volgens mij is het toch alleen een extra laag tussen je proc en je koeler? Dat kan de warmteoverdracht alleen maar belemmeren lijkt mij?

• Tomcat84
geloof dat minder snel je cpu core krak doet.... misschien wel handig voor een n00b als ik?

maar ja, als ik het gewoon voorzichtig doe moet het natuurlijk ook zonder kunnen...

kijk das dus mijn dilemma :)

• hoevenpe
maar koelt ie dan ook beter of is het juist slechter?

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 22:13:
maar koelt ie dan ook beter of is het juist slechter?
Volgens mij bevordert het de koeling juist niet (het zal denk ik ook niet echt veel slechter worden), maar is het primaire doel van zo'n spacer om het gewicht van de koeler evenredig te verdelen. Althans dat denk ik ervan :) Misschien zit ik er ook wel compleet naast ofzo :) (in dit geval verbeter me dan ff, dan weet ik het ook zeker)

Maar ik probeer het eerst zonder spacer en dan zie ik wel verder :)

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Qua koeling maakt het zowat niets uit hoor. Het is er gewoon voor dat je koeler niet op het onderste randje van je core gaat hangen (als je kast tenminste rechtop staat). De spacer vult de ruimte mooi op zodat het gewicht goed verdeeld word over de proc. In principe is het niet nodig, maar als je wel eens je koelertje eraf en er weer op zet, of je hebt een koeler van 700 gram ofzo, dan kan het erg handig zijn hoor.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• ProgrammerX
Heb net nog gemaild naar salland of ze nog nieuws hadden over de levertijd van de amd xp 2400+. Kreeg bijna meteen een mailtje terug dat ze de cpu volgende week verwachten. De rest van mijn bestelling was wel op voorraad en al gereserveerd :)

Eigenlijk weinig nieuws dus, want dat wisten we al :)

offtopic:
Ben trouwens wel erg te spreken over de service van salland. Snelle reactie, erg vriendelijk enz. Dit in tegenstelling tot digiworld bv waar ik de rest van mijn bestelling heb geplaatst (2 tot 3 werkdagen levertijd...NOT) :(

• hoevenpe
hmmm het aantal XP2400+ items in pricewatch neemt weer af :( is dat een teken aan de wand?

Verwijderd

Ik wacht op de 2700+ of 2800+ omdat dat lekker zal draaien op mijn Asus A7v8x.

• Tomcat84
ik zou wel willen wachten, maar kan niet. dus wil ik maar een unlockte 2400 en die dan draaien op 2500/2700 niveau ofzo met 333 mhz fsb.

ik wil alleen niet zelf unlocken, wordt eerste copmputer bouwen dus zelf unlocken is te groot risico :)

bij www.eynstein.nl unlocken ze voor je en blijft garantie via hun behouden.

alleen, 2400 hebben ze nog niet, dus, weet iemand misschien een winkel waar ze dat ook doen? voor jou unlocken tegen kleine vergoeding met behouden garantie? Ze hoeven niet per se nu al de 2400 daar in de lijst te hebben, alleen dan kan ik eventueel daar ook kijken wanneer ze hem krijgen

catch my drift?

• ProgrammerX
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:06:
Ik wacht op de 2700+ of 2800+ omdat dat lekker zal draaien op mijn Asus A7v8x.
Ik weet niet of het je nieuws een beetje heb gevolgd maar dat kun je nog lang gaan wachten :)

Daarnaast kun je wel voor altijd blijven wachten.

Verwijderd

hoevenpe schreef op 03 oktober 2002 @ 11:44:

Dit is zonder de multiplier te wijzigen maar mijn geheugen kan het niet hoger aan
:( ik heb namelijk nog pc266 en ga binnenkort maar pc333 halen :D dan kom ik vast wel ergens in de buurt van de 2,4Ghz (hoop ik....)

Wij hebben bijna nooit AMD's bij mijn werk op voorraad maar als we ze bestellen zijn ze meestal in 2 dagen binnen. dus voor de mensen die er misschien 1 willen via mijn werk www.twist.nl voor tel/email (ik weet niet wat de prijs is trouwens)
Ik heb zelf mijn processor,mobo nog niet betaald aan me baas....

Maar het zal wel rond de 280 euro zitten (waarschuwing dit is een ruwe schatting) O-)

• hoevenpe
Joepie.... week 41 is begonnen...

Vol verwachting klopt mijn hart ;)
Deze week moet het schip met processoren toch aankomen lijkt mij zo?!? _/-\o_

• ProgrammerX
hoevenpe schreef op 06 oktober 2002 @ 15:25:
Vol verwachting klopt mijn hart ;)
Salland is sinterklaas niet :+

Eerst zien dan geloven :)

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:47
www.knol-it.com, is 2400+ gewoon beschikbaar volgens mij...
shoot me if i'm wrong

• Tomcat84
volgens mij staat er op die site toch echt "voorraad: 0" bij

dus

shoot! :)

• Dark Angel
  • Laatst online: 19-08 15:57

Dark Angel

Corvette LS Power

Als het even mee zit liggen deze week (week 41)de eerste 2600+ in de nederlandse winkels
dat kreeg ik in iedergeval tehoren van me dealer waar ik er een besteld heb .

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• hoevenpe
Ik geloof niet helemaal dat je het begrijpt...

Die eerste XP2400+ moet op mijn AT7-MAX2 mobo geprikt zitten en bij mij op de deurmat afgeleverd zijn... >:)

Wat al die andere winkels doen vind ik niet zo belangrijk ;)

Verwijderd

jep, het enige voordeel is vaak net ff iets sneller booten & iets sneller appz starten

Verwijderd

UneXisT schreef op 03 oktober 2002 @ 02:08:
[...]

Doe mij maar een Chepp Pallet of 5 :)

• hoevenpe
Bier en 'chips' het blijft een ideale combinatie ;)

Verwijderd

Zojuist ff met salland gebelt... ffffffs, die beste meneer vertelde me dat als het meezit deze week de 2400+ geleverd zou worden, en dat de 2600+ nog zeker 2a3 weken op zich laat wachten (volgens de leverancier) en hij zei hier al bij dat het koffie dik kijken is en dat het best begin volgende maand kan worden.

Hehe, ik zei hierop dat het best balen is zo langzamerhand, waarop hij antwoorde,
nou en of de backorder voor die cpu`s is hier inmiddels zo groot dat je daar een leuke auto van kan kopen :*)

• hoevenpe
ehhh begrijp ik dus hieruit dat een besteld systeempje met een XP2400+ pas volgende week komt? Of bedoeld hij dat die proc deze week nog aan de klanten verstuurd wordt? :(

Begin een beetje rare smaak in mijn mond te krjigen van AMD

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste