Toon posts:

[3D] Lighting vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.suurland.com/images/gallery_stills_kcsb.jpg

Nu was ik zon soort lichning aan het proberen.. maar nu krijg ik aleen die 2 licht vlakken op de grond.. de rest is pik zwart :/ nu d8 ik... dat heeft iets met Bounce te maken.. ik denk dat het uit staat.. hoe zet ik dit aan?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

:? mijn niet snappen

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ten eerste leer is nederlands en engels ;) tis nl Lightning en niet aleen maar alleen, ik zag je in een ander topic ook al zo ABN tikken.

Ten 2de een light moet een kleur hebben en je moet hem wel goed richten en je moet ook goed instellen hoe ver hij komt. Hou ook rekening met dat als je een spotlight gebruikt dat de straal een breedte heeft.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

Reflectie aanzetten misschien? aan je textures een beetje reflectie toevoegen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dit.. Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/testje.jpg

reflectie aan? das een goedkoope oplossing.. (als het al zou werken)

• hopakee
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Aan het plaatje te zien is dit gedaan met radiosity, dus het aanzetten van reflectie lijkt me redelijk nutteloos.
de emmissie van het materiaal moet opgeschroeft worden en je moet natuurlijk een radiosity renderer gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
hopakee schreef op 27 september 2002 @ 08:45:
Aan het plaatje te zien is dit gedaan met radiosity, dus het aanzetten van reflectie lijkt me redelijk nutteloos.
de emmissie van het materiaal moet opgeschroeft worden en je moet natuurlijk een radiosity renderer gebruiken
hmmz.. en hoe doe ik dat presies? :)

• hopakee
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
my mistake,

Als je gaat kijken op de site waar het plaatje vandaan komt dan zie je dat het zaakje gerendered is met finalRender Stage-0

dit is een raytracer, ik denk dat je het effect niet zult krijgen met de standaard render engine van MAX

Verwijderd

Topicstarter
hopakee schreef op 27 september 2002 @ 08:58:
my mistake,

Als je gaat kijken op de site waar het plaatje vandaan komt dan zie je dat het zaakje gerendered is met finalRender Stage-0

dit is een raytracer, ik denk dat je het effect niet zult krijgen met de standaard render engine van MAX
hmmz... dan maar faken.. :P

Verwijderd

nhimf schreef op 27 september 2002 @ 08:28:
Ten eerste leer is nederlands en engels ;) tis nl Lightning en niet aleen maar alleen, ik zag je in een ander topic ook al zo ABN tikken.
lighting is het, het gaat niet om bliksem he :P :X

anyways, ik zou wat extra zwakke lampen binnen neerzetten, of de muren een beetje selfiluminating maken...

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
Nee zulke belichting krijg je niet makkelijk met de standaard rendering, en ja kom ik weer met mijn tutorials: :P http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=51 Mischien helpt dit wat om dezelfde sfeer te krijgen?

http://hawvie.deviantart.com/

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
bovendien is de helft van dat plaatje ge-faked met photoshop (lichtstralen enzo), heb ooit es een making-off van dat ding gezien :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

heb de topic titel maar even geupdate voor je ;)

lichning -> lighting

Verwijderd

Topicstarter
LiToKi schreef op 27 september 2002 @ 09:37:
bovendien is de helft van dat plaatje ge-faked met photoshop (lichtstralen enzo), heb ooit es een making-off van dat ding gezien :)
erm.. ik heb een filmpje ervan :? hoe kunnen die lichtstralen dan fotosoep zijn?

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Radiosity (oftewel, GI voor de eigenwijzen ;)).

De manier van Hawver (tutorial van gladiool) werkt niet. Zoals ik al in je andere topic heb uitgelegd, kaatsen de lichtstralen die door de ruiten komen tegen de grond, worden diffuus weerkaatst en verlichten zo de rest van de ruimte. Dit kan je niet simuleren met omni's.

Je zal dus een renderer moeten gebruiken die radiosity ondersteunt, zoals die in Max5 of dat finalRender.

Daarnaast heeft Suurland eerst die radiosity render gemaakt (duurt lang maar hoeft maar 1 keer) en daarna geexperimenteerd met een render zonder radiosity maar met volumetric lights (dat kan je dus meerdere keren doen zonder tijdverlies aan het opnieuw berekenen van de radiosity), deze gecombineerd met nog wat extra effectjes (zichtbare stof en lichtgroene waas) in Photoshop (voor de animatie een ander programma waarschijnlijk). Zie ook dit plaatje voor de juiste combinatie van de "layers".

En ziedaar, een mooie postedited fotorealistische render. :)

• LiToKi
kon je niet dat GI verhaaltje uit die andere thread kopiëren? :) :p

Verwijderd

Topicstarter
Ericston schreef op 27 september 2002 @ 12:13:
Radiosity (oftewel, GI voor de eigenwijzen ;)).

De manier van Hawver (tutorial van gladiool) werkt niet. Zoals ik al in je andere topic heb uitgelegd, kaatsen de lichtstralen die door de ruiten komen tegen de grond, worden diffuus weerkaatst en verlichten zo de rest van de ruimte. Dit kan je niet simuleren met omni's.

Je zal dus een renderer moeten gebruiken die radiosity ondersteunt, zoals die in Max5 of dat finalRender.

Daarnaast heeft Suurland eerst die radiosity render gemaakt (duurt lang maar hoeft maar 1 keer) en daarna geexperimenteerd met een render zonder radiosity maar met volumetric lights (dat kan je dus meerdere keren doen zonder tijdverlies aan het opnieuw berekenen van de radiosity), deze gecombineerd met nog wat extra effectjes (zichtbare stof en lichtgroene waas) in Photoshop (voor de animatie een ander programma waarschijnlijk). Zie ook dit plaatje voor de juiste combinatie van de "layers".

En ziedaar, een mooie postedited fotorealistische render. :)
kijk eindelijk ieamnd die bergijpt wat ik wil :):) maargoed ik heb dus 3dsmax5 en nu wil dat radiosity aan de praat hebben.. kan je meschien uitleggen hoe ik dat aanzet? of heb je meschien een tuturial?

• Ericston
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:22:
[...]

kijk eindelijk ieamnd die bergijpt wat ik wil :):) maargoed ik heb dus 3dsmax5 en nu wil dat radiosity aan de praat hebben.. kan je meschien uitleggen hoe ik dat aanzet? of heb je meschien een tuturial?
Nee, sorry. Ik gebruik Lightwave en daar zit al die meuk al ingebouwd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ericston schreef op 27 september 2002 @ 13:33:
[...]

Nee, sorry. Ik gebruik Lightwave en daar zit al die meuk al ingebouwd. :)
grrrr in de help vind ik aleen hoe het werk.. bie hoe ik het ook werkelijk toepas :P

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
appel. Je zou dit het best met de radiosity van MAX kunnen doen, al zal het ook wel met de light tracer kunnen. (ga ik zo eens proberen.)

De radiosity van max (en VIZ 4 ) is niet 1 2 3 in te stellen, dus begin maar eens de help files door te lezen. Je moet letten op schaal, exposure, mesh density, photometrische belichting, diffuse reflectie van de materialen, etc.

Waarom probeer je hem niet eens eerst met de standaard max lichten uit te lichten. Dus ga een beetje met omnis spelen enzo. Daar leer je een hoop van.

specs

• LiToKi
Appel, druk op 9, en dan uit 't lijstje kiezen voor radiosity :)

de lightracer is ook grappig, maar da's meer voor 'buiten' scenes / skylight

gladiool; je hoeft toch alleen op photometrisch te letten als je ook gebruik maakt van photometrische lampen? zo ja, dan is de schaal ook niet belangrijk, en hoef je alleen te letten op mesh density e.d.

• maratropa
  • Niet online
Als je radiosity in max 5 gebruikt moet je gebruik maken van photometrische lampen DACHT ik, maar misschien kan het ook wel met gewone. Of ze worden dan omgerekend ofzo.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben al een beetje aan het lezen... je muuren moeten dus 12 meter hoog zijn zoals in mijn scene :P (heb al goed gedaan) en verder ga ik nu ff alles uitvogelen..

1probleem ik ben niet goed in engels

• LiToKi
heh, weet ik ook niet, ik dacht dat je gewoon gebruik kon maken van gewone lampen... je kan ook self-illuminating materialen gebruiken (weleens gedaan bij wijze van test) en dat werkt wel (zelfs een klein beetje met de lightracer, al krijg je dat waarschijnlijk nooit fatsoendelijk), dus waarom zouden gewone lampen niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is idd waar dat ik photometrische lampen moet gebruiken.. nu weetik dus aleen niet welke het beste is voor de belichting die ik wil.. vanaf buiten dus..

Verwijderd

Topicstarter
LiToKi schreef op 27 september 2002 @ 13:49:
heh, weet ik ook niet, ik dacht dat je gewoon gebruik kon maken van gewone lampen... je kan ook self-illuminating materialen gebruiken (weleens gedaan bij wijze van test) en dat werkt wel (zelfs een klein beetje met de lightracer, al krijg je dat waarschijnlijk nooit fatsoendelijk), dus waarom zouden gewone lampen niet :)
zit er een nadeel aan die photometrische lampen dan? (okal hebik tot nu toe geen goede gevonden voor mijn scene)

• maratropa
  • Niet online
je wilt een skylight voor strooilicht, en een sunlight voor direct licht.

specs

• LiToKi
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 14:15:
[...]

zit er een nadeel aan die photometrische lampen dan? (okal hebik tot nu toe geen goede gevonden voor mijn scene)
sorry, ik DENK alleen dat radiosity ook met gewonen lampen werkt, moet 't thuis even nakijken... weet wel dat die lampen zijn komen overzetten van 3ds VIZ en dat ze voor echt realistische belichting kunnen zorgen.

Probeer 't anders gewoon eens; bol op een vlak, lamp erboven, radiosity aan en op render drukken :)

• Ericston
In Lightwave (is ie weer ;)) kan het in ieder geval wel zoals LiToKi zegt. Het gaat er gewoon om dat je een lichtbron hebt, wat dat is maakt niet uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 08:18:
even een plaatje:
[afbeelding]

Nu was ik zon soort lichning aan het proberen.. maar nu krijg ik aleen die 2 licht vlakken op de grond.. de rest is pik zwart :/ nu d8 ik... dat heeft iets met Bounce te maken.. ik denk dat het uit staat.. hoe zet ik dit aan?
je weet dat dat plaatje niet zo uit de renderer kwam he?
Afbeeldingslocatie: http://www.suurland.com/images/gallery_stills_kcsb_passes.jpg

dat 1e plaatje is de secne opzich... verder heeftie er verschillende dingen overheen gerenderd...
met final render ist gerenderd... lijkt me logisch dat dat gewoon een object ligtht is met een bounce extra...

ennehm...die 1e 3 post van deze thread slaan compleet nergens op...als je er niets van snapt, probeer dan ook niet te antwoorden :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 15:51 . Reden: ffies afreageren... ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. ik zal zo ff een render posten, maar ik weet niet wat ik fout doe.. ik heb radiosity enzo alles aan de praat.. maar als je die paalen ziet bij mij.. ik kan het niet uitleggen zal over uurtje ff wat posten..

• maratropa
  • Niet online
Met normale belichting kun je ook redelijk ver komen, zie deze bijv, deze heb ik gerenderd zonder GI of radiosity ed. Het is duidelijk geen radiosity, maar het kan nog veel beter ik doe het ook niet zo vaak, je hebt echt hele mooie architectuur renders gewoon in de scanline gerenderd.

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/maxhall.jpg
En dit duurt maar 2 minuten om te renderen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
wow.. kan je mij dat uitleggen?!?! dat wil ik echt graag :)

• maratropa
  • Niet online
hier een plaatje van de scene. Er zit een dome boven, en in het gebouw een aantal omni's, met lage resolutie schaduw mappen 1 veel blur. Dan 1 direct met hoge resolutie schaduw map.

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/maxhall_lights.jpg

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik zon drome? met de hand :? of dat array? hoe moet ik dat dan presies instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Got is bugged :/

• maratropa
  • Niet online
ik maak altijd 1 spot op de goede plek, dan verschuif ik zijn pivot point, waarna ik hem SHIFT-draai in de zij view, een 20 graden verder. Dan kies je het aantal instances. Als je dan 1 boog hebt, kun je die weer shift-draaien in de top view.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ah ik snap het helemaal :):) bedankt dat je zo aardig bent om zo goed te helpen :):)

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 27 september 2002 @ 19:51:
ik maak altijd 1 spot op de goede plek, dan verschuif ik zijn pivot point, waarna ik hem SHIFT-draai in de zij view, een 20 graden verder. Dan kies je het aantal instances. Als je dan 1 boog hebt, kun je die weer shift-draaien in de top view.
Dan kies je het aantal instances.

waar kies ik dat?

moeten die lampen die de drome vormen shadow casten? zo ja.. met welke instellingen

• maratropa
  • Niet online
als je een object met shift ingedrukt beweegt, schaalt of draait, dan maak je een copy, dan krijg je een dialoog waar je voor instance kan kiezen. Zoek anders "instance" even op in de help voor de betekenis.

alle lampen hebben schaduwen. Zie wat ik hierboven zei over de settings. Ik ga de mijne niet geven want elke keer is het weer anders, lees in de help goed de shadow map help door, en speel met de instellingen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. meschien kan je het max bestand uploaden? want ik kom er niet helemaal uit..

• maratropa
  • Niet online
waar kom je niet uit? Begrijp je wat "shadow map bias" is? En "Shadow map size"? en 'Filter Size?"

iig wil je de dome spots een redelijk lage resolutie map geven, flink geblurred aan de zijkanten. zo ook de lichten in je gebouw.

Er zijn ook bijv dome-light scriptjes op www.scriptspot.com

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 27 september 2002 @ 22:26:
waar kom je niet uit? Begrijp je wat "shadow map bias" is? En "Shadow map size"? en 'Filter Size?"

iig wil je de dome spots een redelijk lage resolutie map geven, flink geblurred aan de zijkanten. zo ook de lichten in je gebouw.

Er zijn ook bijv dome-light scriptjes op www.scriptspot.com
nou... ik snap wel een beetje wat die termen inhouwden.. maar alles is SPIER wit.. dus ik moet de color van de lampjes heeeeeel donker zetten.. en dan krijg ik allemaal raare velkken op de muur.. en langs de randen bij het bplavond een wiite lijn...

ik ga ff een render posten

• maratropa
  • Niet online
yeah dat klopt. Als alles overbelicht is dus de intesiteit verlagen, ik heb bij mij de multiplier op 0.04 ofzo gezet, want het zijn wel meer dan 100 lampen...

die vlekken moet je wegwerken door met de map size en filter size te spelen. Kleine map size en grote filter size in verhouding.

De randen langs het plafon is iir, das de schaduw die te laat begint, en bias helpt daar niet. wat ik gedaan heb is meer lampen in de dome zetten, en de map size omhoog, en de filter size naar benee.

specs

Verwijderd

Topicstarter
well.. dit zijn de vlekken die ik dus bedoel...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/lamps0r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/lamps0r2.jpg
hmmz.. waar staan die map size en filter size?

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

* handige_harrie is al een heel eind met het namaken van (de belichting op) Suurlands plaatje :).

Alleen die volumetric lighting, dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat is ff uitzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
handige_harrie schreef op 27 september 2002 @ 22:48:
* handige_harrie is al een heel eind met het namaken van (de belichting op) Suurlands plaatje :).

Alleen die volumetric lighting, dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat is ff uitzoeken...
whehe cool ik verheug me er al op :) gl

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/suurland-lighting01.jpg

Ik krijg de volumetric lighting niet goed, ik zie het gewoon helemaal niet, waarschijnlijk omdat het plaatje te licht is ofzo. ik heb het ff in een nieuwe file appart geprobeerd met 1 lampje, en daar werkte het wel

LiToKi: tips daarover?

Dit plaatje is dus zonder vol.light.

Verwijderd

Topicstarter
damn nice!! doe je dat met 3dmax?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu volume light toegepast aan aleen het licht die de "straal" moet vormen.. zegmar de lamp die de belighte 2 flakken op de grond vormen.. maar nu past hij die volume light overal in het light toe.. en hij moet dat niet doen op de plekken waar schaduw is.. beetje moeilijk uit te leggen.. pic:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/volume.jpg

Verwijderd

Ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest, want ik en een kamer aan het maken en ik maak gebruik van een daylight system die naar binnen schijnt als het ware. Werkt ook best goed alleen het fine-tunen is best wat werk :)

• LiToKi
handige_harrie schreef op 27 september 2002 @ 23:37:
[afbeelding]

Ik krijg de volumetric lighting niet goed, ik zie het gewoon helemaal niet, waarschijnlijk omdat het plaatje te licht is ofzo. ik heb het ff in een nieuwe file appart geprobeerd met 1 lampje, en daar werkte het wel

LiToKi: tips daarover?

Dit plaatje is dus zonder vol.light.
doe net als suurland, aparte render van maken, overlay-layer in photoshop op een procentje of 40 et voilá :)

"beter goed gejat dan slecht gedaan"

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Waarom zou je een aparte render daarvan maken? Ik kan daar het voordeel niet van inzien. Het is namelijk zo dat je van volume-lights gewoon de density in kunt stellen. Daar komt nog bij dat volume lights zelf ook licht afgeven in goede GI renderers (zoals fR) en dat het direct meerenderen van volume lights dus in principe een realistischere render oplevert.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• LiToKi
Oogst schreef op 28 september 2002 @ 13:19:
Waarom zou je een aparte render daarvan maken? Ik kan daar het voordeel niet van inzien. Het is namelijk zo dat je van volume-lights gewoon de density in kunt stellen. Daar komt nog bij dat volume lights zelf ook licht afgeven in goede GI renderers (zoals fR) en dat het direct meerenderen van volume lights dus in principe een realistischere render oplevert.
sneller, veeeel sneller. bovendien kan je daarmee achteraf beter je volume-lights instellen, density veranderen in photoshop is bovendien (weer) sneller.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Zijn volume lights in GI dan zo enorm traag?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Ericston
Oogst schreef op 28 september 2002 @ 15:54:
Nee, GI is traag.
Ericston schreef op 27 september 2002 @ 12:13:
[...]
Daarnaast heeft Suurland eerst die radiosity render gemaakt (duurt lang maar hoeft maar 1 keer) en daarna geexperimenteerd met een render zonder radiosity maar met volumetric lights (dat kan je dus meerdere keren doen zonder tijdverlies aan het opnieuw berekenen van de radiosity).
[...]

Verwijderd

Oogst schreef op 28 september 2002 @ 15:54:
render dan eerst een shot met gi en dan alleen een shot met volume lights... en merge ze dan over elkaar met photoshop ofzo...

• maratropa
  • Niet online
zoek even naar "scatterVL" das een gratis volume light plugin voor max die veel sneller is dan de standaard....

specs

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

ik werk alleen met Cinema4D daarom doe ik dit ook: om te laten zien wat je er mee kan

Het probleem is volgens mij dat de hele scene al te licht is (hier en daar overbelicht) en dat je daarom de vol. light. niet ziet. Dat is denk ik ook waarom Suurland dat apart gerendert heeft, in die pass is de rest ook zwart.

Dus: ik kan de materials heel donker maken, het licht wat afzwakken en een vol. light. pass renderen. En dan samenvoegen. Maar dat probeer ik morgen wel, vandaag een lange drukke dag achter de rug.

• LiToKi
mooie van cinema4d is dat je alle passes(diffuse, specular, GI etc.) kan renderen en kan opslaan in een .psd bestand, dan kan je ALLES achteraf nog bijwerken :)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Maar ik heb het nou wel ongeveer goed. Het vol. light. valt minder op als op het plaatje van Suurland omdat ik de camera anders heb ingesteld. Maar ik ben em nu aan het renderen.

Btw: Welke pass moet ik hebben voor vol. light. ?radiosity, shadow, diffuse en illumination zijn het niet

pic komt eraan zo gauw renderen klaar is

Verwijderd

handige_harrie schreef op 29 september 2002 @ 14:38:

pic komt eraan zo gauw renderen klaar is
ist renderen nog niet klaar??? :P
naja ik heb ook maar een scenetje gemaakt...

is brazil met gi aan en een std max volumelight, rendertijd +/- 2uur
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmeijer/hal2.JPG

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49
Die is echt goed gelukt!!!
Misschien nog iets meer van die lichtstralen erdoorheen? en bij de rand van de muur en het dak is dat ook licht? (rechterkant)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Hehe, ja kep een paar keer een stomme fout gemaakt, dus daarom heeft het langer geduurd, ben tussendoor ook nog weggeweest, dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/suurland-lighting03.jpg
2uur 30min

Ben er niet erg tevreden over (vorige render was beter en mooier, maar die settings heb ik nu dus niet meer :/) maar de vol. light. zit erin.

Verwijderd

mja er zitten nog wel meer fouten in... bijvoorbeeld al die rondjes... (linkermuur) die heb ik niet gemodeled hoor en ook het dak zet echt wel vast aan de rechterwand...
en het eerste lichtvlak op de grond was recht e.d. tis allemaal vaag..maar dat zal wel aan brazil liggen...heb ook camera met hoge fov gebruikt, maar daar kan het eigenlijk niet aan liggen...

Verwijderd

handige_harrie schreef op 29 september 2002 @ 22:17:
Hehe, ja kep een paar keer een stomme fout gemaakt, dus daarom heeft het langer geduurd, ben tussendoor ook nog weggeweest, dus...

[afbeelding]
2uur 30min

Ben er niet erg tevreden over (vorige render was beter en mooier, maar die settings heb ik nu dus niet meer :/) maar de vol. light. zit erin.
mja net zoals bij mij eigenlijk veel te fel op de grond... en volume lights ook beetje onduidelijk...

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Suurlands vol. light. is volgens mij ook een stuk duidelijker omdat ie particles gebruikt als zwevend stof, bekijk die animatie van deze scene maar es.
Pagina: 1