GoT in its old days

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ha die tweakermensjes,

Ik vroeg me zomaar eens af hoe het vroeger was hier op GoT :? ... Ik bedoel ik ben er ongeveer een jaar, maar vanaf toendat ik er kwam was het al vrij professioneel :) (nee dit is geen veer in al jullie konten, dat vond ik toen :P ) ...

Ik bedoel, was het toen echt zo van: "Hoi, ik ben nieuw en dit is een leuk forum zeg" ... of werd het echt gestart met een Elite groepje die zich flink inzetten.

En was de lay-out brak, of hetzelfde, waren er minder boards of bijna net zoveel :? Dat soort dingen, kon het namelijk niet in de search vinden :) .

Bijvoorbeeld, met hoeveel modjes begon GoT en hoe klommen de users op (aantallen bedoel ik dan) ...

Zomaar een paar vragen in mijn GoT gedachten gang :7

(Als deze naar SG moet ga je gang, maar zet hem nou niet in de HK, dan krijg je van die reacties van: "In het begin had je oersoep, daar kwam een lelijk modje uit en die zorge voor een forum ... bla ... bla ... :+ "

De meeste mensen deugen!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Er is hier ooit eens een topic geweest over de ganse geschiedenis van GoT, hoe het begon en hoe het groeide tot wathet nu is....

https://fgheysels.github.io/

• Cassius
  • Niet online
Thnx, ik ga lezen :) ... Toch wel interessant hoe mijn meest bezochte sit is ontstaan :*

De meeste mensen deugen!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

marzzman schreef op 26 september 2002 @ 22:48:
Thnx, ik ga lezen :) ... Toch wel interessant hoe mijn meest bezochte sit is ontstaan :*
Is eerder alleen een lay-out van hoe het in den beginne was (je weet wel, na die oersoep :+). Dat topic van whoami ken ik niet, dus daar zou ik even naar moeten zoeken :).

• Cassius
  • Niet online
Hahaha, dus in het begin was het lekker simpel --> en je had Tom, Firefox, Jorma, Emilio en Jaap.

Daar is toch alleen Tom van over :? (schop me niet TE hard als ik dat verkeerd inschat ... :X )

De meeste mensen deugen!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33

Arno

PF5A

*zucht* ;)

De goede oude tijd :+

* Arno smacht daar best wel naar

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Cassius
  • Niet online
Lijkt me best tof hoor, op een simpel forum. Jammer dat ik er niet bij was ;( ... Afijn, ik maak er nu wel het beste van :) .

Maar zag er toen wel stuk eenvoudiger uit (maakt het toch een klein beetje warrig eigenlijk al die harde waren door elkaar)

De meeste mensen deugen!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 18:04

Sen

<-->

toen waren er minder topics dan er nu slotjes zijn :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

toen waren er minder users dan er nu modjes zijn ;)

Professioneel Hyves-weigeraar

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Wouter Tinus schreef op 26 september 2002 @ 23:12:
toen waren er minder users dan er nu modjes zijn ;)
jij hebt nu meer dan 448 mods :?

dat lijkt me errug veel ;)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Registered Members: 448

Dat waren nog eens tijden :) zucht....

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
UBB r0x

100x cooler dan React en Topix bij elkaar :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
marzzman schreef op 26 september 2002 @ 22:51:
Hahaha, dus in het begin was het lekker simpel --> en je had Tom, Firefox, Jorma, Emilio en Jaap.

Daar is toch alleen Tom van over :? (schop me niet TE hard als ik dat verkeerd inschat ... :X )

Femme niet te vergeten....

Verder waren er wel meer colgens mij hoor, en Jorma is tegewoordig actief op fok, Firefox is nog steeds actief, zij het wat minder, verder zijn er genoeg oude garde overgebleven, zowiezo de mensen met een redelijk laag id zitten er al best wel lang :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Meloentje maakte toen ook nog deel uit van de crew... maar da's toch wel ff dik drie jaar terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05-2023
Leuk om te lezen dit zeg!! Hoe krijgt GoT het toch voor elkaar om zo groot te groeien vraag ik me dan af... maja, geheim van de GoT :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vergeten jullie mij niet. De persoon die zeer belangrijk is geweest ( en nog steeds is) in de lange weg die GoT heeft afgelegd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

hoi Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif
ik lees nog wel es mee hoor..

maarja.. waar zijn de tijden dat je de hoop had dat 's avonds iemand de moeite had genomen om een berichtje te plaatsen zodat er weer een lampje brandde en een mapje rood gekleurd was.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die tijden zijn er nog steeds.. maar dan op andere forums. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Woei.. De oudjes zijn terug :)

(voor degenen die het niet snappen: Coppertop en Jorma waren vroeger ook ooit crew)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Twynn schreef op 27 september 2002 @ 08:51:
Woei.. De oudjes zijn terug :)

(voor degenen die het niet snappen: Coppertop en Jorma waren vroeger ook ooit crew)..
* Arno was de opvolger van Coppertop *D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
Ik heb eens gesearched:

wanneer is dit forum begonnen?
Hoe is het idee tweakers ontstaan...

Alhoewel dat dit toch nog niet het topic is waar ik het over had denk ik...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben er eigenlijk ook al lang *D (maar geen mod ofzo ;) )
(maar niet zo lang als de oude mods natuurlijk ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 22:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Traag schreef op 26 september 2002 @ 23:00:
*zucht* ;)
* IceStorm smacht daar best wel naar

ID's boven de 10k zijn per definitie niet 'oud' :+

Ach, ik weet nog wel dat toen ik 'begon' (oei, dat klinkt uhm oud :P) dat je gewoon alle topics kon lezen/bijhouden. En als je een keer na middernacht kwam kijken dat je maar met 3 man op heel GoT zat.

En zou lang zit ik hier dan nog niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
IceStorm schreef op 27 september 2002 @ 09:30:
ID's boven de 10k zijn per definitie niet 'oud' :+

Dat klopt zeker.. Maarja, tijd is ook maar iets relatiefs ;)

Misschien leuk om hier nog even wat oude screenshots neer te dumpen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hdbekker/pictures/got1998.jpg
(de begintijd.. 't forum was net opgezet, en het echte tweakers.net bestond nog niet)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hdbekker/pictures/februari1999.jpg
't begint vorm te krijgen.. Maar nog erg weinig forums.. Overigens was Tom toen ook al crew geloof ik..
Dit is nog voor BC1

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hdbekker/pictures/februari2000.jpg
Tja, al redelijk herkenbaar.. Nog steeds UBB, inmiddels BC1 en BC2 achter de rug.. Tom zien we inmiddels terug als modje (ook al snapt hij nog steeds niks van overclocking ;)) en ook Kaj moet hier al admin zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

LOL ik zie allemaal users langskomen die gewoon tot het meubilair van GoT behoren...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, de echte mensen achter de GOT.. De ouwe crew members

Toch leuk die screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

*zucht* ;)

* RvdH smacht daar best wel naar
Tsss lol daar was je helemaal niet bij man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Twynn schreef op 27 september 2002 @ 09:57:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Dat klopt zeker.. Maarja, tijd is ook maar iets relatiefs ;)

Misschien leuk om hier nog even wat oude screenshots neer te dumpen:

[afbeelding]
(de begintijd.. 't forum was net opgezet, en het echte tweakers.net bestond nog niet)

[afbeelding]
't begint vorm te krijgen.. Maar nog erg weinig forums.. Overigens was Tom toen ook al crew geloof ik..
Dit is nog voor BC1

[afbeelding]
Tja, al redelijk herkenbaar.. Nog steeds UBB, inmiddels BC1 en BC2 achter de rug.. Tom zien we inmiddels terug als modje (ook al snapt hij nog steeds niks van overclocking ;)) en ook Kaj moet hier al admin zijn geweest..

1e pic: weet niet meer precies hoe het zat, dacht dat iedereen rondliep met adminrechten (of je riep een keer dat je ze wilde, kreeg je ze ook 8)7 ). Was iig zo dat crew niet nodig was, iedereen was het een beetje, rechten was het probleem niet.

3e pic: ehm ja.. die namen klopte nooit trouwens... (in die tijd), daar werden zomaar wat namen neergezet voor opvulling.. ik geloof dat iedereen gewoon adminrechten had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich ben ik hier al best lang geregistreerd. Alleen post ik niet zoveel. Ik lees meer. Volgens mij was dat ook rond '99. Ik heb dus o.a. de kroeg, het onzinforum, diverse themaforums hier voorbij zien komen (en weer gaan).

Dat met dat onzinforum/de kroeg was best wel erg toen (wat werd daar een zooi ingepost) en ik kan ook wel begrijpen waarom het weg ging. Of die dag dat er in een kwartier heel veel slotjes zaten in een bepaald forum (was dat niet sg?).

Die goede oude tijd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Tom schreef op 27 september 2002 @ 12:13:
ik geloof dat iedereen gewoon adminrechten had :)

Ik dacht dat admin-rechten toen werden gegeven omdat het zo makkelijk was dat mensen ook in de prullenbak (of hoe dat ding ook heette) konden modden enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

LOL@frontpage poll :

Op welke next-gen video accelerator heb jij je keuze laten vallen?

nVidia Riva TNT2
3Dfx Voodoo 3
S3 Savage 4
3DLabs Permedia III
Matrox G400
NEC / Videologic PowerVR SG
Je ne sais pas

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 21:07
Twynn schreef op 27 september 2002 @ 09:57:

[screenshot]
Goh, ik wist niet meer dat het er toen zo uitzag. :o

Ik (# 1255 :P) was rond die tijd al een maandje of 3 aanwezig, maar dat ik 'ouder' ben dan W&L: woei! 8)7

Maar goed dat was nog in mijn newbie tijd, dat ik vnl. in SG postte.
Mijn eerste keer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Sassie schreef op 27 september 2002 @ 12:50:
[...]
Goh, ik wist niet meer dat het er toen zo uitzag. :o

Ik (# 1255 :P) was rond die tijd al een maandje of 3 aanwezig, maar dat ik 'ouder' ben dan W&L: woei! 8)7
Maar goed dat was nog in mijn newbie tijd, dat ik vnl. in SG postte.
Mijn eerste keer hier
Ej, je zit hier nog langer dan ik! Nouja, scheelt maar een halve maand ofzo maar toch ;) Zijn er geen mensen die de inhoud uit 'the old days' nog hebben? Lijkt me leuk om daar eens in te kijken, uit het oogpunt van nostalgie enzo ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 19:02
Och ja ik heb toch erg veel geleerd hier, was echt n00b met irritante n00b vragen :D

Athlon Moederbord/
Beste videokaart/
Overclocken Newbie/
:X :X :X
En nog wat van dat debiele vragen :P

En warez was toen nog heel gewoon :P
SAM&MAX/

Maar gelukkig weet ik meeste nu wel (en weet nu ook hoe search werkt :X :P)
En woei een ID onder 10K, jippie-k-jej :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 17:43
volgens mij loop ik ook al een tijdje rond hier... dik half jaar alleen wezen lezen... toen geregt.

ik weet alleen niet of ik de kroeg en dergelijke(voorgangers) nog meegemaakt heb :? volgens mji wel.. heeft ieand het verlossende antwoord voor me?

iig is got flink gegroeid vanaf de tijd dat ike r zit :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devian schreef op 27 september 2002 @ 13:18:
ik weet alleen niet of ik de kroeg en dergelijke(voorgangers) nog meegemaakt heb :? volgens mji wel.. heeft ieand het verlossende antwoord voor me?
volgens mij moet je de kroeg wel hebben meegemaakt, want als ik het goed heb heb ik dat zelfs nog meegemaakt.... en ik ben pas heel nieuw hier :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb userID 103, dus ook al een oudje. Ik herken veel van de vroegere layout, heb op WoT weleens wat bekeken (het forum dan), en oude UBB board was ook wel cool op z'n eigen manier :)
Nu is het echt heel anders, 30 fora, eerst waren het er een stuk of 5-6 dus. Mja, tijden veranderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Grappig is dat. De meeste oude meubelstukken van GoT posten zijn niet verdwenen door de jaren heen. Vb: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/23 Poster met id 2 :) Dus net na Femme geregd

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Alfredt schreef op 27 september 2002 @ 13:21:
[...]

volgens mij moet je de kroeg wel hebben meegemaakt, want als ik het goed heb heb ik dat zelfs nog meegemaakt.... en ik ben pas heel nieuw hier :)
rond die tijd was ik nog zo'n jonkie dat ik het allemaal vergeten ben :D

tis trouwens wel p5ycho zijn schuld dat ik hier rondloop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

strlen schreef op 27 september 2002 @ 11:59:
Tsss lol daar was je helemaal niet bij man :)
Mijn goede oude tijd dan :+

De tijd dat MSN en n00bz GoT nog niet overheerste en dat als je een domme vraag stelde dan de mod je alsnog vriendelijk kon helpen ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
De goede oude tijd... wel lezen maar geen UID hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Traag schreef op 27 september 2002 @ 14:10:
[...]

Mijn goede oude tijd dan :+

De tijd dat MSN en n00bz GoT nog niet overheerste en dat als je een domme vraag stelde dan de mod je alsnog vriendelijk kon helpen ;)
Mjah, dat heb ik zelfs nog meegemaakt, ik kwam hier een paar maanden voor BC3 ik moet zeggen dat er toen ook nog geen msn overheersing was, ICQ roelde!!, en n00bs kon je toen nog helpen, nou is er geen houden aan.

ik heb zelfs mijn goeie ouwe tijd dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lol @ beschrijvingen:

General Chat: hoe plak ik een band?
Lieve Adje: steunbetuigingen, flames

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40

BrZ

Hehe, vroeger was het koel :P

3e pic van Twynn is ongeveer zoals het was toen ik me regde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

HawVer schreef op 27 september 2002 @ 13:36:
Grappig is dat. De meeste oude meubelstukken van GoT posten zijn niet verdwenen door de jaren heen. Vb: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/23 Poster met id 2 :) Dus net na Femme geregd

neej zijn een paar crashes geweest dat iedereen zich opnieuw moest reggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik mis het oude got gewoon, waar iedereen voor zichzelf kon denken, geen handje uit moest steken om vast gehouden te worden tijdens een simpel modje/oc actie en er 3x zo weinig , maar kwalitatief 200% betere topics te vinden waren waar ook echt in nagedacht en gediscussieerd werd. Het moge duidelijk zijn dat ik het forum zoals het nu is niet echt interessant meer vind, ik kwam er bijvoorbeeld vandaag pas achter dat er een hele lijst mods vertrokken is... wat mij alleen maar meer doet denken dat dit alles hier misschien nog wel eens eerder over kan zijn dan ik durf te denken, zeker wat mij betreft als user hier.

[ Voor 0% gewijzigd door P5ycho op 27-09-2002 15:28 . Reden: verrekte typo's ook altijd :) ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
P5ycho schreef op 27 september 2002 @ 15:27:
Ik mis het oude got gewoon, waar iedereen voor zichzelf kon denken, geen handje uit moest steken om vast gehouden te worden tijdens een simpel modje/oc actie en er 3x zo weinig , maar kwalitatief 200% betere topics te vinden waren waar ook echt in nagedacht en gediscussieerd werd. Het moge duidelijk zijn dat ik het forum zoals het nu is niet echt interessant meer vind, ik kwam er bijvoorbeeld vandaag pas achter dat er een hele lijst mods vertrokken is... wat mij alleen maar meer doet denken dat dit alles hier misschien nog wel eens eerder over kan zijn dan ik durf te denken, zeker wat mij betreft als user hier.
idem hier... de sfeer is compleet anders...je kunt geen post maken over je fanbus of iedereen schreeuwt dat je er een window in moet zetten een ccfl's nodig hebt.. dan nog het grote aantal "jongere"bezoekers in de leeftijd van 13-16 die je er ook zo tussenuit pikt met hun gedrag van dat ze alles zijn en zodra ze een keer op hun vingers getikt worden hun beklag gaan doen in LA.... Het is te groot en te massaal..sfeer is nergens meer te vinden, de hk is zelfs al een dooie boel als je er niet 24h/per dag er zit... ik mis de tijd dat je nog eens slotje schreeuwen kon tegen iemand met een domme vraag... en dat die slotjes ook gezet werden.

En met ons zijn het er denk ik wel veel meer die gewoon een grote verandering willen... voor mijn part een nieuw forum waar de oude kern gewooon weer inzitten zonder al het nieuwe grut, zonder moeilijke policies... en zonder domme vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben user #54889, Woei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Dit versterkt de hele statement maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
heb je weer zo'n iemand... nofi maar zo'n opmerking slaat compleet nergens op en gaat ook nergens over...

--edit--

moet sneller leren typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:03

Wokschotel

Op 6 wielen

P5ycho schreef op 27 september 2002 @ 15:39:
[...]
Dit versterkt de hele statement maar weer eens.
Achja, bij veel nieuwe users schijnt het normaal te zijn om overal en altijd maar te reageren, ook al slaat het totaal nergens op en voelen ze de sfeer van een topic niet aan.... Blaten om het blaten dus :/

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wokschotel schreef op 27 september 2002 @ 15:53:
[...]
Achja, bij veel nieuwe users schijnt het normaal te zijn om overal en altijd maar te reageren, ook al slaat het totaal nergens op en voelen ze de sfeer van een topic niet aan.... Blaten om het blaten dus :/
posts scoren wordt het ook wel genoemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Jonges, zullen we weer proberen ontopic te gaan.. 't was net zo'n leuk draadje aan het worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Sorry, even stoom afblazen enzo :)

Got was toen ik hier begon qua looks al grotendeels in de huidige staat, het onderliggende en de organisatie erachter is alleen veranderd de laatste 2,5 jaar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tsjah dat moet ook wel, anders is dit forum echt niet meer te runnen :)

vroeger was er niet echt een structuur nodig, maar anders zou het nu een complete chaos zijn

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Gelukkig hebben we jou nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

D'r is volgens mij nog een ouder UBB forum geweest dan deze. Het logo had een wereldbolletje waar een briefje omheen vloog geloof ik...In dat forum had Femme toen nog een topic gestart waar iedereen commentaar kon leveren op het nieuwe Webmagix logo :)

Ik was UserID 14 daarzo, echt hilarisch hoe je daar toen welkom werd geheten. ("*Yeah* weer een nieuwe user! Welkom" etc.etc.)

Ik kan natuurlijk nog verder terug gaan en vertellen hoe de eerste Tweakers (voordat Femme UBB installeerde) de boel regeerden op het IDG Webwereld forum... Laatmaar :)

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Erik Jan schreef op 27 september 2002 @ 18:26:
D'r is volgens mij nog een ouder UBB forum geweest dan deze. Het logo had een wereldbolletje waar een briefje omheen vloog geloof ik...In dat forum had Femme toen nog een topic gestart waar iedereen commentaar kon leveren op het nieuwe Webmagix logo :)
die kwam volgens mij daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
P5ycho schreef op 27 september 2002 @ 17:56:
Sorry, even stoom afblazen enzo :)

Got was toen ik hier begon qua looks al grotendeels in de huidige staat, het onderliggende en de organisatie erachter is alleen veranderd de laatste 2,5 jaar eigenlijk.
ik denk meer dat de users meer veranderd zijn.. ik mist het oude got ;(

hoop dat het binnenkort wat aan gaat veranderen :)

Verders blijf ik hier voorlopig nog wel even rondlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nelis schreef op 27 september 2002 @ 14:57:
[...]

Lol @ beschrijvingen:

General Chat: hoe plak ik een band?
Lieve Adje: steunbetuigingen, flames

:D

Jah, klopt.. overigens is er direct na BC2 ook daadwerkelijk een topic in GC gestart: "hoe plak je nou eigenlijk een band"
Dat topic is helaas naar de eeuwige datavelden, maar ik vond nog wel Hoe plak ik een band ? met een paar heeeeeeele ouwe namen erin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* de tijd dat Irrelevant mensen er van langs gaf op TMF en dat The Molice Force geboren werd :) hoewel dat relatief nog niet zo lang geleden is...

• collin
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Tis inderdaad huge aan het worden.. Voor mij begint het hier minder gezellig te worden, maar wel nuttiger als knowledge base moet ik zeggen..

Mijn iRacing profiel

• Vinnie
  • Niet online
Ik ben niet zooo oud hier ;) maar iig wel genoeg om een mooie geschiedenis te hebben hier op GoT.

In de begindagen was het heerlijk. Je werdt echt netjes geholpen zover het mogelijk was. (bijna) iedereen was gewoon aardug tegen elkaar en de regels werden niet zo strak nageleefd: me 1e topic in OM (dacht ik) ging over een V&A :+

En bedank Knightwolf maar :) zonder hem had ik GoT nooit ontdekt :+

C:\>_

• Wimo.
  • Laatst online: 19:19

Wimo.

Shake and Bake!

collin schreef op 28 september 2002 @ 01:11:
Tis inderdaad huge aan het worden.. Voor mij begint het hier minder gezellig te worden, maar wel nuttiger als knowledge base moet ik zeggen..
Zo zie ik het ook steeds meer.. vroeger kwam je de topics checken.. nu.. tjsa.. als ik een probleem heb gebruik ik de search :/

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

AMDFreak

Intel is zo..

Jeetje hej, tom zit hier al erg lang..!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• MaDLiVe
  • Laatst online: 14:11

MaDLiVe

.-Observer-.

In it's old days ;)
Wow dat is voor mij al 2 á 3 jaar gelee?

GoT groeit tegenwoordig wel heel snel inderdaad en omdat er veel nieuwe gezichten bijkomen heb je soms weleens het gevoel van onoverzichtelijkheid een lichtelijke chaos. Vooral omdat topics weer zovaak worden herhaalt en omdat je het allemaal wel es een keer eerder hebt gezien.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mithrandir
  • Laatst online: 16:52
Ik zit hier nu 1 3/4 jaar (had eerst username Formsma :X). Ik kom ook steeds minder op GoT; allemaal van die irri usertjes als ik destijds, maar dan nog véél meer.

*voelt zich schuldig*

Verbouwing

• P5ycho
Irrelevant... ;(
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 21:34:
*zucht* de tijd dat Irrelevant mensen er van langs gaf op TMF en dat The Molice Force geboren werd :) hoewel dat relatief nog niet zo lang geleden is...

• Mithrandir
*fuck*

*is stil*

Verbouwing

• ArthurMorgan
  • Niet online
"Irrelevant"

toen zat ik hier net een week of wat..... en toch had het zo'n gigantische impact. :'(

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Mithrandir
ja... Wanneer was dat eigenlijk precies? *zoekt*

Verbouwing

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Mithrandir schreef op 28 september 2002 @ 13:49:
ja... Wanneer was dat eigenlijk precies? *zoekt*
14 januari 2001. De TMF FAQ heeft hier een eigen stukje over. *zoekt*

TMF FAQ "wie is toch die irrelevant?"

[ Voor 0% gewijzigd door KeX op 28-09-2002 13:54 . Reden: gevonden ]

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Ik lees het terug .. En moet toch even mijn tranen tegenhouden.. was het bijna vergeten.. Het is weer eens goed dat ik daar aan terug denk..

* stilte *

AKA Rinkel weblog

• Flashpoint
  • Laatst online: 16-09-2019

Flashpoint

PartyPartyPartyParty

Die goede ouwe tijd :)
doet me idd altijd denken aan Irrelevant, en zn icoon :'(

Maar er waren ook leuke tijden, dat was namelijk de tijd dat dit soort topics nog konden in SG:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2931
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109

Toen was ik duidelijk nog niet volwassen :) ;)

Member of OPP

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 21:34:

De tijd vliegt soms ook terwijl je helemaal geen plezier hebt...
Het verheugt me in ieder geval (slechte woordkeuze overigens) dat mensen hier Irrelevant nog niet vergeten zijn. Dat zal denk ik toch een van de dingen zijn die een verschrikkelijk grote indruk heeft gemaakt op de mensen hier.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Irrelevant is iemand die de mensen die er wat langer zitten niet snel zullen vergeten,
elke ochtend als je GoT opende stond er wel ergens een goed geformuleerd antwoord van Irrelevant.

jammer dat hij is te komen overlijden, hij had nog veel goeds kunnen doen voor het forum.

Vroeger is voor mij dat de topics wat losbandiger waren, ik bedoel dat er niet al te nauw werd gemoddereerd omdat het topic simpelweg wel na een paar nuttloze maar vaak leuke replays toch weer op eht onderwerp terugkwam.
leuk was het ook dat we wat meer het gevoel hadden dat we bij elkaar hoorde, en dat je d8 dat je iedereen kende, jammergenoeg bleek dat na een aantal post weer niet en je zo in een interesante discussie terechtkwam die niet te snel werd gesloten door een Mod, (no offence)

de huidige situatie is dat er teveel users bijgekomen zijn die niet de tijd nemen op te leren hoe het hier aantoe gaat op GoT, en meteen beginnen met vragen/schreeuwen en flamen. (niet dat ik die fouten heb gemaakt in mijn begintijd O-) )
ochja de geoie ouwe tijd is zoals met alle zaken in het leven langzaam maar zeker aan het voorbij gaan.
wat ik merk aan mijzelf vooral het laatse 3/4 jaar is dat ik volwassener ben geworden in mijn opvattingen en meningen.
ik vind het jammer dat ik niet een jaartje ouder was geweest, dan had ik de zaken op GoT wat eerder met ander ogen kunnen zien.
of dat GoT een jaartje jonger was.
maar ik dwaal teveel af.... ik merk dat het voor mij steeds moeilijker word om door al die nieuwe topics/users enz enz enz nog een goed beeld te kunnen krijgen van wat ik nou vroeger zo leuk vond aan GoT, en wat ik graag wil dat er weer terugkomt.
ik hoop, en dit is puur persoonlijk, dat door de komst van een betaald forum alleen maar de users die er echt zitten om goed geformuleerde vragen te stellen en zichzelf er toe dwingen om een topic van 10/15 pagina's helemala door te spitten voor een antwoord op hun vraag of gewoonweg een replay, dat diegene alleen maar zich zullen aanmelden.
en dat zo de sfeer van 2 jaar terug weer iets terug zal komen, als dat gebeurd zal ik, en ik hoop het ene euforisch gevoel door me heengaan van wat is het hier toch gemoedelijk, en ik ken gelukkig al die users van dit forum.

dromen heb ik genoeg en ik stiekem hoop ik waarschijnlijk toch iets teveel dat ze waarheid zullen worden, maarja ligt ook aan de andere users die willen dan GoT een gemoeddelijk en vooral leuk en informatief forum zullen blijven.

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 23:42

zerok

geen

Ik hoor hier alle oudjes :) klagen over dat het zo verandert is en dat de sfeer weg is enzo. is het dan een stom idee om een stuk forum voor genodigde ofzo temaken zonder mods ed.?? gewoon net als in de 'goede oude tijd' :) oke ben eigenlijk een beetje te jong om dit voor te stellen maar was gewoon ff een idee

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Verwijderd

het is nogmaals geen slecht idee om een appart forum heirvoor te openen maar ik denk dat het niet veel uit zou maken om dit topic goed op gang te houden.
ik ben zelfs van mening dat er te weinig replay's zijn van de users.
Er zijn helaas alleen maar korte stukjes, zo leer je elkaar jammergenoeg niet echt goed kennen.
en dat is iets waar ik zeer zeker naar toe wil streven zodat er een wat meer harmonieus gevoel ontstaat op GoT dat je elkaar kent en elkaars replays ook beter begrijpt.

maar nogmaals geen slecht idee alleen ik denk dat het niet echt van de grond komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17
Zucht... vroeger was het idd beter maar dat kwam gewoon omdat er niet zoveel users waren en de harde kern kende je. Tegenwoordig is het zo massaal geworden en worden is het bijna niet leuk meer om modje te zijn omdat je echt bezig moet zijn om politie agent te spelen. Maar ja... dit is natuurlijk iets dat je niet tegen kunt houden en ook niet kunt veranderen.

Zelf loop ik hier ook al een tijdje rond. Eerst las ik enkel de tweakers, na een paar maanden dat gedaan te hebben registreerde ik een account om zo te reageren. Enige tijd later ontdekte ik ook GoT het forum, echter duurde het nog een half jaar voordat ik me daar registreerde. Dus ik loop ook al sinds eind 99 op t.net/got. Ik doe het nog met veel plezier echter kom ik niet meer zoveel op GoT en als ik er kom dan is het vooral lezen en af en toe reageren. T.net staat altijd open maar dat is ook meer voor mijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Een 'genodigde only' gedeelte gaat nooit werken natuurlijk, wie bepaalt dan wie er binnen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De crew?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Tsjah... Ga je dan kijken naar reg. datum ofzo? Je kan niet 40.000 mensen langslopen om te kijken of ze zich wel gedragen en dus daar naar binnen mogen...

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mithrandir schreef op 29 september 2002 @ 11:58:
Tsjah... Ga je dan kijken naar reg. datum ofzo? Je kan niet 40.000 mensen langslopen om te kijken of ze zich wel gedragen en dus daar naar binnen mogen...
Je kan dan gaan kijken of bepaalde users opvallen (in positieve zin). En daarnaast bestaat er natuurlijk nog altijd het notessysteem.

Regdatum kan een factor zijn, maar het hoeft niet (iemand die al 2 jaar iedereen op het randje het bloed onder de nagels vandaan haalt, of iemand die in 2 maanden tijd gemiddeld 10 nuttige en inzichtvolle posts plaatst....)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mithrandir schreef op 29 september 2002 @ 11:58:
nee, ok, maar je kan wel naar de notes ofzo kijken, en sommige mensen vallen dan wellicht op, door hun postgedrag, wat niet wil zeggen dat zo'n 'voor genodigden' forum ook gaat werken :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
bovendien haal je zo het kleine beetje goede reacties er ook tussenuit, dat gaat natuurlijk allemaal in het genodigden-forum posten. dan is het einde snel zoek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat in dit idee heel erg veel tijd gaat zitten,
kijken wie er wel of niet geschikt is voor een genodigde only gedeelte.

Zelf ben ik ervoor om de users te laten betalen om op bepaalde gedeeltes in GoT te kunnen komen.
Ik vergelijk het dan met het betalen van entree met ons bij de kermis, bepaalde horeca ondernemers laten de bezoekers eenmalig betalen om binnen te kunnen komen.
Ik sprak laast met een van die ondernemers en hij zij tegen mij dat ze zo een groot gedeelte van de bezoekers die ze eiegnlijk niet willen hebben buiten de deur houden.
Zelf merkte ik dat de sfeer en gemoedelijker, rustiger en voor mij zin ook een stuk beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
zerok schreef op 28 september 2002 @ 23:34:
Ik hoor hier alle oudjes :) klagen over dat het zo verandert is en dat de sfeer weg is enzo. is het dan een stom idee om een stuk forum voor genodigde ofzo temaken zonder mods ed.?? gewoon net als in de 'goede oude tijd' :) oke ben eigenlijk een beetje te jong om dit voor te stellen maar was gewoon ff een idee
* Attilla lacht alleen maar een beetje. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 29-09-2002 12:58 . Reden: 1 zin en kan nog niet typen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

P5ycho schreef op 29 september 2002 @ 12:36:
bovendien haal je zo het kleine beetje goede reacties er ook tussenuit, dat gaat natuurlijk allemaal in het genodigden-forum posten. dan is het einde snel zoek denk ik.
denk ik niet, ik denk dat die "genodigden" wel weten dat ze ook de andere users dan zouden moeten helpen..
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 12:44:
Ik denk dat in dit idee heel erg veel tijd gaat zitten,
kijken wie er wel of niet geschikt is voor een genodigde only gedeelte.

Zelf ben ik ervoor om de users te laten betalen om op bepaalde gedeeltes in GoT te kunnen komen.
Ik vergelijk het dan met het betalen van entree met ons bij de kermis, bepaalde horeca ondernemers laten de bezoekers eenmalig betalen om binnen te kunnen komen.
Ik sprak laast met een van die ondernemers en hij zij tegen mij dat ze zo een groot gedeelte van de bezoekers die ze eiegnlijk niet willen hebben buiten de deur houden.
Zelf merkte ik dat de sfeer en gemoedelijker, rustiger en voor mij zin ook een stuk beter was.
betalen daarentegen, dan kom je daar enkel nog aangezien je ervoor betaald hebt.
Maar ach wellicht komt zo'n forum er nooit bij ;) :P

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 29-09-2002 12:53 . Reden: :P added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 12:44:
Volgens mij zie je een paar zaken over het hoofd. Als eerste de vergelijking met een kermis. Mensen gaan naar een kermis, omdat zij een dienst verwachten; eenrichtingsverkeer.

Mensen die op dit forum komen, 'krijgen', binnen bepaalde grenzen, de informatie die ze willen hebben. Voor zover gaat je vergelijking op. Echter, er wordt WEL verwacht dat je anderen ook helpt. Je betaald dus in principe ook een gedeelte om anderen te helpen.
Als je een betaalde service gaat instellen, eisen mensen ook een bepaald soort kwaliteit. Daarnaast bestaat de kans dat mensen anderen niet meer c.q. minder gaan helpen. (Een mentaliteitsverandering)

Je argument dat er minder mensen komen en de sfeer gemoedelijker wordt, kan je ook als tegenargument gebruiken. Niet alleen de irritantere users verdwijnen, maar ook een aantal mensen met kennis, die het nu leuk vinden om anderen te helpen en dit op een goede manier doen. En of je deze groep kwijt wilt, is de vraag.

Daarnaast zijn voor GoT de voornaamste inkomsten bannerinkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

gorgi_19 schreef op 29 september 2002 @ 12:53:
[...]

Fout, GoT genereert amper inkomsten. Banners op een forum verkoop je (tegenwoordig) amper/niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

JvS schreef op 29 september 2002 @ 12:54:

[...]

Fout, GoT genereert amper inkomsten. Banners op een forum verkoop je (tegenwoordig) amper/niet.
Zo beter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

*zucht* ;)

* CAP-Team smacht daar best wel naar
De tijd dat Traag nog modje was in SA :+
_/-\o_ Traag _/-\o_

;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 29 september 2002 @ 12:53:
[...]

Volgens mij zie je een paar zaken over het hoofd. Als eerste de vergelijking met een kermis. Mensen gaan naar een kermis, omdat zij een dienst verwachten; eenrichtingsverkeer.

Mensen die op dit forum komen, 'krijgen', binnen bepaalde grenzen, de informatie die ze willen hebben. Voor zover gaat je vergelijking op. Echter, er wordt WEL verwacht dat je anderen ook helpt. Je betaald dus in principe ook een gedeelte om anderen te helpen.
Als je een betaalde service gaat instellen, eisen mensen ook een bepaald soort kwaliteit. Daarnaast bestaat de kans dat mensen anderen niet meer c.q. minder gaan helpen. (Een mentaliteitsverandering)

Je argument dat er minder mensen komen en de sfeer gemoedelijker wordt, kan je ook als tegenargument gebruiken. Niet alleen de irritantere users verdwijnen, maar ook een aantal mensen met kennis, die het nu leuk vinden om anderen te helpen en dit op een goede manier doen. En of je deze groep kwijt wilt, is de vraag.

Iedereen weet en kan ook verwachten dat andere users hun zullen helpen in hun vragen, al is het maar even een kort berichte met zoiets als UTFS, niet zo natuurlijk maar je begrijpt mijn punt wel.
de users die er op dit forum komen en veel tech post plaatsen, de users dus die we graag willen hebben, merken dat na een tijdje er vragen langskomen waar ze dus antwoord op kunnen geven, en ze zullen dit vaak ook neit laten om te doen.
dit merkte ik namenlijk ook bij mijzelf en wat m'n andere kammeraden op die ook op GoT zitten.

Een mentaliteitsverandering zoals je het noemde komt er zeer zeker, en deze is ook al gaande.
heel erg oppervlakkig maar hij is er wel.
en ik denk dat door de opening van een betaald forum je idd een aantal users met de kennis niet binnenhaald.
en zelf ben ik er dan ook weer voor om het eerder voorgestelde, om een selectie te houden van de users op basis van hun Note's, aantal tech posts, users die opvallen door hun gedrag ( goede gedrag dan) enz, enz ,enz.

Ik denk dat het haast verstandiger is om met de mods en een groep users om de tafel te gaan zitten om zo eens goe dte kunnen overleggen wat de users en mods nou precies zien, en denken over wat er allemaal aan het veranderen, en veranderd is op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miereneukerij modus aan!

pfff, het is toch af en toe best wel lastig om goed geformuleerde opmerkingen te plaatsten op GoT, vooral als het onderwerp belangrijk is.

ik ben eigenlijk meer een praat typ maarja gelukkig kan er (nog) niet realtime worden gepraat over GoT, anders zou ik vast en zeker dgeen stem meer over hebben!

miereneukerij modus uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Voelt is met een t. Of is het een grapje?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 03:04 . Reden: euhm , blz 2 blijkt ook te bestaan 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

CAP-Team schreef op 29 september 2002 @ 13:16:
De tijd dat Traag nog modje was in SA :+
_/-\o_ Traag _/-\o_
:*

Mod WOS :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn

Zo begon 't wel ja..
Later ook 'gewoon' GM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Twynn schreef op 30 september 2002 @ 08:43:

[...]

Zo begon 't wel ja..
Later ook 'gewoon' GM ;)
GM was puur een zooitje extra rechten O-)

Maar officieel was ik HGM van alle softe fora.

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 2 Laatste