Toon posts:

[WinMe] Wachtwoord (internet) niet automatisch opgeslagen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows ME en kan sinds kort mijn wachtwoord voor een inbelverbinding niet meer automatisch opslaan.

Het probleem zit bij de instellingen van het Netwerk.
Ik heb tijdje geleden (tot mijn spijt) bij de optie Wachtwoorden in het Configuratiescherm, een Gebruikersnaam aangemaakt.

Normaal gesproken staat de eerste optie hier aangevinkt:
Alle gebruikers van deze computer gebruiken dezelfde voorkeuren en bureaubladinstellingen.

Om een aparte gebruiker aan te maken, heb ik de tweede optie aangevinkt:
Gebruikers kunnen hun voorkeuren en bureaubladinstellingen aanpassen.
Windows schakelt over naar uw persoonlijke instellingen wanneer u zich aanmeldt.

Dit beviel mij echter niet. Het lukte mij niet om dit ongedaan te maken.
Als eerste heb ik de 2e optie in het menu Wachtwoorden (bevindt zich in Configuratiescherm) weer teruggedraaid naar de 1e optie: de standaardoptie.

Ik heb mijn Gebruikersnaam verwijderd uit de map C:\Windows\Profiles,
ik heb de bijbehorende PWL-bestanden uit de directory C:\Windows verwijderd
en ik heb deze ook verwijderd uit het bestand System.ini
(ik heb van dit bestand een kopie gemaakt, mocht het nodig zijn) in de directory C:\Windows.

Maar dit hielp allemaal niet. Mijn gebruikersnaam bleef bestaan.
Toen heb ik mijn helpdesk opgebeld en die adviseerde mij om bij
de Netwerk-instellingen de Client voor Microsoft netwerken te verwijderen.
Dit heb ik gedaan en toen verdween dat vervelende inlogvenster van Windows wel tijdens het opstarten.
Ik hoefde geen gebruikersnaam en geen wachtwoord meer in te toetsen.

Maar nu kan ik dus mijn wachtwoord voor mijn internetverbinding niet meer opslaan.

Iemand een oplossing?

Mzzl,
WJ

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
[search=wachtwoord opslaan] geeft oa wachtwoord opslaan bij verbinding internet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De Client voor Microsoft netwerken heb je dus nodig om passwords te onthouden. Om geen login scherm te krijgen is het geoeg om het standaard op Windows logon te zetten, dus zet de client voor MS networks maar weer terug :)

Dit staat trouwens ook wel in de search, maar omdat je er blijkens het enorme verhaal zeker tijd in hebt gestoken, laat ik 'm nog wel even open voor extra vragen ;)
Wel pas ik je topictitel aan per Windows Operated Systems - Policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)