Fan valt uit..... processor RIP :(. Garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Begin dit jaar heb ik voor mijn buren een PC in elkaar gezet, en die heeft altijd als een zonnetje gewerkt. Tot gisteren, toen ze zeiden dat de PC opeens uitging en niet meer aan. Ik heb er naar gekeken, en wat bleek, DE FAN DRAAIDE NIET MEER!!!! Coolermaster SUCKS!

AAAAAH!

Hoogstwaarschijnlijk is de processor doorgefikt (XP1600+). Ik heb hem er nog niet afgehaald, want misschien is het wel "bewijs" dat ik echt geen lompe donder ben geweest en alles gewoon goed bevestigd heb.

Kan iemand me wat meer vertellen, over of ik garantie heb, en hoe ik het aan moet pakken?

Alvast bedankt!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Als je de Pc zelf in elkaar hebt gezet, kan je er waarschijlijk weinig meer aan doen. Coolermaster wil misschien wel garantie geven over hun Cooler maar niet over de schade aan de processor.

(dat is een internationale wet die zegt dat je wel verantwoordelijk bent voor de schade die door jou product wordt aangericht maar de uit te betalen schade moet in verhouding staan tot de prijs waarvoor je je product hebt verkocht)

Als je het systeem bij een bedrijf had laten assembleren dan had je nog een kansje gehad op garantie, maar helaas voor nu niet. Gelukkig zijn de XP1600+ processors niet meer zo duur als driekwartjaar geleden.

Misschien een tip om voor mensen die geen verstand van computers hebben geen AMD te gebruiken omdat deze processoren toch minder betrouwbaar zijn. Bij je eigen computer heb je wel door dat de Temperatuur te hoog wordt en ga je luisteren of alles nog wel draait.

edit:

Sorry AMD diehards, het was niet mijn bedoeling om een AMD flame te starten. Ik wil zelf ook graag een AMD in mijn PC (heb ik nog geen geld voor, dus dan maar nog steeds oude BX chipset)
Maar mijn post ging over de garantie voor de topicstarter en niet over AMD versus Cirix of Intel.
Maar ik blijf bij het punt dat je bij een AMD processor iets meer op je hoede moet zijn of er niet iets mis gaat met de koeling en daarmee dus de processor.

[ Voor 0% gewijzigd door BovenHond op 28-09-2002 12:19 . Reden: AMD vs INTEL en typo ]

Verwijderd

Da's natuurlij keen beetje bullshit. De processor was niet het probleem, maar de koeler. Die viel uit en dit heeft dus weinig te maken met het feit dat het een AMDS was.

AMD's zijn juist lekker voor mensen zonder verstand: lekker goedkoop!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:25:

Dit slaat nergens op, AMD's zijn idd goedkoper maar niet voor mensen zonder verstand.

Verwijderd

jah had je maar een betere koeler gekocht niet amd schuld

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Matsu_matsu : -1 flamebait/ -1 troll
slaat werkelijk nergnes op, start een P4 maar n's zonder cooler op |:(

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 14:49
In P4 zit toch een beveiliging, dus die kunnen niet doorbranden... Dat zou ik meer voor mensen zonder verstand willen noemen :D

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

daar gaat het toch niet om... effe ontopic mensen

denk dat je geen garantie heb.. gewoon domme pech hebben

Verwijderd

heb hetzelfde gehad, met een thermaltake dan wel
ik ben toen braafjes overal afgebleven en m zo binnengedaan bij m'n pc-boer

die heeft me wel een paar dagen laten wachten, maar uiteindelijk kreeg ik een nieuwe cooler en cpu
hij beweerde ook wel dat dat nie MOET, maar dat zij dat gewoon doen, na controle van eventuele fouten door de gebruiker

dus het is gewoon afhankelijk van je pc-boer
als je 'm via het net gekocht hebt, raad ik je aan van het niet te proberen van alles op te sturen... ik geef hje weinig kans dan en het kost alleen nog maar extra

good luck

Verwijderd

cooler of mobo probleem.
op m'n kt7 turbo staat ook geen spannig meer op de systemfan aansluiting

Verwijderd

Dat is inderdaad wel een nadeeltje van amd, ik denk dat ik maar eens een verplichte window ga modden om me fan te kunnen controlleren als ik me pc aanzet :P

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:54:
Dat is inderdaad wel een nadeeltje van amd, ik denk dat ik maar eens een verplichte window ga modden om me fan te kunnen controlleren als ik me pc aanzet :P
als je nou gewoon motherboard monitor installeert kun je het gewoon zien op je beeldscherm. als er iets mis gaat met de fan/temp/voltages laat je hem gewoon uitzetten. >:)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als de cpu er goed uitziet. Zonder veel brandschade, kan je het proberen. AMD geeft geen garantie op user abuse. En tis moeilijk dat te bewijzen. Probleem voor winkels is dat hun de schade niet kunnen claimen bij AMD als er zichtbaar (brand)schade is :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

ik zou het gewoon proberen als hem gekocht hebt bij de pc boer om de hoek
want het is de moeite waard als je een cpu nieuwe krijgt en zo niet jammer dan :) :) :)

Verwijderd

ik heb zelfde gehad met een boxed athlonTB 1000 die ik gekocht had bij gistron.
fan van de koeler stuk -> cpu fikt door -> gebeld naar gistron -> zaakje teruggestuurd naar gistron -> gistron stuurt zaakje terug met de mededeling: doorgebrande processoren neemt amd niet terug omdat je em overgeklokt kon hebben ( dit had ik dus niet ), maaaaar wel hebben ze een nieuwe fan voor me op mn koeler gezet jaja. alleen had ik daar geen fuck meer aan omdat er nergens meer zon slome athlon was te krijgen en een xp heeft toch wel een wat zwaardere koeler nodig. Rare jongens soms die computerleveranciers.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
bord hoeft toch niet stuk te zijn? De meeste borden hebben de automatiesche optie vanzelf uit te gaan als de fan niet draait of als de procc. te heet wordt, stop er eens een andere koeler op en kijk oftie gaat!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 19:03
Gem1e schreef op 26 september 2002 @ 23:10:
bord hoeft toch niet stuk te zijn? De meeste borden hebben de automatiesche optie vanzelf uit te gaan als de fan niet draait of als de procc. te heet wordt, stop er eens een andere koeler op en kijk oftie gaat!
My thoughts exactly :)

Sure, ding is te warm geworden, niet echt goed. Maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat er vanalles d00d is! Ben zelf wel eens vergeten mn pomp aan te zetten, gevolg is dat windhoos er ineens mee kapt. Pomp weer aangezet en ding startte gewoon weer op :D

Is wel redelijk nieuwe functie bedenk ik me net, of die XP 1600+ van jou het ook heeft vraag ik me af...

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Als de cooler specifiek meegeleverd is met de proc, kan je best proberen garantie te claimen.

Het laten zitten is heel verstandig, ermee terug!

Actions speak louder than words

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Jonge jonge.. als de fan uitvalt loopt de processor heus eerst wel vast voordat ie doorfikt hoor. Het koelblok kan nl. nog redelijk wat afvoeren waardoor de temperatuur geleidelijk oploopt tot een te hoge waarde waardoor de CPU vastloopt.

Ik denk eerder dat die kennissen eerdere vastlopers mooi hebben genegeerd en dat de processor uiteindelijk overleden is aan te lang te warm worden waarna jij toevallig hebt ontdekt dat de fan niet meer draaide....

Zonder koeler aanzetten -> ok. meteen stuk
Met koelblok aanzetten -> hitte hoopt zich langzaam op, temp stijgt, proc wordt instabiel en loopt vast

Ow.. en trouwens wel eens gehoord van de BIOS optie dat ie je fan-RPM in de gaten houdt en begint te zeuren als dat beneden een bepaald niveau komt?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Klopt sjoko

t lijkt me dus eerder dat de koeler niet goed meer op de cpu zit :? mischien de buurvrouw het kastje open gemaakt om ff te stoffen :?

maar toch erg klote, maar ok! voor 75 euro ofzo heb je een nieuwe

Verwijderd

RedHat schreef op 26 september 2002 @ 19:29:
En dan start die pc gewoon op :) Thermal Protection, scaled de P4 dusdanig terug dat hij vrijwel geen warmte produceerd en zal op veel lager aantal Mhz-en draaien. Maar hij start wel gewoon op en hij blijft ook gewoon heel. IMHO veel beter inzetbaar bij thuisgebruikers die er geen verstand van hebben en op zakelijk gebied.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:11

TwoR

Gekleurde stippen

Probeer gewoon om te kijken wat de verkoper er van zzegt. Misschien geeft ie je een nieuwe mee. Je moet net doen alsof je echt niet snapt waarom de proc kapot is.

En krijg je geen nieuwe ----> Pech gehad

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De leverancier van jouw processor zou gewoon garantie moeten geven. Als je zegt, ja, hij deed het gewoon niet meer, dan hoef je daar geen reden voor te geven. Dat hoeven zij ook niet op hun RMA formuliertje. Succes ermee! En je weet het: nooit geschoten is altijd mis!

Verwijderd

mijn mobo zet gewoon de power uit als de cpu teheet wordt.
Misschien een idee?? veel mobo's hebben die opties

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

Shunt

Boe

dit is echt de hoof reden dat ik of asus mobos pak of abit ;) die hebben bijde een cpu overheat protection :P is heel handig :D
en wat ook wel helpt is gewoon de bigest amd xp kooler te vinden die er is.
als je die er dan op zet heb je kans dat hij nog gewoon door blijft gaan zonder uit te branden

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
dog4life schreef op 27 september 2002 @ 08:35:
De leverancier van jouw processor zou gewoon garantie moeten geven. Als je zegt, ja, hij deed het gewoon niet meer, dan hoef je daar geen reden voor te geven. Dat hoeven zij ook niet op hun RMA formuliertje. Succes ermee! En je weet het: nooit geschoten is altijd mis!
sorry maar dat is niet helemaal waar.
Ik werk op de technische dienst en hou me bezig met oa het terug sturen van defecte pc onderdelen(retouren) naar de leveranciers van ons.
Wij zijn reselller van "clone" pc's

Wij hebben hier al meerdere malen een klanten gehad bij wie de cpu is doorgefikt om welke reden dan ook.
Overclocken, falende cpu fan, ja zelfs eentje die kromme pinnetjes had op de cpu.
Wij doen niet moeilijk en sturen het terug naar onze leverancier.
Als zij het omruilen dan krijgt de klant een nieuwe..
Ruilen zij het niet om en zeggen dat het door ondeskundig handelen is gebeurd dan heeft de klant pech gehad.

En bij RMA formulieren staan wel degelijk dat je een klachten omschrijving er bij moet doen, en veel leveranciers accepteren "defect" of "doet het niet" niet.

Uiteraard kun je wel eens de feiten iets verdraaien in jouw voordeel.
:)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

ff offtopic,
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:27:
[...]

Dit slaat nergens op, AMD's zijn idd goedkoper maar niet voor mensen zonder verstand.
Ook voor mensen zonder verstand is de AMD goedkoper (8> Als ze echt stom zijn kan je ze misschien een AMD duurder verkopen }) maar dat zou niet netjes zijn. Kijk maar na er zijn geen dubbele lijstjes met prijzen voor mensen met en zonder verstand. _/-\o_
LOL

Meh ...

Verwijderd

Mensen, laten we een beetje on-topic blijven en de topic starter eens verder helpen.

Om even samen te vatten, de volgende stappen:
1. Kijk of de thermo protector van je moederbord niet automatisch het systeem heeft uitgeschakeld
2. Probeer garantie te claimen waar het is gekocht.
3. Geen garantie? Tsja, je buren wilden een goedkoop pc-tje, hebben ze gekregen alleen stonden ze er waarschijnlijk niet helemaal bij stil dat de garantie voorwaarden anders liggen. Breng ze dit aan hun verstand en zeg dat de 75 Euro dat een nieuwe processor kost iig minder kost dan een Pc met volledige garantie.
Op de cooler zit natuurlijk wel garantie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 08:40:
mijn mobo zet gewoon de power uit als de cpu teheet wordt.
Misschien een idee?? veel mobo's hebben die opties
Ja leuk dat jou mobo dat beweert te doen...maar ik durf er haast geld op te zetten dat als jij je mobo instelt op bijvoorbeeld 60 graden..dat ie dan nietvanzelf uitgaat als je de fan er af koppelt! Die beveiliging werkt echt niet.... mijn oude Tbird is een keer 120 graden celcius geweest...die leeft trouwens nog steeds!

• bogaards
  • Niet online
Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als de processor tip top in orde is, maar het mobo gewoon automatisch nokt zodra het merkt dat er geen fan is geinstalleerd en/of deze niet werkt.

Mijn Abit KT7A (yep, alweer een wat ouder type:) ) doet niks als ik geen fan eraan hang, misschien is het dus gewoon een beveiliging op het mobo.

Verwijderd

Het sterkste vind ik nog steeds de mensen die je niet eens willen geloven. (Zo heb je natuurlijk wel een idee van hoe je pc-boer reageert :) )...
Heb een Asus-mobo, had had een stille thermaltake, dus neem nu nog dat ie niet onmiddellijk sterft als cooler het begeeft, noch kon ik horen dat die cooler uitviel, en instabiel is ie nooit geweest:
ja, even zwart scherm en bleeep en rusty geurtje, toen was die van mij wel al mooi RIP

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 08:15:
[...]

En dan start die pc gewoon op :) Thermal Protection, scaled de P4 dusdanig terug dat hij vrijwel geen warmte produceerd en zal op veel lager aantal Mhz-en draaien. Maar hij start wel gewoon op en hij blijft ook gewoon heel. IMHO veel beter inzetbaar bij thuisgebruikers die er geen verstand van hebben en op zakelijk gebied.
d00d, het gaat hier om een doorgefikte k7, niet over hoe goed een p4 wel niet is. ff ontopic blijven ajb B)

Verwijderd

Toch liever p4 dan AMD (niet op mijn signature letten ;) )

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
BAH wat een domme reactie totaal niet terzake doet. En dat voor een persoon met gemiddeld meer dan 7 posts per dag en meer dan 5000 post in totaal..

Als je een P4 opstart met een kapotte cooler, (want daar gaat het topic over) dan gaat er helemaal niets kapot !!

TIP lees voortaan de hele post eens en reageer op de kern en niet op een lullige intel vs AMD pasage.

Mijn vertouwen in het niveau van GoT is een stuk gedaald als we niet eens meer bij de hoofdzaak kunnen blijven. Het valt wel op dat er veel AMD liefhebbers zijn op dit forum, en onder Tweakers is dit best te begrijpen. Maar om dan moord en brand te gaan schreeuwen als iemand toevalig wijst op een zwak punt van een AMD gaat me echt te ver!!!

[ Voor 0% gewijzigd door BovenHond op 28-09-2002 12:40 . Reden: typo ]

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 08:16

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dit soort voorvallen zijn nou de reden dat ik geen pc's bouw voor vrienden, kennissen etc. Gelukkig werk ik in een computerzaak en kan ik ze daar gewoon laten assembleren of zelf assembleren voor ze. Kunnen ze tenminste naar de winkel onder garantie als er iets stuk gaat :P

Verwijderd

zoals eerder al gezegd is stinkt dit verhaal een beetje. als je ventilator uitvald heb je ong, een uur de tijd voor je proc doorfikt. de meeste moederborden hebben een temp beveiliging.
welk merk mobo gaat het om?

/oftopic. tsjonge jonge wat een reactie's soms. als je niks zinnigs te zeggen heb stop dan met beeldschermvervuiling

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 16:29
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:25:
Da's natuurlij keen beetje bullshit. De processor was niet het probleem, maar de koeler. Die viel uit en dit heeft dus weinig te maken met het feit dat het een AMDS was.

Wat een post. :P

heb zelf al heel lang een amd xp 1800+ en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Late reactie misschien: ik heb zelf sinds een paar maanden een Athlon 1900+ met Coolermaster. Ook bij mij stond de fan (en daarmee het systeem) ineens stil toen ik 's ochtends beneden kwam. Ook ik dacht dat de cpu eraan zou zijn. Maar...er blijkt een beveiliging op de moderne Athlons te zitten. Nieuwe koeler erop gezet en geen problemen meer gehad!

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• Mark_V
Update

Ik heb de zaak gebeld en die zeiden dat het niet uitmaakte voor de garantie of ik hem al dan niet gemonteerd op mobo zou terugbrengen, dus ik heb de koeler eraf gehaald (en even een duron 900 gemonteerd, en die werkte, dus hij was echt kapot).

Maar een visuele inspectie leverde Niet echt vette brandvlekken op. Er zit alleen een wat glimmende waas op, voor de rest niks. Ik heb hem onder de scanner gelegd, die heb ik hier gepost. Die krassen zijn niet van de processor, maar van het cd-doosje waar ik hem op heb gelegd om te voorkomen dat mijn hele scanner onder de prut zou komen.

Kan iemand mij zeggen of dit een garantiegeval is?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=17412

De core ziet er op het moment dus zo uit. Ik zie geen beschadigingen, of het moet die vage zwarte waas aan de onderkant zijn, maar ik ben geen expert. Experts in de zaal die even naar deze foto kunnen kijken?

Verwijderd

shit voor je guy. Maar de XP's kosten tegenwoordig nie heel veel meer. Als ik jou was zou ik er een paar pleuro's extra tegen aan gooien, dan hou je er nog wat aan over. Kun je deze mooi gebruiken als jacht-troffee.

(stiekem lach ik nu in mijn vuistje omdat ik altijd als argument voor intel aanvoerde dat ze een beveiliging hadden tegen gare koelers)

Maar het blijft natuurlijk uiterst kut voor de topicstarter. Succes en geloof in reincarnatie!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, die verzend kosten die je kwijt kan raken moet je maar gewoon voor je lief nemen. Ik zou 'm gewoon terugsturen, ik heb zo vaak kapotte onderdelen teruggestuurd (zonder visuele schade) en altijd garantie gehad. "t was trouwens wel al die keren m'n eigen schuld. :)

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Toen ik dit topic las heb ik gelijk m'n bios even gechecked. Ik had de "shutdown temperature" al wel ingesteld, maar sinds ik een swiftech MCX462 heb met een 80mm fan die op ongeveer 3300 toeren draait, kan ik de "shutdown for cpu fan" niet instellen omdat die als laagste optie 4000 rpm aangeeft.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

voel met je nagel langs de core dit moet 100% glad zijn voel je een ribbel is er dus wel een core beschadiging waar amd over garantie gaat vallen.

kijk ook aan de onderzijde en net naast de randjes van de core waar nu nog cool restjes zitten of daar een blauwige of zwartige waas zich ergens ophoud. kijk ook voor glimmende corosie op de core dit is geen corosie maar een baschadiging.

Zelf werk ik bij klantenservice van een redelijk groot computer bedrijf en dat zijn de punten waar ik dan al wel niet op let bij cpu's om te bepalen of mensen wel of geen garantie hebben.

Needles to say misschien maar AMD is ook nog eens heel strickt in de 1 jaar garantie als gevolg zijn leveranciers dat ook 1 jaar en een dag is al het verhaal buiten een jaar dus succes er mee

Sommige mensen....

Verwijderd

Athlon Xp's hebben toch een diode die er voor zorgt als de Proc te warm wordt dat ie wordt uitgeschakeld?
Of heb ik het soms mis?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op elke doos van elke cooler staat dat het bedrijf niet verantwoordelijk is voor schade en dat garantie alleen een nieuwe cooler dekt. En de processor fabrikant heeft als eis dat je gecertificeerde coolers gebruikt, en dat er geen garantie is als je geen cooler gebruikt.

• Mark_V
Koelkasten schreef op 08 oktober 2002 @ 09:43:
voel met je nagel langs de core dit moet 100% glad zijn voel je een ribbel is er dus wel een core beschadiging waar amd over garantie gaat vallen.
Core is 100% intact, het hele vierkantje (dus de bovenkant ziet er ok uit.
kijk ook aan de onderzijde en net naast de randjes van de core waar nu nog cool restjes zitten of daar een blauwige of zwartige waas zich ergens ophoud. kijk ook voor glimmende corosie op de core dit is geen corosie maar een baschadiging.
Onderkant ziet er ok uit. Ik heb de restjes eraf gehaald en inderdaad is de zijkant van de core zwart. Maar dat lijkt wel te horen, je kan het ook zien zitten op de foto hierboven. Corrosie niet gevonden.

Dus ik ga het maar eens proberen. Nog even een vraagje, denken jullie dat ik het beste alleen met die processor kan langskomen ZONDER die koeler? En dan gewoon zeggen: "hij kapte er opeens mee". Die koeler kost toch geen drol, nieuwe fan erop en hij doet het weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:36:
cooler of mobo probleem.
op m'n kt7 turbo staat ook geen spannig meer op de systemfan aansluiting
:?
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:29:
Athlon Xp's hebben toch een diode die er voor zorgt als de Proc te warm wordt dat ie wordt uitgeschakeld?
Of heb ik het soms mis?
Klopt, alleen is het helaas zo dat er maar een handjevol mobo's zijn die dit ondersteunen. Asus en EPoX hebben het vaak op hun nieuwe mobo's.
Ok, dat zullen we dan maar een keer doen. Gebeurt overigens niet bar veel hoor, als je dat doet :)

Verder: Garantie vragen als dat niet gerechtigd is vind ik onzin. Das dus gewoon je leverancier bedonderen. Als je je CPU+koeler bij dezelfde toko gehaald hebt kan het nog, maar als ze niks met elkaar te maken hebben is het onzin om garantie te claimen. Dat is nou eenmaal het risico van zelfbouw.

Verwijderd

Wat een onzin een beetje moederbord heeft temp sensoren en als ie te warm wordt door een brakke fan dan geeft ie een waarschuwing negeer je die dan gooit ie je pc uit. Heb het al meerdere keren meegemaakt zowel bij intel als bij amd systemen. Tis gewoon een kwestie van je temp alarm juist afstellen.

En naar je garantie kan je denk ik fluiten. Tis wel jammer maar helaas..

• Maverick
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:37:
[..]

Verder: Garantie vragen als dat niet gerechtigd is vind ik onzin. Das dus gewoon je leverancier bedonderen. Als je je CPU+koeler bij dezelfde toko gehaald hebt kan het nog, maar als ze niks met elkaar te maken hebben is het onzin om garantie te claimen. Dat is nou eenmaal het risico van zelfbouw.
denk zelfs dat ze alleen garantie geven als je hem door hun hebt laten assembleren, want anders lopen ze dagelijks nieuwe proc. uit te delen aan mensen die denken, "laat ik het ook eens proberen :+ " .

PSN: DutchTrickle PVoutput

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:41
LuCaS schreef op 07 oktober 2002 @ 22:20:
Kan iemand mij zeggen of dit een garantiegeval is?
Dat kan niemand behalve je leverancier. Maar mijn ervaring zegt me dat dit waarschijnlijk onder garantie zal vallen, de bovenkant ziet er nog redelijk uit. De onderkant dient in ieder geval niet zwart geworden te zijn, dan gaat meneer AMD nogal eens moeilijk doen.....

• CaMmY
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

lullig voor je, volgende keer toch maar vcool of iets dergelijks installeren........

/me Een echte patomaan

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
tegenwoordig krijg je nooit meer garantie op je cpu. een vriend dacht laatst dat z'n proc dood was (bleek later het bord te zijn) en hij ging ermee terug naar computerland. ik had m vantevoren nog even bekeken en er was echt niks aan te zien. 100% intact.
computerland weigerde echter een nieuwe te geven. ding is naar het hoofdkantoor gegaan en ook daar weigerde ze garantie.
later werd ie nog getest in de winkel en bleek het gewoon te doen :|(

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sorry hoor, maar 't kan ook zo zijn dat de leverancier niet wilde, omdat ze DACHTEN dat ermee gekut was oid... Daar zijn er genoeg van!

Verwijderd

dog4life schreef op 29 oktober 2002 @ 19:16:
Sorry hoor, maar 't kan ook zo zijn dat de leverancier niet wilde, omdat ze DACHTEN dat ermee gekut was oid... Daar zijn er genoeg van!
moet je daarom dit topic schoppen? :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De nut van zijn overbodige opmerking ontgaat me ook volledig :?

Anyway, het oorspronklijke probleem is al min of meer afgehandeld. Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.