Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Jammer dat DPC de winnende key niet gevonden heeft. Maar wel met een zeer forse voorsprong als eerste team geeindigd is.
ja die jaVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:20:
wijchen.org als in wijchen bij nijmegen ?
En dan te bedenken dat het eigenlijk al zo lang geleden is dat het allemaal begonnen was, zowel in zijn algemeenheid als met de oprichting van ons eigen dpc team, lang voordat er ook maar sprake was van al die andere divisies die in andere projecten om de hoogste rankings strijden.
Wordt nu tijd om eens serieus na te gaan denken waar ik nu aan mee ga doen, want de keuze is nu wel een stuk lastiger dan toen er eigenlijk nog maar één echt project voor dpc was.
Toch wil ik nog wel Vuurvos bedanken voor het aan de Tweakers wijzen van dit project in the 1st place. Toenmalig dus nog omdat hij meedeed bij het Team van TU Delft. Het was toen alleen een beetje onontkoombaar dat er een T.net team zou komen en gelukkig kan ik nu zeggen dat dit tot op heden nog steeds een groot succes is. Met de beeindiging van dit project voel ik me dan ook nog altijd trots een van de eerste leden van de dpc
Ik doe nu maar OGRsjroorda schreef op 26 september 2002 @ 20:08:
Hoeveel actieve RC5-leden zijn er op dit moment ongeveer? Hiermee bedoel ik dus degenen die dit bericht binnen enkele dagen lezen en dan direct besluiten te stoppen met DPC of een ander project te joinen?
Verwijderd
toch wel raar dat het is afgelopen zo ineens.
Anyway, al die pc'tjes die nu niets meer te doen hebben naar eccp-109!!
Verwijderd
Eens kijken wat ons team wil en kan gaan doen.
En alle DPCers gefeliciteerd met de 1ste plaats in het RC5-64 project!
En deze felicitatie gaat ook uit naar de mensen die andere projecten dan RC5 doen, we zijn tenslotte met z'n allen DPC
Eindelijk. It was a long way but we made it
én:
1
2
| The odds are 1 in 13,373 that this participant will find the key before anyone else does. |
http://stats.distributed....hp?project_id=5&id=290633
Verwijderd
zelf was ik al overgestapt. Ook leuk, want anders ging ik weer zeuren dat de stats niet werder geupdate.
Juist
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:39:
Aha,
Dit is nu een mooi moment om Gathering of Tweakers op te heffen.
maar goed...:
Ik doe nu ook ECCp-109, en wederom voor United_Subteams.
Zie dit niet als reclame: er zijn genoeg andere subteam, als het maar DPC is
En wat ik nog wel het aller leukste vind: ook internet-loze PC's kunnen lekker draaien
Maar toch mis ik RC5 nu al
Goedmaker: nu eindelijk stats die het doen (of niet?)!
Kunnen er natuurlijk ook gathering of the dutch powercows van makenVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:39:
Aha,
Dit is nu een mooi moment om Gathering of Tweakers op te heffen.
Hint
Verwijderd
Ga huilen manFrankie02 schreef op 26 september 2002 @ 20:46:
[...]
Kunnen er natuurlijk ook gathering of the dutch powercows van maken
Hint![]()
Verwijderd
Gulpener schreef op 26 september 2002 @ 19:57:
Tis imho trouwens EXTREEM SULLIG dat tweakers.net dit niet op A0 formaat op haar frontpage zet... maar goed ....wie ben ik ..
Aan een nieuwspost wordt hard gewerkt.
Verwijderd
Tja, toen was het al bekend dat wij als 1e zouden eindigen dusVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:43:
Hmmm... gloof dat ik als QU|CCC'er dan toch KillEmAll moet feliciteren... of tellen de stats van 14 juli als eindstand?
Hier mag op gedronken worden
Verwijderd
Gast, doe es rielekst man, wat ben je nou rare dingen aan het posten?!
magoed, ik gok dat er ongeveer 500 actieve users overblijven van de 6000 subteams, lijkt me een reeele schatting
De Koe maakte toch een deel van mijn leven uit...
Ik heb de koe reeds geslacht en beraad me op een ander project
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Toch bijna 4 jaar van me leven gekost
* Ritchie is zojuist overgestapt op OGR.
- NAC Breda -
<html><head><title>Overall Team Powers</title>Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:23:
[...] Succes en go DPC!
EDIT: misschien wel een interessante link nu:
http://dc.lusers.net/compare2.html
<link rel="StyleSheet" type="text/css" href="test2.css">
</head><body bgcolor="#000000" text="#EEEEEE" link="#DDDDFF" vlink="#DDDDFF">
<span class="small">Last Updated: 5/20 16:30</span><br>

Ik vraag me alleen af hoeveel processorkracht nu verloren gaat doordat veel koetjes op machines staan waar niemand meer bij kan, en hoe nu het verloop bij de andere projecten gaat worden. Hopelijk zijn er heel veel die heel snel hun machinetjes om kunnen zetten, of al slim genoeg geconfigureerd hebben. Ik blijf in ieder geval lekker genomen
[removed]
Verwijderd
Dan nog even iets algemener, ik zie de tendens dat er behoorlijk van ECCp geroepen wordt in dit topic (en op een general warning van Dsmarty na wordt er ook niets tegen gedaan), dus dan zal ik maar even een tegen-geluid laten horen vanuit de OGR hoek. Ook bij OGR draagt DPC de fakkel niet zonder problemen, Team Depaul (een Amerikaanse tegenstander) neemt bijna dagelijks de bovenste plaats in de dailies in (ook al zijn ze geen directe bedreiging wat betreft de totals).
Bovendien is het natuurlijk uitermate makkelijk als je gewoon door kan gaan met dezelfde client en dezelfde opzet als voor RC5, één regel uit je dnetc.ini veranderen is genoeg om over te schakelen van RC5 naar OGR. En als dan toch RC5-72 gestart wordt? Dan zet je hem even makkelijk weer terug.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
http://stats.distributed....ect_id=24&low=1&limit=100
hier staan ze op nummer 11
eth0 schreef op 26 september 2002 @ 21:13:
mmm, iedereen zegt dat DPC op nummer een staat. Waar kan je dat dan zien:?
Dat is een ander project, OGR-24
Als dnet bij was geweest met de stats dan had je ze hier kunnen bewonderen:
http://stats.distributed....ject_id=5&low=1&limit=100
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
eth0 schreef op 26 september 2002 @ 21:13:
mmm, iedereen zegt dat DPC op nummer een staat. Waar kan je dat dan zien:?
Da's ook OGR-24 slimmerd
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Je ziet me wel in de DPCH`s verschijnenZeroVince schreef op 26 september 2002 @ 21:02:
stokkie: Bring it on! As far as I can see, if you're on your own, we can take you..(en als je het na verloop van tijd opgeeft: if you can't beat them, join them
)
#1 in OGR zal ik trouwens niet worden. En wanneer RC5-72 begint ga ik daar op over (denk ik zo)
t kan natuurlijk ook zijn dat t komt doordat ik zo weinig meer reageer dat t me nu ineens opvalt...
Maar blijkbaar zijn de ouderen onder ons toch nog wel actief!
Allemaal op naar een nieuw project!
Merkez
Ik twijfel om aan ogr mee te werken want communiceren was nie hun beste punt.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Ben benieuwd wat dpc gaat doen als rc5-72 van start gaat
Ja, daar ben ik ook wel erg zeker van.R4NCOR schreef op 26 september 2002 @ 18:12:
[...]
Dacht dat op de site stond dat de $1000.- dat normaal naar het team zou gaan dan voor degene zelf zou zijn, als ie niet in een team zat. Maar dat houden ze dus blijkbaar zelf??
$6000 voor een goed doel
$1000 naar de winnaar
$1000 naar de winnaar z'n team, heeft die er geen dan istie een eenmansteam en krijgt ie totaal $2000 is altijd toch gezegd?!
Verwijderd
1
2
3
4
5
| [Sep 26 19:59:02 UTC] 33 RC5 packets (123 work units) remain in buff-in.rc5 [Sep 26 19:59:02 UTC] Projected ideal time to completion: 0.03:31:09.00 [Sep 26 19:59:02 UTC] 12 RC5 packets (53 work units) are in buff-out.rc5 .....10%.....20%.....30%.....40%.....50%.. [Sep 26 20:00:17 UTC] *Break* Shutting down... |
Quit. Afgelopen. Nooit meer RC5-64.
Na 534 dagen trouwe dienst krijgt de immer dapper grazende koe haar verdiende rust. Bijna 820.000 blokjes zond ze richting dnet. I'll miss you...
/me gunt z'n systemen noodgedwongen een dagje verdiende rust (kan namelijk niet overal meteen bij) zodat hij even over z'n DC toekomst kan nadenken. Morgen wordt beslist welke de nieuwe client wordt en gaat alles weer aan de slag

edit: De meest actieve stoorzenders worden zo gebanned, dus als je tijdelijk niet meer naar dutchman.keyserver.org kan flushen dan klopt dat. Alle gebande IP's worden morgenochtend weer vrijgegeven.
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
RC5 is afgelopen, ik kan het nog steeds niet geloven.
hoe moet ik dit uitleggen, ik doe nu al bijna 3/4 jaar mee met eccp maar ik het nog steeds niet geloven, zo gek, zo'n leegte in me.
Nu zal /5 minder vol zijn, er gaat een dpch missen. Het gevecht tussen Killemall en QU|CCC gaat hoop ik door op OGR.
Killemall gefeliciteerd met de #1.
Zo is het idd met RC5-64 .. met RC5-56 (wat MarcyDarcy hier postte) was het blijkbaar heel anders. Maarja .. als je niet oplet wat er staat komen de rare geruchten in de wereld.poohbeer schreef op 26 september 2002 @ 22:03:
[...]
Ja, daar ben ik ook wel erg zeker van.
$6000 voor een goed doel
$1000 naar de winnaar
$1000 naar de winnaar z'n team, heeft die er geen dan istie een eenmansteam en krijgt ie totaal $2000 is altijd toch gezegd?!
[ Voor 0% gewijzigd door NightBird op 26-09-2002 22:13 . Reden: linkje erbij ]
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
142767 (23) witchdoc@chuckie.nildram.co.uk 19-Nov-1998 29-Jan-1999 72 7,259
190773 (33) witchdoc@forum..be 30-Mar-1999 12-May-1999 44 1,811
dit zijn een aantal van m'n accountjes.. was al tijdje inactief enzo, maar toch.. 'k was een oudgediende (ook bij rc56 al) en dit geeft toch een raar gevoel.. blij dat't voorbij is, maar toch, 't is al zooooooooo lang bezig dat't toch klein stukje van jezelf is.. raar
Inderdaad!poohbeer schreef op 26 september 2002 @ 22:19:
37599 (14) witchdoc@forum.be 13-Jul-1998 18-Oct-1999 463 235,935
142767 (23) witchdoc@chuckie.nildram.co.uk 19-Nov-1998 29-Jan-1999 72 7,259
190773 (33) witchdoc@forum..be 30-Mar-1999 12-May-1999 44 1,811
dit zijn een aantal van m'n accountjes.. was al tijdje inactief enzo, maar toch.. 'k was een oudgediende (ook bij rc56 al) en dit geeft toch een raar gevoel.. blij dat't voorbij is, maar toch, 't is al zooooooooo lang bezig dat't toch klein stukje van jezelf is.. raar
Ik heb ook lang meegedaan, vanaf 2000 geloof ik.
Ik heb zelf een jaar lang een Dual Celeron 366@550 24/7 naast me bed aan gehad, ik ging toen wel aardig hard!
Ik denk dat een koe hou voor de nostalgie
en af en toe leuk voor CPU tempmeting.
We moeten straks echter geen oude koeien uit de sloot gaan halen
Verwijderd
Koetje.org,
22 binnen DPC,
282 overall
Groet u, en hoopt u terug te zien bij andere projecten, voor ons OGR
* KeX gaat eens rustig bekijken wat hij nu gaat doen.
Maar kweet nog niet of ik doorgaat met een ander project, dat moet ik nog ff overleggen met de mede-subteamers
Maar iig gefeliciteerd! DPC staat nr 1
C:\>_
Keep on
Juist
Verwijderd
Praktisch van in't begin meegedaan!
Tot dit jaar, eerst Seti, nu overgestapt naar ECCp.
Toch, RC5 gedaan, raar, ik dacht echt dat dit een eeuwigdurend project ging worden!
Geen tijd om te stoppen.. Gewoon hop door naar het volgende projecten..
Na 903 dagen grazen op rc5 is ons Team Frikandel Speciaal geklommen tot een 187e overall (heel d.net) en een 17e plaats overall (binnen DPC)... Niet slecht al zeg ik het zelf..
Moo, tot het volgende project!
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
ook maar koetje inzetten voor OGR dan...
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Het zal me persoonlijk een worst wezen, het ging mij meer om het idee dat ik samen met een groepje flink zat mee te doen voor mooie hoge results etc...Jeldert schreef op 26 september 2002 @ 23:22:
Zowieze doorgaan met ander project Vinnie, dus gewoon goed overleggen, en als jullie er niet uitkomen gewoon voor jezelf (onder DPC) met een project beginnen wat je het meest aanspreekt!
Keep on'ing!
Kweet ut op ut moment nog echt niet

C:\>_
Ik ga iig over op ECCP-109, want daar hebben we het hard nodig. DPC wordt ingemaakt.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ga jij eerst maar eens werken aan jouw fatsoensnormen.
Hiervoor krijg jij een Officiële Waarschuwing.
Verwijderd
Ik ben al meteen andere mensen naar DPC aan het lokken, zodat zij ook mee gaan werken aan ECCP...
En zo hoort het ook......bij welk projekt dan ook!Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 00:38:
Zow ... en nu over naar ECCP
Ik ben al meteen andere mensen naar DPC aan het lokken, zodat zij ook mee gaan werken aan ECCP...
Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat na 4 jaar de sleutel word gevonden door een onbekend jappanertje wat anoniem wil blijven
Het was leuker geweest als het bij 1 van de grotere teams was terecht gekomen. Ik had me krom gelachen als McOwen met z'n thuiscompjoetertje de sleutel had gevonden
Ik snap niet helemaal waarom mensen liever codes kraken dan meedoen aan iets wat medisch veel nut heeft! Als ik de poll bekijk vind ik het dieptriest dat slechts 15% (VIJFTIEN PROCENT!!) zijn processorkracht beschikbaar stelt voor medisch nut!
Het doet me op deze manier een beeeetje denken aan kuddegedrag..

Het is vrij triest als je het op die manier bekijkt, elke CPU cycle word benut wel/niet aan een project waar we wat aan hebben. En als je je druk maakt om het nut van een project dan hoort het niet in dit topic thuis....GerbenW schreef op 27 september 2002 @ 03:43:
Euh... maar begrijp ik het nou verkeerd of draait ECCp nou ook weer 'gewoon' om het kraken van een goeie versleuteling?
Ik snap niet helemaal waarom mensen liever codes kraken dan meedoen aan iets wat medisch veel nut heeft! Als ik de poll bekijk vind ik het dieptriest dat slechts 15% (VIJFTIEN PROCENT!!) zijn processorkracht beschikbaar stelt voor medisch nut!
Start dan een nieuw topic ...het zal alleen vrij snel een slotje krijgen
Als ik jouw redenatie zo volg mag ik in mijn vrije tijd ook niet meer voetballen, want dat is kuddegedrag. Ik had tenslotte ook als vrijwilliger in het ziekenhuis kunnen gaan werken?GerbenW schreef op 27 september 2002 @ 03:43:
Euh... maar begrijp ik het nou verkeerd of draait ECCp nou ook weer 'gewoon' om het kraken van een goeie versleuteling?
Ik ben van mening dat iedereen gewoon 100% vrij is in zijn keus. Veel projecten gaan tegenwoordig om het bestrijden van ziektes maar ook al vind je met zo'n project een oplossing, de invloed op een medicijn kan nog steeds 0% zijn.
Ik zeg niet dat de projecten daarom onzin zijn, maar voor mij is het niet overtuigend genoeg om al mijn clients te gaan vervangen.
Distributed.net heeft de beste client. Ondersteund de meeste OS'en. Daarom kies ik voor D.net.
Anderen vinden dat niet belangrijk en kiezen voor iets anders.. so be it!
Freedom to the
Verwijderd
In het kader van nazorg / aftersalesErik1 schreef op 27 september 2002 @ 07:25:
OMG Nu moet ik alle mensen langs waar ik ooit wel eens op de PC heb gezeten, om die koe een andere richting in te schoppen
Tjonge, EINDELIJK afgelopen, ben blij toe. Toen ik nog meedeed had ik max 4000 blokjes per dag (and damned proud of it), als je de laatste DPCH's bekijkt ... tjonge wat een power. En dat wordt dan nog even een 2 1/2 maand verspild
* TeeDee heeft het makkelijker dan anderen denk ik
Wat ik nu ga doen weet ik niet. Maar ik weet wel dat ik met de UzayNet Cruncher Cows bijna 2 jaar meegedaan heb. Woei
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Zou wel stoer zijn, ga dan van 2 pc's naar 5!
PS, die 2 pc's staan bij oude buren, dus is ff kijken hoe ik dat ga doen
Juist
DPC Seti (Gaan we met z'n allen ET opsporen)BOOTZ schreef op 26 september 2002 @ 19:13:
* BOOTZ wil weten bij welk project dpc nog niet bovenaan staat, ga ik daar meehelpen
Verwijderd
Gisteren is er nog bij Division Eindhoven ongeveer nog 150K geflushed wat ook niet weinig is maar er gaat in 2 maanden tijd wel zo'n 2M minder achter onze naam staan als ze alles weg gaan gooien vanaf 14 juliVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:52:
Wel jammer dat ze nu niet alle stats van de laatste dagen erop laten staan want ons teampje heeft laatst 100K gelflushed (en op 700K is dat best veel!)
ah dat gedoe is eindelijk over pfeeeww nou seti nogDutchman! schreef op 26 september 2002 @ 17:33:
http://www.distributed.net/pressroom/news-20020926.html
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1
distributed.net completes rc5-64 project (list announcement)
september 25, 2002
RC5-64 HAS BEEN SOLVED!
On 14-Jul-2002, a relatively characterless PIII-450 in Tokyo returned
the winning key to the distributed.net keyservers. The key
0x63DE7DC154F4D03 produces the plaintext output:
The unknown message is: some things are better left unread
Unfortunately, due to breakage in scripts (dbaker's fault, naturally)
on the keymaster, this successful submission was not automatically
detected. It sat undiscovered until 12-Aug-2002. The key was
immediately submitted to RSA Labs and was verified as the winning key.
So, after 1,757 days and 58,747,597,657 work units tested the winning
key was found! While it's debatable that the duration of this project
does much to devalue the security of a 64-bit RC5 key by much, we can
say with confidence that RC5-64 is not an appropriate algorithm to use
for data that will still be sensitive in more than several years'
time. On the distributed computing front, however, the RC5-64 project
clearly demonstrates the viability of long-term, volunteer-driven,
internet-based collaborative efforts. The next time someone bemoans
the public's short attention span or need for instant gratification
you should remind them what 331,252 people were able to accomplish by
joining together and working for nearly five years. distributed.net's
RC5-64 project clearly shows that even the most ambitious projects can
be completed by volunteers thanks to the combined power of the
internet and distributed computing.
Ignoring artificially high numbers resulting from network
difficulties, we completed 86,950,894 workunits on our best day. This
is 0.12% of the total keyspace meaning that at our peak rate we could
expect to exhaust the keyspace in 790 days. Our peak rate of
270,147,024 kkeys/sec is equivalent to 32,504 800MHz Apple PowerBook
G4 laptops or 45,998 2GHz AMD Athlon XP machines or (to use some
rc5-56 numbers) nearly a half million Pentium Pro 200s.
Over the course of the RC5-64 project, 331,252 individuals
participated. We tested 15,769,938,165,961,326,592 keys.
We apologize for the latency in the announcement, but scheduling
conflicts with RSA Laboratories and difficulties in reaching the
winning participant (who has asked to remain anonymous) introduced the
additional delay to the process.
Also, please consider joining us on SlashNET IRC on Saturday
28-Sep-2002 @ 21:00 UTC (5:00PM EDT) for an online Q+A session on the
RC5-64 project and the future plans for the distributed.net network.
Not only are we looking forward to moving on to RC5-72 but we're
currently reshaping the framework of the dnetc architecture to better
accommodate additional projects. We're hoping to attract some new and
motivated partners with good ideas and a need for cycles.
Thanks to RSA Labs for continuing to offer challenges that reward
distributed efforts!
For more information, contact:
* David McNett <nugget@distributed.net> +1-512-350-5038
References
http://www.slashnet.org/
http://www.rsasecurity.com/news/releases/pr.asp?doc_id=1400
http://www.distributed.net/rc5/
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.7 (FreeBSD)
Comment: http://www.slacker.com/~nugget/
iD8DBQE9kx5ys3nEpeQ8X8MRAqFRAKDm1Rriuki9UQM7/9Gwslm+9WazGQCfalpX
ZZBhdSAONvsTZos2gPYDMGM=
=PCqV
-----END PGP SIGNATURE-----
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Hmm ja zit ook wel wat in...[eNeRGy] schreef op 27 september 2002 @ 08:35:
[...]
Als ik jouw redenatie zo volg mag ik in mijn vrije tijd ook niet meer voetballen, want dat is kuddegedrag. Ik had tenslotte ook als vrijwilliger in het ziekenhuis kunnen gaan werken?
...
Verwijderd
liever dat ze eerst iets met THINK vinden, lijkt mij belangrijkersalutem schreef op 27 september 2002 @ 11:55:
[...]
ah dat gedoe is eindelijk over pfeeeww nou seti nog
nb:beschouw dit niet als reclame, maar slechts een opinie van een mede tweaker...............
Heb zo'n 300.000 blokjes gegraasd voor mezelf en een subteam.... leuk dat het nu gesolved is... Op naar RC5-72
Verwijderd
Wat misschien ook wel handig is om te vermelden is dat er (volgens mij) geen check is dus hou dit goed in de gaten.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Alleen ga ik een paar koetjes nog niet omzetten omdat ik daar niet makkelijk bij kan, en dan over een paar weken weer bij de mensen langs kan, ook niet echt leuk.
Maar de meeste en snelste staan al op OGR. ik
http://www.rsasecurity.co...ges/secretkey/status.html
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Al staat hier wel al een press release van RSARIKZ schreef op 27 september 2002 @ 14:34:
Hmzz hij staat er nog niet tussen bij RSA Labs
http://www.rsasecurity.co...ges/secretkey/status.html
http://www.rsasecurity.com/news/releases/pr.asp?doc_id=1400
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Het is voor mij alweer bijna een jaar geleden dat ik met RC5 stopte, maar ook voor mij was dit een begin. Een goed begin van mijn verslaving aan stats en alles wat ermee te maken heeft
Ik hoop dat iedereen het, net als mij, naar zijn zin heeft gehad, en nu iets anders leuks gaat doen!
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Verwijderd
Ja de stats na 14 juli worden weggegooid toch ???Rexcore schreef op 27 september 2002 @ 16:44:
Dit word alleen nog maar beter.. .:) krijg net te horen dat quccc nog wel 1e is geworden..![]()
![]()
Toen stonden wij nog ruim 1es
Ziet er veel belovend uitActually, when you take our current keyrate and project it onto
RC5-72, the estimate is lower than our estimate of the time to
complete RC5-64 when we started that project.
Sorry, I don't have exact numbers here on the train as I'm composing
this. I believe in 1997 we thought it would take about 20 years to
do RC5-64. Today we think RC5-72 will take about 10-12 years. Both
estimates are based on 0 growth over our current keyrate at the time
of the estimate. Faster/stronger processors, optimized cores and
greater participation will all tend to shorten this number over time.
Yes, these numbers take into account that RC5-72 has 256 times as
much work to be done as RC5-64, and that RC5-72 will require 50% more
registers than RC5-64 (three registers instead of two). Our coders
tell us that on some platforms, the core will achieve about 99% of
the performance of the RC5-64 core! (Go coders!)
I can't give you a release date for the new clients (I don't know
myself), but I can tell you that I heard the coders talking about
having testable clients, and are working on putting together a test
network. The testing could turn something up that sends us back to
the drawing boards (the nature of coding), but we might also have
beta clients before very long.
We know not everyone is excited about OGR, and that's fine - we plan
to provide alternatives. Getting RC5-72 operational is our highest
priority - we're working very hard to get the new clients and proxies
out as soon as humanly possible without compromising the results. As
Nugget hinted in the announcement, we're also in the process of
investigating cores for new, non-OGR, non-RC5 projects. Naturally,
these developments were put on hold when we found out about the RC5
win. RC5 has been our mainstay for years, and a major draw for new
participants (especially the stats-hungry kind), so we're not likely
to drop it.
We've also been working on updates to the OGR core. Our best brains
tell us that the net result of the problems in the OGR core don't
mean we have incorrect results, only incomplete results. The core is
capable of correctly detecting the shortest ruler, but not of
accurately counting the total number of nodes in each stub. Stubs
over a certain length would be discarded without being counted. So
while we can be reasonably sure of finding a shorter ruler if it
exists, we can't be sure of the counts for all stubs. This means if
someone else calculates the same stubs using a different method, they
won't get the same totals, calling our results into question. (I may
be oversimplifying here - this is my best understanding of the issues
- - perhaps someone else in DCTI can jump in with corrections.)
This is a very exciting time for us, and even a little scary - we
want the new RC5 running as badly as you do! Stick with us, and we
promise you won't be disappointed.
__
Bruce Wilson <bwilson@distributed.net>
PGP KeyID: 5430B995, http://www.toomuchblue.com/
Build a man a fire and he'll be warm for a day.
Set a man on fire, he'll be warm for the rest of his life.
Beveiliging RSA na vier jaar gekraakt
Van onze redactie
AMSTERDAM - De encryptiesleutel van het beveiligingsbedrijf RSA Security is na vier jaar gekraakt door een netwerk van computergebruikers die opereren onder de naam distributed.net. Het Nederlandse Dutch Power Cows van Tweakers.net greep naast de buit.
RSA Security schreef in 1997 een wedstrijd uit om de encryptiesleutel te kraken. Het bedrijf wilde hier mee aantonen dat het jaren zou duren voor de techniek gekraakt zou worden. Aan de wedstrijden deden verschillende teams mee die via internetsites internetters opriepen hun computerkracht te delen. Het winnende team distributed.net bestond uit 331.252 vrijwilligers en hun machines. De groep ontvangt een beloning van 10.000 dollar. De sleutel 0x63DE7DC154F4D03 is uiteindelijk gevonden via de computer van een gebruiker uit Hong Kong.
Overigens betekent het vinden van de oplossing niet het einde van de teams die hun rekenkracht bundelen. Groepen als Dutch Power Cows doen aan meerdere projecten mee waarvoor grote rekenkracht nodig is zoals het Seti-project dat zoekt naar buitenaards leven.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
Ik ga verder met eccp
En over die info verstrekking. Beter. OK, laten we zeggen beter laat dan nooit
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Klopt alleen niet.. In 1997 hebben ze een aantal wedstrijden uitgeschrevn.. waaronder dus ook al RC5-72 en ook rc5-56Marc H schreef op 27 september 2002 @ 17:58:
De op de website van de telegraaf staat het ook: http://www.telegraaf.nl/d...raakt.teams.security.html
De RC5-56 was dus al door d.net opgelost. hadden ze binnen een jaar gedaan. dus was al in 1997 opgelost. zie ook http://www.rsasecurity.com/news/releases/pr.asp?doc_id=716
Maar otch leuk dat het in de krant komt.
vond hem ergens nog tussen mijn favorieten van IE
[ Voor 54% gewijzigd door MeneerKrab op 21-01-2005 21:24 ]
Een kick na ruim 2 jaar..... haha?PowerCow schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:22:
ff grapje tussen door.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Jij dacht dat je topic van 10 kantjes gemist had..........tsssk
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

700 jaar hebben we de hele key-space afgezocht.MortalPiso schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:55:
Nouja, zal nog wel een tijdje duren voordat het zover is
In vergelijking was dat een jaar geleden nog 1700 jaar
Ik had al bijna een 'gefeliciteerd' in de vingers zitten.
Leuke grap, ik schrok ook al: een topic zo snel gegroeid in die paar uur? dat kan niet.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dus dat betekent dat we met 10 maanden klaar zijncardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:56:
[...]
700 jaar hebben we de hele key-space afgezocht.
In vergelijking was dat een jaar geleden nog 1700 jaar

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dit topic is gesloten.