K7VZA V3.0 overleden :(

Pagina: 1
Acties:

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
Het is dan eindelijk een feit. Mijn eerste ECS mammaplank is heen gegaan ;( Kwam vorige week thuis, en in mijn kamer meurde het verschrikkelijk. Net alsof er een paar condensatoren waaren gesprongen. Maar het vreemde is dat alles gewoon nog werkte en ik dus niet precies de bron van de stank kon vinden. PCtje draaide nog vrolijk door, niets aan de hand. s'avonds netjes uit gezet, volgende avond weer aan... en... mazzl.. vergeet et maar... doet et zelf maar... HD spinde niet op. na een paar keer uit en aan zetten deed ie het toch nog... dit werkte zo'n twee avonden tot dinsdag avond. toen kreeg ik et niet meer voor elkaar op die manier.. ik kast open geschroefd, en het probleem was al snel duidelijk. 5 condensatoren doorgefikt :( :'( gelukkig had ik nog precies zo'n bord in een reserve systeem van me draaien... dus heb ik die nu in mn eigen systeem gezet.. en et draaid nu wel weer..(de TB1000 was gelukkig niet ook kapot) maar dat verotte bord is dus net 1 jaar en 3 maanden oud :( geen winkel garantie meer dus :(

vraagjes: kan ik em misschien terug sturen naar ECS? heeft iemand daar al ervaring mee?
Gaat het met dit 2e bord ook gebeuren nu er i.p.v. een duron 600, een TB1000 op draaid? zo ja, wat kan ik doen om dat te voorkomen? (stukjes koelblok op de spannings stabilisatoren plakken ofzow?)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Probeer eens de kapotte condensatoren eens tevervangen. Meer kapot maken dat nu al is kan niet meer. Ik heb het wel eens gelezen dat ze dat met abit plankjes gedaan hebben. Het is wel het proberen waard.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• BlueFlame
jep... heb ik ook al eens bij een ander bord gedaan... maar dan wil ik wel zeker weten dat ik via ECS ook geen garantie meer krijg :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
De enigste manier waarop je dat komt te weten is dat je ze ff mailt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• BlueFlame
hebik al gedaan... maar et duurt +-5 dagen voordat je antwoord hebt staat op de site :-/ maar goed.. zien et dan wel... vinet alleen zo rot dat dat andere mobo misschien ook binnenkort gaat :-/

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

ze zeggen 5 dagen ja, maar duurt echt vet langer.
heb zelf ook een keer een vraag gesteld en het duurde wel 2 weken. :(
Dat was kut, heb toen zelf maar mijn probleem opgelost, met de risco's gelukkig is alles goed gegaan.
En van die garantie, die zul je niet krijgen.
je kunt het natuurlijk proberen in de winkel waar je hem heb gekocht maar ik acht de kans klein.

Ofte wel
SOLDEREN. :) Succes

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• BlueFlame
ok... tijd voor een update...
Niet gelukt om voor garantie op te sturen... (winkel heeft et voor me geprobeert, maar ze kregen em gewoon weer terug ;()
Zelf maar geprobeert elco's te vervangen (had ik al een keer op een ander bord gedaan en dat was gelukt) maar nu doet ie dus helemaal niets meer... ben bang dat ie iets te warm is geworden met solderen :(
dus.. nu heb ik een echt overleden plankje ...
helaas...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Als het zo meurt enzo laat je je kast toch ook niet dicht.. Ik heb zelfs al m'n comps constant openstaan :X. Dan check je toch wat er is gaan meuren.. Ok, dan had je waarschijnlijk ook niet heel veel meer kunnen doen, maar toch.

Nieuwe onderdelen kun je dan trouwens het beste niet direct op het mobo solderen maar eerst de oude eraf slopen (doh) en de nieuwe met een stukje snoer ertussen erop zetten, zodat je niet direct op dat mobo hoeft te kloten.

Maar ik las dat je het nu dus al compleet verknalt hebt :'(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BlueFlame
W3ird_N3rd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:21:
Als het zo meurt enzo laat je je kast toch ook niet dicht.. Ik heb zelfs al m'n comps constant openstaan :X. Dan check je toch wat er is gaan meuren.. Ok, dan had je waarschijnlijk ook niet heel veel meer kunnen doen, maar toch.
En jij denkt dat ik niet gelijk ben gaan zoeken? :) maar ja.. als alles nog werkt... (mn pc dus ook!) dan houd het zoeken snel op... :/

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:13
Mooi voor je.. god geeft tegenwoordig al aan wanneer een tweaker hoort te upgraden :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• BlueFlame
tjah.. maar waarom die et dan net kappot laat gaan NADAT ik nieuw spul net een dag binnen heb is me een raadsel :) (wel goede timing :)) maar ik wou eigenlijk net een van mn zusjes blij gaan maken met mn "oude" zooi :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

BlueFlame schreef op 31 oktober 2002 @ 14:41:
[...]

En jij denkt dat ik niet gelijk ben gaan zoeken? :) maar ja.. als alles nog werkt... (mn pc dus ook!) dan houd het zoeken snel op... :/
Ik zou de pc ook openschroeven.. En je RUIKT toch dat het uit die bak komt, dan schroef je 'm open lijkt me B)
Vaagheit schreef op 31 oktober 2002 @ 15:08:
Mooi voor je.. god geeft tegenwoordig al aan wanneer een tweaker hoort te upgraden :)
Met de Hammer en al die meuk in 't verschiet is dit niet zó'n goede tijd om te upgraden hoor ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BlueFlame
W3ird_N3rd schreef op 31 oktober 2002 @ 16:49:
[...]

Ik zou de pc ook openschroeven.. En je RUIKT toch dat het uit die bak komt, dan schroef je 'm open lijkt me B)

[...]

Met de Hammer en al die meuk in 't verschiet is dit niet zó'n goede tijd om te upgraden hoor ;)
Ik kwam net thuis... ga mn kamer in en de geur komt je tegemoet... mn case fan had die stank dus al behoorlijk uit mn case gezogen waardoor hij niet erger stonk dan de rest van de kamer :/ dus ik dacht dat et daar niet aan lag... volgende keer idd maar even open schroeven voor de zekerheid :)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heb ik ook met een Abit KA7 Slot 1, ze staan allemaal bol, en hij wilde helemaal niet meert booten, maar nu werkt het ineens weer (die dingen worden alleen erg warm, ik weet niet hoe warm, omdat mijn thermometertje gaar doet, ik houd het sensortje erop,op het scermpje staat 20C, daarna 30C, dan 50C, dan HI :? )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vraagje :

Heb jij wel eens de USB2 aansluiting op je mobo gebruikt :?
Zo ja welke kabel heb al verschillende geprobeert maar de usb aparaten deden het niet :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

mijn harde schiijf is laats ook kapot gegaan ( 1 jaar en 5 maanden oud)
het valt me eigelijk wel een beetje op dat alle producten van welk merk of wat dan ook net buiten een jaar kapot gaan . ze zouden er 2 jaar gerantie op moeten doen
toen llaats mijn pc kapot was , ik datch dat mijn mobo kaopt was aan de ide controller
om dat niet meer goed werkte . maar na veel getest bleek mijn harddisk EN mijn ide 80pin kabel kapot te zijn en het was allemaal even oud .

1 Jaar garantie is te weinig !!!
in sommige winkels kun je ook voor een wat duurder bedrag een garantie van 3 jaar kunnen nemen op de onderdelen. het is beter dan dat je pc er na anderhalf jaar mee stopt en je een nieuwe moet kopen en dan ben je nog durder uit

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nero355 schreef op 31 oktober 2002 @ 19:53:
Vraagje :

Heb jij wel eens de USB2 aansluiting op je mobo gebruikt :?
Zo ja welke kabel heb al verschillende geprobeert maar de usb aparaten deden het niet :(
Heb ik ook op mijn K7S5A, maar bj mij werkt het ook niet :( Is wel een topic over.
Pagina: 1