Toon posts:

glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wat denken jullie van deze technologie??? ik vind het zelf een positief iets. zijn er eingelijk al steden waar glasvezel internet al toeganglijkheid heeft?? of is dit nog iets voor de toekomst zijn er al prijzen bekent en aanbieders van dit internet soort

alvast bedankt

Verwijderd

Euh, weet er niet zo veel van, maar glasvezel wordt toch gebruikt voor grote afstanden en in steden wordt het afgesplitst in gewone (koperen) kabels en dergelijke.

Een glasvezelaansluiting direct per huishouden zou ontieglijk duur en onnodig zijn.

Verwijderd

idd. een electrich signaal gaat even snel als het signaal door een glasvezel, alleen als het om een erug grote bandbreedte gaat dan is glas veel stabieler, en glasvezel kan grotere afstanden overbruggen en dat is dus ook een voordeel.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

McFizban

Hackito ergo sum.

Licht gaat ongeveer 75% langzamer door glasvezel dan elektrisiteit door koper.
(Weetje van de dag, ik stond er eerst ook van te kijken)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 01:02:
wat denken jullie van deze technologie??? ik vind het zelf een positief iets. zijn er eingelijk al steden waar glasvezel internet al toeganglijkheid heeft?? of is dit nog iets voor de toekomst zijn er al prijzen bekent en aanbieders van dit internet soort

alvast bedankt
Mjah? wat is 't doel van deze post??? Glasvezel heeft zich inmiddels aardig bewezen...

1. Grotere lengtes mogelijk
2. kleinere kabels
3. multimode en je gooit er nog meer data door

Fiber-to-home? Google ff, men was er ergens al mee bezig...
toekomst? zal ongetwijfelt ooit de cai antenne vervangen. Vooralsnog veel te duur, je moet alles losslopen/graven om nieuwe infastructuur te leggen..

prijzen en aanbieders?? jahoor, bel surfnet maar... :)
alle backbones zijn glas, en een huurlijn (vanaf 1Mbit uit mn hoofd) wordt dacht ik ook al als glas opgeleverd.

Tenslotte... * DJSmiley heeft ergens het gevoel dat deze vraag rechtstreeks uit een schoolboekje komt ;)

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:18
In Eindhoven wordt toch een wijk gebouwd (high-tech campus) met fibre aansluitingen aan huis. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Licht gaat ongeveer 75% langzamer door glasvezel dan elektriciteit door koper.
(Weetje van de dag, ik stond er eerst ook van te kijken)
echt waar? Daar sta ik van te kijken. :?
Heb je een link naar dat weetje?

edit:

Elektriciteit moet het zijn; niet met een -s-.

There is no place like 127.0.0.1

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
marcus22 schreef op 26 september 2002 @ 19:08:
In Eindhoven wordt toch een wijk gebouwd (high-tech campus) met fibre aansluitingen aan huis. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Nee hoor, kenniswijk noemen ze het.

Sterker nog, in 360 woningen is het al te krijgen (vlinderbuurt en cederlaan in eindhoven).

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik heb webspace op zoon server :x

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Grote voordeel van glasvezel is dat je over relatief dunne kabels veel data kan gooien.
Zeker met leuke multiplexing techniekjes en 2310 kleuren licht etc ;).

• Mior
  • Laatst online: 21:45
Verrek.. 212.61.68.34, das idd in de kenniswijk range :D

Zal morgen eens opzoeken wie dat is ;)

• Rebels

Rebels

watev?!

SPAM

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 27-09-2002 20:33 ]

• qless
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

SPAM

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 27-09-2002 20:34 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Rebels, lees de FaQ.

Spammen is hier NIET gewenst.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bij ons op het werk hebben we glasvezel tussen de verschillende locaties liggen, die lopen allemaal op gigabit..

Verwijderd

glasvezel in me meterkast heeft wel iets hoor >:) 1gb naar me servertje ofzo >:)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Glasvezel in de meterkast is een ramp. Al die consumenten die er in gaan kijken ("komt daar licht uit?" -> oogbeschadiging), kabels gesloopt met brakke connectoren etc. etc.
Het is een hele mooie technologie, maar je moet hem wel uit de handen van consumenten houden.

Doe maar glasvezel tot de meterkast met een convertor waar coax en RJ11/45 uit komt.

• Rebels

Rebels

watev?!

Cutebritney schreef op 27 september 2002 @ 20:36:
Rebels, lees de FaQ.

Spammen is hier NIET gewenst.
Sorry O-)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Wie kijkt er nou niet in zn glasvezelkabel om te kijken of ie wel goed is? ;) Als dat echt zo slecht zou zijn was ik al lang blind geweest ;) De kabel is inderdaad wat kwetsbaar, maar echt niet zo erg als veel mensen denken.
Maar ik ben het wel met je eens dat glasvezel totaan de meterkast het beste is. UTP/coax/.. is door iedereen te knijpen en vereist slechts wat simpel gereedschap, wat evt bij de lokale electronicaboer te lenen is.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Hmmm, glasvezel heeft zich inderdaad bewezen, maar wat ik stom vind is dat de goeie verbindingen etc altijd in die (om maar een uitdrukkinkje te geven dus niet janken ;) ) boerensteedjes daar bij eindhoven komt en niet in Agga, das stom!!!!!!!!! :( niet lieffffffffff
:( weeeeeeeeeeeeeeeeeh (Sp4m ;))

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

chello gebruikt het al voor zn internet (teminste in sommige delen), en daar gaat chello standaard 180kbs, dag en nacht

Verwijderd

In Almere wilden ze toch iedereen aan een 100Mbit-lijn hebben?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 03:24
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 22:50:
In Almere wilden ze toch iedereen aan een 100Mbit-lijn hebben?
Dat gaat wel wat kosten, is denk ik vooral toekomst muziek :(.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 01:31:
idd. een electrich signaal gaat even snel als het signaal door een glasvezel, alleen als het om een erug grote bandbreedte gaat dan is glas veel stabieler, en glasvezel kan grotere afstanden overbruggen en dat is dus ook een voordeel.
Snelheid in glas is dus nog altijd hoger dan in koper, snelheid licht in glas is ongeveer lichtsnelheid, snelheid in coax ligt, afhankelijk van de soort kabel, tussen de 200.000 km/s en 280.000 km/s. Niet dat die snelheid op dit moment echt veel uitmaakt voor ons.
Glas is stabieler? Het is geen besturingssysteem dat in de grond ligt. De bandbreedte van glas is gewoon veel groter, maar dat heeft niks met stabiliteit ofzo te maken, maar puur met de eigenschappen van glas.
FatalError schreef op 28 september 2002 @ 17:37:
Wie kijkt er nou niet in zn glasvezelkabel om te kijken of ie wel goed is? ;) Als dat echt zo slecht zou zijn was ik al lang blind geweest ;) De kabel is inderdaad wat kwetsbaar, maar echt niet zo erg als veel mensen denken.
Maar ik ben het wel met je eens dat glasvezel totaan de meterkast het beste is. UTP/coax/.. is door iedereen te knijpen en vereist slechts wat simpel gereedschap, wat evt bij de lokale electronicaboer te lenen is.
Duh! Je kunt twee keer in een glasvezel kijken die goed is afgesneden, 1 x met links en 1x met rechts! :)
De kabel is behoorlijk kwetsbaar, 1x knikken en het is afgelopen en er kan weer een nieuwe kabel door de grond heen!

Dus ik denk dat het nog een te duur geintje is om alle huizen te voorzien van glasvezel, ik denk dat het coaxnet nog wel behoorlijk lang zal blijven liggen, maar dat de glasvezel dichter bij huis komt, een kast met glasvezel<->coax in elke straat bijvoorbeeld. :9

Check out http://www.getbackonstage.nl

• PolarBear
  • Niet online
Rattlehead schreef op 29 september 2002 @ 10:24:
Glas is stabieler? Het is geen besturingssysteem dat in de grond ligt. De bandbreedte van glas is gewoon veel groter, maar dat heeft niks met stabiliteit ofzo te maken, maar puur met de eigenschappen van glas.
In zo verre is glas stabieler om het feit dat je geen last hebt van inteferentie.
Dus ik denk dat het nog een te duur geintje is om alle huizen te voorzien van glasvezel, ik denk dat het coaxnet nog wel behoorlijk lang zal blijven liggen, maar dat de glasvezel dichter bij huis komt, een kast met glasvezel<->coax in elke straat bijvoorbeeld. :9
Dat is al bijna het geval, glas ligt al redelijk dicht in de buurt.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

McFizban

Hackito ergo sum.

Rattlehead schreef op 29 september 2002 @ 10:24:
[...]

Snelheid in glas is dus nog altijd hoger dan in koper, snelheid licht in glas is ongeveer lichtsnelheid, snelheid in coax ligt, afhankelijk van de soort kabel, tussen de 200.000 km/s en 280.000 km/s. Niet dat die snelheid op dit moment echt veel uitmaakt voor ons.

[...]
Toch nog gevonden: de lichtsnelheid in een glasvezel: ongeveer 190.000 km/s
(bron: http://www.picotech.com/experiments/speed_of_light/
en: http://www.peak.org/~jeremy/bigfun/comspeed.html (bij fiber optic) )

En de informatie propageert dus langzamer door glas dan door koper. (raar, maar waar!)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dus ik denk dat het nog een te duur geintje is om alle huizen te voorzien van glasvezel, ik denk dat het coaxnet nog wel behoorlijk lang zal blijven liggen, maar dat de glasvezel dichter bij huis komt, een kast met glasvezel<->coax in elke straat bijvoorbeeld.
Hiero ligt er glasvezel tot aan de wijk-verdeelcentrales.
Vanaf daar gaat het de coax kabel op. (TV Radio & Internet...)
Elke wijkcentrale wordt 2x (redundant) gevoedt met glas.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
om nou nog met conclusies aan te komen wat glasvezel is vind ik ene beetje laat..
deze topic had 2 jaar geleden hier moeten staan

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Ik zit op een bedrijven terrein in Arnhem Noord en nu vermoeden wij dat een hosting bedrijf hiernaast aangesloten is op het glasvezel netwerk. Door omstandigheden is het niet mogelijk om direct aan hun te vragen of dat zo is.

Heeft iemand enig idee of er een soort van uitrol kaart bestaat waarop is aangegeven tot hoever er glasvezel ligt en van wie dat is?

Ik weet dat SURFnet er mee bezig is in Arnhem, maar dat zou in eerste instantie voor de non-profit markt zijn.

• PolarBear
  • Niet online
Erm KPN heeft een landelijk glasvezelnetwerk, Casema, UPC en Essent hebben een glasvezelnetwerk, Versatel heeft een glasvezelnetwerk. Iedere stad heeft wel de mogelijkheid om aangesloten te worden via glas. Echter dit zijn dure verbindingen.ß

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Wij hebben op werk (via CityLink van KPN) glas tot aan de deur, alleen om daarover te internetten is gewoon duur, dus hebben we een SDSL 2Mbit liggen. :)

No production networks were harmed during this posting

• DrJamez
  • Laatst online: 20:44
Voorzover ik weet heeft vrijwel elke telefooncentrale een glasvezel backbone :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou dat is bijv in amersfoort in nieuwland nou net ene probleem .. deze is glasvezel only en hier ondersteunen ze dus geen adsl. ja idd :?

dus ik vermoed dat de meeste nog op koper draaien aangezien adsl steed ruimer verkrijgbaar is

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 27-06-2003 19:45 ]

Iperf

• DrJamez
  • Laatst online: 20:44
Klopt, tot aan de centrale is het koper, vanaf de centrale is het glasvezel naar het IP-core netwerk van KPN. En in sommige centrales is het zo dat er alleen glasvezel ligt, en die mensen kunnen idd geen ADSL krijgen...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Ik wil binnenkort een 10gbps netwerk gaan realiseren thuis. Daarvoor ga ik UTP cat6 gebruiken en de nodige router die 10gbps aan kan.

Maar binnenkort krijgen we glasvezel. Ik zat op kpnglasvezel.nl te lezen dat hun snelste pakket slechts 60mbit is! Is het bij glasvezel niet mogelijk om sneller dan dat te gaan? Zelfs op dit moment heb ik een 100mbit verbinding..

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Zullen we dit topic maar lekker met rust laten?
Gezien dat hij ruim 6 jaar oud is..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.