[php] mozilla blockt mijn cookie :(, nu werkt script niet

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb zelf een webshop gemaakt. En als ik 'm in IE bekijk, dan doet ie het heel mooi. Maar als ik 'm in Mozilla ga bekijken, blockt ie in een keer mijn cookies.
Ik heb bij de instellingen van mozilla al gekeken, maar daar blockt ie niet...

Toen ben ik gaan zoeken of dit al eens bij iemand hier op GoT voorgekomen is, en toen viel mij een interessant stukje tekst op in deze topic:
[rml][ Cookies] Het verbod is er... wat nu?[/rml]
Mietje vertelt daar, dat Mozilla automatisch cookies blockt die in een iframge geladen worden.

Nou, 3× raden, mijn cookie wordt idd geladen in een iframe.

Kan ik dat uitschakelen, of is hier een andere oplossing voor? Ik ben zelf niet fan van mozilla om te browsen, maar de klant heeft een Mac, en die krijgt dus met dit probleem te maken :o

Plz, tell me hoe ik dit moet oplossen.

(andere cookies, gaan trwns wel, TNet cookies laat ie wél door, zullen we niet in een iframe geladen worden... :7 )

Verwijderd

Geen iframe gebruiken maar iets anders bedenken ?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
heb je het al met P3P headers geprobeerd?
http://www.w3.org/P3P/

• bgever
Glimi schreef op 25 september 2002 @ 23:48:
heb je het al met P3P headers geprobeerd?
http://www.w3.org/P3P/
Daar snap ik dus geen hol van hè. XML alles schiet me voorbij.

Kun je toevallig ook een stukje code geven of moet ik nu al mijn pagina's gaan aanpassen :?

• bgever
Kan php trwns wel cookies maken in Mozilla? Ik heb namelijk gekeken, hij maakt wel een of ander cookie aan, maar de data die hij bevat is een PHPSESSID. Die cookie bevat dan ook nog een rare tekenreeks i.p.v. de sting die ik opgegeven heb die het cookie zou moeten bevatten.
Ik gebruik alleen geen sessie, dus dat is het gekke.

• bgever
Nog iemand ideën hoe ik het kan oplossen?

• bgever
Heel wazig.

Ik heb nu mijn script zo aangepast, dat er geen cookies meer gelezen en aangemaakt worden in frames, maar nu werkt het nog steeds niet!
Onder IE heb ik geen problemen, maar op een Mac en met Mozilla wel!

Waar kan dat toch aan liggen?

Deze code gebruik ik om een cookie aan te maken:
PHP:
1
setcookie("kiaora_winkelmandje", $string, 1209600,'/','www.ironage.nl',0);

Verwijderd

4 post achter elkaar. Zo zo....

• bgever
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:22:
4 post achter elkaar. Zo zo....
Leuk om te weten, maar ik heb er niets aan. Zit al een hele week met het probleem en kom er maar niet uit :'(

En als je naar de datums en tijden had gekeken, zag je dat ik aan't schoppen ben geweest.

* bgever d8 bij het zien van een nieuwe post dat er eindelijk een oplossing was :(

Verwijderd

In de Mozilla Web Author FAQ staat:
10. I didn’t find the answer I was looking for. Where should I ask?
Try asking in the newsgroup relevant to your question in the comp.infosystems.www.authoring.* hierarchy. Please do not ask Web authoring questions in the newsgroups intended for discussion about the development of Mozilla.
Misschien dat je in de daar genoemde newsgroups verder kan zoeken ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 16:34 . Reden: Correcte gramatica is leuk ... ]

• bgever
Ik denk dat het niet met mozilla te maken heeft. Op een MAC met IE en Netscape doet zich het zelfde voor...

• bgever
Nu heb ik met mijn eigen apache servertje even een testje gedaan, en nu blijkt, dat mozilla bij een gewoon simpel php scriptje met 3 regels niet het cookie kan lezen :S.
Ik heb ingestelt, dat hij een bericht geeft als er een poging is om een cookie te maken of bewerken.

Nou, ik krijg zelfs nieteens een melding van een poging!
dit is het scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$string = "cookies werken";
setcookie("testcookie", $string, 1209600,'/','',0);
echo $_COOKIE['testcookie'];
?>

Onder IE werkt het script dus wel, maar onder mozilla niet.

Als ik met Mozilla naar tweakers.net ga, dan krijg ik wél een melding dat hij het doet. Hij wil dan een cookie wijzigen.

Ik meen dat dat ook gedaan wordt met een php script.

Klopt er dan iets niet aan de syntax van mijn script?

Verwijderd

Dat is gewoon de policy van Mozilla :) Dat kun je in elke browser tegenkomen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
oikoyama schreef op 30 september 2002 @ 16:51:
Nu heb ik met mijn eigen apache servertje even een testje gedaan, en nu blijkt, dat mozilla bij een gewoon simpel php scriptje met 3 regels niet het cookie kan lezen :S.
Ik heb ingestelt, dat hij een bericht geeft als er een poging is om een cookie te maken of bewerken.

Nou, ik krijg zelfs nieteens een melding van een poging!
dit is het scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$string = "cookies werken";
setcookie("testcookie", $string, 1209600,'/','',0);
echo $_COOKIE['testcookie'];
?>

Onder IE werkt het script dus wel, maar onder mozilla niet.

Als ik met Mozilla naar tweakers.net ga, dan krijg ik wél een melding dat hij het doet. Hij wil dan een cookie wijzigen.

Ik meen dat dat ook gedaan wordt met een php script.

Klopt er dan iets niet aan de syntax van mijn script?
Misschien een gekke tip, maar als je zoveel moeite hebt met cookies waarom dan geen sessions... Werkt zeker wel.. (browser heeft er dan niets meer mee te maken :) )

|>

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
klopt het path van de cookie wel? dat zijn nogal vervelende dingen altijd. Verder weet ik niet wat $_COOKIE doet, probeer het anders es met getcookie?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Jackabuzah schreef op 30 september 2002 @ 17:07:
[...]

Misschien een gekke tip, maar als je zoveel moeite hebt met cookies waarom dan geen sessions... Werkt zeker wel.. (browser heeft er dan niets meer mee te maken :) )
Zolang je de optie gebruikt om de PHPSESSID door te geven via de URL (is in te stellen in je php.ini oid) heb je daar inderdaad geen cookies bij nodig :)

• simon
Misschien verkeerde mozilla versie?

|>

• bgever
Jackabuzah schreef op 30 september 2002 @ 17:07:
Daar zit wel wat in, maar een sessie kun je maar een keer gebruiken. Als de bezoeker bijv. een dag later inlogt, hoe weet ik dan nog welke gegevens de sessie bevatte?

• simon
oikoyama schreef op 30 september 2002 @ 17:11:
[...]

Daar zit wel wat in, maar een sessie kun je maar een keer gebruiken. Als de bezoeker bijv. een dag later inlogt, hoe weet ik dan nog welke gegevens de sessie bevatte?
Door de sessie te verlengen, moment ff url zoeken :)

Ooits had ik daar iets over, maar het is op php.net dus not documentated... :(

(kegeloof dat dit em is :( )
http://www.php.net/manual/en/function.msession-timeout.php

verder kun je dat in je php.ini wijzigen :)

|>

• bgever
Correct me if i'm wrong:

Ik d8 dat er elke keer een nieuwe sessie begint, als je een nieuw venster opent.
Hoe kan ik dan, een oude sessie achterhalen als ik een nieuwe sessie ben begonnen? Dan zou er toch client side bijgehouden moeten worden welke session_id gerbuikt word. Maar dat gaat niet, want cookies werken niet.

• simon
oikoyama schreef op 30 september 2002 @ 17:22:
Correct me if i'm wrong:

Ik d8 dat er elke keer een nieuwe sessie begint, als je een nieuw venster opent.
Hoe kan ik dan, een oude sessie achterhalen als ik een nieuwe sessie ben begonnen? Dan zou er toch client side bijgehouden moeten worden welke session_id gerbuikt word. Maar dat gaat niet, want cookies werken niet.
Sessies kappen ermee als de browser gesloten wordt. Maar dat is afhankelijk van je php.ini :). Dus daar stel je of ze stoppen of niet.

Verder kun je met een stukje php code te timeout verlengen (net zoals bij cookies :) )

|>

• bgever
Jackabuzah schreef op 30 september 2002 @ 17:31:
Sessies kappen ermee als de browser gesloten wordt. Maar dat is afhankelijk van je php.ini :). Dus daar stel je of ze stoppen of niet.
Weet jij/iemand dan misschien welke session.[enz] zetting je daarvoor moet gebruiken?
http://www.php.net/manual/en/function.ini-set.php

Ik denk namelijk dat ik dat maar dan ga doen...

Als de lifetime verlopen is, word dan ook auto de session gestopt?

Verwijderd

van de lifetime maakt ie toch weer gebruik van de cookies... php moet nl. wel weten welke sess_id hij moet pakket, helaas is php slecht in raden :)

• simon
*Jackabuzah kijkt in php.ini, zoekt even tada:
code:
1
session.cookie_lifetime   = 0       ; lifetime in seconds of cookie

staat onder [session] :)....

Ik geloof dat dat em is... Als de lifetime verlopen is verdwijnt de sessie weer.

|>

Pagina: 1