[FS2002] Plan hier je online vluchten + IP deel 6

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Goed, dit is alweer het zesde deel van [FS2002] Plan hier je online-vluchten + IP. Wat overigens minder hard gaat dan het [FS 2002] Vragen en mooiste screenshots topic.

Het is tegenwoordig wel meer dan een sessie in FS2002 hosten en dan je IP posten. Wil niet zeggen dat, dat niet meer mogelijk is.

Tegenwoordig wordt er meer online gevlogen op de servers van VATSTIM, IVAO of op ons eigen server en dit allemaal via squawkbox met of zonder ATC.

Voorgaande delen:
[rml][ FS2002] Plan hier je online-vluchten + ip deel 1[/rml]
[rml][ FS2002] Plan hier je online-vluchten + ip deel 2[/rml]
[rml][ FS2002] Plan hier je online-vluchten + ip deel 3[/rml]
[rml][ FS2002] Plan hier je online-vluchten + IP deel 4[/rml]
[rml][ FS2002] Plan hier je online-vluchten + IP deel 5[/rml]

Enkele links:
VATSIM
IVAO
Status over GoT Fly-in's met ATC.
Grande Flyin

Downloads:
Squawkbox en Pro Controller
Roger Wilco

--------------------------------------------------------------------------------------
NOTAMS:
Binnenkort plaatsvindende fly-ins

Voorlopig weet ik alleen dat er op 27 september (aanstaande vrijdag) een Nederlandse fly-in is op VATSIM. Dan gooien ze heel Nederland open. Iedere eerste woensdag van de maand is de europese regionale fly-in op VATSIM. Op IVAO zijn voorlopig geen boeiende fly-ins.

Vliegen met GoTTeRs
Dit topic is onder meer bedoeld om GoT-vluchtjes te regelen, dat gebeurt vaak op Nofri's server (217.120.113.162), deze gebruikt Squawkbox-technologie. Er zijn verschillende gasten-ID's, voor je eigen ID moet je even een mailtje naar Nofri (ND) sturen, maar je kan natuurlijk ook in dit topic erover beginnen, dan komt het balletje aan het rollen.

In de praktijk wordt er altijd precies gevlogen als ND gaat sporten, maar dat kan toeval zijn. :)

[ Voor 0% gewijzigd door rollebol op 25-09-2002 18:27 . Reden: opmaak verbeterd ]

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

hehe LOL@ NOTAM :+

Maarruh, ik heb slecht nieuws, mijn Pa heeft een Hardware Router gekocht |:( :( Dus dit word weer klooien, hiervoor reserveer ik alvast 1 test sessie. (Wie kan/wil : post ff wanneer je WEL kunt in deze week (t/m a.s. Zondag) dan plan ik het er ff in :)

Ik neem aan dat het lukt (maar hoesnel weet ik niet) anders zullen we maatregelen moeten nemen (iemand anders moet/wilt FSD draaien, maar zolang het draait bij mij zie ik geen reden om iemand anders ermee lastig te vallen :) of als iemand bezwaar heeft......shoot me! >:) :+)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
ehm zal ik er geen een maken?

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• rollebol
Is die FSD een Linux-ding? Geloof het wel he? Dan wil ik het ook wel hosten. Ik heb 256 kbit/sec uplink. Als je me vertelt waar ik het moet downloaden dan kijk ik even.

• ND863

ND863

rollebol schreef op 25 september 2002 @ 18:49:
Is die FSD een Linux-ding? Geloof het wel he? Dan wil ik het ook wel hosten. Ik heb 256 kbit/sec uplink. Als je me vertelt waar ik het moet downloaden dan kijk ik even.
Daar ben ik al lange tijd opzoek naar de Linux versie, momenteel gebruiken we de Windows versie

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13
Ik ben hartstikke ziek, dus heb alle tijd komende dagen.

Behalve vrijdag avond ivm Vatsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Vrijdagavond aanstaande ga ik weer eens FSHost aan de praat proberen te krijgen, mét RW erbij. Volgens de maker van FSHost is de network load van FSHost zo laag, dat ik op mn adsl upload gemakkelijk 30 spelers moet kunnen hosten. Trek er wat vanaf voor RW en we houden nog ruimte over...
ik ga hier nl met iemand over LAN spelen, maar ik zou het leuker vinden als er ook wat ppl van over internet erbij kwamen :) Hoe meer zielen hoe meer vreugd enzo.
Het gaat wel laat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Dan moet er maar weer eens online gevlogen worden. Delphi gaat dus vrijdag FSHost proberen, ik wil het wel even proberen. Als ik tijd heb en er aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

Wie wil er vliegen, ik heb wel FS Host en een servertje, kan ook wel RW hosten. Moet dus alleen nog medevliegers hebben en een plan + tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik wil nu wel vliegen. Gewoon lekker freewheelen met een Cessnaatje ergens, met dat FSHost gedoe misschien?

Ik weet dat het een beetje onhandig plannen is zo, maar misschien is er nog iemand anders online nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Is er ook iemand beschikbaar voor het testen van FSHost? Gaarne dan ff contact met me opnemen via MSN/ICQ, dan ga ik ook meteen proberen RW te draaien (80.126.31.194:3782/FSHost pass GoT, staat aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik ben misschien een beetje laat maar ik wil wel testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
ik moet eerst wachten op mn nieuwe pc...
maar dan :D:D:D:D
ik hoop dat een 777 hetzelfde vliegt als een zweefvliegtuig :D:D:D

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik hoop dat een touringcar hetzelfde rijdt als een driewieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
jij hebt dus geen gevoel voor humor...

maare hoe werkt t dit? ik snap er niks van.. kun je gewoon met fs2002 bij zon server connecten? net zoals met cs of ut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Het werkt zoals jij het zegt inderdaad. Je hebt ook een paar massive multiplay netwerken waarbij je een programma gebruikt genaamd Squawkbox. Zie de links aan het begin van dit topic.
offtopic:
Ik denk dat je je nogal vergist in de mate waarin ik gevoel voor humor heb, maar daar wil ik het niet over hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door rollebol op 05-10-2002 23:45 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Rollebol: het is misschien handiger als je ff je ICQ aanzet :) Mijn ervaring is dat deze config-zooi wat onhandig via het forum gaat.
En bedankt voor je testaanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Hehe ik zit nu ook achter de laptop van mijn vriendin, daar staat geen FS of ICQ op. :)

Mijn PC is door haar geconfisqueerd wegens dat ik 'toch maar tweakers aan het lezen ben'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
kickuh met echte atc enzo??? dat er 1 iemand voor controller speelt?? dat zou echt kickuh zijn.
de link van Status over GoT Fly-in's met ATC, is stuk ofzo...
off:
ik bedoelde, ik ben benieuwd hoe een 777 vliegt, ik kan namelijk al een zweefvliegtuig vliegen
/off

edit
wil nog ff een link toevoegen : www.airliners.net voorzover niet bekend(denk t eigenlijk wel maar tog)
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Wat gebeurt er als je in je browser http://dschagen.xs4all.nl typt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
FSHost Server Status
(dschagen.xs4all.nl)
RemoteAccess Login
(password required)

Session Name: My session
Password: Not required
Pilots: 0 (unlimited)
Observers: 1 (unlimited)
Session Comments:

Players Player Name Type Aircraft Time Near Alt. Hdg. Speed Status
*FSHost 2.2 Observer 0d 0h 40m

Flight Plans
Current server time: 23:50 Status Player Name Filed Opened Closed Flight Time

ziet er wel ok uit .. wel leeg venstertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ok, dat werkt dus.
Probeer nou eens een FS multi-player sessie op te starten, door te connecten naar 80.126.31.194. Ik ben benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik schop haar er even af. Momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

* Delphi32 is niet verantwoordelijk voor echtelijke ruzies >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
heb geen fs :| nogniet althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi > ik heb net ff snel geprobeerd, hij kon je sessie wel vinden, maar alsk op JOIN klik, dan loopt FS2K2 hier vast, zal wel aan mij liggen (poorten staan nog niet open :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ok, ik heb FSHost gerestart met alle debug options aan. Dan kan ik zien waarom jouw PC vastloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Nou ik heb weer geprobeerd te connecten, maar niets hoor. Ook geen vastloper.

Oh, Nofri zegt dat ik poorten moet doorlussen, of lees ik verkeerd? Daar zou het dan aan kunnen liggen. Wat moet ik waarheen doorlussen als ik FS multiplay naarbuiten wil laten connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Krijg nou allemaal het heen en weer. Een paar weken geleden hebben we hier nog heerlijk gemulti-playert, maar nu komt er niemand meer binnen :? Ik heb hier niets veranderd, geen firewall geïnstalleerd of zo, en om het nog maffer te maken, RW kan wel gewoon naar buiten connecten. Is er hier niet een netwerk-goeroe die me ff kan helpen? Ik ben best bereid om met routers te gaan prutsen als dat nodig is. Setup: een server, dag en nacht aan, ICS aan een ADSL lijn. Mn FS pc, alleen aan als ik wil FS-en. FSHost op de server, maar die kan niemand bereiken dus die staat alleen voor testdoeleinden aan. MP vanuit FS werkt nu dus ook niet meer. Ik kan geen session joinen en anderen kunnen mijn session niet joinen.
HELP! Ik baal als een stekker: neem ik adsl om lekker te kunnen gamen, krijg je dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi32 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:40:
Krijg nou allemaal het heen en weer. Een paar weken geleden hebben we hier nog heerlijk gemulti-playert, maar nu komt er niemand meer binnen :? Ik heb hier niets veranderd, geen firewall geïnstalleerd of zo, en om het nog maffer te maken, RW kan wel gewoon naar buiten connecten. Is er hier niet een netwerk-goeroe die me ff kan helpen? Ik ben best bereid om met routers te gaan prutsen als dat nodig is. Setup: een server, dag en nacht aan, ICS aan een ADSL lijn. Mn FS pc, alleen aan als ik wil FS-en. FSHost op de server, maar die kan niemand bereiken dus die staat alleen voor testdoeleinden aan. MP vanuit FS werkt nu dus ook niet meer. Ik kan geen session joinen en anderen kunnen mijn session niet joinen.
HELP! Ik baal als een stekker: neem ik adsl om lekker te kunnen gamen, krijg je dit |:(
Dat ik niet kan connecten is dat mijn poorten geblocked staan :7 Ik ga nu huiswerk maken, dan geef ik daarna de lijsten met poorten die open moeten staan aan mijn Pa, die opent ze ff, en dan test ik ff. Maar staat jouw FS server nu al dag & nacht aan? (dan kan ik als ik zomaaar tijd heb ff proberen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Leg je probleem anders eens voor aan de experts in het netwerkforum op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

ND schreef op 06 oktober 2002 @ 20:44:
[...]

Dat ik niet kan connecten is dat mijn poorten geblocked staan :7 Ik ga nu huiswerk maken, dan geef ik daarna de lijsten met poorten die open moeten staan aan mijn Pa, die opent ze ff, en dan test ik ff. Maar staat jouw FS server nu al dag & nacht aan? (dan kan ik als ik zomaaar tijd heb ff proberen :))
FSHost staat in principe dag en nacht aan, je kan controleren of ie aanstaat door te browsen naar dschagen.xs4all.nl of ip 80.126.31.194. Als je dan FSHost status voor je kiezen krijgt dan is ie online.
Kwa poorten kan ik je desgewenst van de maker van FSHost doorgeven welke open moeten staan; staat ook op de FSHost site. Maar ik geef je weinig kans, want het is nog niemand gelukt om een sessie op mn server te joinen behalve ikzelf. Ik heb het bange vermoeden dat UDP & NAT/ICS & FS2002-MP niet helemaal lekker loopt...

En rollebol, je suggestie van het NG-topic is een goeie ware het niet dat ik daar al een keer een vraag heb gedropt en volledig uitgekafferd ben (met heel flauwe RTFM antwoorden), dus daar heb ik voorlopig weinig zin meer in:(

[edit]ff voor je opgezocht:
Here are the ports required for FSHost (and FS2002):

TCP 47624 - Inbound and outbound

TCP & UDP 2300-2400 - Inbound and outbound

Wat er bij mij dus gebeurt is dat over TCP 47624 (daarover wordt de session data verstuurd) de connectie soepel loopt. Daarna gaat de rest van de communicatie via de UDP-poorten. De pakketjes UDP komen op mn servers internetverbinding aan, maar ICS weet niet wat ie er mee moet. Ze worden dus nooit doorgestuurd naar FSHost. Conclusie: ICS & UDP dat gaat niet (altijd) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Mja, dat bevestigt wel mijn vermoeden dat ICS een baggerproduct is. Het heeft namelijk ook al die belachelijke eis dat het op een IP-adres eindigend op .1 moet draaien, geloof ik. Wat het in mijn geval onbruikbaar maakte aangezien ik twee ICS-servers in hetzelfde netwerk nodig had. Maar dit kunnen ze blijkbaar ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

ICS een baggerproduct? Zover zou ik toch niet willen gaan. Ik draai het al een paar jaar zonder problemen. Punt is, toevallig wil ik nu net iets meer dan wat er standaard mee kan. En jij wilt ook iets wat niet standaard kan met ICS (je hebt gelijk, de server in een ICS-netwerk moet voorzien zijn van Ip-adres 192.168.0.1 anders doet ie het niet).
Dat die niet-standaard dingen niet kunnen in ICS maakt het product niet tot een baggerproduct. Een vliegtuig is toch ook geen baggertoestel als het niet voorzien is van iets zeer geavanceerds als een FMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik kan het inderdaad beter formuleren als 'aan alle eisen die ik stel aan een NAT-router voldoet ICS niet'. Dat is natuurlijk iets anders dan dat het een baggerproduct is. Je hebt gelijk. :)

Maar goed, we dwalen een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Om maar ff ontopic te blijven:
ik heb mails gestuurd naar 3 verschillende router-makers (software routers dan), met uitleg van mn situatie en de gewenste functionaliteit, en de vraag of dit te maken is in hun router. Zodra ik van een van die bedrijven een 'go' krijg, dan ga ik weer testen en dan laat ik het hier weer weten. Doel is nog steeds om een 24/24 server met FSHost en RW te maken, dedicated voor GoT FS-fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Wat mij dus ideaal lijkt is een kruising tussen de gewone multiplayer van MS (waar je wel een beetje fatsoenlijk in formatie kan vliegen) en Squawkbox, waar je in een groot netwerk kan zitten met echte ATC. Want dat Squawkbox gaat veel te schokkerig maar FSMP (en, naar ik vermoed, FSHost) is weer te weinig schaalbaar.

Het lijkt me trouwens inderdaad leuk om op een dedicated GoT-servertje inderdaad een beetje regelmatig (wekelijks of zo?) af te spreken om 'een reisje te gaan maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Okeey, ik ben huiswerk aan et maken maar who cares?? :P Kan wel ff 30 minuten wachten :P Wie wilt even proberen om onze GOT Squawkbox server te bereiken via Squawkbox? (duh! :P)

Btw, wel iemand dus met een bestaand ID :)
IP : 217.120.113.162 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 10:20
Ik weet het ik verstoor deze post waarschijnlijk maar ik speel fs2002 al hele tijd maar wat is nu het nu van samen vliegen op een online server. Iemand die tijd/zin heeft om dit even kort maar krachtig uit te leggen?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

eliminator007 schreef op 07 oktober 2002 @ 21:16:
Ik weet het ik verstoor deze post waarschijnlijk maar ik speel fs2002 al hele tijd maar wat is nu het nu van samen vliegen op een online server. Iemand die tijd/zin heeft om dit even kort maar krachtig uit te leggen?
Er zijn 2 dingen :

1)Een gewone server : Dit is gewoon voor de fun, is altijd leuk, beetje leuk en opscheppen terwijl we gezamelijk een vlcuht uitvoeren. (ik kan me nog herrineren dat we toen met zijn 10en gingen, was errug VET! :) Ikke in mijn 747, en toen moesten we landen, iedereen nam een omweg omdat die baan dan langer was, ik had geen zin in een omweg, dus ik mooi rechtdoor om de kortste runway te nemen :P Eerst staat opscheppen, dat het mij wel zou lukken enzo :+ zelfverzekerd natuurlijk *ahum!* :o :+ :P)

2)VATSIM Dit is echt realistisch nabootsen, met Air Traffic Control, waar je PRECIES dezelfde procedures als in het echt moet volgen, om zo het realistisch mogelijk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

FSHost is online en beschikbaar voor iedereen. Tenminste, dat hoort zo te zijn. Jurgen had er geen problemen mee. Dus ga je gang, ik kan alleen zelf nog niet meespelen want ik zie de anderen niet :( Dat los ik nog wel op.
RW zou ook online moeten zijn, maar dat kan ik nog niet goed testen. Iemand zin in een babbel op 80.126.31.194:3783/FS :?

[edit]pw voor beide servers is FlyingGoT :)
Met dank ook aan Uncle Sam voor het testen van RW (ook operationeel, als je mij niet meerekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hahaha, ik kan connecten, en men kan mij ook via de chat weer praten :) Nu Delphi nog :P :7

edit:

Als ik zo bij de helpt kijk van FSHOST bij ICS, dan is het voor JOUW (delphi) niet mogelijk :( Ik denk we iets moeten verzinnen, dat het via een "OMWEG" gaat, ipv van direct via LAN naar je eigen FShost server. Dus dat jouw PC (die een geshared i-net verbinding gebruikt) EERST naar buiten gaat (het www op) om vervolgens weer terug te keren, en heteerste wat die ziet is FSHOST :7...maar ebtere vraag.. HOE? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

ND schreef op 07 oktober 2002 @ 22:04:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hahaha, ik kan connecten, en men kan mij ook via de chat weer praten :) Nu Delphi nog :P :7

edit:

Als ik zo bij de helpt kijk van FSHOST bij ICS, dan is het voor JOUW (delphi) niet mogelijk :( Ik denk we iets moeten verzinnen, dat het via een "OMWEG" gaat, ipv van direct via LAN naar je eigen FShost server. Dus dat jouw PC (die een geshared i-net verbinding gebruikt) EERST naar buiten gaat (het www op) om vervolgens weer terug te keren, en heteerste wat die ziet is FSHOST :7...maar ebtere vraag.. HOE? :7
ICS heb ik eruit geknikkerd want daar werkte het dus niet mee (die FSHost site tekst is grotendeels afkomstig van mij, vorige keer dat ik het probeerde). Die omweg, dat is idd waar ik nu naar op zoek ben, ik heb de vraag ff voorgelegd bij de makers van Winroute en bij de maker van FSHost.

Ondertussen: happy flying op de server :) Ik kom er zo snel mogelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
http://dschagen.xs4all.nl/ geeft geen resultaat, staat hij echt wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

rollebol schreef op 08 oktober 2002 @ 00:30:
http://dschagen.xs4all.nl/ geeft geen resultaat, staat hij echt wel aan?
ja hoor, maar in verband met standaard poortscans en hack-pogingen (ik heb al verschillende exploits voorbij zien komen) draait ie op poort 8013. Dus http://dschagen.xs4all.nl:8013 en je ziet de status :)
[edit]LameDuck alias NavySeal is aan het vliegen op Meigs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vlieg een paar rondjes Meigs, join me if you want :)

Edit: Klaar met rondvliegen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Hey! Ik kan mn eigen servert vanaf mn werk niet bereiken. Dat kan een proxy blokkade zijn hier, maar hij kan ook gecrashed zijn... kan iemand ff kijken op http://dschagen.xs4all.nl:8013:?

[edit]thanks droogkloot, dan weet ik zeker dat het de proxy+firewall hier is die de boel blokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Hij's nog in de lucht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Laatst online: 03-07-2024
over online vliegen gesproken.....

Sander en ik zijn hard hard hard aan het werk, en 10 october 1:00 is het zover!
dan is de launch van de site, en dus van de hele va... na veel uit gestel is het dus eindelijk zover! we zijn blij dat we niet zo zijn geeindigd als Blue bird :) (hoewel de meeste dat niet hadden gedacht..). duss... ben je nog niet lid? dan is de 10e je kans!

Afbeeldingslocatie: http://www.streetcapoeira.nl/interlinecareer.jpg

zo, genoeg gespammed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Delphi, ik denk dat ik ook iets verkeerd doe want als ik klik op Search in multiplayer (met jouw IP ingevuld) dan komt hij na een seconde (ongeveer) weer terug op het oude, het enige dat er dan in die seconde is gebeurd is dat de search-knop eventjes grijs is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Dan is je configuratie van je router of firewall niet in orde. Controleer of je poorten 47624 (TCP) en 2300-2400 (TCP + UDP) open staan, en (indien van toepassing) geforward worden naar jouw pc.
[edit]Roep maar over ICQ/MSN als je hulp nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Wegens een probleem in DirectPlay is het niet mogelijk om de door mij gewenste setup te maken. Het is geen probleem om FSHost te hosten (al heb ik daar dus een router voor nodig), maar ik kan dus zelf nooit meespelen. En omdat ik geen zin heb om 70 € uit te geven aan een router waar ik zelf geen profijt van heb, heb ik de boel weer gedeïnstalleerd.
Als er iemand is die iemand weet die een servert de hele dag aan heeft staan, en die het geen probleem vindt om FSHost te hosten, dan kan ik van dienst zijn bij de benodigde setup. Zolang dat niet het geval is, zitten we aan SB vast.
Neemt niet weg dat ik natuurlijk best met ND kan overleggen. Die heeft af en toe een server aan, die van mij staat toch de gehele dag aan. Dus als ND ff contact met me op kan nemen... wie weet krijgen we dan alsnog onze dedicated GoT FS server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi, check je mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onder het motto van de Interline Promotie:

Wie gaat er mee vanavond mee vliegen op VATSIM? Uiteraard dan allemaal met ILA callsign en de vluchten kunnen gefiled worden als Company Flight. Interline heeft op het moment 25 leden, 100% GoTTers en nu de meest irritante kinderziektes gesmoord zijn kunnen we makkelijk wat meer leden aan. Wel hoop ik dat het niveau van ILA op pijl blijft, want zeg nou zelf.. er zit heel veel kennis hier op GoT.

Wil je meedoen, laat dan even wat van je horen, dan plaats ik je op de lijst. :)

Deelnemers (onder voorbehoud):
Fly High
Spotter
Mark

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Sodeju leeft dit draadje nog? :)
Zet mij maar op het lijstje Sandurrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

-Sander_ schreef op 18 oktober 2002 @ 13:30:
Onder het motto van de Interline Promotie:

Wie gaat er mee vanavond mee vliegen op VATSIM? Uiteraard dan allemaal met ILA callsign en de vluchten kunnen gefiled worden als Company Flight. Interline heeft op het moment 25 leden, 100% GoTTers en nu de meest irritante kinderziektes gesmoord zijn kunnen we makkelijk wat meer leden aan. Wel hoop ik dat het niveau van ILA op pijl blijft, want zeg nou zelf.. er zit heel veel kennis hier op GoT.

Wil je meedoen, laat dan even wat van je horen, dan plaats ik je op de lijst. :)

Deelnemers:
Fly High
Dan moet ik sporten :'( En ik heb nog steeds niet geprobeerd of ik met Squawkbox kan vliegen/connecten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49

Spotter

Lichtnicht

als ik er tijd voor heb, en hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61113

zelfde als spotter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik dacht zelf aan vertrek om 19:30 vanaf EHAM. Er is dan vast ATC. Dan gaan we naar EDDF, das lekker druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
oowk, wat dachten jullie van een eige sb server, met de goeie METAR er in, ik wil wel ATC'en op EHAM, gaan jullie lekker touch and go's ofzo doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Vliegen met MP op 80.61.11.82
Roger Wilco op de.rw.ivao.org/GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
servert doet het niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43578

-Sander_ schreef op 18 oktober 2002 @ 16:08:
Ik dacht zelf aan vertrek om 19:30 vanaf EHAM. Er is dan vast ATC. Dan gaan we naar EDDF, das lekker druk :)
Lijkt me leuk sander, ik heb nu alle voorbereidingen ook al gedaan, charts uitgeprint, route in de fmc gezet en in fsnav, dus ik kan wel :P

Alleen waarop, ik heb het liefst IVAO, maar ik denk dat ik de enige ben..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
iedereen die zin heeft in een fly-inn vanaaf, meel naar nielsnl@gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Nealzie, het is echt veel handiger als je hier wat details achterlaat over waar gevlogen gaat worden, hoe laat en waarom. Mij heb je in ieder geval nog niet enthousiast weten te maken. :)

Gisteren was leuk trouwens. Wordt het vandaag weer zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
rollebol schreef op 03 november 2002 @ 18:06:
Nealzie, het is echt veel handiger als je hier wat details achterlaat over waar gevlogen gaat worden, hoe laat en waarom. Mij heb je in ieder geval nog niet enthousiast weten te maken. :)

Gisteren was leuk trouwens. Wordt het vandaag weer zoiets?
sorry, in het andere topic staat het allemaal precies

2 controllers op VMMC en VHHH
tot nu toe 4 piloten
tijd nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
nealzie schreef op 03 november 2002 @ 18:07:
[...]
2 controllers op VMMC en VHHH
tot nu toe 4 piloten
tijd nog onbekend
Ik borduur even verder om de informatie compleet te maken...

Squawkbox met ND's server (217.120.113.162) en je moet eerst per mail bij nealzie een ID en password aanvragen als je dat nog niet hebt.

Toch?

Volgende keer doe ik mee. Ik heb sowieso nu intens rare problemen met FS, maar die staan (straks) in het FS-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ik ga dit weekend weer online een vlucht maken met mn broertje (inmiddels in het bezit van ADSL en zeer actief ILA member ;)). We hebben al een paar keer eerder een online vlucht gedaan, en los van hier en daar een NVidia crash op mn pc hebben we eigenlijk zeer stabiel samen kunnen vliegen.
Omdat ik vermoed dat ik nog wel wat bandbreedte over heb, nodig ik hierbij iedereen uit om mee te doen. Wat is het plan?
1. Connecten via FS multiplay, mijn bak host de boel (80.126.94.131 geloof ik, wordt nog bevestigd), en RW wordt gehost door mn broertje (IP volgt).
2. We vliegen van EDFM (Mannheim) naar EDLP (Paderborn-Lippstadt), een vlucht van net iets meer dan een uur.
3. Alleen SE props toegestaan :)
4. Ik zorg voor een documentje waarin de SID van EDFM beschreven staat (KIR2C of KIR2W, afhankelijk van het weer) en de STAR van EDLP. Inclusief alle headings, frequencies, altitudes en de hele mikmak. Zo nauwkeurig mogelijk dus ;)
5. Het is dus de bedoeling, dat we de vlucht zonder GPS en zonder FS flightplan maken. Hiermee wordt het een echte hands-on vlucht, zodat we lekker bezig blijven.
6. Ik heb een scenery file van EDFM (afcad moet ik nog controleren), EDLP kan ik niet vinden maar als iemand wat heeft hou ik me aanbevolen.

Datum en tijd zijn nog onderhandelbaar, in principe ergens aankomend weekend. Aanmelden via dit (helaas beetje dode) topic, of via mail/msn. Ik hoop op minimaal 2 en maximaal 5 reacties :) Dit in verband met de bandbreedtes.

Nog een opmerking over het max aantal deelnemers en een deel van de doodheid van dit topic. Ik heb gemerkt, dat niets zo erg is als disconnects en crashes. Als je met z'n tweeën vliegt is dat niet zo'n punt, je kan heel snel verplaatsen of desnoods even wachten. Hoe meer deelnemers, hoe groter het risico van een crash van een van de deelnemers. Dan moet er ineens vanalles geregeld worden; dat is niet handig en zorgt (bij mij in ieder geval wel) voor extra frustratie. Door het aantal te beperken en vantevoren duidelijke regels te stellen over wat te doen in geval van calamiteiten, kan mijns inziens het spelplezier (en niet te vergeten het realisme) beter gewaarborgd blijven.

Ik heb goede hoop dat dit een succesvolle vlucht gaat worden, dus kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Wanneer wilde je deze vlucht doen? Zaterdag of Zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Da's een kwestie van onderhandelen :) Vrijdag, zaterdag of zondag, vanaf 20:00 ongeveer. De precieze dag laten we afhangen van de votes van de potentiële deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

heb op zich wel interesse, maar heb geen RW. Heb inm het verleden gewoon met ut handje getyped voor info :)

Ik lees wel wie, wat, waar en wanneer ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Zonder RW kan ook :) Maare komt dat omdat je geen mic hebt? Dan zou je toch in principe RW kunnen installen en dan iig meeluisteren :? Lijkt me wel zo gezellig, dan kan je tenminste teruglullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb idd geen mic. Ik kan het dus wel installeren en meeluisteren, maar niet meelullen :'(

Jij zorgt voor de rest voor de hele meuk? Ip adressen, FP's etc etc? (ben er een tijdje uitgeweest, maar met m'n nwe PC (2200+ met GF4 Ti4400 512MB RAM, 21" monitor) moet het toch weer lukken me dunkt :)

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een weekend vlucht.

Je hebt vlgs mij alleen bar weinig aanmeldingen so far...

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 04-12-2002 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Het aantal aanmeldingen wil nog niet echt oplopen nee :'( Nou ja, als we maar fun hebben.
Morgen zet ik een docje in elkaar waarin het exacte vluchtplan staat, geheel volgens SID van EDFM en STAR van EDLP. Heb ook een scenery file van EDFM, die is wel aardig, maar heeft een AFCAD nodig en die heb ik net in elkaar zitten fröbelen :) Die komt er dus ook bij voor de liebhaber. Stay tuned, morgenavond heb ik alles online en valt de beslissing voor datum en tijdstip.

En waar blijft de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Alle informatie is bij elkaar gezet op deze pagina: http://www.schagens.nl/fs2002/online/FSOnline.html
Oh ja, het is dus zondag aanstaande geworden :)

[ Voor 21% gewijzigd door Delphi32 op 05-12-2002 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik heb dan tentamens. De dag erop enzo. Dan ga ik niet FS'en.

[ Voor 49% gewijzigd door rollebol op 05-12-2002 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12

bennierex

Pilot_Z

Delphi32 schreef op 05 december 2002 @ 17:14:
Alle informatie is bij elkaar gezet op deze pagina: http://www.schagens.nl/fs2002/online/FSOnline.html
Oh ja, het is dus zondag aanstaande geworden :)
Heej, dat lijkt me wel wat! Nog plaats over voor mij?
Moet nog wel ff een plane uitzoeken ;)

Ik kan trouwens wel ff de nodige charts op je mail zetten als je dat wil... laat het ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

heb ik wat aan SIDS en STARS? Ik bedoel...we vliegen toch gewoon op het 'oog'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

@ Rollebol: stel je prioriteiten eens bij man >:). Nee, ff serieus: jammer joh, volgende keer beter. Het kost wat tijd om een vlucht als deze tot in de puntjes voor te bereiden, maar ik vind het leuk en ga het zeker nog eens doen. Hopelijk heb je dan geen tentamens.

@ bennierex: van harte welkom, plek zat nog :) Welke charts heb jij die ik niet heb en die wel handig zijn? Volgens mij heb je aan de STAR van EDLP genoeg, als je mijn verhaaltje uitprint. Maar mail gerust wat je hebt, voeg ik toe aan de verzameling. Jammer trouwens dat deze vlucht nét buiten kaart 10 van de Jeppesen introkit valt :(
De vlucht is trouwens gepland met in het achterhoofd een single engine piston, dat je het ff weet :) Wel zo gezellig om allemaal ongeveer dezelfde speed aan te houden :)

@ Tai-Pan: Ja, we vliegen op het oog, en juist daarom heb ik de SIDs en STARs uitgeschreven. De beschreven vertrek- en aankomstprocedure benadert de realiteit zoveel mogelijk, en kan uitgevoerd worden door je instrumenten correct te tunen. Dus of ik begrijp je vraag niet helemaal, of jij bedoelt met SID/STAR wat anders dan ik :) Verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50738

Hoi

Als er nog genoeg ruimte is dan wil ik wel meedoen, als het een uurtje is dan is dat mooi. Nou ja ik hoor het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 05 december 2002 @ 20:16:
@ Rollebol: stel je prioriteiten eens bij man >:). Nee, ff serieus: jammer joh, volgende keer beter. Het kost wat tijd om een vlucht als deze tot in de puntjes voor te bereiden, maar ik vind het leuk en ga het zeker nog eens doen. Hopelijk heb je dan geen tentamens.

@ bennierex: van harte welkom, plek zat nog :) Welke charts heb jij die ik niet heb en die wel handig zijn? Volgens mij heb je aan de STAR van EDLP genoeg, als je mijn verhaaltje uitprint. Maar mail gerust wat je hebt, voeg ik toe aan de verzameling. Jammer trouwens dat deze vlucht nét buiten kaart 10 van de Jeppesen introkit valt :(
De vlucht is trouwens gepland met in het achterhoofd een single engine piston, dat je het ff weet :) Wel zo gezellig om allemaal ongeveer dezelfde speed aan te houden :)

@ Tai-Pan: Ja, we vliegen op het oog, en juist daarom heb ik de SIDs en STARs uitgeschreven. De beschreven vertrek- en aankomstprocedure benadert de realiteit zoveel mogelijk, en kan uitgevoerd worden door je instrumenten correct te tunen. Dus of ik begrijp je vraag niet helemaal, of jij bedoelt met SID/STAR wat anders dan ik :) Verklaar je nader.
Ik vlieg mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ik dacht dat je SIDS en STARS alleen gebruikte voor het programeren van de FMC, maar eh...toen ik weer wakker werd en nog een keer nadacht had ik in het snotje wat je ermee bedoelde en dat we het idd wel nodig zullen hebben. Ik zal eens kijken of ik een proefvluchtje kan doen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Ik heb de hele set charts voor EDLP (Paderborn-Lippstadt), alleen ik heb weer geen scanner.

Maar er is vast wel nog iemand die DOD FLIGHT INFORMATION PUBLICATION (TERMINAL) VOL-2 heeft die wel een scanner heeft.
Volgens mij heeft Tourniquet hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72615

Als je om aanmeldingen verlegen zit... Je wist natuurlijk al dat ik mee zou doen, maar hier dan maar even een aanmelding. Aanstaande zondag vanaf een uur of negen, heb ik begrepen. Ik ga eens zien wat je allemaal geføbeld hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

@ Puken: geen enkel probleem, you're welcome! Hou er rekening mee dat de vlucht zelf ongeveer een uur duurt, maar dat je met take-off, een traffic pattern en een landing erbij zeker anderhalf uur kwijt bent :)

@ rdluca: tof! Jij met jouw kennis qua kaartlezen zou toch zeker moeten kunnen beoordelen of mijn flightplan een beetje klopt, toch :)

@ Tai-Pan: ik begrijp je verwarring, zo dacht ik ook eerst :). Tot ik me wat meer verdiepte in de theorie erachter. Mede daarom leek het me leuk om de officiële weg te bevliegen maar dan zonder de autopilot-hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

hehe....ik wil me sowiezo meer gaan verdiepen in het reality stuk achter FS' en. Zit al te denken om een DF aan te schaffen zodat ik ook het gedeelte achter SIDS, STARS etc, etc...kan begrijpen en ermee overweg kan wat betreft de FMC als de DF binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

rdluca schreef op 05 december 2002 @ 23:23:
Ik heb de hele set charts voor EDLP (Paderborn-Lippstadt), alleen ik heb weer geen scanner.

Maar er is vast wel nog iemand die DOD FLIGHT INFORMATION PUBLICATION (TERMINAL) VOL-2 heeft die wel een scanner heeft.
Volgens mij heeft Tourniquet hem.
Ik heb, zoals je hebt gezien, de STAR voor EDLP liggen. Daarnaast heb ik ook de ILS charts voor EDLP klaar liggen, maar die leken me weinig zinvol omdat je, na het tunen van de ILS, toch al weet hoe je moet vliegen :) De ground chart is vrijwel zinloos als je (zoals ik) alleen de standaard FS scenery hebt.

Als je wilt, kan ik de ILS en ground charts ook wel online zetten, je kan ze ook vinden bij www.edll.de (deel van de VACC van onze oosterburen).

We zitten voor deze vlucht trouwens wel zo'n beetje aan het maximum aan deelnemers.. één of twee erbij kan nog, maar dan zit het vol 8). Mag ik de heren deelnemers nogmaals verzoeken om voordat je inlogt en op het vliegveld gaat staan, eerst een lege parking spot bij ondergetekende aan te vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ja Pa, dat zal ik doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

IP adres op de site http://www.schagens.nl/fs2002/online/FSOnline.html bleek fout te zijn... mijn host adres is 80.126.31.194. Sorry voor het ongemak |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12

bennierex

Pilot_Z

Delphi32 schreef op 06 december 2002 @ 15:20:
IP adres op de site http://www.schagens.nl/fs2002/online/FSOnline.html bleek fout te zijn... mijn host adres is 80.126.31.194. Sorry voor het ongemak |:(
no problem... maareh, ik zie dat je alle charts al hebt of niet? Anders zal ik hier nog ff zoeken naar een area chart ofzo (weet niet of het nuttig is, maargoed). Zeg het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ik heb hier (van de edll.de site) de SIDS en STARS van EDLP, de ILS en Ground Charts van EDLP en de high & low altitude charts. Ik heb ze verder niet nodig, maar als iemand ze wil: je kan ze downen van www.edll.de. Ze zijn een beetje te groot voor mn webserver :) Moet een beetje de traffic down houden (los van het feit dat de site down was vanwege die stroomstoring in R'dam vanmorgen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Als mensen nog zin hebben om gewoon een beetje door het luchtruim te karren boven NL, jullie zijn welkom op 80.100.5.233...

NL2000 v2.0 en standaard FS2002-kisten zijn gewenst, maar niet vereist.

Starten op EHLE, en zorg er aub voor dat je een beetje overweg kunt met je standaardkistje.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

vliegen er nog mensen op bovenstaande server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Anoniem: 21543 schreef op 06 december 2002 @ 18:52:
vliegen er nog mensen op bovenstaande server
Ja! :+

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Noot voor de zondag-vliegers onder ons :) : er bleken 2 fouten te zitten in het door mij gemaakte flightplan. Waar dat aan ligt laat ik even in het midden (ik gok op foute info in de SID), maar je kunt dus een nieuwe versie halen op het inmiddels bekende adres.
Ik heb de vlucht gedaan met de Piper Archer, cruise speed 113 kts. Het loont de moeite om een iets sneller toestel te nemen, want de leg van SURIL naar GMH is 90nm (iets teveel, leerpunt voor de volgende keer). En voor de mensen die de EDFM download geïnstalleerd hebben: zorg dat je een toestel kiest met een rigide landingsgestel want ik heb zelden zo'n hobbelige taxiway gezien :( Daar moet ik de auteur nog even over spreken, zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ikheb 'm vanavond al gevlogen met 2 motorig propje en deed er bijna 1 uur over. Op zich net lang genoeg. Alleen zette de ILS met 10mtr voor de baan in het gras :'( Dat wordt zondag dus gewoon een landing met 't handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ik twijfel nog of ik de Baron of de Piper Meridian neem :). Ik heb de landing niet op de autopilot gedaan dus ik had geen last van dat 10 meter probleem. Eigenlijk schakel ik altijd de autopilot uit als ik in de approach zit :).
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik gesmokkeld heb: in plaats van de officiële STAR van EDLP te volgen ben ik op 20nm van PAD naar hdg 35 gedraaid om direct de ILS van 06 op te pikken. Werkt subliem, en zal IRL ook wel voorkomen. Je gaat toch niet een hele cirkel draaien als je recht op de runway aanvliegt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

SCHANDE!!!! :)

En ik me maar netjes aan het FP houden en dus ook netjes in de Hold (want dat ik het volgens mij). Grrr...beetje voor nix kerosine verstookt! Weet je wel hoe duur dat spul is joh?! ;)

Mar je hebt gelijk....waarom rondjes vliegen als je bijna recht op de baan aankomt. Ik bedoel....vanuit GMH vlieg je met 46graden naar de baan en kom je vanzelf in het approach route aan. Dan maar meteen landen lijkt me :)

[ Voor 37% gewijzigd door Tallguy op 07-12-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Delphi,

Ik heb de route nog een keer geprobeerd, maar volgens mij heb je nog een foutje ergens staan.

Je zegt dat er op een gegeven moment met 30nm te gaan op intersection SURIL zouden moeten zitten. Die 30Nm klopt misschien wel, maar we zitten dan nog niet op SURIL.
Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/GPS%20_SURIL.JPG

Het scheelt zo'n 3-4nm. Misschien dat je dat niet erg vindt, maar pas dan je tekst ff aan dat we dan bijna op SURIL zitten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Tallguy op 07-12-2002 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Als ik trouwens van GMH mijn NAV1 naar de freq 108.50 van PAD zet, zie ik een rood NAV bordje in mijn OBS. Ik kan me ff niet meer herinneren wat daar de reden van is. Iemand?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste