[FS2002] Plan hier je online vluchten + IP deel 6

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

Delphi32

Heading for the gates of Eden

SURIL item: hmm, zoals ik de rest heb overschreven uit de EDLL beschrijving (inclusief die twee foutjes dus), zal het 3-4nm verschil ook wel te verklaren zijn uit de afwijkingen tussen de EDLL beschrijving en de navaid positions in FS... iets anders kan ik er ook niet van maken :'(
Wel leuk dat je het ff nagezocht hebt :)

Approach thing: ik kan me ook niet voorstellen dat je op zo'n heading niet direct gecleared wordt; het rondje in de chart moet haast wel een hold zijn en geen traffic pattern (zit ie een beetje erg hoog voor :)) dus ik zou me er maar niet aan houden ;)

PAD receiving: viel mij ook op dat ie pas heel laat te ontvangen was; oplossing is om gewoon de GMH course 046 aan te houden totdat je PAD ontvangt. Wat ook nog kan (maar dat moet ik nog nazoeken) is dat PAD alleen een DME heeft en geen VOR. Ik kijk morgen mn Jeppesen kaart nog even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tai-Pan schreef op 07 december 2002 @ 18:28:
Als ik trouwens van GMH mijn NAV1 naar de freq 108.50 van PAD zet, zie ik een rood NAV bordje in mijn OBS. Ik kan me ff niet meer herinneren wat daar de reden van is. Iemand?
Dit is mijn bolide voor morgen :) : crz speed 140-170 knots.
Weer ff geoefend want ik vlieg zelden zo'n kleine rakker.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight4.jpg

Net de route ff gechecked en heb hetzelfde, volgens mij een foutje in FS2002. Als ik na GMH HDG 046 pak en tune op PAD 108.50 in, dan ligt PAD op een bearing van 140/22nm. Die kon ik dus niet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight13.jpg

De NDB PAD 354 ligt wel goed dus ik kon gewoon via de ADF op NDB PAD 354 aanvliegen. Van de VOR PAD klopte bij mij in ieder geval geen hol.

Als het hetzelfde weer is al daarnet wordt het echt op de instrumenten vliegen. Boven PAD op 3000ft kon je geen hand voor ogen zien :9
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight15.jpg

maar gelukkig in de pattern was de bewolking goeddeels overgewaaid.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Checkflight24.jpg

Wel weer heel erg leuk. Low Altitude chart ernaast en de DOD Terminal Charts paraat en lekker puzzelen op de kaart.
Hoe langer je in dat ding vliegt hoe leuker het weer wordt. Altijd goed ff de navigatieskills testen en bijschaven.

Oftewel, ik ben er klaar voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

navigatieskills was idd weer ff onder een laag stof van 1 meter tevoorschijn halen hehe :)

Maar wel een geinige vlucht. Hoe bevalt de extra scenery eigenlijk Delphi? Al geprobererd icm de afcad?

Ik hoop trouwens echt dat ze met FS2004 wat doen aan extra scenery (default) en dat het spul dan nog vlot blijft lopen qua fps. Nou heb ik niet echt de sloomste bak (2000+ met 512Mb RAM en een GF4 Ti4400) maar eh...met bijv NL2000 en/of wat PAI erbij is de FPS bijna niet boven de 10 te krijgen tijdens taxi'en, take-off en approaches :'(

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Tai-Pan schreef op 08 december 2002 @ 01:31:
navigatieskills was idd weer ff onder een laag stof van 1 meter tevoorschijn halen hehe :)

Maar wel een geinige vlucht. Hoe bevalt de extra scenery eigenlijk Delphi? Al geprobererd icm de afcad?

Ik hoop trouwens echt dat ze met FS2004 wat doen aan extra scenery (default) en dat het spul dan nog vlot blijft lopen qua fps. Nou heb ik niet echt de sloomste bak (2000+ met 512Mb RAM en een GF4 Ti4400) maar eh...met bijv NL2000 en/of wat PAI erbij is de FPS bijna niet boven de 10 te krijgen tijdens taxi'en, take-off en approaches :'(
Alleen op Manheim viel niet te taxien. Neus steeds omhoog en me plane ging alle kanten op behalve rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

daarom heb ik altijd die baksteen in m'n handtasje zitten...speciaal voor dit soort gevallen dat ik de neus wat zwaarder moet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Tai-Pan schreef op 08 December 2002 @ 01:43:
daarom heb ik altijd die baksteen in m'n handtasje zitten...speciaal voor dit soort gevallen dat ik de neus wat zwaarder moet maken ;)
Er is morgen vast wel zo'n duitse dikke brattwursten meid die we op de neus kunnen binden voor een wat betere wegligging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

hehe...wegligging wordt wel beter, maar het kost je zo verrekt veel extra kerosine :)

FF wat anders...heb ji met de PAI installers ook het probleem dat EHAM volgepropt staat met vliegtuigen op plaatsen waar ze helemaal niet horen? Vooral KLM heeft hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 09:00

bennierex

Pilot_Z

Hmmm... het ziet er naar uit dat ik pas na 21:30 tijd heb om te komen vliegen :(
Als niemand het erg vind, dan start ik wel op EDLP en kom jullie tegemoet vliegen, zodat ik nog wel gezamelijk aan de landing mee kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61113

mag ik vragen wat er gaat gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Tai-Pan schreef op 08 December 2002 @ 01:52:
hehe...wegligging wordt wel beter, maar het kost je zo verrekt veel extra kerosine :)

FF wat anders...heb ji met de PAI installers ook het probleem dat EHAM volgepropt staat met vliegtuigen op plaatsen waar ze helemaal niet horen? Vooral KLM heeft hier last van.
Yep, heeft iedereen volgens mij wel last van. 747 en MD11 die aan de verkeerde gate staan.
Daarom willen we ook enkele overlays voor EHAM NL2000 maken zodat je zoveel mogelijk aan de juiste gate kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

delphi check je e-mail ff. Heb een account voor ATC nodig voor Squackbox.

Laat tevens ff weten als je on-line begint te komen. RW schijnt wel al te draaien maar nog nix te hosten, klopt dat?

Laat ook ff de freq weten van de ATC

[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 08-12-2002 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Tai-Pan schreef op 08 December 2002 @ 19:57:
delphi check je e-mail ff. Heb een account voor ATC nodig voor Squackbox.

Laat tevens ff weten als je on-line begint te komen. RW schijnt wel al te draaien maar nog nix te hosten, klopt dat?

Laat ook ff de freq weten van de ATC
We staan te wachten op je. Gewoon in FS-multiplay inloggen en geen squackbox gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

kee, ff wachten :)

Waarom vindt hij je IP address niet?

[ Voor 53% gewijzigd door Tallguy op 08-12-2002 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

hallo....als ik je ip address 80.126.31.194 intype vindt ie 'm niet :'-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ut werkt hier voor geen meter.... zoals vaker met FS multiplay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

:) Ik zit wel mee te luisteren. jij schijnt ook ter sprake gebracht te worden omdat ze geen contact met jou kunnen krijgen.

Wat is dat nou voor een gezeik!?! Typisch FS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

hmm... ik heb geen RW geïnstalleerd, dus ik denk, probeer het gewoon met de FS-chat. Maargoed, ik word er steeds uitgeflikkerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

(Netjes dat online adventure) ik krijg gewoon zin om FS2002 pro weer eens te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik hoor ze met RW wel, maar als ik het ip address van Delphi invul en search aanklik gebeurd er gewoon nix, nada, noppes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Tai-Pan schreef op 08 december 2002 @ 22:24:
Ik hoor ze met RW wel, maar als ik het ip address van Delphi invul en search aanklik gebeurd er gewoon nix, nada, noppes :(
geen firewall of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

ok ben ik weer :) Mijn excuses voor de ongemakken van bennierex en Tai-Pan.
bennierex, je werd er steeds vanzelf weer uitgeflikkerd en dat had volgens mij met je chat window te maken. Ik heb één keer een bericht van je gelezen en regelmatig wat teruggetypt, maar het leek niet te helpen. Misschien dat de DirectX update kan helpen? Iedere keer als jij connectte, vielen de andere 2 uit :'(
Tai-Pan: check firewall settings idd, want ik was 'gewoon' bereikbaar :)
Er was ook nog iemand die héél zachtjes over RW aan het praten was, maar ik heb nooit kunnen verstaan wie dat was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Geen firewall aangehad. Ik kon je ook pingen dus dat werkte. Alleen gebeurde er geen bal via FS2K2.

Vlgde keer via SB? Heb ik nog wel die usrname & psswrd voor nodig.

Dat zachtje praten was ik. Ik heb een verrotte mic denk ik. Wat ik ook probeerde, geluid was echt 3x bagger (zeg maar MEGA-bagger!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

En mijn excuses voor het ongemak (disconnecten van de anderen). Volgende keer beter hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Tai-Pan, heb je MSN? Dan maken we daar wel ff een babbeltje op over die connection problems.
Ik begin een vaag vermoeden te krijgen waarom MS de DirectX8.2 update de wereld in heeft gestuurd, maar het gaat te ver om dat hier helemaal uit te zoeken.

Planning voor het volgende 'adventure' is reeds begonnen; wordt ergens in Zwitserland/Oostenrijk/Zuid-Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de tijd me een beetje uit komt doe ik ook mee vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Dat wordt niet bepaald vandaag... eerder eind deze week :) Er volgt ruim vantevoren een aankondiging hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Delphi32 schreef op 09 December 2002 @ 11:56:
Tai-Pan, heb je MSN? Dan maken we daar wel ff een babbeltje op over die connection problems.
Ik begin een vaag vermoeden te krijgen waarom MS de DirectX8.2 update de wereld in heeft gestuurd, maar het gaat te ver om dat hier helemaal uit te zoeken.

Planning voor het volgende 'adventure' is reeds begonnen; wordt ergens in Zwitserland/Oostenrijk/Zuid-Duitsland :)
Heb ik daar misschien ook wat aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Delphi32 schreef op 09 December 2002 @ 13:14:
Dat wordt niet bepaald vandaag... eerder eind deze week :) Er volgt ruim vantevoren een aankondiging hier in dit topic.
Oke, ik hou dit topic in de gaten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

bennierex schreef op 09 December 2002 @ 14:33:
[...]
Heb ik daar misschien ook wat aan? :)
Goed mogelijk. Toen ik een maand of wat geleden via FS multiplay speelde had ik ook regelmatig disconnects; die zijn helemaal over (bijna dan >:)). Ook ik zit achter een router (software weliswaar) die met NAT de IP-adressen vertaalt. Het is het proberen waard.
Of doelde je op de plannen voor de volgende flight überhaupt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Delphi32 schreef op 09 December 2002 @ 11:56:

Yep, MSN heb ik (ook al gebruik ik het niet zo vaak). Maar gelijk ff afspreken voor morgenavond 20:00u online op MSN (zoek maar naar "PG Tai-Pan" ). Houdt dan ook deze thread op GoT in de smiezen voor het geval dat we elkaar mislopen.
Kunnen we mooi proberen alsnog te connecten.

Volgende vlucht wil ik er toch echt graag bij zijn hoor :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tallguy op 09-12-2002 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Kan je niet vinden... en de tai-pan3 die ik tegen kwam (uit Utrecht) was offline... mn MSN = delphi321@hotmail.com, ICQ 75494018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ook andere site's met online vluchten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Anoniem: 21737 schreef op 09 December 2002 @ 21:32:
www.vatsim.net Maar dat is wel erg officieel, weet niet of dat precies is wat je zoekt. Maar zeker een zeer gave ervaring! Ik vlieg er regelmatig mee/op!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar vloog ik ook wel mee, maar dat was nog voor de Vatabieren :P
Eens kijken of mij opnieuw moet aanmelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ik ben bezig met het verzamelen van data en ideeën voor de volgende online vlucht. De vorige vlucht hebben we geëvalueerd en wat minpuntjes heb ik geprobeerd recht te zetten.
Nu leek het me leuk, om naast van die mini-airports met 1 runway (al dan niet begroeid met voetbalondergrond) in ieder geval één bekender vliegveld op te nemen, te weten EDDW. Het volgende plan heb ik in voorbereiding:
1. start op EDAK (da's een klein airport in de buurt van Berlijn)
2. trip naar EDVE (da's een iets grotere geloof ik): ongeveer 130nm, dus een wat groter/sneller toestel is gewenst. Baron, C421, KingAir als je echt gek wilt doen, maar zorg dat je een kruissnelheid van ongeveer 200kts GS kan halen.
3. op EDVE wachten we tot iedereen gearriveerd is; dit is tevens het punt waar latere instappers mee kunnen gaan doen
4. trip naar EDDW (need I say more), ongeveer 100nm.

Nu wil ik de omgeving nog verkennen (mn geo is niet zo best en eigenlijk wil ik wat bergjes, geen flauw idee of die daar zitten :)), ik heb nog kaarten nodig van EDAK en EDVE (EDDW kan ik downloaden), en er is nog een punt.

Als je op een wat groter vliegveld gaat aankomen, dan rijst vanzelf de vraag naar ATC. Terecht, vind ik, maar de vraag is of je per sé het realisme van een ATC wilt hebben in een club-achtige vlucht. Daarom een vraag: maak uw keuze:

a. ik wens ATC dmv het VATSIM netwerk want ik wil alleen zo echt mogelijk;
b. ik wens ATC, dat mag dan een van onze meevliegers gaan doen, en dan gebruiken we de servert van Nofri
c. het boeit me niet, ik kan best zonder.
d. ik heb zó'n fantastisch proggie hier dat naadloos integreert met FS multiplay, dus ik wil wel controllen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm . . B, maar C mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Mn eigen voorkeur (maar ik ben een democraat :)): liever geen SB (lelijke vliegtuigen, lelijke en lastige manier van connecten), en dus maar geen ATC. Alhoewel er dus een programma bestaat (RadarContact) dat wellicht een ATC-er icm FS2002 multiplay mogelijk maakt... ik zoek het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Delphi32 schreef op 09 december 2002 @ 20:49:
Kan je niet vinden... en de tai-pan3 die ik tegen kwam (uit Utrecht) was offline... mn MSN = delphi321@hotmail.com, ICQ 75494018
ermm....ik zei toch morgen :? :)

morgenavond 20:00u, kee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

B...maar C is geen probleem. B is alleen leuk voor de ATC' er als die ook wat te doen heeft. Ik heb het al een paar keer meegemaakt (begin 2002) dat we een vlucht EHAM -> Bremen deden en dat de ATC op Bremen 2uur uit z'n neus aan het pulken was. Is niet leuk voor hem.

Kiezen we voor B dan moet hier wel rekening mee gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

ATC Radar Screen v2.1, is dat wat? DownloadID 19622 bij avsim.com. Heb em wel binnen maar nog niet kunnen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Tai-Pan schreef op 10 december 2002 @ 00:45:
B...maar C is geen probleem. B is alleen leuk voor de ATC' er als die ook wat te doen heeft. Ik heb het al een paar keer meegemaakt (begin 2002) dat we een vlucht EHAM -> Bremen deden en dat de ATC op Bremen 2uur uit z'n neus aan het pulken was. Is niet leuk voor hem.

Kiezen we voor B dan moet hier wel rekening mee gehouden worden.
Dat was ik dan denkik geweest :P
Toch zou ik het ook niet erg vinden voor ATC te 'spelen', mits dat Radar Screen proggie werkt. VATSIM lijkt me te ingewikkeld... het is juist leuk dat het een beetje eenvoudig blijft (mijn mening ;)).

[Edit]
Ik zou ALS ik ATC doe zelf ook nog wel mee kunnen vliegen...dan draai ik dat Radar Screen gewoon op de laptop hier naast me.

[ Voor 12% gewijzigd door bennierex op 10-12-2002 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
B of D

ATC maakt het een stuk leuker. VATSIM is voor VFR niet echt geschikt dus kunnen we beter in eigen kring de ATC regelen.

FS-Navigator is al geschikt om als ATC alle vliegbewegingen te kunnen volgen en dus als radar-screen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

bennierex schreef op 10 december 2002 @ 10:51:
Ik zou ALS ik ATC doe zelf ook nog wel mee kunnen vliegen...dan draai ik dat Radar Screen gewoon op de laptop hier naast me.
Dat was nou precies mijn idee :) Nou alleen nog ff zorgen dat iedereen normaal kan multi-playeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Delphi32 schreef op 10 december 2002 @ 10:57:
[...]

Dat was nou precies mijn idee :) Nou alleen nog ff zorgen dat iedereen normaal kan multi-playeren >:)
Ghehe... ik heb dat proggel hier net uitgeprobeerd... het werkt goed, alleen zie ik geen VORs of NDBs. Eerst maar ff de manual lezen of je dat er in kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

bennierex, ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. Als ik het goed lees gaat de voorkeur uit naar 'wel een controller maar niet via een officiële instantie'. Gezien de omslachtige manier van opstarten en connecten van SB gaat mijn voorkeur uit naar FS-Navigator (rdluca ik geloof je op je woord, ik heb nl geen FS-Navigator hier) of dat Radar Screen ding.

Nieuwe vraag, aan de mensen bij wie de FS multiplay vorige keer niet werkte: kan je wel met SB vliegen? Zo ja, dan lijkt de zaak (helaas) beslist...

[edit]
ik twijfel nog of de laatste leg gaat eindigen in EDDW of EDKB. Heb van EDKB een scenery file gevonden ergens, die moet ik ff uittesten, en als het wat is dan is het weer eens wat anders dan die eeuwige EDDW :)
Oh ja, ik heb geen charts van EDAK en EDVE, alleen wat algemene plaatjes waar de serieuze simmer niet mee uit de voeten kan |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Delphi32 op 11-12-2002 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

en ? wordt er vanavond nog gevlogen ? en hoe wordt er dan gevlogen ? (welk mp programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 11 december 2002 @ 00:53:
bennierex, ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. Als ik het goed lees gaat de voorkeur uit naar 'wel een controller maar niet via een officiële instantie'. Gezien de omslachtige manier van opstarten en connecten van SB gaat mijn voorkeur uit naar FS-Navigator (rdluca ik geloof je op je woord, ik heb nl geen FS-Navigator hier) of dat Radar Screen ding.

Nieuwe vraag, aan de mensen bij wie de FS multiplay vorige keer niet werkte: kan je wel met SB vliegen? Zo ja, dan lijkt de zaak (helaas) beslist...

[edit]
ik twijfel nog of de laatste leg gaat eindigen in EDDW of EDKB. Heb van EDKB een scenery file gevonden ergens, die moet ik ff uittesten, en als het wat is dan is het weer eens wat anders dan die eeuwige EDDW :)
Oh ja, ik heb geen charts van EDAK en EDVE, alleen wat algemene plaatjes waar de serieuze simmer niet mee uit de voeten kan |:(
FS-Nav voldoet denk ik prima. Dat Radarscreen-thingie ken ik niet, maar ga ik wel ff proberen want misschien is het wel veel beter als FS-Nav gebruiken.

Is het ook niet leuk om een richting de Alpen te vliegen, zoiets zal opstijgen van Friedrichshaffen EDNY en landen op Lugano LSZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Anoniem: 21737 schreef op 09 december 2002 @ 21:32:
Interline virtual airline

http://sanderik.hostingworx.net/interline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

rdluca schreef op 11 december 2002 @ 17:10:
[...]

FS-Nav voldoet denk ik prima. Dat Radarscreen-thingie ken ik niet, maar ga ik wel ff proberen want misschien is het wel veel beter als FS-Nav gebruiken.

Is het ook niet leuk om een richting de Alpen te vliegen, zoiets zal opstijgen van Friedrichshaffen EDNY en landen op Lugano LSZA
Een driehoekje vliegen in de Alpen is ook prima te doen; ik heb een afstandentabel gemaakt van alle Zwitserse airports die ik heb (12) en er zitten genoeg leuke trajecten bij. Ik heb er alleen nog van afgezien omdat ik van Zwitserland de Low Alt charts niet heb (zitten niet in de Jeppesen kit :'( ), en omdat ik met de Piper een paar keer aardig in de problemen ben gekomen in de Alpen. Probeer maar eens LOWI-Bolzano (ICAO kwijt) te doen: je komt gewoon niet over die berg heen zonder eerst enorm veel rondjes te draaien. En omdat ik geen flauw idee heb hoe hoog die bergen zijn is het lastig inschatten of je het met een normale climb gaat halen of niet.

Neemt niet weg dat het wel heel gaaf is in de Alpen. Die maar doen dan? Bewaar ik EDAK-EDVE-EDKB wel voor later, en kom ik vanavond met een Alpen-voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 11 december 2002 @ 17:27:
[...]

Een driehoekje vliegen in de Alpen is ook prima te doen; ik heb een afstandentabel gemaakt van alle Zwitserse airports die ik heb (12) en er zitten genoeg leuke trajecten bij. Ik heb er alleen nog van afgezien omdat ik van Zwitserland de Low Alt charts niet heb (zitten niet in de Jeppesen kit :'( ), en omdat ik met de Piper een paar keer aardig in de problemen ben gekomen in de Alpen. Probeer maar eens LOWI-Bolzano (ICAO kwijt) te doen: je komt gewoon niet over die berg heen zonder eerst enorm veel rondjes te draaien. En omdat ik geen flauw idee heb hoe hoog die bergen zijn is het lastig inschatten of je het met een normale climb gaat halen of niet.

Neemt niet weg dat het wel heel gaaf is in de Alpen. Die maar doen dan? Bewaar ik EDAK-EDVE-EDKB wel voor later, en kom ik vanavond met een Alpen-voorstel.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind EDAK-EDVE-EDKB ook prima dus die hoef je van mij niet te schrappen.
Alleen gaat mijn voorkeur uit naar iets in de Alpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wie draait hier zonder een firewall of ene router? Want Delphi had Fshost geprobeerd, maybe kunnen we die gebruiken? (alleen Delphi kreeg em niet aan de gang vanwege de router :'()

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

rdluca schreef op 11 December 2002 @ 17:33:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: ik vind EDAK-EDVE-EDKB ook prima dus die hoef je van mij niet te schrappen.
Alleen gaat mijn voorkeur uit naar iets in de Alpen. :)
Mijn voorkeur ook :) Alleen jammer dat ik dan die Jeppesen kit nog steeds niet kan 'gebruiken', nou ja komt wel. In bergen vliegen levert wel de mooiste screenshots op; die van afgelopen vlucht waren niet echt specta omdat het voornamelijk vlak was.

ND: FSHost is niet nodig, aangezien de normale multiplay op dezelfde wijze werkt. Iemand die niet met een FS Multiplay kan meevliegen, kan ook niet met een FSHost-game mee. Probleem zit waarschijnlijk in DirectX & NAT, zie dat maar eens te fixen...
Uit het andere topic begrijp ik dat Squawkbox dus nog niet goed werkt met de nieuwste DirectX spullen, klopt dat? Dan valt dat dus ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ND schreef op 11 December 2002 @ 17:38:
Wie draait hier zonder een firewall of ene router? Want Delphi had Fshost geprobeerd, maybe kunnen we die gebruiken? (alleen Delphi kreeg em niet aan de gang vanwege de router :'()
Keb wel ZoneAlarm die de boel een beetje bewaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 11 december 2002 @ 17:59:
[...]

Mijn voorkeur ook :) Alleen jammer dat ik dan die Jeppesen kit nog steeds niet kan 'gebruiken', nou ja komt wel. In bergen vliegen levert wel de mooiste screenshots op; die van afgelopen vlucht waren niet echt specta omdat het voornamelijk vlak was.

ND: FSHost is niet nodig, aangezien de normale multiplay op dezelfde wijze werkt. Iemand die niet met een FS Multiplay kan meevliegen, kan ook niet met een FSHost-game mee. Probleem zit waarschijnlijk in DirectX & NAT, zie dat maar eens te fixen...
Uit het andere topic begrijp ik dat Squawkbox dus nog niet goed werkt met de nieuwste DirectX spullen, klopt dat? Dan valt dat dus ook af...
SB en DX8.2 was bij mij een ramp. VATSIM was een no go. Ik ga vanaaf eens proberen of DX9.0 RC1 geen problemen geeft. Van andere begrijk ik dat die geen problemen met DX9.0 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi, maa misschien geeft FShost een stabielere verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

ik heb wel een pc zonder router en zo over waar fshost op staat met redelijk snelle verbinding (80 KB/s up), maar niet zoveel tijd om te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dan is het simpel:

Je maakt gewoon ff tijd, en dan zijn wij allemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Wacht ff hoor, nu gaat het opeens over de stabiliteit van de verbinding :? De verbinding met mijn FS-als-host was prima, bleek alleen dat bij twee medespelers een probleempje zit waardoor ze niet mee konden doen of iedereen eruit knikkerden... ik betwijfel ten zeerste of FSHost dat wél goed doet. Ik heb uitgebreid met de maker gesproken, het hele programma is gebaseerd op de DirectX DirectPlay components waar FS ook gebruik van maakt. Een probleem met FS dat veroorzaakt wordt door DirectPlay, zit dus ook in FSHost, helaas...
Begrijp me goed, het is een fantastisch goed programma, maar de toegevoegde waarde t.o.v. normale FS multiplay is minimaal, tenzij je een servert hebt die de hele dag aan kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Oeps, mijn fout Delphi :) Ik heb het verkeerd begrepen :) Dus er is niks aan het handje, en vanaf nu ook niet meer over fshost praten, das straks weer verwarrend :P Mag je ook met een jet op 200kts vliegen? Of is het alleen dat props erop mogen? (ook geen prob hoor :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

In het nieuwste vluchtplan zit een 'tussenstop' waar gewacht wordt tot iedereen geland is. Een jet kan dus zeker wel meedoen; die is wat eerder op de plaats van bestemming :) Dat is: als je met die jet van je (welke?) op een rwy van 2264ft landen kan >:)

Het nieuwe plan is behoorlijk gevorderd; er zitten VORs, airways, een visual approach op een short field en een ILS landing in :) Maar nou zoek ik charts van LSZR, LSZF en LSGS. Wie helpt me uit de brand :?

[ Voor 11% gewijzigd door Delphi32 op 11-12-2002 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 11 December 2002 @ 23:41:
In het nieuwste vluchtplan zit een 'tussenstop' waar gewacht wordt tot iedereen geland is. Een jet kan dus zeker wel meedoen; die is wat eerder op de plaats van bestemming :)

Het nieuwe plan is behoorlijk gevorderd; er zitten VORs, airways, een visual approach op een short field en een ILS landing in :) Maar nou zoek ik charts van LSZR, LSZF en LSGS. Wie helpt me uit de brand :?
LSZR

LSZF

LSGS
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/lsgs26.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door rdluca op 12-12-2002 00:06 ]

• Delphi32

Delphi32

Heeft LSGS een ILS? Volgens NAV niet :? Ai, ik had dus eerst LSZR-LSZF-LSGS gepland, kwam er toen achter dat alleen LSZR een ILS installatie heeft, dus ik ben de hele route aan het omkeren...
Die hoogte-indicatie van die bergjes op dat kaartje zijn geweldig; ik pas mn flightplan acuut aan >:) 8000 ft is veels te laag :)

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 12 december 2002 @ 00:01:
Heeft LSGS een ILS? Volgens NAV niet :? Ai, ik had dus eerst LSZR-LSZF-LSGS gepland, kwam er toen achter dat alleen LSZR een ILS installatie heeft, dus ik ben de hele route aan het omkeren...
Die hoogte-indicatie van die bergjes op dat kaartje zijn geweldig; ik pas mn flightplan acuut aan >:) 8000 ft is veels te laag :)
check de links naar de andere 2 airports ;) in me vorige post

• Delphi32

Delphi32

Ok ik heb genoeg info. Morgen brouw ik er een site van, ik post de URL hier wel weer. Dan de datum: vrijdag, zaterdag, zondag :? (ik moet toch die polls eens gaan gebruiken :))

Braad vliegt zeker mee dit weekend :)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik wil alleen nog even zeggen: Complimenten Delphi32. _/-\o_

Netjes geregeld met die sites. Kunnen we bij deel 7 van dit topic ook wel even als 'archief' in de openingspost stoppen. Want jaja, het topic loopt weer... ;)
offtopic:
Oeh, in een keer het _/-\o_-icoon goed geraden.

[ Voor 4% gewijzigd door rollebol op 12-12-2002 01:46 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ik wil graag proberen weer mee te doen Delphi, we moeten dan alleen van tevoren (jij en ik) een keer proberen of ik op jouw bak kan komen.

Geef ff een brul wanneer je kan proberen, dan zet ik MSN open.

• Delphi32

Delphi32

Vanavond vanaf 20:30 ben ik wel beschikbaar, denk ik. Ik snap je problemen (die van bennierex trouwens ook) en ben best bereid om te helpen ze op te lossen :)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

vanavond lukt me niet. Morgenavond beter?

• Delphi32

Delphi32

Hmmm dan wou ik eik vliegen :) Nou ja, morgenavond kan ook, vanaf ongeveer 20:45. Dan draai ik vanavond de rest van de online voorbereiding in elkaar, inclusief de testvlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ok, de nieuwe site is klaar. Maandag gaan we vliegen! De boel is te vinden op http://www.schagens.nl/fs2002/online/FSOnline2.html en ik heb voor de gelegenheid maar ff wat stuff op mn ftp-server gezet (allemaal freeware hoor). Dus niet allemaal alles tegelijk downen, dan kan ik niet meer internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 22:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hé Delphi, als je nog bepaalde Jeppesen charts nodig hebt (behalve van LSZF) moet je 't maar ff zeggen. LSGS heeft trouwens een IGS ipv ILS, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen volgens mij :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/lsgs_igs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/lsgs_vicinity.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Rdluca en ik gaan aan eind van de middag/avond weer een vluchtje op Vatsim maken. Ik mocht de route bedenken, dus hier is ie ;)

LHBP -> LSZH -> EHAM

Eerste Leg:
LHBP - LSZH
PUSTA UY562 GOTAR UY570 GRZ UT19 ERKIR UL608 NEGR3S.KPT

Tweede Leg:
LSZH - EHAM
LASUN UT10 TORPA UT40 GIVOR UN853 DIK UA24 BUB UG120 HELEN

Ik ga zelf in een 737-400 van KLM, met het DF panel, daar heb ik de routes al voor gemaakt die kan je hier downloaden:

LHBP - LSZH
LSZH - EHAM

Departure is nog niet helemaal bekend, maar ik gok 8 uur ofzo (na het eten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Maandagavond online? Grrr....dan kan ik niet :'(

Waarom niet zondag ofzo? (hint :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik ben in principe wel in the mood voor een vluchtje vanavond, moet nog wat zaakjes regelen dus ik weet niet zeker of ik het red.

Ik heb nog even wat opgezocht. Hier de URLs voor charts voor respectievelijk LHBP en LSZH. EHAM heeft vast iedereen wel.

http://gizi.dote.hu/vacchun/maps.php
http://www.swissfir.org/charts/

Oh ja en voor (air)buschauffeurs:

LHBP - LSZH
LSZH - EHAM

Die intens mooie scenery voor Budapest, is dat freeware? Zoja, waar haal ik het? Er staat op avsim.com wel een hungary.zip maar ook veel AFCADs die verwijzen naar Budapest 2002ME. Dat laatste is vast wat ik zoek... Maar ik ga het nu met lhbp221.zip (van AVSIM) proberen. En zuerich.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

rollebol schreef op 13 December 2002 @ 14:58:
Ik ben in principe wel in the mood voor een vluchtje vanavond, moet nog wat zaakjes regelen dus ik weet niet zeker of ik het red.

Ik heb nog even wat opgezocht. Hier de URLs voor charts voor respectievelijk LHBP en LSZH. EHAM heeft vast iedereen wel.

http://gizi.dote.hu/vacchun/maps.php
http://www.swissfir.org/charts/

Oh ja en voor (air)buschauffeurs:

LHBP - LSZH
LSZH - EHAM

Die intens mooie scenery voor Budapest, is dat freeware? Zoja, waar haal ik het? Er staat op avsim.com wel een hungary.zip maar ook veel AFCADs die verwijzen naar Budapest 2002ME. Dat laatste is vast wat ik zoek... Maar ik ga het nu met lhbp221.zip (van AVSIM) proberen. En zuerich.zip.
FF over die charts, heeft iemand voor LSZH een taxi + gate chart? Want op LSZH moeten we toch eerst naar de gate taxie'en en daarna weer naar runway terug, wel handig om daar charts bij te hebben :)

En die hele mooie LHBP scenery is payware. En die zuerich.zip heb ik ook, die's wel mooi, en natuurlijk freeware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Tai-Pan schreef op 13 december 2002 @ 14:23:
Maandagavond online? Grrr....dan kan ik niet :'(

Waarom niet zondag ofzo? (hint :) )
Dinsdag dan?
Als dat ook niet lukt, dan doen we hem gewoon 2 keer, op zondag én maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

he, ben je nu beschikbaar om ff online te komen met MSN? Kunnen we kijken of ik nu wel kan connecten of dat ik poortjes open moet zetten.
Ik heb mijn MSN klaar staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

wie heeft ff tijd om op de bak van delphi te komen om wat uit te proberen? Al sik nl op zijn machine zit zie ik na een minuut de melding dat de host de session heeft afgebroken en dat ik de host ben geworden. Delphi geeft aan dat hij niets heeft gedaan.

Delphi is echter even niet aanwezig, dus vroeg ik me af of iemand anders eens kan kijken wat er fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
LSAZ Charts zit wel een ground movement map bij, het is meer dan niets.

URL linkt naar mijn bakje, niet allemaal tegelijk s.v.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ok ik ga om half acht eten, ricardo is zo thuis, dus als we om kwart over acht ofzo vertrekken lijkt mij dat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Laat ik dan ook maar nu even de frituur aanzetten. Ik zet mijn kist alvast squawk standby klaar. ETOB 1915Z? Ik ga het proberen.

Overigens is er pas om 23:00 (lokale tijd denk ik?) ATC. En in LSAZ ook niet. Jammer. Ik heb ook even bij IVAO gekeken en daar is ook geen ATC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

rollebol schreef op 13 december 2002 @ 19:38:
Laat ik dan ook maar nu even de frituur aanzetten. Ik zet mijn kist alvast squawk standby klaar. ETOB 1915Z? Ik ga het proberen.

Overigens is er pas om 23:00 (lokale tijd denk ik?) ATC. En in LSAZ ook niet. Jammer. Ik heb ook even bij IVAO gekeken en daar is ook geen ATC.
Anders blijven we ff een tijdje staan, misschien dat een controller denkt: "He 3 piloten die natuurlijk wel ATC kunnen gebruiken, kom ik ga daar ff controllen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik probeer als een gek te connecten maar Squawkbox doet het prima tot het moment dat de verbinding tot stand is gebracht. Hij zegt nog iets van '[PRIVATE] server: by connecting to VATSIM you agree to the' en de rest van de MOTD laat hij niet zien. Squawkbox heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en zal worden afgesloten. Wil je Microsoft laten weten dat dit is gebeurd? Etcetera. Gisteren heb ik er nog mee gevlogen. ;(

Iemand een idee? Andere server helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmmz geen idee, maar ik sta klaar op LHBP. Al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Nee, niet opgelost. Ik kan zowel met VATSIM als IVAO niet connecten omdat Squawkbox vastloopt. Doet-ie anders nooit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

rollebol schreef op 13 December 2002 @ 20:48:
Nee, niet opgelost. Ik kan zowel met VATSIM als IVAO niet connecten omdat Squawkbox vastloopt. Doet-ie anders nooit. :?
Kom je nog? Want je was er net, maar nu ben je weer weg ofzo :?
Ik ga Mach 0.73 dus met een 767 of A330 kan je me redelijk bij halen.
En ik wacht zoiezo op LSZH wel ff op je (kan ik ook meteen wat drinken ;))

[ Voor 10% gewijzigd door McFlipp op 13-12-2002 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Melding van het Zwitserland-adventure team : ik ben hard bezig aan de afcads. Ik ben begonnen met LSGS, want daar staan de default MS parking spaces buiten het hek van het vliegveld |:( Het zijn er alleen nogal veel, ik zit nu al op 16 parkeerplekken. Als het af is zet ik ze op de FTP server erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zag dat ik als Controller sta, vind ik leuk plan! Alleen ik kan er niet de hele tijd bijzijn helaas! :) Maar de takeoff/taxi/clearance kan ik in iedergeval regelen. Uiteraard in losse sfeer, want het gaat hier toch zeker ook om de lol ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Heej gasten, sorry, heb net weer eens een toetsweek achter de rug, vandaar dat ik niet gepost had :(

Dat Radar Screen dinges proggel werkt dus wel, alleen krijg ik het niet voor elkaar dat je ook VORs/NDBs/etc. kan zien (dit is van wat ik gelezen heb ook niet mogelijk).
Multiplayeren met SB gaat perfect, alleen met FS zelf heb ik hetzelfde probleem als Tai-Pan.

edit:

Als Sander weg moet wil ik het eventueel wel overnemen

[ Voor 10% gewijzigd door bennierex op 13-12-2002 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Voor de laatste berichten over het Zwitserland adventure moet je hier zijn, want ik ben ook 'verhuisd' en heb weinig zin om 3 fora in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Mja, verhuizing. Ik heb zoiets van 'bekijk het maar en tot volgende week'. Het topic is morgen weer open, iedereen is met de neus op de feiten gedrukt en we kunnen weer lekker verder. Er zijn al wel eerder mensen weggegaan en er zijn ook wel eens mensen teruggekomen.

Maar goed, on-topic. Er is zaterdag (als jij dit leest vandaag waarschijnlijk) een fly-in bij de Israëlische divisie van IVAO, die vandaag haar deuren officieel opent. Ze zijn aanwezig in heel Israel, maar Ben Gurion (het veld van Tel Aviv) staat extra in de schijnwerpers. Er zijn acht (8!) follow-me wagens geregeld die het verkeer op de grond in goede banen gaan leiden.

http://www.ivao.org/il/

En dan klikken op אירועים (ik heb het ook niet bedacht) - dat is de vierde van onder in de rechterkolom.

Standaard approach- en departure procedures
Instrument approach & landing charts

Ik dacht om morgen vanaf Schiphol die kant op te gaan, en voor mensen die niet zoveel tijd hebben kunnen we wel even een tussenlanding maken ergens zodat zij vandaar uit mee kunnen komen. Morgen zal ik een wat gedetailleerder plan neerleggen, maar dan weet je er vast van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
20:30 op Malta (LMML) klaarstaan om rond 22:30 te arriveren bij Ben Gurion (LLTA)? Daarna kunnen we nog een stukje terugvliegen afhankelijk van waar ATC is.

Wie doet er mee? McFlipp heeft al speciaal een nummertje aangevraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

rollebol schreef op 14 December 2002 @ 16:50:
20:30 op Malta (LMML) klaarstaan om rond 22:30 te arriveren bij Ben Gurion (LLTA)? Daarna kunnen we nog een stukje terugvliegen afhankelijk van waar ATC is.

Wie doet er mee? McFlipp heeft al speciaal een nummertje aangevraagd. :)
Ik ben wel van de partij denk ik :D Heb je flighplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
McFlipp schreef op 14 December 2002 @ 17:05:
[...]

After takeoff heading 090. :)

Ik heb geen FP maar de autoroute van FSNav had ik ff gebruikt en het zag er wel voor de hand liggend uit. Op 1 plek een rare kronkel. Maar goed, ik moet er nu ff vandoor dus ik kan het niet voor je opzoeken. Komt vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

McFlipp schreef op 14 december 2002 @ 17:05:
[...]

LMML-LLBG ? Ben Gurion is LLBG ipv LLTA!)

Flightplan:
AGARI UM978 LCA UB17 VELOX UW13 SOLIN DCT RIMON DCT SIRON

Vluchtduur ± 2 uur en 40 minuten.
VELOX - At this point you should establish first contact with Tel Aviv Radar (LLLL_CTR).

SOLIN - expect max FL-140, RIMON - expect max 8,000 ft. At this point you will be instructed to contact Ben Gurion Approach (LLBG_APP).

SIRON - 5,000 ft, which is the last intersection before you will start with landing procedure (to all runways).

From SIRON you should expect landing on one of three runways, subject to wind:

Runway 12 - ILS procedure approach

Runway 30 - Visual approach, left hand pattern

Runway 26 - ILS procedure approach or visual approach, left hand circuit

Remark:
- It is a possible that ATC might give you a shortcut from VELOX direct to RIMON (same as given in real life).
- Please do not File MERVA intersection in your Flight Plan. Expect entering the FIR only via SOLIN or GITLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
LLBG ja. Hmm 2:40 is misschien wel wat laat voor hun (tijdverschil 1 uur) misschien moeten we dan van een plekje dichterbij vertrekken. Ik kan niet eerder dan 20:30 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anders vertrekken jullie toch van LGIR (Heraklion, Kreta). Dan is het maar 1,5 uur vliegen.

FP:
SIT UM978 LCA UB17 VELOX UW13 SOLIN DCT RIMON DCT SIRON

Ik zou trouwens graag meegaan, maar ik ben er morgenavond niet.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste