Gaan voor millenuim G400 of wachten op de G450?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
moet ik wachte of de G400 bestellen nu het nog kan, want die G450 blijkt het niet echt veel beter te doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

je moet doen wat je niet laten kan :P

;)

Verwijderd

G400!
Die G450 biedt niet echt veel meer.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als je een Matrox kaart wilt kopen en je geeft iets om de 3D prestaties (en weinig om Dual Head) zou ik de G400 nemen ... de Max dan ofcourse >:) ...

PC Specs

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 23:20 schreef Bomberman het volgende:
Als je een Matrox kaart wilt kopen en je geeft iets om de 3D prestaties (en weinig om Dual Head) zou ik de G400 nemen ... de Max dan ofcourse >:) ...[/quote]Dus gewoon de G400 en niet de G450?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Wat is eigenlijk het verschil tussen de millenium max en de millenuim Dual head(2 monitoren)?

gaat hier over de matrox kaarten, maar dat zullen de kenners wel weten :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bomberman
WEL G400 als het je om de 3D prestaties gaat en NIET de G400 als het je om Dual Head gaat ...

Het verschil tussen de twee is dat de Max versie een hogere core en geheugenspeed heeft (core=150MHz, geheugen=200MHz). De 'gewone' DualHead is dus lager geklokt (core=125MHz, geheugen=166MHz). De hardwarematige verschillen zijn alleen dat de Max, omdat ie hoger geklockt is, een fan de heatsink heeft en de 'normale versie' niet. Verder heeft de Max 5ns SGRAM en de 'normale versie' 6ns SGRAM ...

Nu moet ie wel duidelijk zijn lijkt me ;) .

Oh ja ze hebben beide Dual Head ... (de Max bestaat maar in 1 versie en dat is dus met Dual Head ... de 'normale versie' is er in veel verschillende uitvoeringen).

PC Specs

Verwijderd

Gebruikte vroeger de Millenium en nu een G400 32 Mb Dualhead. Fantastisch, heb mijn helpschermen op de tweede monitor en mijn editor op het eerste scherm. Of Dreamweaver op een scherm en IE op het andere voor previews. Het hangt er vanaf wat je doet, voor ontwerpers, programmeurs etc. is de G400 perfect, de 450 zou ik niet kopen. Wil je ook gamen koop dan wat anders.

• Bomberman
Juist wel de G450 voor Dual Head ... deze kaart heeft de secundaire RAMDAC in de videochip zelf zitten ipv een aparte (losse) RAMDAC. Deze geintegreerde RAMDAC is beter van kwaliteit (geeft beter beeld) en is volgens mij ook 300MHz (kan ook 350MHz zijn ... iig gelijk aan de primaire RAMDAC ;) ).

De aparte RAMDAC op de Dual Head G400's is maar 135MHz oid ... niet genoeg om grote monitoren op hoge resoluties met een hoge refreshrate aan te sturen ... plus de G450 is gemaakt met het 0.18um productieproces dus hij gebruikt minder stroom. Het is idd wel zo dat als je je kaart wilt kopen voor games je beter iets anders kunt kopen ... 3D snelheid van de G400 (en al helemaal van de G450) is nou niet echt WoW ...

PC Specs

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

zolang je bereid bent uberhaupt te wachten wacht dan op de g800. Zal ook wel dualhead hebben en schopt over het algemeen waarschijnlijk veel meer kont dan g450 en g400 opgeteld. Zal ook wel (flink) meer kosten :( btw

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• Bomberman
Ehh waar baseer jij het op dat ie kont gaat schoppen ... ik heb nog geen specs gezien ;) !

PC Specs

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 23:50 schreef Bomberman het volgende:
De aparte RAMDAC op de Dual Head G400's is maar 135MHz oid ... niet genoeg om grote monitoren op hoge resoluties met een hoge refreshrate aan te sturen ... [/quote]Ohw dan wordt het dus de G450, want ik heb een 19 inch monitor en wil wel een redelijke resolutie draaien, 1280x1024.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 00:09 schreef Bomberman het volgende:
Ehh waar baseer jij het op dat ie kont gaat schoppen ... ik heb nog geen specs gezien ;) ![/quote]Dat is het probleem van matrox, het duurt te lang, de concurrentie heeft al superkaarten, die G800 komt te laat :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Er was toch het feit dat de snekheid van het geheuhenbus (dualbus:?)was gehalveerd?

DDR-ram heft dat weer op maar daardoor is deze kaart niet veel beter, zelf trager, of waren dit geruchten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bomberman
Wat ik zeg over die secundaire RAMDAC geld dus alleen voor de 'tweede' monitor die je eraan hangt! Oh ja voor de volledigheid nog een verschil tussen de Max en de 'normale versie': de Max heeft een (primaire) RAMDAC van 350MHz, de normal eentje van 300MHz ... mocht het allemaal niet meer duidelijk zijn dan moet je gewoon ff precies zeggen wat je ermee wilt ... da zou het een stuk makkelijker maken :) ...

PC Specs

• Bomberman
Zie deze:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42587

... post voor het 64-bit DDR / 128-bit SDR verhaaltje ...

[edit]-> DualBus heeft er niets mee te maken ... das een feature van de G400 chip. Die gebruikt twee 128-bit bussen (intern, niet naar en van het geheugen!!). Dat komt ongeveer overeen met 256-bit.

PC Specs

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
wil trouwens wat divx 's ermee gaan bekijken

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 00:17 schreef Bomberman het volgende:
mocht het allemaal niet meer duidelijk zijn dan moet je gewoon ff precies zeggen wat je ermee wilt ... da zou het een stuk makkelijker maken :) ...[/quote]Divx bekijken :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

• mj.oke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10-2019
Ik heb de G400 MAX en ben er erg tevreden mee.
hoge resoluties op de eerst aansluiting met hoge refresh rates werkt perfect hoor
Onder w2k 1280x1024@85Hz mijn monitor 17" haalt niet hoger.
2de monitor haalt deze resolutie ook wel 15" maar monitor niet meer als 60hz door die monitor.

In verschillende test is de G400 MAX ook nog sneller dan de G450 :P

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 15:57 schreef mj.oke het volgende:
Ik heb de G400 MAX en ben er erg tevreden mee.
hoge resoluties op de eerst aansluiting met hoge refresh rates werkt perfect hoor
Onder w2k 1280x1024@85Hz mijn monitor 17" haalt niet hoger.
2de monitor haalt deze resolutie ook wel 15" maar monitor niet meer als 60hz door die monitor.

In verschillende test is de G400 MAX ook nog sneller dan de G450 :P[/quote]Waar staan die resultaten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Gewoon ff zoeken in news naar G400 bij
http://www.ntcompatible.com
Tussen het lijstje staan 2 links naar testen.....ik geloof de 2e en de 3e van boven.....

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Maar ik wil een vergelijking tussen de twee.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Meer gegadigden?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Minder one liners, meer zelfstandig onderzoek.....:(

• Bomberman
Ja mee eens, er is niets mis met zelf eerst onderzoek doen ipv dat je elk klein dingetje voorgeschoteld wil krijgen ... |:(

Btw de G400 is gewoon sneller daar heb je geen benchmarks voor nodig ...

PC Specs

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 02:33 schreef Wekkel het volgende:
Minder one liners, meer zelfstandig onderzoek.....:([/quote]Als jij nou gewoon geen antwoord geeft!

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Zoals je wilt: Geen Antwoord!!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=92
Kut, ik zie net dat de plaatjes in de review het niet meer doen... iets te rigoreus geweest met opruimen van de diskspace bij Cistron... van de week maar ff wat aan doen.:)

• Bomberman
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1315

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/matrox/g450/image006.gif

( source: www.Anandtech.com )

Hier kun je de G400 (Max) en G450 vergelijken ... mocht je op zoek zijn naar meer >:) zie dan http://www.matroxusers.com. Onder het kopje "[i]More G450 Reviews[/i]" ergens onderaan de mainpage vindt je nog veeeel meer links naar G450 reviews. Btw dit 'onderzoekje' om je te helpen koste me nog geen 2 minuten :) ... je moet wel weten waar je moet zoeken I guess.

Suc6 ermee.

PC Specs

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 00:11 schreef FrankGuthrie het volgende:
Ohw dan wordt het dus de G450, want ik heb een 19 inch monitor en wil wel een redelijke resolutie draaien, 1280x1024.[/quote]daar ging het over de kwaliteit van de DUAL HEAD
en volgens mij wil jij niet 2 monitoren aansluiten of wel?

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Ik gebruik nu al een paar maanden de G400 Dual Head Max met een 19 inch en een 17 inch monitor. CPU is een 800Mhz T-bird. De MAX mag dan niet de snelste kaart zijn, in 2D gebruik is het werkelijk een plaatje ! In 3D is het ding voor mijn gebruik meer dan snel genoeg. Ik zit veel met Flightsimulators te knoeien. Met FS2000 in de edit mode, Concorde als vliegtuig, alle opties aan - dus zicht op maximum, alle objecten aan, gebouwen, bewolking, alle instrumenten aan - en dan op elk scherm een ander beeld en bovendien een window op m'n tweed monitor erbij loopt het hele geval schokloos ! In de 3D mode uiteraard ook schokloos. Unreal speel ik niet en de G400 zal daar ongetwijfeld aan een TNT Ultra o.i.d. z'n meerdere moeten erkennen maar daar waar ik het ding voor gebruik kan ik me niet voorstellen dat er een beter kaart is. De 450 schijnt wat minder te zijn en de aangekondigde G800 zal ongetwijfeld meer kunnen dan de G400 maar ik zal hem voor de zware toepassing die ik draai niet nodig hebben. Succes bij je keuze !

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
De G400 is een mooie kaart om je DivX'jes via de DualHead op je (Breedbeeld)TV te projecteren. Bij de meeste films lukt dit ook wel, maar bij sommige ook niet.
Het verschil zit 'm in de compressie van de film. Bij LowMotion herkent de G400 de media wel en projecteert ie hem ook via de DualHead(als je DVDmax aan hebt staan). Helaas zal de G400 HighMotion-encoded films niet via de DualHead projecteren.

Ik zelf kijk de films via de DualHead, maar vind het wel jammer dat je dan wel een speciaal moet gaan zoeken naar de LowMotion's.
Naar mijn weten is het ook niet mogelijk om via een BIOS- of DriverUpdate de HighMotion films via de DualHead te projecteren.

Dus als je je DivX'jes met deze kaart wilt bekijken en of dat nou op je monitor of TV is, ik vind het een TOPkaart.

-

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 23:51 schreef Bomberman het volgende:
Hier kun je de G400 (Max) en G450 vergelijken ... mocht je op zoek zijn naar meer >:) zie dan http://www.matroxusers.com. [/quote]Ja oke, maar daar staat alleen hoe goed die G450 is en zijn ze dus niet onpartijdig.

Ik wil(de) een showdown zien tussen de G400 en de G450, en dat is duidelijk te zien uit het plaatje die je er hebt neergezet, nu weet ik zekers dat het een G400 wordt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bomberman
*UCHE UCHE* ... er staan daar links naar reviews van diverse hardware-sites, ik bedoel dus niet het stukje van MURC zelf !!! ...

PC Specs

Verwijderd

Ik wil 2 IIyama 19" monitoren op de comp. aansluiten en allebei op 1280*1024.
Welke zal ik koopen:
*G400
*G450
?????????

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Wat ik een beetje jammer vind van dit topic is dat uit de posts van bomberman lijkt (hij zal het wel weten hoor, geen twijfel, maar het komt niet duidelijk naar voren) dat de G400 MAX geen dual head is..
Dat is 'ie wél, voor de duidelijkheid!

Ik heb 'm ook (g400 max)
De eerste monitoraansluiting heb ik een iiyama 22" op zitten die op 1600x1200 met 85 Hz draaid. Prima gefresh op een hoge resolutie dus. De tweede aansluiting gebruik ik nog niet, maar daar komt mijn BBtv op te hangen en/ of een tweede monitor voor tools in bv Maya, Lightwave of Photoshop. Dit werkt perfect ! Ook in games presteerd 'ie erg goed (vind ik dan). Wat vooral voor mij belangrijk is, is dat de beeldkwaliteit zo verrekte goed is... Maar ja, bedenk maar zelf wat je wilt hebben.

(+-puntje voor de 450: de 450 is natuurlijk pas net uit, en daar komen natuurlijk nog betere drivers voor waardoor 'ie beter zal presteren. Toehn de G400 MAX uitkwam was 'ie ook niet zo snel als dat 'ie nu is)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Senders -> ik zou (als ik jou was) geen 2x 19" nemen, maar voor ongeveer hetzelfde geld een 22" en een 17". Als tweede monitor heb je zat aan een 17, en de 22" is gewoon nog een stuk heftiger dan de 19. Maar ja, als je tóch twee 19" wilt (toch erg cool hoor:)) zou ik de 450 nemen, deze heeft vergelijkbare poorten (in ramdac snelheid).

Als je de 22" en 17" inch-optie verkiest zou ik voor de 400 gaan, omdat deze toch echt beter is dan de 450 op de primaire bus (mijns inziens).

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Volgens mij zal die 450 met de neuwste driver toch niet sneller zijn dan de Millenium G400 MAX

Russian Blue Neji
Kate Bush

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 02:33 schreef Wekkel het volgende:
Minder one liners, meer zelfstandig onderzoek.....:([/quote]zo is het.!!
Je loopt alleen maar slap te lullen...
vraag dan niks...

.........www.raketje.com....................soon.....

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 13:18 schreef bekkel het volgende:
zo is het.!![/quote]Antwoordd dan niet!!!!!!!!!!!!!!!

Jezus Christus dat is al de 2de keer, post dan, wil je zo aan je benodigde post komen ofzo!!!!!!!

Pleur op stelletje eikels!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bomberman
Obi, iets beter lezen :) :<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oh ja ze hebben beide Dual Head ... (de Max bestaat maar in 1 versie en dat is dus met Dual Head ... de 'normale versie' is er in veel verschillende uitvoeringen).[/quote]Zie een paar posts terug ...

En dan NOG een keer voor de duidelijkheid op een rijtje de verschillende kaarten waartussen je wil kiezen, van snelst naar langzamer

1. G400 Max
2. G400
3. G450

Ok, klaar :+ .

PC Specs

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(+-puntje voor de 450: de 450 is natuurlijk pas net uit, en daar komen natuurlijk nog betere drivers voor waardoor 'ie beter zal presteren. Toehn de G400 MAX uitkwam was 'ie ook niet zo snel als dat 'ie nu is)[/quote]Het zou me niets verbazen als de exact dezelfde drivers gebruiken, iig het 3D gedeelte. Er zijn geen architectuele verbeteringen doorgevoerd, het enige is de die-shrink naar 0.18micron plus de secudaire RAMDAC is nu ook on-die (hmmm volgens mij heb ik da al een keer eerder genoemd :+ ).

PC Specs

Verwijderd

[quote]Op 31 oktober 2000 13:02 schreef Obi het volgende:
Senders -> ik zou (als ik jou was) geen 2x 19" nemen, maar voor ongeveer hetzelfde geld een 22" en een 17". Als tweede monitor heb je zat aan een 17, en de 22" is gewoon nog een stuk heftiger dan de 19. Maar ja, als je tóch twee 19" wilt (toch erg cool hoor:))

Heb ze al voor m'n neus staan. Alleen nog op een TNT2 kaart (1 monitor dus) todat de G450 gebracht wordt. Dus als dat de beste optie is laat ik m gewoon komen. Anders had ik ff gebeld dat 't toch ik toch een G400 wil. Bedankt voor je heldere advies!

• Neman
  • Laatst online: 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het gaat mij vooral om de DualHead functie, deze moet zorgen voor een perfecte tv-out en een scherp beeld op een goeie 17" monitor. Moet ik dan de G450 hebben? Snelheid maakt me niet zoveel uit, als UT maar werkt :).
Pagina: 1