Ruisende sony home cinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 49847

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een Home Cinema-set van Sony.
De Sony DAVS400 set om precies te zijn. Nu heeft deze set (die ik nu zo’n 2 maanden heb) tot nu toe goed gefunctioneerd. Maar de laatste tijd merk ik dat hij stoort. Als ik hem op volume 1 zet hoor ik een ruis, naarmate ik het volume omhoog doe blijft deze ruis gelijk qua volume. Dus als de set hard staat merk ik de ruis niet. Als deze zachter gaat, of met een DVD-film waar even geen geluid bij is hoor je duidelijk een ruis. In de gebruiksaanwijzing staat dat eventueel een TV kan storen. Nou staat deze set bij mij in het bijbehorende meubeltje van een Sony breedbeeldtv. Het lijkt me toch sterk dat je een DVD-speler niet onder een tv mag zetten? Heeft iemand hier ervaring mee of heeft het zelfde probleem (misschien al opgelost?). Graag zou ik het weten.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het echt een ruis? Of is het een brom uit de subwoofer?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23
Oscar28 schreef op 25 september 2002 @ 15:32:
Is het echt een ruis? Of is het een brom uit de subwoofer?
ik heb dit allebei, ruis uit de speakers en brom uit de woofer(midiland s4100 set) wat kan dat zijn?

• Varienaja
  • Laatst online: 20:13

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Heeft m'n pa ook op z'n sony 5.1-versterker. Standaard 30dB (gokje ;)) ruis uit de speakers. En als je 'm harder zet, dan wordt de ruis niet harder.

Zeer irritant. Ik heb m'n pa gezegd dat ie z'n ding terug moet brengen, en dat raad ik jou ook aan. Vooral als in de specs staat dat de S/N-verhouding 100dB is.

Siditamentis astuentis pactum.

Anoniem: 50944

heb je geen storende bron in de buurt van je versterker staan? een computer bijvoorbeeld.
Of kan dit geen invloed hebben op het geluid uit een versterker?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vroeg het omdat ik een brom in mijn subwoofer heb. Ik heb daarover volgende topic geopend:

Bromtoon, aardlus?

Voor mij stonden er nog geen werkende oplossingen in, maar mischien voor jou wel.

Anoniem: 49847

Topicstarter
Het zijn echt de satellieten. Ik dacht dat ik die ruis een tijdje geleden nog niet had, maar het kan ook zijn dat het me gewoon niet is opgevallen. De ruis is niet merkbaar als de set op een aangenaam volume staat. Maar met DVD's is het toch niet zo fijn.

Anoniem: 65507

Aardlus te pakken..... sluit alles eens ongeaard aan....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Aardlus staat op de ingang (ground), en wordt meeversterkt als je de set harder set. Dat gebeurt hier echter niet, dus het zal ergens binnen zitten. Probeer dan toch eens alles los te halen behalve de speakers en luister of het nu nog zo is. Zo niet, sluit dan alles één voor één aan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Sorry dat ik dit topic omhoog kick.
Maar ik heb ook een sony home cinema setje gekocht, dit zo ongeveer anderhalf week geleden.

Nu was ik gisteren zo een filmpje aan het kijken en het volume stond niet extreem hoog.
En merkte ik op tja een ruis..... Ik dacht eerst goh het zou wel het meegeleverde brakke coax kabeltje kunnen zijn.
Maar nee hoor dit doet die op alle uitgangen zowel dvd, video1 of 2 en de ruis is niet zacht maar echt irriterend.
Zoals de TS op hoog volume is het niet merkbaar maar naarmate je het zachter zet wel.

Ik moet er ook bij zeggen ik heb geen combo apparaat maar een apparte reciever zo'n slim model en dvd speler.
Alles is ook al eens losgekoppeld geweest maar heeft verder niks opgelost.
Enige oplossing of zeggen we van ga er maar direct meer terug?

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Een klein kickje dan maar ?

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het ziet ernaar uit dat het een Sony kwaaltje is.
Ik heb het ook met mijn inmiddels alweer 7 jaar oude receiver.
Van het begin af aan een goed waarneembare ruis uit alle speaker outputs.
En ik was te laat met klagen. Tegen de tijd dat het me echt ging irriteren was de garantie al voorbij.
De ruis is niet hoorbaar als het volume op 0 staat en word hoorbaar bij volume 1 of hoger.
Hij word dan ook niet meer harder.
Wel is me opgevallen dat als ik mijn receiver in 2 channel mode zet (waar ie gelukkig bij muziek meestal op staat bij mij) dat hij dan -geen- ruis produceerd, op geen enkele speaker output.
Het lijkt erop dat Sony een ruisende DSP heeft, die in 2 channel mode niet word gebruikt.

Maar bij TV kijken (dolby prologic), satelliet (dolby prologic of soms DTS 5.1) of DVD (DTS 5.1) ruist ie dus wel.
Ik heb me er maar bij neergelegd en ik weet wat ik bij m'n volgende receiver NIET meer wil horen.

Dark Master:
Ik zou eens gaan informeren bij de winkel waar je set vandaan komt. En te kennen geven dat je dit niet acceptabel vind.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 07-06-2007 22:03 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 15:52
Je hebt je Sony TA-D505 set niet meer? Ik heb mijn pa een andere versterker gegeven. De versterker gebruik ik nog wel voor de oude platenspeler.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
-roberth- schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Je hebt je Sony TA-D505 set niet meer? Ik heb mijn pa een andere versterker gegeven. De versterker gebruik ik nog wel voor de oude platenspeler.
Ja ik gebruik hem nog degelijk wel :*) .
Alleen dan voor mijn computer het is en blijft een leuk dingetje ;) .

Pagina: 1