Resolutie wisselen slecht?

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik vroeg me af of regelmatig van resolutie of refreshrate wisselen slecht is voor je monitor. Ik heb een NEC Multisync FE700, en elke keer als hij van resolutie of refreshrate moet wisselen klikt hij vrij hard. Dit kun je bij de meeste monitoren wel horen, maar bij deze is het echt een flinke klik.

En bijvoorbeeld in een spel als Sniper: Path of Vengeance moet hij regelmatig van resolutie wisselen. Zit op zich best slecht in mekaar: Windows (1152*864) -> filmpje (800*600) -> Windows -> filmpje -> Windows -> filmpje -> Windows, en dan pas kom je in het spel. Voor er een level is geladen is hij alweer 3 keer gewisseld. :/

Weet iemand dus of zo vaak achter elkaar schadelijk (op de lange termijn) kan zijn voor je monitor? En wat hoor je eigenlijk bij die klik, wat gebeurt er dan?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik weet niet of het schadelijk is voor je monitor.

Maar in jouw geval kun je natuurlijk voordat je je spel opstart de desktop-resolutie eerst op 800x600 zetten zodat je die 3 resolutie-wisselingen al niet meer hebt.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ali_Illegali schreef op 25 september 2002 @ 13:23:
En wat hoor je eigenlijk bij die klik, wat gebeurt er dan?
Da's volgens mij een relais wat open en dicht gaat.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 15:32

Peetman

Tjah....

Dit is in principe niet slecht voor je monitor, hij zet alleen effe het beeld uit zodat je geen rare effecten op je beeld ziet tijdens het wisselen. Dit zou misschien wel schadelijk kunnen zijn.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Search ff gebruiken, deze is een week of wat geleden ook al langs geweest...

Verwijderd

Het is idd niet echt goed voor je monitor. Net zoals het constant aan en uitzetten van je tv. Maar ik bedoel, dan gaat je monitor ipv 10 jaar, 7 jaar mee... Een monitor van 7 jaar is ook aan vervanging toe. Dus conclusie: het is niet goed voor je monitor, maar pas op erg lange termijn --> niet van belang dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:21:
Het is idd niet echt goed voor je monitor. Net zoals het constant aan en uitzetten van je tv. Maar ik bedoel, dan gaat je monitor ipv 10 jaar, 7 jaar mee... Een monitor van 7 jaar is ook aan vervanging toe. Dus conclusie: het is niet goed voor je monitor, maar pas op erg lange termijn --> niet van belang dus.
Ja, daar heeft Veraman gelijk in. Je hoeft je niet druk te maken dus.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
ik heb een ibm p200 19" uit 1994 en die maakt ook van die harde "klikken" maar het ziet er nog steeds perfect uit, dus maak je maar geen zorgen

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Ik denk dat bij de gemiddelde gamer/tweaker het beeldscherm heel wat keren per dag omwisseld. Heb nog nooit gehoord dat de monitor daardoor kapot zou gaan. Dan lijkt me vaak aan- & uitzetten toch een stukje schadelijker (spanningspieken enzo).

Verwijderd

In mijn topic (Resolutie'switch' met de "tik"... Slecht voor monitor?) werd er niet zo negatief gedaan over de "tik". Lijkt alsof er nog geen consensus is over de gevolgen....

Verwijderd

Heb zelf een zelfde type monitor gehad (Nec M500) deze klikte ook erg hard, ik heb hem drie jaar gehad (veel gebruikt en ook regelmatig van resolutie gewisseld tijdens een sessie) en toen (dit jaar) aan een vriend verkocht. Ik heb nooit problemen gehad.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21
vroeger zag je mooie "artifacten" tijdens het switchen, nu wordt dat gemaskeerd...
kan geen kwaad denkik

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het klikken is juist om je scherm te beschermen. Is oke dus.

Meh ...

Pagina: 1