Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Rainbow case, Demonteren :?

Pagina: 1
Acties:

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
ik zit met een probleempje, en dat is mijn kast...
het is een Rainbow MD
..een hele El' cheapo kast
http://www.comp-city.nl/nl/dept_29.html
(wees niet bang ik heb er geen 79€ voor betaald hoor)

maar nu zit er waar mijn mobo stopt een soort ijzere plaat die het cd/voeding gedeelte met de rest van de kast scheid...
dat vind ik eigelijk maar nix, en wil het er dus halen, maar weet iemand dan of de kast inelkaar stort? :D
hij zit trouwens met popnagels (of hoe die dingen ook heten) vast, iemand een idee om het er uit te krijgen???

en kan iemand mij meteen een goed idee geven voor mijn volgende kast, moet wel zo groot zijn.. )<-- "gebruik search" weet ik wel, maar ik wil horen of iemand goede ervaringen ergens mee heeft, en wat dan vooral belangrijk is: Airflow en Fan-plaatsen, want dat heeft deze kast geen van beide :'( )

ps sorry dat ik geen pics heb, no digicam :(

Verwijderd

Kijk eens op de site van A-Open en Lian-Li

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

popnagels krijg je er eenmalig uit, eruit boren. Die krijg je daarna dus niet meer terug. Niet aan te raden dus :)

Verder, die kast heb ik een een vaag verleden ook gehad en dat middenstuk zou ik er _niet_ uithalen omdat dat het enige is wat de kast bij elkaar houd :P

• ixl85
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 16:52:
Kijk eens op de site van A-Open en Lian-Li
tha... die hebben dat alelmaal niet zo...
en het groote probleem is dat ik geen site van "rainbow"kan ondekken....
zelfs de winkel die het me heeft verkocht had geen site, en er staat ook nix op de kast
(ook de 350watt voeding is No-name)
duss

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Sick Nick schreef op 24 september 2002 @ 16:54:
popnagels krijg je er eenmalig uit, eruit boren. Die krijg je daarna dus niet meer terug. Niet aan te raden dus :)

Verder, die kast heb ik een een vaag verleden ook gehad en dat middenstuk zou ik er _niet_ uithalen omdat dat het enige is wat de kast bij elkaar houd :P
wat d8 je van opnieuw poppen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
Leuke kasten:
A-Open H700A (bigtower, extra ruimte voor fans)
Penguin Bigtower (bigtower met ruimte voor 12 cm fan bij cpu)

- hardware always changes.. -

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

ReseTTim schreef op 24 september 2002 @ 17:00:
[...]

wat d8 je van opnieuw poppen..
Hij vraagt hoe is ze eruit moet krijgen.... denk je dat ie dat dan kan :X :P

• ixl85
dus waar het eigelijk op neerkomt:
niet doen, anders valt ie uit elkaar :+
en je krijgt het niet meer terug?!

iemand anders nog ervaring met dit "ding"??
(er zit trouwens achter waar normaal een 80mm fan kan, een heeeel raar gat, er past geen 60mm op en ook geen 40mm...... WAT DAN WEL???
-iemand?-

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
ixl85 schreef op 24 september 2002 @ 17:05:
(er zit trouwens achter waar normaal een 80mm fan kan, een heeeel raar gat, er past geen 60mm op en ook geen 40mm...... WAT DAN WEL???
-iemand?-
ehh, probeer eens een 50mm fan :? 8)7

(zijn wel moeilijk te krijgen, op m'n pa's p3 heatsink moet er 1tje (die oude maakt te veel herrie, maar die dingen zijn echt NIET te vinden :( )

misschien is het ook een leuk idee om een gat in die plaat te maken, met een fan erin, misschien dat je dan nog wel een beetje airflow op gang kan krijgen :?

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Heb dus ook die kast. Sorry als dat een dood zonde is.

Maare snap niet goed wat je bedoelt. Zowel wat betreft die plaat als met die casefan gaten.

Ik heb voor en achter gewoon een 80 mm fan kunnen plaatsen. En heb in de zijkant twee 120 mm fan's gemod. Lekker fris :-)

Ga hem nu geruisloos maken.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
alzz je ze uitgeboort boortje van +/- 5 mm tegen de voorkand aanzetten en boren totdat hij los is :D ) hebt kan je het altyd weer vast zetten met nieuwe (als je een tang hebt zoals ik) of je zet ze vast met een boutje en een moertje :D ook zo gepiept :) :) :D

Verwijderd

je kunt idd voor een goede airflow beter niet deze kast kopen. Ik heb voor mijn 2e pc ook zo'n rainbow kast gekocht, omdat de desktopkast niet in het meubel pastte. De Duron 800 ging meteen met 20 graden omhoog en het memory met 25. Dit kwam omdat de voeding alleen aan de achterkant een rooster heeft, waardoor ie de hete lucht van de proc over het geheugen heen zoog, dusssssss. Na een afzuigende casefan achter de proc (kan idd gewoon een 80 mm fan, no problem) is alles weer gewoon.
Verder heb ik ook een AOpen, mega lekkere kast, goede airflow, en je kunt overal fans plaatsen en veel ruimte! Je kunt een kast behoorlijk uit elkaar halen hoor, hij valt niet zomaar uit elkaar....

• ixl85
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:47:
Heb dus ook die kast. Sorry als dat een dood zonde is.

Maare snap niet goed wat je bedoelt. Zowel wat betreft die plaat als met die casefan gaten.

Ik heb voor en achter gewoon een 80 mm fan kunnen plaatsen. En heb in de zijkant twee 120 mm fan's gemod. Lekker fris :-)

Ga hem nu geruisloos maken.
ok, waar zal ik beginnen :)
voor kan wel een 80mm, maar er zit dan zo'n mega schot voor, die ik als allereerste al meteen open had geknipt, dat blokte teveel airflow,
en het rooster in de kast in MINIMAAL, toen ik de fan 5cm van het rooster afhield blies ie 2.? keer harder..
en ik kan echt NOWAY een 80mm fan bij mijn cpu plaatsen, je bent een knappe jonge (meisje) als jij op een stuk dat maar net 60mm breed is een 80mm fan krijgt (zonder zo'n verleng stuk ofzo)

verder: 50mm fans.... mmhh ik vraag me af of je ze ergens kan krijgen, wist trouwens niet dat ze bestonden (lol, in heel de pricewatch is er maar 1 tekrijgen)
maar dan nog, 1 fan van 50mm zal me niet helpen.. en om een casefan bij mijn cpu te zetten heeft geen zin, want mijn zalman fan moet blazen (tegen de heatsink) dus als ik dan een zuigende casefan er in zet werken ze elkaar nogal tegen
-correct me if im wrong-

en volgens mij vroeg iemand wat er mis mee was (de kast), in mijn sig zie je mijn temp's, dat is met open case, als ik hem dicht doe, met 1 extra fan op een in de fabriek gemaakte plaats (wat een in is, en er is geen out, ja die 50mm dan) word de temp idle: 64/65 stressed 70
niet echt cool dus

Verwijderd

ixl85 schreef op 24 september 2002 @ 21:52:
[...]
voor kan wel een 80mm, maar er zit dan zo'n mega schot voor, die ik als allereerste al meteen open had geknipt, dat blokte teveel airflow,
en het rooster in de kast in MINIMAAL, toen ik de fan 5cm van het rooster afhield blies ie 2.? keer harder..
en ik kan echt NOWAY een 80mm fan bij mijn cpu plaatsen, je bent een knappe jonge (meisje) als jij op een stuk dat maar net 60mm breed is een 80mm fan krijgt (zonder zo'n verleng stuk ofzo)
Dat rooster voor heb ik ook direct een zet gegeven. Het had echt van die kleine shit gaatjes. Aan de achterkant is bij mij in ieder geval zo'n zelfde rooster aanwezig. Daar met iets grotere gaaten. Maat: 8 x 8 cm.

Als ik jou was zou ik effe een metaal boortje aanschaffen en lekker zelf zo'n gat boren/dremelen. Dat vind ik ook de charme van deze kast. Als je hem koopt is ie echt shit. Als je hem dan opknapt zie je direct heel veel resultaat. En omdat ie lekker el cheapo is mag het een en ander ook nog vern**ken. O-)

De kast heeft gewoon een hoog Nico gehalte.

Oh ja mijn temps:
47 C idle
51 C stressed

Temps zijn niet echt heel koel. maar kan ermee door vind ik. Voor specs zie sig.

• ixl85
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 01:03:
[...]

Dat rooster voor heb ik ook direct een zet gegeven. Het had echt van die kleine shit gaatjes. Aan de achterkant is bij mij in ieder geval zo'n zelfde rooster aanwezig. Daar met iets grotere gaaten. Maat: 8 x 8 cm.

Als ik jou was zou ik effe een metaal boortje aanschaffen en lekker zelf zo'n gat boren/dremelen. Dat vind ik ook de charme van deze kast. Als je hem koopt is ie echt shit. Als je hem dan opknapt zie je direct heel veel resultaat. En omdat ie lekker el cheapo is mag het een en ander ook nog vern**ken. O-)

De kast heeft gewoon een hoog Nico gehalte.
nico gehalte?

ja ok ik zou wel willen boren in de voorkant (en achterkant)
maar dan moet ik alles er uit gaan halen (niet dat dat zo heel erg is, alleen het vreet tijd, wat ik op het moment niet echt heb)
(zou het op een andere manier mogelijk zijn? (stofzuiger er bij en dan boren??)

ik denk dat ik maar wacht tot de herfstvakantie :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Tag [CM] in je titel geplaatst, doe je dat de volgende keer zelf?

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

hmm ik ga niet alles lezen hoor, maar ik heb hier een rainbow skytower geval staan (wat een kut ding joh!) maar die is dus al helemaal brak sinds ik alllen een gat in die tussenplaat heb gemaakt! dus helemaal weghalen lijkt me geen cool id... of juist wel, kan je geljik een normale case kopen })

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

ixl85 schreef op 25 september 2002 @ 07:44:
[...]
nico gehalte?

ja ok ik zou wel willen boren in de voorkant (en achterkant)
maar dan moet ik alles er uit gaan halen (niet dat dat zo heel erg is, alleen het vreet tijd, wat ik op het moment niet echt heb)
(zou het op een andere manier mogelijk zijn? (stofzuiger er bij en dan boren??)
Eigen Huis en Tuin ... Nico

Haal wel het zaakje uit elkaar. Tenzij je natuurlijk echt een bikkel bent.

Als je alles in huis hebt is het goed te doen in een dag.
Pagina: 1