Kabels trekken is (meestal) veel goedkoper, want bij draadloos zou je 1 ap (+-300) en 2 wirelesskaartjes(2X150) nodig hebben.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Meh ...
pcies, en anders kan je ook boven een switch/hub plaatsen, hoe je ook maar 1 kabel te trekkenTwarp schreef op 24 september 2002 @ 16:15:
Als je 2 keer 4 paren heb kan je de kabels delen en hoef je niet eens een extra kabel te trekken. gewoon goed splitten en connectors erop krimpen.
Contra:
-Draadloos is duurder. (en het duurdere spul is echt nog beter als het dynalink noname spul)
-Draadloos is maximaal ~11 Mbs (tenzij je veel meer uitgeeft)
-Over draden kun je meestal op 100 Mbps draaien.
-Draadloos kan soms vreemde netwerk connecties geven (even traag enzo)
-Goedkope andere draadloze shit geeft problemen, gigasets & draadloze video met name.
Pro:
-Geen kabels aanleggen.
-Je kunt je laptop overal gebruiken: surfen achter in de tuin, of bij de buren.
-Netwerk delen met de buren is makkelijk.
Zoek op pricewatch maar eens prijzen op.
[ Voor 0% gewijzigd door leuk_he op 24-09-2002 16:23 . Reden: spelfaut ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Waarom? leg eens uit.w_beens schreef op 24 september 2002 @ 16:10:
M'n switch staat nu beneden en die blijft daar.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Hooguit 4Mbps ofzo (wilde gok) zie ook de review
In principe valt een gaatje boren best mee (als je een bevriend persoon met goede boormachine hebt).
Ik zou hem boven kunnen zetten maar dat heeft niet echt veel nut, de lengte blijft het zelfde.
leuk_he schreef op 24 september 2002 @ 16:33:
[...]
Je kunt voor een heel klein bedag (20-40 euro) een hubje boven erbij zetten. Dan hoef je maar in kabel te trekken en ku je boven ook simpel nog iets bijpluggen.
erkens schreef op 24 september 2002 @ 16:18:
[...]
pcies, en anders kan je ook boven een switch/hub plaatsen, hoe je ook maar 1 kabel te trekken
http://plc.qcslink.com/
netwerk over stroomkabel. ([google=powerline networking])
En mocht er al een telefoonleiding liggen: ook hiervoor zijn er produkten.
Maar een echt cat5/6 utp kabel is sneller. Is dat van belang bij jouw gebruik?
[ Voor 0% gewijzigd door leuk_he op 24-09-2002 16:50 . Reden: google+spelfaut ]
Nee, kan het niet in nederland vinden. best wat ik zo snel kon vinden was deze op amazon:leuk_he schreef op 24 september 2002 @ 16:47:
netwerk over stroomkabel. ([google=powerline networking])
[url=]http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00006B6BS/ref=pd_sxp_f/103-4202519-5416603[/url]
argumentenVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 18:45:
Wireless is in ieder geval gaver