Toon posts:

[soltek 75kav] 5 min opstarttijd, herkend veel hardware niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eens voor de zoveelste keer te hebben gezocht voor deze helse miskoop (€5000 en nog geen goed systeem) vroeg ik me af na het lezen van
Boottijd verminderen
of mijn probleem misshcien wel licht aan het mobo zelf.

Het systeem is zo traag als een k5-2 500 mhz die 2k draait, bijvoorbeeld me eigen aanmelden in windows kost haast 3 min...

Ook herkend de bios soms de hdd's wel goed en soms weer niet...
Nu is mijn eerste vraag dus, hebben andere mensen hier met dit mobo ook last van ?

Ik weet dat ik hier nu al vrij veel threads over heb geopend maar het ***** ding wilt gewoon niet werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan van alles zijn.. Wil je hier eens je volledige systeemspecs posten? Dit is namelijk niet voor niets een hardware forum ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 24 september 2002 @ 07:26:
Dat kan van alles zijn.. Wil je hier eens je volledige systeemspecs posten? Dit is namelijk niet voor niets een hardware forum ;)
I know, srry, ik had er vanochtend geen tijd meer voor aangezien ik naar school moest...

Het mobo is een Soltek 75KAV (de laatste bios flash zit er op)
* AMD Athlon XP 2000+
* 1,5gb DIMM in.
* Geforce 2 Pro DDR
* Soundblaster live 5.1 player (niet echt compatible maar toch beter dan onboard audio)
* 1x 100 gb Maxtor, 1x dvd speler en natuurlijk 1x brander, verders nog een verwisselbaar rack waar er 5 hdd's voor zijn (en er maar 3 van werken)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38
hd's niet zien kan je voeding zijn die brak is(volgens een deskundige vriend van mij)
heb ik ook last van, vooral bij koude starts 's ochtends.

voor de rest, tja netwerkkaart vertraagt altijd maar 5 minuten? ik heb geen idee :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmz, ik zou toch eens een zwaardere voeding er in drukken. Ik denk dat dat een hoop oplost. Wat voor NIC zit er in en wat voor voeding zit er nu trouwens in?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Hier ook een Soltek KAV75, absoluut geen problemen met booten.
Kijk idd eens naar je voeding en misschien een DHCP timeout waar ie op wacht, mbt de eth kaart.

The more you know, the more you know you don't know.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoeveel watt is je voeding en welk merk? Je hebt nogal wat geheugen en 1 tot 4 harddisken draaien als ik het goed begrijp. Met de rest erbij en de Athlon 2000+ kon het wel eens wat stroom trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alle voedingen tegelijk, daarom heb ik ook een verwisselbaar rack, volgens de gegevens is de voeding 300W...

Ik kan idd eens proberen een casefan ff weg te halen en daar ff een voeding voor in de plaats te zetten speciaal voor de hdd's en de cd drives...
Maar er zit dus geen raid op, dus er staan max maar 4 ide apparaten aan, waarvan dus 1 brander en 1 dvd lezer.

Ik had er vanochtend last van dat hij de slave op de primaire IDE niet herkende, ik moest nodig de bios flashen (en resetten) dus dat heb ik toen gedaan en daarna werkte de HDD weer, nu werken alleen de schijven die het eerst ook niet deden niet.

• chim0
Wat voor merk geheugen gebruik je ? aangezien soltek nogal gevoelig is en het zelden werkt met OEM geheugen ... :(

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op 24 september 2002 @ 16:01:
Wat voor merk geheugen gebruik je ? aangezien soltek nogal gevoelig is en het zelden werkt met OEM geheugen ... :(
Laten we zeggen dat het OEM geheugen is... |:(

• chim0
trouwens 5 minuten is fucking lang, dat kan gewoon niet

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op 24 september 2002 @ 16:36:
trouwens 5 minuten is fucking lang, dat kan gewoon niet
Toch duurt het echt zo lang (inclusief user direct aanmelden zodra het scherm er staat)

• chim0
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 05:57:
[...]

Toch duurt het echt zo lang (inclusief user direct aanmelden zodra het scherm er staat)
mogguh, duurt het nog steeds 5 minuten?

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op 25 september 2002 @ 08:22:
[...]

mogguh, duurt het nog steeds 5 minuten?
Uhhm, nee...

Ik heb zo veel mogelijk services eruit lopen slopen, hij boot nu in 3 min...
Pagina: 1